Wat is daar zo gek aan?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:13 schreef elcastel het volgende:
[..]
http://images.google.nl/images?q=chemtrail&hl=nl&btnG=Google+zoeken
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:36 schreef Hallulama het volgende:
iemand die kampt met gezondheidsproblemen gerelateerd aan chemtrails.
Mja. Probleem is alleen dat de chemtrailstheorie er van uti gaat dat de luchtvaart bewust allerlei gassen uitstoot, wat dus niet zo is.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:45 schreef Hallulama het volgende:
Op dezelfde manier als met UMTS? Uitlaatgassen? Roken? Weetikveel? Kijk vanavond zou'k zeggen...
[afbeelding]
Had je het nieuws vandaag al gehoord dat heel Nederland last heeft van zieke, bloedende eiken-boom. Na een jaar onderzoek weten ze nog niet waarom die bomen staan te rotten en binnen een paar weken doodgaan. Geen bacterie of schimmel gevonden die het veroorzaakt.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mja. Probleem is alleen dat de chemtrailstheorie er van uti gaat dat de luchtvaart bewust allerlei gassen uitstoot, wat dus niet zo is.
Waar nog bij komt dat het verspreiden van iets op die hoogte op de aardbodem geen merkbare concentraties op kan leveren.
Maar da's eigenlijk allemaal al besproken in het chemtrails/contrails topic.
Bij uitlaatgassen, UMTS, roken etc. heb je nog een verklaarbare oorzaak-gevolg reactie, bij chemtrails lijkt me dat heel erg moeilijk aan te tonen.
Ja, dat viel mij ook op, maar vooral die dode nietszeggende blik...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:44 schreef Hallulama het volgende:
Grappig, vooral hoe die KNMI deskundige bibberend dat papiertje met foto's van contrails/chemtrails vasthield en zei dat hij bewijs wilde zien.
Hem zag ik anders ook niet met echt bewijs komen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:43 schreef Stenny het volgende:
Ja, ik heb het ook gezien. Goed van Anton Teuben, die kaartte het aan zoals hij altijd doet.
Ja, het was erg mager, maar wees blij dat Editie Nl ermee kwam, als er één schaap over de dam is, volgen er meer. Laat ze het maar eens goed onderzoeken en laat iedereen de theorie in ieder geval kennen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:45 schreef Wombcat het volgende:
Nee, dat heb ik niet gehoord.
Maar als je dat wil bereiken door op 10 km hoogte met iets te gaan sproeien, gaat dat niet lukken. De stofffen verwaaien over veel te grote gebieden en worden enorm verdund.
Overigens ken ik een paar australiërs, en die vroegen toen ze hier kwamen wat die sporen in de lucht waren. Kennelijk treedt dat in australië niet op. Zal wel met iets in de atmosfeer te maken hebben of zo.
Het stukje op TV was erg mager net. Iemand die dacht dat ze veroorzaakt werden door vliegtuigen die met chemicaliën sproeiden en zei dat het ook merkbaar was, omdat er veel meer allergieën en zo optraden.
Iemand die altijd in een soort luchtdichte kamer sliep, omdat 'ie anders last van exceem kreeg.
En iemand van het KNMi die zei dat ze hem niet overtuigd hadden, omdat ze nooit met echte bewijsvoering kwamen.
En tot slot zei de presentator nog dat de luchtvaartdienst had gezegd dat het een broodje aap verhaal was.
En hiermee heb ik wel zo'n beetje de hele uitzending getypt.
Misschien heeft Anton veel meer gezegd, vergeet niet dat er duchtig geknipt wordt in interviews, dat fenomeen ken ik zelf ook .quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hem zag ik anders ook niet met echt bewijs komen.
En ook niet met een motief waarom ze het zouden doen.
Maar dat kunnen ze dan net zo goed in het verhaal van de man van de KNMI hebben kunnen doen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:48 schreef Stenny het volgende:
[..]
Misschien heeft Anton veel meer gezegd, vergeet niet dat er duchtig geknipt wordt in interviews, dat fenomeen ken ik zelf ook .![]()
Hmm ja, je kunt gelijk hebt, toch sta ik meestal aan de kant van de 'onderdrukte' mening, en Anton te kennen (die lang van stof isquote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar dat kunnen ze dan net zo goed in het verhaal van de man van de KNMI hebben kunnen doen.
[afbeelding]
Maar zouden ze dan al in WO2 begonnen zijn met dat sproeien?
Kan zijn. Maar dan is het ook niet relevant of ze wel of niet zichtbaar zijn. Ook als ze niet zichtbaar zijn kunnen ze sproeien, maar vervliegt het meteen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:56 schreef Hallulama het volgende:
Contrails bestaan sowieso Wombcat, en de vraag is of al die sporen inderdaad contrails zijn, of dat er tevens troep tussen zit. M.a.w. die foto uit WO2 doet er niet echt toe.
