Da's nu net het hele punt en da's nu net wat het zo leuk maakt.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:18 schreef Tique het volgende:
ik zie toch wel meer klb topics als ik zo even snel kijk...
groot gelijk hebben ze, dit mag iig niet als rap betitteld worden
Props voor de highest rocker en de watskebuuurt!quote:
text is kutquote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
en ik moet bekennen dat ik het eilk best wel een lekker nummertje vind
Brainshit bedoel jequote:
Je bent een kneus!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:11 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Brainshit bedoel je
Wat vind ik dat een sukkel, met die neder huphip van hem![]()
Zelfs Kane vind ik beter
Stel je niet zo aan zeg. Dat Watskebeurt is toch gewoon een grap? Ze beweren toch niet dat ze serieus hiphop maken?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:24 schreef Tique het volgende:
[..]
Je bent een kneus!
Kane rapt niet dus die hoort niet in het rijtje thuis![]()
Die gasten maken gewoon foute hiphop!
De enige echte internationale toprapper is brainpower en dat mag zo blijven van mij, die ander gasten zijn zo fout!
Daarbij vind ik vooral de groepsnaam goed gevondenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:16 schreef broer het volgende:
Schitterende ontmaskering vond ik dat. Van de muziekliefhebber, bedoel ik, niet van De Jeugd Van Tegenwoordig!
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:13 schreef DaMook het volgende:
Ik haat dit nummer, maar als ik hem toevallig op tmf zie laat ik hem wel altijd opstaan
Ik zet tmf nog weleens op bij gebrek aan beter op de NL zenders (kun je na gaan hoe ergquote:
Juah, das waar.. maar dan zap ik altijd wel naar MTV, of naar de alternatieve zender TVNoordHollandquote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:15 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik zet tmf nog weleens op bij gebrek aan beter op de NL zenders (kun je na gaan hoe erg) Maar het is iig beter als tellsell rtl shop enz
och, het kan nog veel makkelijker als je een irritante kikker met Axel F. combineert b.v.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:14 schreef Prep2Fight het volgende:
Ik vind het gewoon mislukt dat zo'n lied gewoon de top40 (top10?) haalt... zo zie je maar hoe makkelijk je een hit kunt scoren! Kut Top40
je moet dit nummer ook niet als serieuze hip hop zien, want dat is het gewoon niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:24 schreef Tique het volgende:
[..]
Je bent een kneus!
De enige echte internationale toprapper is brainpower en dat mag zo blijven van mij, die ander gasten zijn zo fout!
Als je zo'n kneus op de kast krijgt, ben je wat mij betreft echt een held. Props voor de Heistrocker!quote:
Inderdaad..brein moet ze smoel houden met zijn zouteloze voordracht.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:01 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Als je zo'n kneus op de kast krijgt, ben je wat mij betreft echt een held. Props voor de Heistrocker!
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:14 schreef Arcee het volgende:
En je bent niet 'bout it 'bout, 'bout it 'bout, 'bout it 'bout!
Een sjembek zonder klauw.
Watskeburt?!
De nieuwe nummer 1 in de Top 40.
Ik vind 't een geinig plaatje. Idiote songtekst. Erg leuk.
Watskebizzy bizzle rob robber.
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:16 schreef broer het volgende:
Het leukste aan 'Watskeburt!?' is de manier waarop serieuze muziekliefhebbers erop reageren. Op 13 mei was De Jeugd Van Tegenwoordig te gast in het uiterst serieuze hiphopprogramma 3VOOR12 XL van de VPRO. (Uur twee, start ergens na een kwartier of twintig minuten, hilarisch!)
De presentator laat zich volstrekt op de kast jagen omdat ze de parodie tot in het uiterste doorzetten. Het denkkader van serieuze muziekliefhebbers is misschien te klein om daar in mee te gaan.
Schitterende ontmaskering vond ik dat. Van de muziekliefhebber, bedoel ik, niet van De Jeugd Van Tegenwoordig!
Valt wel mee, ik heb hetzelfde gevoel namelijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:19 schreef Posdnous het volgende:
Vreemde vergelijking.
Ja, en misschien moet je je dan ook proberen voor te stellen dat ik het origineel van It's Like That niet kende toen ik de Jason Nevins remix voor het eerst hoorde. Ik wil niet beweren dat Watskeburt en It's Like That (remix) precies hetzelfde klinken, maar de feel komt wel overeen. Tempo, ritme, cool-heid... Moeilijk onder woorden te brengen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:38 schreef Frollo het volgende:
Nou, dVTB en ik wel
Ik kan het nu wel proberen uit te leggen, maar dat gaat vast niet lukken. Het is de combinatie van de beat en de electro-riedeltjes die bij mij de 'klik' geeft.
