abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27810919
Krijg ik 2 weken terug een brief van Essent dat ik nog een factuur niet betaald zou hebben.
Ik mijn bankafschriften nagekeken, en die rekening was al 3 weken eerder betaald.

Op het overzicht stonden ook nog 2 facturen van 15 en 20 euro voor "kosten" waar ik nooit een factuur voor gezien had.

Ik bellen naar het 0900-nummer @ 10 cent per minuut. Na 20 minuten in de wacht gehangen te hebben, maar weer opgehangen.
Een week lang meerdere keren geprobeerd te bellen, maar elke keer in de wacht.

Dus toen had ik zoiets van: Fuck it. Ik heb betaald, laat ze de tering krijgen.

Kom ik gisteravond thuis, geen beeld op de TV.
Hebben ze mijn radio- en TV-signaal afgesloten.

Alleen ligt mijn @home internetverbinding en mijn telefoon (ook @home) nu ook op zijn bek omdat daar een werkend RTV-signaal voor nodig is.
Terwijl dat allemaal netjes betaald is (autom. incasso).

Ik vandaag weer gebeld en zowaar na een kwartier iemand aan de lijn.
Zegt ze, ja die betaling hebben we verrekend met een latere factuur, dus je moet eerst nog 125 euro betalen (factuur die eigenlijk pas eind juni betaald hoeft te zijn ).

Dan duurt het nog minimaal een week voor de boel weer werkt. :'(
  vrijdag 10 juni 2005 @ 17:19:36 #2
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_27810956
Tja, moet je de boel maar goed bijhouden...
pi_27812255
best kut.. maarja die grote jongens win je het nooit van
Dus je laat maar waaien houding was niet handig
  Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 18:06:23 #4
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_27812397
Overigens vraag ik me af of ze werkelijk ook je internetverbinding mogen stopzetten, en ook je telefoonverbinding.

Trouwens, het gaat over Essent, waarom wordt de kabeltv afgesloten dan?
  Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 18:10:04 #6
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_27812421
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 18:09 schreef Marsepein het volgende:
Overigens vraag ik me af of ze werkelijk ook je internetverbinding mogen stopzetten, en ook je telefoonverbinding.

Trouwens, het gaat over Essent, waarom wordt de kabeltv afgesloten dan?
Dat mogen ze zeker wel. Staat in de algemene voorwaarden die je als het goed is gelezen/ondertekend hebt bij het afsluiten van het abonnement.
pi_27812582
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 18:10 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat mogen ze zeker wel. Staat in de algemene voorwaarden die je als het goed is gelezen/ondertekend hebt bij het afsluiten van het abonnement.
In welke algemene voorwaarden moet dit staan?
- Essent
- @Home internet
- @Home telefonie
- @Home TV

Het is natuurlijk wle leuk, die gekoppelde diensten, die vervolgens op een branchevreemde factuur staan, maar dat maakt zulke zaken wel ingewikkelder. Zeker nu vandaag de dag vele aanbieders van telecom en tv met de zgn "triple-play" paketten gaan komen....
  Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 18:23:14 #8
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_27812767
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 18:16 schreef Marsepein het volgende:

[..]

In welke algemene voorwaarden moet dit staan?
- Essent
- @Home internet
- @Home telefonie
- @Home TV

Het is natuurlijk wle leuk, die gekoppelde diensten, die vervolgens op een branchevreemde factuur staan, maar dat maakt zulke zaken wel ingewikkelder. Zeker nu vandaag de dag vele aanbieders van telecom en tv met de zgn "triple-play" paketten gaan komen....
ik heb geen idee welke. moet je even de hun website kijken bij Betalingsvoorwaarden.
  † In Memoriam † vrijdag 10 juni 2005 @ 18:29:32 #9
21636 Feestkabouter
pi_27812915
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 17:19 schreef Bob-B het volgende:
Tja, moet je de boel maar goed bijhouden...
ik lees het als volgt:
rekening 1 wordt verstuurd
rekening 1 wordt betaald en ongeveer tegelijk wordt rekening 2 verstuurd
bij de kloothommels wordt de betaling geboekt op openstaand bedrag van rekening 2...... dus nu moet ie nog steeds rekening 1 betalen.

wie moet de boel dan goed bijhouden?
pi_27812929
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 18:23 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

ik heb geen idee welke. moet je even de hun website kijken bij Betalingsvoorwaarden.
Goed, het gaat hier natuurlijk niet om mijn eigen aansluiting, maar mijn vragen geven aan dat het eigenlijk helemaal niet zo simpel is als dat het lijkt. Ik wens de TS veel succes met de internet vrije dagen
  Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 18:36:25 #11
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_27813065
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 18:29 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Goed, het gaat hier natuurlijk niet om mijn eigen aansluiting, maar mijn vragen geven aan dat het eigenlijk helemaal niet zo simpel is als dat het lijkt. Ik wens de TS veel succes met de internet vrije dagen
Jouw vragen geven aan dat?? Jouw vragen geven niets aan, bij elk bedrijf staat in de algemene voorwaarden wat de consequenties zijn als jij als wanbetaler wordt gezien
  vrijdag 10 juni 2005 @ 18:51:36 #12
5717 Coolgoza
Nature WILL strike back.
pi_27813450
Schrijf dan ook meteen een brief waarin je aangeeft dat Essent verzuimt heeft jou werkend internet en telefonie aan te bieden. En dat je over die periode je cash terug wilt hebben.
pi_27813576
Als je een rekening betaald hebt en zij zeggen van niet, dan kan je het beste een kopie van je afschrift faxen als bewijs. Anders proberen te mailen met je vraag.

Verder altijd factuurnummer vermelden want dan moeten ze het daaronder afboeken, en probeer altijd per incasso te betalen dan vergeet je er geen.

Succes!
pi_27814258
Aanklagen die handel...wat denken ze wel niet, komop zeg...
pi_27814304
Welke produkten neem je af van Essent?
Moet zelf met enige regelmaat contact opnemen met Essent en volgens mij hebben ze een 0800 nummer. Verder krijg je 20 euro kosten als je een aanmaning krijgt , ze sturen voor die tijd nog een herrinnering.
Als je van mening bent dat het niet jou schuld is en alles betaald is zou ik om een klachten formulier vragen en een klacht indienen. Per klachten formulier word het veel sneller opgelost.
(Ben zelf weer bezig omdat ik nu al vanaf oktober voor de kabel tv moet betalen terwijl ik die niet heb).
pi_27814569
essent is gewoon een K*T bedrijf
ik probeer ze al vanaf oktober te melden dat ik NIET ben verhuisd. Toch schrijven ze steeds geld van mijn rekeing af voor een huis waar ik niet woon. Ik heb nu al 15 keer gebeld en iedere keer krijg ik te horen: "nou mevrouw, ik heb het probleem nu voor u opgelost" en nog geen week later ligt er weer een rekening. Telefoontijd... (wel gratis gelukkig) minstens 10 uur (want eer je daar iemand aan de lijn hebt... en voor je dan met je verhaal klaar bent..... en voor die miep dan weet op welk knopje ze moet drukken....)
uit een aspergernest
pi_27814811
wendytje ik raad je aan om nog 1 maal te bellen en ze te vragen een klachten formulier naar je toe te zenden. Deze invullen en goed kenbaar te maken wat het probleem is.

Ik heb zelf ruim een half jaar geprobeerd een goede correctie nota te krijgen vanwege een verhuizing , dit kreeg ik niet. Verschil was te klein (in euro's ging het toch om ruim 45,- in totaal.
En eindelijk is het gelukt.
In november kwam ik erachter dat ik in het huidige huis weer betaalde voor de kabel tv , terwijl ik dit in mijn vorige woning al had opgezegd. Dus weer melding hiervan gemaakt , kom ik er eind vorige maand achter dat ik er nog steeds voor betaal.... Ik heb dus ondertussen alweer een klachten formulier aangevraagd.... Ik blijf geen uren meer bellen met een klantenservice dat niet alles kan doen wat ze zouden moeten doen... Met een klachten formulier komt het bij de juiste afdelingen terecht en kunnen dingen ineens wel opgelost worden.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 19:56:32 #18
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_27815511
Gewoon niet betalen!!!!
Als jij denkt in jou recht te staan niet krom liggen voor hun argumenten.
In het verleden zelfde gevalletje gehad met UPC, rekening zou 800 euro nog wat zijn, niet betaald.
Een dikke kunnen ze krijgen, laat ze eerst HUN administratie maar op orde houden alvorens IK dat doe.
Mijn raad is gewoon niet betalen, en voor internet dan maar een andere provider nemen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 20:11:35 #19
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_27816111
Essent, breek me de bek niet open

Heb bij mijn verhuizing genoeg problemen met die jokers gehad. Zowel ivm stroom die afgesloten was (vorige bewoner was een wanbetaler) alsook het signaal van de RTV (en dus ook @home internet)

Voor de geintresseerden: linkje
ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
pi_27820923
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 19:56 schreef ErwinRommel het volgende:
Gewoon niet betalen!!!!
In het verleden zelfde gevalletje gehad met UPC, rekening zou 800 euro nog wat zijn, niet betaald.
Een dikke kunnen ze krijgen, laat ze eerst HUN administratie maar op orde houden alvorens IK dat doe.
Mijn raad is gewoon niet betalen, en voor internet dan maar een andere provider nemen.
Stoer jongen, vroeg of laat ben JIJ toch de lul
pi_27820968
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 18:29 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik lees het als volgt:
rekening 1 wordt verstuurd
rekening 1 wordt betaald en ongeveer tegelijk wordt rekening 2 verstuurd
bij de kloothommels wordt de betaling geboekt op openstaand bedrag van rekening 2...... dus nu moet ie nog steeds rekening 1 betalen.

wie moet de boel dan goed bijhouden?
Jij elke rekening heeft een uniek kenmerk, dus het kan niet fout gaan. Mits jij het fout doet.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 01:54:28 #22
122057 Jeugdcrimineel
Jongen met een opvoedprobleem
pi_27825589
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 19:56 schreef ErwinRommel het volgende:
Gewoon niet betalen!!!!
UPC
En ik weet niet wat je uit je nek lult, maar als je chello internet hebt van UPC, moet je alle diensten van UPC afzeggen. Dus niet alleen een andere provider nemen.
En kost het switchen van UPC naar KPN ook weer zo'n 60 pleuro.
Verzin volgende keer iets beters
En ik ken UPC al te goed, als jij 800 euro niet betaalt word de rekening binnen de kortste keren 8000 met een briefje erbij van de justitie
Lach hier 2 josti's uit
1 van de josti's leest zelfs mee!
pi_27832236
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 22:55 schreef root1980 het volgende:

[..]

Jij elke rekening heeft een uniek kenmerk, dus het kan niet fout gaan. Mits jij het fout doet.
Bij de essent is dat helemaal geen probleem. Je kunt er beter vanuit gaan dat alles wat bij de essent fout kan gaan, fout gaat. Het is wel triest dat de privatisering van de energiebedrijven heeft geleid tot zo een administratieve chaos.
pi_27844030
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 13:41 schreef vidivici het volgende:

[..]

Bij de essent is dat helemaal geen probleem. Je kunt er beter vanuit gaan dat alles wat bij de essent fout kan gaan, fout gaat. Het is wel triest dat de privatisering van de energiebedrijven heeft geleid tot zo een administratieve chaos.
Toch vreemd dat ik al 6 jaar geen enkel probleem ondervind met Essent.....

(verhuizing) was iets wat lastig omdat de vorige bewoner nog 1600 euro moest betalen, aangetoond dat ik de nieuwe bewoner ben en het licht ging aan.
pi_27847891
Ach, zo doet Essent dat vaker. Ik krijg een mailtje, moest nog een rekening van @Home betalen. Mooi dan, girodingetje op het postkantoor betaald (7,50 extra, maarja daar krijg je wel een heel mooi bonnetje voor).

Twee dagen later, internet weg! Bij de buren telefoonnummer vragen (nooit een @Home boekje gehad en opzoeken op een niet-werkend internet gaat zo lastig), en opgebeld. "Ja meneer, maar de factuur van <volgende maand> is nu ook al actief, en da's dus verrekend!" en dat terwijl ik op dat girogeval toch echt duidelijk het factuurkenmerk van de maand daarvoor had ingevuld, EN het feit dat de vervaldatum van de volgende factuur nog niet eens verstreken was.

Maarja... kon ik dus toch die andere factuur eerst gaan betalen. En ze dan even een betalingsbewijsje faxen mag ook niet, kun je lekker weer een week wachten tot hun administratie het 'verwerkt' heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')