Dat vraag ik me af. Aangenomen dat er een aparte stof inzit dan zou deze toch ooit ergens neer moeten komen (of het wordt omgezet in iets anders wat op zich niet ondenkbaar is).quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:45 schreef Wombcat het volgende:
Maar als je dat wil bereiken door op 10 km hoogte met iets te gaan sproeien, gaat dat niet lukken. De stofffen verwaaien over veel te grote gebieden en worden enorm verdund.
Mja van die allergieën is wel waar maar daar zijn hele andere oorzaken voor aan te wijzen.quote:Het stukje op TV was erg mager net. Iemand die dacht dat ze veroorzaakt werden door vliegtuigen die met chemicaliën sproeiden en zei dat het ook merkbaar was, omdat er veel meer allergieën en zo optraden.
Flauwquote:En iemand van het KNMi die zei dat ze hem niet overtuigd hadden, omdat ze nooit met echte bewijsvoering kwamen.
Dat zou ik ook zeggen als ik voor de luchtvaart werktequote:En tot slot zei de presentator nog dat de luchtvaartdienst had gezegd dat het een broodje aap verhaal was.
He tmoet idd ergens neerkomen, maar als je iets op 10 km hoog gaat sproeien, kun je niet voorspellen waar het neer gaat komen, kan zowat overal zijn. Sowieso wat het enorm verdunt, en dus minder werkzaam. Effectief sproeien kan dan bijna niet (tenminste niet om iets op de grond te krijgen).quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:56 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Aangenomen dat er een aparte stof inzit dan zou deze toch ooit ergens neer moeten komen (of het wordt omgezet in iets anders wat op zich niet ondenkbaar is).
[..]
Ja maar dat was ook voor een werelds belangrijk evenement, niet 1 of andere normale werkdag hoor, dat scheelt nogalquote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:59 schreef Fonkmeistah het volgende:
als de russen sproeien om moskou zonnig te houden ivm een feestje, presenteert de media het alsof het de gewoonste zaak van de wereld is en kijkt niemand er raar van op.
hoezo stel je dan nog de vraag of het weer wel of niet gemanipuleerd word
En hoe wil jij bewijzen dat iets niet kan bestaan? Dat is onmogelijk. Ik kan je 1000'den redenaties geven waarom een niet-chemtrail verklaring veel logischer is, maar je kunt dan altijd punten blijven aandragen, die, met een wat dubieuze gedachtengang, chemtrails weer "bewijzen"quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:43 schreef Stenny het volgende:
[...], hij noemde geen enkel argument waarom chemtrails niet kunnen bestaan.
Al sinds de mens kan vliegen doet men dit al. Het besproeien van wolken met (ondermeer) zilverjodide is een beproefde, echter wisselend succesvolle methode om waterdamp in een wolk door middel van het toevoegen van conensatiekernen over te halen om regendruppels te vormen.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:59 schreef Fonkmeistah het volgende:
als de russen sproeien om moskou zonnig te houden ivm een feestje, presenteert de media het alsof het de gewoonste zaak van de wereld is en kijkt niemand er raar van op.
Kastanje bomen hebben hier last van...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:35 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
Had je het nieuws vandaag al gehoord dat heel Nederland last heeft van zieke, bloedende eiken-boom. Na een jaar onderzoek weten ze nog niet waarom die bomen staan te rotten en binnen een paar weken doodgaan. Geen bacterie of schimmel gevonden die het veroorzaakt.
Ik wil hier overigens nix suggereren!!!
Interessant, bron?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:59 schreef Fonkmeistah het volgende:
http://64.233.183.104/search?q=cache:cqsUu_LzUXgJ:www.ananova.com/news/story/sm_783584.html%3Fmenu%3D+Putin+sunshine++chemicals++rain+clouds.&hl=nlquote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:04 schreef Hallulama het volgende:Interessant, bron?
nee daarom worden ze ook Chemtrails genoemdquote:Nee, contrails zijn geen middel om welk sinister doel dan ook te bereiken..
Plus dat zelfs als ze wat in de lucht sproeien op 10 km hoogte, het wel wat langer duurt voordat het de grond bereikt dan een paar uurtjes, dus die man kan er pas veel later last van hebben.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:02 schreef The_stranger het volgende:
En dan laten ze in dat editie NL stukje een zielige man zien die alleen maar in een tent met luchtreiniger kan leven vanwege zijn astma. En als de "chemtrails" weer volop aanwezig zijn, dan gaat zijn gezondheid met sprongen achteruit...
Het is alleen jammer dat de beste man die 33 vrachtwagens zonder roetfilter onder zijn raam, de 25 pizzascooters met blauwe walm en de buurtgenoten met hun met benzine motoren uitgerusten volkswagens even vergeet.. Nee, zijn klachten komen van spullen die duizenden meters boven hem worden uitgestrooid en niet van de walm die, vooral op een lekkere warme dag, in een bebouwd gebied blijft hangen...
dit is een beter formaatje linkquote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:40 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
http://64.233.183.104/search?q=cache:cqsUu_LzUXgJ:www.ananova.com/news/story/sm_783584.html%3Fmenu%3D+Putin+sunshine++chemicals++rain+clouds.&hl=nl
Zou je dat met die luchtstromen niet een beetje redelijk kunnen inschatten?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:31 schreef Wombcat het volgende:
He tmoet idd ergens neerkomen, maar als je iets op 10 km hoog gaat sproeien, kun je niet voorspellen waar het neer gaat komen, kan zowat overal zijn.
Ik weet niet. Ligt vooral aan wat je sproeit denk ik.quote:Sowieso wat het enorm verdunt, en dus minder werkzaam. Effectief sproeien kan dan bijna niet (tenminste niet om iets op de grond te krijgen).
Maybe, maar ik denk dat er teveel variabelen zijn voor een goede prognose waar je echt iets aan hebt.quote:Op zondag 12 juni 2005 04:05 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Zou je dat met die luchtstromen niet een beetje redelijk kunnen inschatten?
[..]
Maar denk nu eens nu wie de contrails veroorzaken. Dat zijn commerciële vliegtuigen, dus KLM, Easyjet, Air France etc.quote:Op zondag 12 juni 2005 01:10 schreef Tiesemans het volgende:
Die chemtrails zijn niet schadelijk voor mensen.
Het is volkomen onschadelijk.
Wow das wel veel idd. De stelling dat chemtrails werkelijkheid zijn is wat mij betreft voldoende ontkrachtquote:Op zondag 12 juni 2005 08:40 schreef Wombcat het volgende:
Maybe, maar ik denk dat er teveel variabelen zijn voor een goede prognose waar je echt iets aan hebt.
Vor luchtkwaliteitsberekeningen rondom wegen maken ze ook gebruiik van modellen en daar zit al een foutmarge van 30% in.
Dat wil ik absoluut geloven.quote:Op maandag 13 juni 2005 07:07 schreef UncleScorp het volgende:
Er zijn idd firma's die de lucht sproeien ... seeding the clouds ...
Maar volgens mij zijn dat wel aparte sproei-installaties gemonteerd op het vliegtuig, en niet gemengd in de kerosine ...
Ten eerste wordt kerosine vrij regelmatig getest door onafhankelijke laboratoria. Dus niet alleen de brandstof maatschappij (of wie dan ook die dat goedje in de kerosine stopt) moet er van weten, maar ook de controleurs. Dan heb je ook nog onderhoudsmensen die de motor nakijken. Het aantal mensen die op de hoogte zijn neemt dan vrij snel toe. Gezien de vele "sightings" van "chemtrails" is het niet 1 luchtvaart maatschappij die het doet, maar vele...quote:Op maandag 13 juni 2005 07:02 schreef Tiesemans het volgende:
Het spulletje hoeft niks te kosten das het mooiste van alles het kan zo gratis aan de kerosine toegevoegd zijn.
En waarom zouden die lui van de luchtvaart maatschappijen het uberhaupt weten ?
Misschien beperkt het zich slechts tot de enkeling in de beschikbare maintenance crews...
En dus? Wat bedoel je hiermee? Juist het feit dat "chemtrails" zo kostbaar zouden zijn en een vrij complexe organisatie behoeven, maakt het des te meer ongeloofwaardig. Waarom niet het spul in ons drinkwater? Of om in dezelfde categorie te blijven, niet onze autobrandstof? Allemaal makkelijker te realiseren...quote:Feit is en blijft dat mochten dit soort complot verhalen berusten op enige vorm van waarheid.
Dan moet er onthouden worden dat deze groepen beschikken over "Enorme" budgetten.
Niet enkele dollars nee miljoenen.
Ik neem aan dat je kerosine verbranden bedoelt, het dumpen van kerosine gebeurt alleen in extreme gevallen en kerosine verdampt volledig, zonder dat je het residue ziet "hangen"quote:Feit is dat ik vind en bemerk dat ze de laaste tijd wel erg vaak zigzag door elkaar heen kerosine dumpen vroeg in de ochtend.
Feit is dat veel intercontinentale (lange afstands vluchten) in de ochtend aankomen op de grote luchthavens van Europa. Dus in de ochtend zal ons luchtruim meer gevuld zijn met overvliegende vliegtuigen (naar bijvoorbeeld London of Berlijn) dan in de rest van de dag.quote:Hele velden vol, waarna rond 11én de bewolking niet meer weg te kijken valt.
Vaak hele "boter kaas met eieren" velden zijn waar te nemen en vooral in de ochtend, nogmaals.
Vroeger in de ochtend en vooral nu in de zomer is het heel vroeg licht en vooral ook vaak heel mooi weer.
Vaak dat ik als een van de weinige de nacht doortrek en enkele ochtend uren in de tuin van het complex doorbreng om te chillen en de ochtendzon.
Vaak al zo vroeg als 7 uur en dan tot uur of 11.
Ik ben het merendeel van de tijd s'ochtends nog wakker en bemerk wel degelijk dat er enorm veel gevlogen word in de ochtend aangezien ik dus op m'n rug beetje lig te chillen en te staren met evt een dekentje, thermoscan en jointjes.
En afgelopen winter ook stiekem nog wel is vroeg naar buiten op redelijk tot goede ochtenden voor een jointje en dan stonk het echt gruwelijk en was het vaak vies en kleverig wat er in de lucht hing zo rond een uur of 11 terwijl de tijd dat ik dan de tuin inliep s'ochtends rond een uur of 9 het perfecto ochtend weer was ook al was het toen nog winter.
Als je het bewijs niet kan vinden geeft het in ieder geval mooie luchtfotos..quote:anyways ik houd de lucht zo nu en dan in de gaten en zal ook foto's gaan maken om te kijken of er iets valt te bemerken van een of ander patroon c.q werkwijze.
Of dat het gewoon flauwekul is zoals sommige beweren.
Komt er dus op neer dat het veel effectiever (want wordt direct op de plaats waar je het hebben wil) zou zijn om de rotzooi die ze zouden willen verspreiden in bijvoorbeeld benzine te gooien. De problemen met het onopgemerkt houden zijn het zelfde. Alleen kunnen de samenzwerings fantasten dan het indrukwekkende woordje " chemtrails" niet gebruiken en is het niet direct zichtbaar.quote:Op maandag 13 juni 2005 14:43 schreef The_stranger het volgende:
Ten eerste wordt kerosine vrij regelmatig getest door onafhankelijke laboratoria. Dus niet alleen de brandstof maatschappij (of wie dan ook die dat goedje in de kerosine stopt) moet er van weten, maar ook de controleurs. Dan heb je ook nog onderhoudsmensen die de motor nakijken. Het aantal mensen die op de hoogte zijn neemt dan vrij snel toe. Gezien de vele "sightings" van "chemtrails" is het niet 1 luchtvaart maatschappij die het doet, maar vele...
tja zuurstof kun je ook niet zien en of proeven laat staan ruiken.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:26 schreef Frezer het volgende:
[..]
Komt er dus op neer dat het veel effectiever (want wordt direct op de plaats waar je het hebben wil) zou zijn om de rotzooi die ze zouden willen verspreiden in bijvoorbeeld benzine te gooien. De problemen met het onopgemerkt houden zijn het zelfde. Alleen kunnen de samenzwerings fantasten dan het indrukwekkende woordje " chemtrails" niet gebruiken en is het niet direct zichtbaar.
Echter bewijzen tegen kun je ook nooit aanvoeren.. Bewijzen dat iets niet bestaat is onmogelijk. Je kunt wel zeggen dat het zeer onwaarschijnlijk is dat chemtrails niet bestaan, en wel om meerdere redenen. Zoals de onnauwkeurigheid van het proces (waar komt het neer?), de technische moeilijkheden, de logistieke moeilijkheden, en vooral, omdat het zoveel makkelijker kan...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:53 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
tja zuurstof kun je ook niet zien en of proeven laat staan ruiken.
Of bijv voelen met je zenuwen.
En toch kun je er een zuurstoffles mee vullen om er vervolgens onder water mee te kunnen zwemmen.
En dat is uhm slechts zuurstof.
Kortom voordat je absoluut ontkend dat er gerommeld word in het luchtruim, eerst zeker weten.
En feiten voor OF tegen zijn er (nog niet) kortom... geduld..
Geduld is een schone zaak...
"AL is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaald haar wel", blijft immers van toepassing !
Wie weet kom je wel spontaan op een echt complot en blijk je helderziend!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat ik ook maar eens een vette complottheorie in elkaar ga zetten.
Lachu hoe uit alle hoeken en gaten dan ineens "bewijs" wordt gehaald.
De slinger van Foucault, Umberto Eco.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:19 schreef Stenny het volgende:
[..]
Wie weet kom je wel spontaan op een echt complot en blijk je helderziend!Heb je meteen de BVD op je telefoonlijn.
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |