abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30861929
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:49 schreef Knarf het volgende:

[..]

En weer de Carlyle Group.
De Carlyle Group is niet groot. Robeco is minimaal 3 keer zo groot en bepaalde pensioen fondsen 10 keer.
Maar de Carlyle Group is veel meer direct betrokken bij investeringen in de Amerikaanse wapenindustrie, en heeft banden met die ouwe Bush en andersoortig krupuul.
quote:
Ben jij wel eens bij een vliegveld geweest?
Heb je wel eens opgelet hoeveel mensen aan de kant van weg staan om die vliegtuigen te bekijken en de registratie gegevens opschrijven?
Die mensen valt het gelijk op als er iets niet klopt.
Hoe kunnen die mensen volgens jou weten dat er iets niet klopt.

Een vlucht die geen passagiers in of uit laat stappen staat echt niet op het vluchtschema die jij op teletext of op internet kan opvragen.
quote:
Er zijn ook heel wat magazines (oa. Scramble) waarin staat welke (militaire) vliegtuigen er worden verwacht op en vliegveld. Als er dan opeens wat anders land, valt het hen gelijk op.
Dat is echt onzin. Bepaalde vluchten zijn aangekondigd, maar een hoop ook niet, althans niet naar buiten toe.
quote:
En geheime militaire vliegvelden hebben we in Europa niet.
Niet geheim, maar gesloten voor publiek wel. Militaire Nato vliegvelden e.d.
quote:
En het is natuurlijk onzin dat vliegtuigen niet op de radar verschijnen, waarom denk je dat verkeersleiders er zijn. Juist om het vliegverkeer te leiden. Als er dan vliegtuigen tussendoor vliegen die zij niet zien, dan wordt het wel erg gevaarlijk. En nee, dit kunnen dan niet een paar vliegtuigen zijn, omdat er op sommige dagen erg veel trails te zien zijn, minimaal de helft van alle vliegtuigen. Jij wilt dus beweren dat al deze vliegtuigen niet op de radar te zien zijn?
Ik beweer dat het makkelijk zou kunnen als het zou moeten, en je de absolute macht hebt. En vanuit die laatste redenering moet je dan wel uitgaan, omdat dit niet door een of andere particuliere amateurorganisatie gedaan kan worden nee.

ALS het waar is, dan wordt het gedaan door een elitemacht die boven alles kan staan. 80% van de Amerikaanse economie is in het bezit van een relatief klein gedeelte van iets van 200 megacorporatie's/eigenaren/netwerken. De elite. Als jij het hi-tech bedrijf bezit dat radar-apparaat maakt voor de wereld, dan kan jij makkelijk radarsoftware manipuleren. Het hoeft niet zo te zijn, maar ik geef alleen maar aan dat er w.m.b. honderden optie's mogelijk zijn om dit alles te laten runnen op een manier dat het kan. Er is verder maar 1 Awacs en wat eigen radarstations nodig om je eigen vliegtuigen een beetje te loodsen tussen anderen door.

En wat als een luchtverkeersleider vragen stelt ? Ja en ? Aan wie moet ie die stellen ? Alles vragen worden doorgestuurd naar boven, en die krijgen weer supervisie van weer een hogere internationale orde, totdat de informatievoorzineing ergens stopt en men geen verantwoording verschuldigd is onder het motto Homeland-Security, Staatsbelang en Nationale veiligheid. En iemand die teveel vragen stelt wordt eruit gewerkt.

Pas als mensen die direct betrokken zijn gaan lekken en hun geweten laten spreken of na gaan denken, en niet constant de riedel herhalen dat het te ongeloofwaardig is om erover te praten en te belachelijk is om in een discussie te betrekken, dan kan er met genoeg mensen die gericht zoeken en tegelijk uit de school klappen iets naar buiten komen.

Maar nogmaals, als dit waar is moet je ervanuit gaan dat dit vanuit de allermachtigste elementen gestuurd is, die niet zichtbaar zijn. Dan heb je het dus over mensen die ervoor kunnen zorgen dat bepaalde presidenten gekozen worden, gedeeltes van geheime diensten runnen zoals de CIA en dat soort macht ook kunnen uitoefenen. Die gaan dus over lijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Haspel33 op 23-09-2005 17:24:48 ]
pi_30862075
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat je nog moeite doen. Het kan niet. De logistieke operatie is te groot. Daar zijn zoveel mensen bij betrokken dat t onmogelijk te garanderen is dat niemand uit de school zal klappen. Daarbij worden de mensen die meewerken ook allemaal besproeid met dat goedje, en die zouden dat allemaal prima vinden? Of zijn die ingeent of zo
Goeie suggestie, ingeent ertegen. En wellicht zijn ze psychologisch mindcontrolled om niet uit de school te klappen. Manchurian candidates. Die technologie bestaat natuurlijk allang, en wellicht zijn die mensen speciaal gefokt ervoor. Misschien zijn het wel de slechte aliens die zich kunnen voordoen als mensen.
quote:
Wat Haspel33 aan t doen is nu is dingen opnoemen waarop t eventueel zou kunnen. Er vanuit gaande dat er dan nooit ongelukken gebeuren door vliegtuigen die niet op radar te zien zijn, maar er wel echt vliegen tussen t overige luchtverkeer door, en gewoon landen op banen die door ander verkeer gebruikt worden.
Nogmaals, ik denk dat de landingen op gewone gangbare vliegvelden alleen in nood zal zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Haspel33 op 23-09-2005 17:25:49 ]
pi_30862397
Ach, gelukkig bestaat er nog een eerlijke, onafhankelijke meteoroloog, genaamd Scott Stevens. Hij heeft een hele interessante website met voldoende informatie voor onderzoek, maar natuurlijk ook Carnicom.

http://www.weatherwars.info (Scott Stevens)
http://www.carnicom.com/contrails.htm (Clifford Carnicom)

En als je als uitvoerenden rekening houdt met het feit dat de eerste plaats waar over dit soort zaken gesproken zal worden, het Internet is, inclusief (met misschien wel het belangrijkste) de fora, dan zorg je dat je daar ook je mannetjes hebt zitten die het laten overkomen alsof je niet goed bij je hoofd bent als je hierover durft te spreken, om mensen te intimideren om er over te durven spreken en te laten denken dat iedereen zo zal reageren in het echte leven. Wat dus vaak gelukkig niet zo is. In het echte leven is men een stuk meer open minded in tegenstelling tot vaak dit soort fora, zeker in verhouding mbt aantallen, hoe zou dat nou toch komen? Als je als uitvoerenden dan toch hiermee bezig bent, begin dan ook een paar websites met de meest belachelijke theorieën, zodat "ze" steeds weer beginnen met de simpelheid van "Ja, maar er zijn toch veel makkelijker manieren om mensen te vergiftigen?" *gaap* Dan weet je al dat je te maken hebt met een soort die zich er totaal niet in verdiept heeft. Maak dan ook nog een paar websites met een belachelijk iets als 'chembusters' of 'towerbusters' en de belachelijkmakerij kan weer beginnen.
pi_30862487
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:44 schreef Haspel33 het volgende:

Nogmaals, ik denk dat de landingen op gewone gangbare vliegvelden alleen in nood zal zijn.
Ja, dat is ook altijd zo een simpelheid dat ik me afvraag waar sommige dat vandaan halen.. Alsof die spraytoestellen landen en opstijgen vanaf een burgerluchtvaartmaatschappij.
pi_30862551
Chem,- en Towerbusters zijn waarschijnlijk ook helemaal niet zo belachelijk als het op het eerste oog lijkt.

Verderest wel met je eens.
pi_30863384
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:40 schreef Haspel33 het volgende:

[..]

Maar de Carlyle Group is veel meer direct betrokken bij investeringen in de Amerikaanse wapenindustrie, en heeft banden met die ouwe Bush en andersoortig krupuul.
[..]

Een vlucht die geen passagiers in of uit laat stappen staat echt niet op het vluchtschema die jij op teletext of op internet kan opvragen.
[..]

Dat is echt onzin. Bepaalde vluchten zijn aangekondigd, maar een hoop ook niet, althans niet naar buiten toe.
[..]

[..]

Ik beweer dat het makkelijk zou kunnen als het zou moeten, en je de absolute macht hebt. En vanuit die laatste redenering moet je dan wel uitgaan, omdat dit niet door een of andere particuliere amateurorganisatie gedaan kan worden nee.

ALS het waar is, dna wordt het gedaan door een elitemacht die boven alles kan staan. 80% van de Amerikaanse economie is in het bezit van een relatief klein gedeelte van iets van 200 megacorporatie's/eigenaren/netwerken. Als jij het hi-tech bedrijf bezit dat radar-apparaat maakt voor de wereld, dan kan jij makkelijk radarsoftware manipuleren. Het hoeft niet zo te zijn, maar ik geef alleen maar aan dat er w.m.b. honderden optie's mogelijk zijn om dit alles te laten runnen op een manier dat het kan. Er is verder maar 1 Awacs en wat eigen radarstaions nodig om je eigen vliegtuigen een beetje te loodsen tussen anderen door.
Er is niet één bedrijf dat alle radarsystemen maakt. Daar zijn er ook meerdere van die ieder aan vliegvelden en andere gebruiksers leverd. Hier in nederland kennen we de HSA. Die doen veel werk voor de marine. En ook de weerkundigen gebruiken veel radarspul voor neerslag enzo. Dat komt niet van één bedrijf af (laat staan de ontelbare institutetn en universiteiten die onderzoek doen naar radar apparatuur).
quote:
En wat als een luchtverkeersleider vragen stelt ? Ja en ? Aan wie moet ie die stellen ? Alles vragen worden doorgestuurd naar boven, en die krijgen weer supervisie van weer een hogere internationale orde, totdat de informatievoorzineing ergens stopt en men geen verantwoording verschuldigd is onder het motto Homeland-Security, Staatsbelang en Nationale veiligheid. En iemand die teveel vragen stelt wordt eruit gewerkt.

Pas als mensen die direct betrokken zijn gaan lekken en hun geweten laten spreken of na gaan denken, en niet constant de riedel herhalen dat het te ongeloofwaardig is om erover te praten en te belachelijk is om in een discussie te betrekken, dan kan er met genoeg mensen die gericht zoeken en tegelijk uit de school klappen iets naar buiten komen.

Maar nogmaals, als dit waar is moet je ervanuit gaan dat dit vanuit de allermachtigste elementen gestuurd is, die niet zichtbaar zijn. Dan heb je het dus over mensen die ervoor kunnen zorgen dat bepaalde presidenten gekozen worden, gedeeltes van geheime diensten runnen zoals de CIA en dat soort macht ook kunnen uitoefenen.
Joh de CIA is al niet eens in staat een onbenullig atoomspionnetje op te pakken. Eéntje die de nederlandse politie zonder problemen had ingerekend destijds.... Daar verwacht ik niet van dat ze zo'n grote samenzwering kunnen onderhouden.
pi_30863450
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:57 schreef WWSK het volgende:

[..]

Ja, dat is ook altijd zo een simpelheid dat ik me afvraag waar sommige dat vandaan halen.. Alsof die spraytoestellen landen en opstijgen vanaf een burgerluchtvaartmaatschappij.
Dat is wel wat ik zo begrijp uit alle theorieën en beweringen. Dat er wordt gesproeid door de burgerluchtvaart.
pi_30863647
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:28 schreef Fixers het volgende:

[..]

Er is niet één bedrijf dat alle radarsystemen maakt. Daar zijn er ook meerdere van die ieder aan vliegvelden en andere gebruiksers leverd. Hier in nederland kennen we de HSA. Die doen veel werk voor de marine. En ook de weerkundigen gebruiken veel radarspul voor neerslag enzo. Dat komt niet van één bedrijf af (laat staan de ontelbare institutetn en universiteiten die onderzoek doen naar radar apparatuur).
Marine heeft echt niet de supervisie over het Europees luchtruim hoor. Die mogen best eigen apparatuur hebben in hun vloot en installatie's. Supervisie gebeurt volgens mij o.a. in Maastricht/Beek, toepasselijk genaamd EUROCONTROL.

M.a.w. het maakt niet uit wat de kleinere elementen allemaal zien en niet zien, die stellen toch geen vragen omdat ze niet de eindverantwoordleijkheid hebben over identificatie en het eventueel aansturen van interceptie (dat gebeurt ook niet bij Schiphol enzo). Ze moeten dus alleen zorgen dat de algehele supervisie, die doorgaans aan de bel kan trekken, in hun macht is. Awacsen en bv Beek dus. Kleinere vliegvelden moeten volgens mij altijd aan Beek vragen of een bepaald vliegtuig verdacht is of niet. Als hun dan zeggen : geen probleem, dan is de kous daarmee af.

En als ze ook nog zo handig zijn om elke sprayer met een antisignaal te voorzien dat niemand ze kan tracken, dan hoeven ze alleen vanuit hun eigen controleposten de vloot te loodsen. Ik ga nogmaals uit van de meest vergevorderde geavanceerde technologie die gebruikt wordt, stealth achtige toestanden. Ze hebben immers alle h-tech in hun bezit via bedrijven en onderzoek.
quote:
Joh de CIA is al niet eens in staat een onbenullig atoomspionnetje op te pakken. Eéntje die de nederlandse politie zonder problemen had ingerekend destijds.... Daar verwacht ik niet van dat ze zo'n grote samenzwering kunnen onderhouden.
Je kunt je ten eerste afvragen of het wel zo'n grote samenzwering is. Je hebt niet zo'n enorme vloot nodig als je de hele dag met 1 vliegtuig kan sproeien in rechte paralelle lijnen, en het goedje wat eruit komt zich door zijn samenstelling uit zichzelf flink verbreed en verspreid. Dat schiet aardig op.

En ik zeg ook niet dat de CIA dit runt, de zouden alleen wel mede-betrokken kunnen zijn. Vooral als controlepost omtrent misinformatie en het uitschakelen van mensen die teveel lospeuteren ofzo. De CIA is natuurlijk een criminele organisatie die juist daarvoor opgericht is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Haspel33 op 23-09-2005 17:44:32 ]
  vrijdag 23 september 2005 @ 19:05:54 #159
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_30866148
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:40 schreef Haspel33 het volgende:

[..]

[..]
En Robeco niet?
quote:

[..]
[..]
Ja dat kunnen ze wel. Elk vliegtuig heeft een nummer. Daar zijn boeken van. Als het nummer er niet in staan dan valt dat op.

Als een vliegtuig niet op een vluchtschema staat, dan valt dat dus helemaal op. Dan wordt het dus nog eens extra gecheckt.
quote:
[..]
Je ziet de vliegtuigen echter wel landen en opstijgen.
quote:

ALS het waar is, dan wordt het gedaan door een elitemacht die boven alles kan staan. 80% van de Amerikaanse economie is in het bezit van een relatief klein gedeelte van iets van 200 megacorporatie's/eigenaren/netwerken. De elite. Als jij het hi-tech bedrijf bezit dat radar-apparaat maakt voor de wereld, dan kan jij makkelijk radarsoftware manipuleren. Het hoeft niet zo te zijn, maar ik geef alleen maar aan dat er w.m.b. honderden optie's mogelijk zijn om dit alles te laten runnen op een manier dat het kan. Er is verder maar 1 Awacs en wat eigen radarstations nodig om je eigen vliegtuigen een beetje te loodsen tussen anderen door.
Je ziet genoeg foto's met veel strepen waarbij elk vliegtuig een 'chem'trail achterlaat. Allemaal onopvallend dus?
quote:

Maar nogmaals, als dit waar is moet je ervanuit gaan dat dit vanuit de allermachtigste elementen gestuurd is, die niet zichtbaar zijn. Dan heb je het dus over mensen die ervoor kunnen zorgen dat bepaalde presidenten gekozen worden, gedeeltes van geheime diensten runnen zoals de CIA en dat soort macht ook kunnen uitoefenen. Die gaan dus over lijken.
En wat nu als het niet waar is?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_30867248
Maareh, Knarf, wat vind jij van Scott Stevens? Daar zal je vast wel een mening over hebben.
  vrijdag 23 september 2005 @ 20:08:56 #161
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_30867769
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 19:49 schreef WWSK het volgende:
Maareh, Knarf, wat vind jij van Scott Stevens? Daar zal je vast wel een mening over hebben.
Ja, je link werkt niet.

[edit]
Hmm, na 3 keer F5'en wel

[Ik ben trouwens geen weerdeskundige ofzo trouwens, ik heb wel een chemische opleiding gehad]

Hmm het begint al goed.
Ivan en Katrina. He, dat zijn russische namen, oh en laten nu net de russen in de jaren 60 en 70 met het 'geknoeid' hebben.
Jammer dat hij geen update over Rita heeft.

Oke verder met Chemtrails.

Leuk plaatje:

Allemaal 'onopvallende, niet door radar gedecteerde vliegtuigen??

[ Bericht 24% gewijzigd door Knarf op 23-09-2005 20:43:00 ]
pi_30868625
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 19:05 schreef Knarf het volgende:

[..]

En Robeco niet?
Durf ik niet te zeggen, ik weet wel dat Carlyle heel erg nauw betrokken is in wapeninvesteringen.
quote:
Ja dat kunnen ze wel. Elk vliegtuig heeft een nummer. Daar zijn boeken van. Als het nummer er niet in staan dan valt dat op.

Als een vliegtuig niet op een vluchtschema staat, dan valt dat dus helemaal op. Dan wordt het dus nog eens extra gecheckt.
En wat als de nummers wel geregistreerd staan als bestaande 'passagiersvliegtuigen', of men gewoon een paar keer dezelfde nummers gebruikt.
quote:
Je ziet de vliegtuigen echter wel landen en opstijgen.
Ja maar dat zal het probleem niet zijn. Je kan er niet inkijken op een beschermde basis..
quote:
Je ziet genoeg foto's met veel strepen waarbij elk vliegtuig een 'chem'trail achterlaat. Allemaal onopvallend dus?
Voor de meeste mensen kennelijk wel, want die strepen zijn immers voor 99,9% van de mensen contrails.
quote:
En wat nu als het niet waar is?
Dan is dit gebeuren ontmaskert en kan men zich richten op meer tastbare mind-manipulatie-bewijzen in het gebeuren rondom voedseladditieven en globale dekkende stralingsnetwerken.
pi_30868734
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 20:36 schreef Haspel33 het volgende:
En wat als de nummers wel geregistreerd staan als bestaande 'passagiersvliegtuigen', of men gewoon een paar keer dezelfde nummers gebruikt.
[..]
Als een vlucht geregistreerd is als een passagiersvlucht, dan zal die vlucht ook op een passagiersvluchthaven moeten opstijgen en landen en de daar gebruikelijke procedures moeten volgen. Er moeten bv. mensen in- en uitstappen.
Vluchtnummers kun je ook niet zomaar dubbel gebruiken, want dat valt dus op bij de luchtverkeersleiding.
  vrijdag 23 september 2005 @ 20:49:10 #164
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_30869059
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 20:36 schreef Haspel33 het volgende:

[..]

Durf ik niet te zeggen, ik weet wel dat Carlyle heel erg nauw betrokken is in wapeninvesteringen.
[..]
Waarom weet je dat van Carlyle dan wel. Omdat dat op allerlei USA websites staat? Carlyle is niet de enige investeringsmaatschappij hoor. Het is zelfs niet eens een grote.
quote:
[..]
Zal de KLM leuk vinden als er opeens een vliegtuig van hun land in afgelegerijen, waar ze niets vanaf weten.
quote:
Ja maar dat zal het probleem niet zijn. Je kan er niet inkijken op een beschermde basis..
[..]
Vliegtuigen stijegen en landen ook, kun je mooi kijken hoe ze eruit zien en wat voor nummers er op staan.
quote:
Voor de meeste mensen kennelijk wel, want die strepen zijn immers voor 99,9% van de mensen contrails.
[..]

Dan is dit gebeuren ontmaskert en kan men zich richten op meer tastbare mind-manipulatie-bewijzen in het gebeuren rondom voedseladditieven en globale dekkende stralingsnetwerken.
We leven anders nog steeds langer. Ik zeg niet dat die middelen goed zijn. Maar erg slecht voor de gemiddelde mens nu ook weer niet.
pi_30869072
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 20:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als een vlucht geregistreerd is als een passagiersvlucht, dan zal die vlucht ook op een passagiersvluchthaven moeten opstijgen en landen en de daar gebruikelijke procedures moeten volgen. Er moeten bv. mensen in- en uitstappen.
Lege kisten die op weg zijn naar een oppiklocatie laten ook geen passagiers instappen als ze alleen even landen voor te tanken of een checkup.

Het gaat er meer om dat ze 'ogen' als passagiersvliegtuig, en wellicht geregistreerd staan als vracht of speciaal vervoer. Ik zie dat soort zaken als bureaucratisch manipuleerdbaar detail, omdat het middels automatisering en supervisie te overrulen is.
quote:
Vluchtnummers kun je ook niet zomaar dubbel gebruiken, want dat valt dus op bij de luchtverkeersleiding.
Als ik een autofabriek bezit kan ik 100 auto's met exact hetzelfde uiterlijk en chassinummers laten aanmaken. Zoalng die auto's op totaal verschillende locatie's gaan rijden op de aardbol en ze bij voorkeur ook niet tegelijk rijden qua tijdstip, kan een 'autospotter' niet achterhalen of dit dezelfde auto is die men eerder op foto of papier vastegelegd heeft.
pi_30869277
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 20:49 schreef Knarf het volgende:

[..]

Waarom weet je dat van Carlyle dan wel. Omdat dat op allerlei USA websites staat? Carlyle is niet de enige investeringsmaatschappij hoor. Het is zelfs niet eens een grote.
Maakt toch niet uit. Ik roep maar een machtige naam. Natuurlijk zijn er vele meer. Die vaak allemaal terugleiden naar enkele noemers via omwegconstructie's. Vandaar dat ik zei dat 80% van de Amerikaanse economie in handen is van iets van 200 organisatie's. Dat is gewoon een heel klein elitair clubje, als je daar de vinger in de pap hebt, heb je de beschikking over enorm veel mogelijkheden.
quote:
Zal de KLM leuk vinden als er opeens een vliegtuig van hun land in afgelegerijen, waar ze niets vanaf weten.
KLM lijkt me niet echt een gegadigde kandidaat. Ik zou het meer zoeken in Amerikaanse maatschappijen of Russische.
quote:
We leven anders nog steeds langer. Ik zeg niet dat die middelen goed zijn. Maar erg slecht voor de gemiddelde mens nu ook weer niet.
Misschien kunnen we potentieel wel 1000 jaar worden als we volledige kennis beschikken over wat exact goed is voor ons en wat niet, maar zijn we wel via water, inentingen, voedsel en externe factoren gemodificeerd om zo snel mogelijk oud te worden of onder controle te staan.
pi_30871442
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 20:49 schreef Knarf het volgende:

[..]

[..]
Parrrrrrrrrrdon?

"De Carlyle Group is niet zomaar een investeringsonderneming. Achter Carlyle gaan grote namen schuil, zoals George H.W. Bush, de ex-president van Amerika en de Engelse ex-premier John Major. De familie Bin Laden heeft aandelen gehad in dit investeringsfonds. De in 1987 opgerichte onderneming lijkt door zijn internationale netwerk van vooraanstaande investeerders en door nauwe connecties met het Witte Huis, het Pentagon en de CIA achter de schermen van de wereld een niet te onderschatten rol te spelen."

Lees hier verder en bekijk de documentaire van tegenlicht:
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/16152392/

Dan weet je meteen waarom jouw manier van denken veels te simpel is, ook m.b.t. dit hele onderwerp.

[ Bericht 0% gewijzigd door WWSK op 23-09-2005 22:12:58 ]
pi_30871528
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 20:08 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ja, je link werkt niet.

[edit]
Hmm, na 3 keer F5'en wel

[Ik ben trouwens geen weerdeskundige ofzo trouwens, ik heb wel een chemische opleiding gehad]

Hmm het begint al goed.
Ivan en Katrina. He, dat zijn russische namen, oh en laten nu net de russen in de jaren 60 en 70 met het 'geknoeid' hebben.
Jammer dat hij geen update over Rita heeft.

Oke verder met Chemtrails.

Leuk plaatje:
[afbeelding]
Allemaal 'onopvallende, niet door radar gedecteerde vliegtuigen??
Waar heb je het over? Beweer ik dat de vliegtuigen niet op radar zichtbaar zijn? Beweer ik dat chemtrails onopvallend zijn? Ik beweer het tegengestelde, dat chemtrails heel opvallend zijn, mede doordat ze voor de jaren 90 niet te zien waren. Contrails wel, vliegtuigstrepen die met voldoende afstand van het toestel een gemiddelde levensduur hebben van zo een 10-20 seconden. Aantal seconden hierbij afhankelijk van de weersomstandigheden, en niet uren van verschil afhankelijk van weersomstandigheden.
pi_30872490
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:04 schreef WWSK het volgende:

[.. Ik beweer het tegengestelde, dat chemtrails heel opvallend zijn, mede doordat ze voor de jaren 90 niet te zien waren. Contrails wel, vliegtuigstrepen die met voldoende afstand van het toestel een gemiddelde levensduur hebben van zo een 10-20 seconden. Aantal seconden hierbij afhankelijk van de weersomstandigheden, en niet uren van verschil afhankelijk van weersomstandigheden.
Nou, voor zover ik me kan herinneren kon ik als kind op de lagere school eind jaren zeventig al contrails enkele uren zien hangen.
pi_30872603
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nou, voor zover ik me kan herinneren kon ik als kind op de lagere school eind jaren zeventig al contrails enkele uren zien hangen.
Zover ik me kan herinneren juist niet, in de jaren 80 zag ik ze tientallen minuten hangen, maar dat was het ook wel.

Zeker niet uren.
pi_30873380
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:33 schreef Haspel33 het volgende:

[..]

Zover ik me kan herinneren juist niet, in de jaren 80 zag ik ze tientallen minuten hangen, maar dat was het ook wel.

Zeker niet uren.
Ik weet niet meer zeker, maar volgens kon ik ze iig van horizon tot horizon zien, en langzaam vervagen. Hoe lang dat precies duurde kan ik neit meer met zekerheid zeggen, maar in ieder geval was het langer dan maximaal 10-20 seconden.

En een foto van contrails in ww2

Moeilijk te zien hoe lang deze precies zijn, en hoe lang ze hangen, maar lijkt mij langer dan 10-20 seconden.
Bron: Great Air Battles of WW II, Christopher Shores, p176
pi_30873841
Contrails kunnen vaak zat minuten tot tientallen minuten zichtbaar zijn, het chemtrail verhaal is een hardnekkiger langduriger tafereel dat zich eerder in uren voltrekt en veel uitgestrekter is qua werking.
pi_30874367
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 23:12 schreef Haspel33 het volgende:
Contrails kunnen vaak zat minuten tot tientallen minuten zichtbaar zijn, het chemtrail verhaal is een hardnekkiger langduriger tafereel dat zich eerder in uren voltrekt en veel uitgestrekter is qua werking.
Even samenvattend. Volgens jou kunnen contrails dus tientallen minuten zichtbaar zijn.
Volgens WWSK maximaal 20 seconden.
Volgens anderen veel langer, enkele uren (want er zijn mensen die daar eerder over gepost hebben in dit soort topics).
En voor zover ik me kan herinneren in ieder geval lang genoeg voor een vliegtuig om van horizon naar horizon te verdwijnen (en nu ik er dieper over nadenk kon ik ze volgens mij vroeger ook al lang zien hangen nadat het vliegtuig allang uit zicht was verdwenen).

Kortom: de meningen hierover verschillen nogal, dus je zou het na moeten gaan bij iemand die meer van meteorologie weet. Mij klink het iig niet onlogisch in de oren dat ze lang kunnen blijven hangen, per slot is het waterdamp en wolken kunnen ook lang blijven hangen. En in mijn beleving komt het ook niet voor als iets wat vroeger niet gebuerde maar nu wel. Wel als iets wat nu vaker zichtbaar is dan nu, maar er wordt nu ook veel meer gevlogen dus da's neit zo vreemd.
pi_30875576
Max 20 seconden lijkt me onzin, en uitlaatgassen en waterdamp die uren hangt is ook niet echt logisch, dan heb je dus m.i. wel te maken met andersoortige chemie. Behalve de tijdsduur is vooral het uitwaaieren van een dikke aanvankelijke streep tot aan grote nevelige semi-wolken een groot verschil met contrails die w.m.b. idd tientallen minuten wel zichtbaar kunnen zijn, maar nooit echt zo massaal de breedte opzoeken qua omvang en structuuruitbreiding. Een stinkende trabant laat ook een stinkwolk achter zich qua uitlaat van allerlei onfrisse stoffen, maar het is niet iets wat blijvend in die walmdichtheid blijft hangen op 1 plek. Het is verdacht als uitlaatgassen en waterdampen zich ontwikkelen tot nevel en sluierbewolking.

[ Bericht 0% gewijzigd door Haspel33 op 24-09-2005 00:20:44 ]
pi_30875611
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 23:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Even samenvattend. Volgens jou kunnen contrails dus tientallen minuten zichtbaar zijn.
Volgens WWSK maximaal 20 seconden.
Dat heb ik niet gezegd, je moet leren lezen. Hierbij had ik het over de gemiddelde levensduur van een ouderwetse contrail zoals wij die tot voor kort tientallen jaren kenden. De maximale levensduur van een normale contrail onder ideale weersomstandigheden hiervoor is 20 minuten. En niet uren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')