Ritme? Die It's like That remix is zowat een houseplaat, gaat wel behoorlijk wat sneller.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:07 schreef dVTB het volgende:
[..]
Ja, en misschien moet je je dan ook proberen voor te stellen dat ik het origineel van It's Like That niet kende toen ik de Jason Nevins remix voor het eerst hoorde. Ik wil niet beweren dat Watskeburt en It's Like That (remix) precies hetzelfde klinken, maar de feel komt wel overeen. Tempo, ritme, cool-heid... Moeilijk onder woorden te brengen.
Hey grappig. Daar moest ik ook onmiddellijk aan denken toen ik Watskeburt?! voor het eerst hoorde.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:18 schreef dVTB het volgende:
Op een bepaalde manier roept het een beetje het gevoel op van de Jason Nevins remix van It's Like That, door Run DMC. Die plaat stond een paar jaar geleden op nummer 1.
Dat 2e refrein beslaat nu zo'n 40% van al mijn uitsprakenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:40 schreef IdlersDream het volgende:
Het zit trouwens hier en daar best knap in elkaar. Naast dat ze zelf een mix hebben gemaakt in taal/tekst en uitspraak van woorden, zit er okk soms halverwege de zin regels een twist. Deze twist zorgt ervoor dat je een andere tekst verwacht dan je hoort. Wat een gaaf effect geeft.
Je wast je handen al tijd....ens het plassen
Kan ook worden:
Je wast je handen altijd na het plassen, wat veel logischer zou zijn.
Daarnaast is de opeenvolging van onzin in he refrein een dikke sneer naar die onzin in de amerikaanse rapscene.
De tekst in de verses, zit knap in elkaar en zijn simpelweg origineel. Het eerste is een moelijk doenerig geheel met dito stem. Het op de hak nemen van de globale rapscene. Het laatste is een puur hollandse kijk op de rap. Met als thema; hanger op centraal, junkies, een krantenwijkie. krenterigheid...
Maar verreweg de gaafste is naturlijk de 2e verse. De uitspraak van "Schuur" "gratis of gewoon pleurisduur" en aflsuitend het nikki lauda zinnetje.
Creatief nummer. Knap gedaan!!
Hear, hear!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:40 schreef IdlersDream het volgende:
Het zit trouwens hier en daar best knap in elkaar. Naast dat ze zelf een mix hebben gemaakt in taal/tekst en uitspraak van woorden, zit er okk soms halverwege de zin regels een twist. Deze twist zorgt ervoor dat je een andere tekst verwacht dan je hoort. Wat een gaaf effect geeft.
Je wast je handen al tijd....ens het plassen
Kan ook worden:
Je wast je handen altijd na het plassen, wat veel logischer zou zijn.
Daarnaast is de opeenvolging van onzin in he refrein een dikke sneer naar die onzin in de amerikaanse rapscene.
De tekst in de verses, zit knap in elkaar en zijn simpelweg origineel. Het eerste is een moelijk doenerig geheel met dito stem. Het op de hak nemen van de globale rapscene. Het laatste is een puur hollandse kijk op de rap. Met als thema; hanger op centraal, junkies, een krantenwijkie. krenterigheid...
Maar verreweg de gaafste is naturlijk de 2e verse. De uitspraak van "Schuur" "gratis of gewoon pleurisduur" en aflsuitend het nikki lauda zinnetje.
Creatief nummer. Knap gedaan!!
Smaken verschillen inderdaad, maar feiten zijn feiten: Watskeburt is zelfs nog een fractie SNELLER dan de Run DMC remix. Die komt (volgens meerdere websites) op 129 BPM, terwijl ik Watskeburt klok op 130 BPM. Een te verwaarlozen verschil, overigens. Maar de Run DMC remix is dus niet "behoorlijk wat sneller" zoals jij beweert, maar zelfs een fractie langzamer.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:11 schreef Posdnous het volgende:
Ritme? Die It's like That remix is zowat een houseplaat, gaat wel behoorlijk wat sneller.
De feel is voor mij ook onvergelijkbaar, sterker nog ik vind het schoolvoorbeelden van het verschil tussen 'nep' en 'echt', maar smaken verschillen gelukkig.
quote:Op woensdag 15 juni 2005 03:14 schreef Zzyzx het volgende:
Ik vind het vet.
quote:Op woensdag 15 juni 2005 00:48 schreef Tiemie het volgende:
Vreselijk nummermaar juist daarom ookweer leuk
.
Dansplaat was toch ongeveer van hetzelfde niveau als dit liedje?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:51 schreef Frollo het volgende:
't Is gewoon een fijn nummertje
En wat heerlijk dat Brainpower zich eraan ergert, want hoe fanatieker iemand als het geweten van een bepaalde muziekstroming over tracht te komen, hoe minder indruk het op mij maakt
Dansplaat swingde niet.quote:Op woensdag 15 juni 2005 13:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dansplaat was toch ongeveer van hetzelfde niveau als dit liedje?
quote:Op woensdag 15 juni 2005 13:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dansplaat was toch ongeveer van hetzelfde niveau als dit liedje?
Natuurlijk is het een uit de hand gelopen grap, maar juist dat ze het zelf niet al te serieus nemen is een verademing. Die Nederlanse rappers die zichzelf wel serieus nemen, maar werkelijk niets te zeggen hebben zijn een stuk erger.quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:14 schreef Ondergrond het volgende:
Het is bedoeld als een grap.
Een parodie.
Het is slecht bedoeld.
En toch nog zijn het een stelletje nepperds, ik ken de rest van hun tracks ook, echt heeeeeeeeel erg slechte kutmuziekEn ja, ik hou van hiphop, maar dit heeft er echt in de verste verte niets mee te maken
![]()
![]()
![]()
De beat goed in elkaar???quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:20 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een uit de hand gelopen grap, maar juist dat ze het zelf niet al te serieus nemen is een verademing. Die Nederlanse rappers die zichzelf wel serieus nemen, maar werkelijk niets te zeggen hebben zijn een stuk erger.
En die beat zit gewoon goed in elkaar. Punt.
't Is niet echt een hiphopbeat idd.. meer house dan hiphop. Maar goed, het zal wel een trend zijn om gewoon two step beats in commerciele rap toe te passen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:23 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
De beat goed in elkaar???
Ik kreeg bijna een hartverzakking toen ik dat last man.... Die beat is poep. Super simpel, slecht basssynthje erdoor. Ik weet niet wat voor sesamstraat-beats jij als vergelijkingsmateriaal hebt hoor.
Die beat is geen poep jij dwaas..als je met fruityloops bezig bent zou je toch verwachten dat je op zijn minst een beetje in kan schatten hoe vet en goed iets in elkaar zit...en in godsnaam die iets aan die hondslelijke avatar..quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:23 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
De beat goed in elkaar???
Ik kreeg bijna een hartverzakking toen ik dat last man.... Die beat is poep. Super simpel, slecht basssynthje erdoor. Ik weet niet wat voor sesamstraat-beats jij als vergelijkingsmateriaal hebt hoor.
De grap is helemaal niet uit de hand gelopen eigenlijk, dit is precies wat zei wilden.
Ze nemen zichzelf ook echt wel serieus hoor, maar dan op de 'grappige' manier.. Wat eigenlijk helemaal niet grappig, maar juist bizar kotsbaar is.
Jah precies.quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:40 schreef Laton het volgende:
Die beat is geen poep jij dwaas..als je met fruityloops bezig bent zou je toch verwachten dat je op zijn minst een beetje in kan schatten hoe vet en goed iets in elkaar zit...
Wat een leuk woord!quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:08 schreef Ondergrond het volgende:
gefruityloopst
Pff nepmuzikant.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:08 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
Jah precies.
En die slappe beat heb je zo gefruityloopst.
De tekst is geweldig.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:17 schreef Troel het volgende:
Ik heb hem nog nooit gehoord en weet niet eens hoe het gaat... Wat is de tekst?
Geloof me, je went eraan.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:27 schreef Troel het volgende:
Ik vind het wel een beetje idioot klinken nu ik heb zo hoor.
Omdat ik een technisch en muzikaal matig geproduceerde beat herken?quote:
quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:08 schreef Ondergrond het volgende:
gefruityloopst
quote:
Fruityloopsen, ~, m, ge-/-dquote:
niet gaan zeiken als je niet weet waar je het over hebt kneusquote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:24 schreef Tique het volgende:
[..]
Je bent een kneus!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |