quote:
Op maandag 26 september 2005 19:43 schreef Edenoniphobic het volgende:En zie hier het voordeel als je zoiets doet op grote hoogte, je mag immers niet zomaar daar gaan vliegen, als je al een vliegtuigje kan huren dan jagen ze je echt wel weg als je in de "vlieg-snelwegen" terecht komt waar deze jets opereren.
Ervan uitgaand dat de chemtrail vliegtuigen zich niet van "gewone" vliegtuigen onderscheiden d.m.v. routes, dan is het in theorie zeer makkelijk om een monster te nemen, je kunt immers gewoon dezelfde route nemen, deze staan vast en zijn, mits je de juiste procedures volgt (vliegplannen etc.) gewoon te vliegen met ieder geschikt vliegtuig.
Mocht een chemtriail vliegtuig op een of andere manier zich niet aan de standaard routes houden, wat erg moeilijk wordt, gezien het luchtruim toch echt onder contrile staat van een luchtverkeersleiding, dan wordt het moeilijker, maar wederom is het niet onmogelijk om dezelfed plek te "bezoeken"
quote:
Op donderdag 29 september 2005 04:29 schreef Furby het volgende:[..]
Boven flightlevel 640 is het "ieder voor zich" dus kan je ongestoord rondknorren met je leasejet
Bovendien kan je gewoon een slot aanvragen en je in diezelfde luchtweg begeven. Kost je wat knaken aan luchtverkeersbeveiliging. Thats all. Net zoals elke charter maatschappij doet eigenlijk.
Dat zeg ik
Echter flightlevel 640 (64.000 voet = 20km) ga je niet halen in een "gewoon" vliegtuig, zelfs de concorde haalt (haalde) de 60.000 net.
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 23:30 schreef Wombcat het volgende:[..]
Kortom: de meningen hierover verschillen nogal, dus je zou het na moeten gaan bij iemand die meer van meteorologie weet. Mij klink het iig niet onlogisch in de oren dat ze lang kunnen blijven hangen, per slot is het waterdamp en wolken kunnen ook lang blijven hangen. En in mijn beleving komt het ook niet voor als iets wat vroeger niet gebuerde maar nu wel. Wel als iets wat nu vaker zichtbaar is dan nu, maar er wordt nu ook veel meer gevlogen dus da's neit zo vreemd.
Een contrail verschilt per definitie niet van een wolk.
Beide zijn een gevolg van het sublimeren/condenseren van waterdamp in ijs/water. In een wolk gebeurt dat omdat relatief warme en vochtige lucht opstijgt en daarbij afkoelt. In een contrail is het wederom warme en vochtige lucht (vocht uit de verbrandingsprocessen) die afkoelt.
Zoals de meesten wel weten, kan koude lucht minder vocht bevatten dan warme, dus op een gegeven moment is de relatieve luchtvochtigheid van de afkoelende lucht >100% en zal het "extra" hoeveelheid water sublimeren/condenseren.
In het geval van een gewone wolk worden dat vaak waterdruppels en krijg je een mooie wolk, in het geval van contrail wordt dat ijs (vanwege de extreem lage temperaturen) en krijg je een ijswolk, zij het lang gerekt en dun. In feite is er geen verschil tussen een cirrus wolk, d.w.z. een hoge ijs wolk en een contrail.
Het grote verschil tussen de wolk en de contrail is dat in een wolk de aanvoer van water(damp) voor langere tijd aanhoudt en dus kan de wolk groeien, of op zijn minst langer bestaan. Echter als de lucht op de contrail hoogte de juiste omstandigheden heeft, d.w.z. de juiste temperatuur en relatieve luchtvochtigheid en is niet erg turbulent, dan kan een contrail ook lang aanhouden, en zelfs verwaaien tot een grote uitgestrekte cirruswolk.
Er is de theoretisch en tot op zekere hoogte, geen verschil tussen een "gewone" wolk en een contrail. Dus met de claim dat contrails niet lang
kunnen blijven hangen, ontken je ook het bestaan van een wolk...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan