laat nou net jij de newbie zijnquote:
Ik heb al gestemdquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:21 schreef Jayhawk het volgende:
heb in mijn eerste post een poll aangemaakt, kan een van de modjes hierop mijn topictitel veranderen?
Nee, maar je mag heus wel mijn televisiesignaal aftappen hoor, of als ik mijn ipod met zo'n fm transmittertje aan heb staan en je staat per ongeluk binnen 2 meter afstand van me, mag je ook best meeluisterenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde zeggen als: Jij laat je voordeur open staan, dus mag ik gewoon naar binnen en van je spullen gebruik maken
als het iligaal is , dan mag het natuurlijk niet hequote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:21 schreef Jayhawk het volgende:
heb in mijn eerste post een poll aangemaakt, kan een van de modjes hierop mijn topictitel veranderen?
Soms is het leven zo eenvoudigquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:24 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee, maar je mag heus wel mijn televisiesignaal aftappen hoor, of als ik mijn ipod met zo'n fm transmittertje aan heb staan en je staat per ongeluk binnen 2 meter afstand van me, mag je ook best meeluisteren.
Een wireless verbinding is makkelijk te beveiligen, en wat hier als getyped is, het is best nog moeilijk om de laptop het signaal te laten negeren, dus dan zou je meer moeite moeten doen om het signaal niet te gebruiken dat dat de veroorzaker heeft gedaan om zijn eigen signaal te beveiligen, wat overigens met 2 drukken op de knop kan, dus.
dat water kunnen ze zien, niet iedereen is zo into netwerken e.d. dat ze weten dat buurjongetje ook verbinding kan maken naar hun netwerk...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:15 schreef surferr het volgende:
De plantensproeier van de buren staat aan in de tuin, Het water komt uit hun waterkraan(en daar betalen ze voor..) Maar het komt ook toevallig op jouw tuin, Dan profiteer jij ook van hun water, op hun kosten..
Hun gooien het water in jouw tuin, Net als dat internet hun "gooien" dat door jouw huis heen.
omdat hun niet zo "into netwerken " zijn dat is hun probleem en ook geen excuus,quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:55 schreef Fisher het volgende:
[..]
dat water kunnen ze zien, niet iedereen is zo into netwerken e.d. dat ze weten dat buurjongetje ook verbinding kan maken naar hun netwerk...
zou je dan ook de topictitel willen veranderen in titel + pollquote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:33 schreef buzzer het volgende:
Dit is het zelfde als joyriden, je steelt de auto niet, maar je leent hem voor oneigenlijke doeleinden. Verboden dus ! Bovendien, schopje DIG --->
Ja maar een auto mis je. In dit geval kunnen ze nog gewoon zelf door internetten. Als ze niet eens weten hoe ze het moeten beveiligen hoe de f#ck gaan ze dan merken dat er nog iemand zit te surfenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:33 schreef buzzer het volgende:
Dit is het zelfde als joyriden, je steelt de auto niet, maar je leent hem voor oneigenlijke doeleinden. Verboden dus ! Bovendien, schopje DIG --->
In dat geval heb je expliciete toestemming. Dus jij hoeft je geen zorgen te maken.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:46 schreef Renesite het volgende:
Ach, me buuf zei laatst, ik heb ook niet beveiligd, je mag er zo gebruik van maken.
Als ik iets strafbaars zou willen doen met een internetverbinding, bv. op een server inbreken en vernielen, ga ik natuurlijk geen eigen internetverbinding gebruiken. Dan pak ik een onbeveiligd netwerk zoals die van jou en kom jij in de problemen. Dus wat RonaldV hierboven ook al zegt: jij wordt aansprakelijk gesteld voor de dingen die op jouw lijn gebeuren. Toch WPA maar even aanzetten dus?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:51 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja, dat gajes hier in helmond gaat door mijn straat rijden met een laptop om mijn computer te hacken en dan de mailtjes van mijn moeder te lezen.![]()
Je moet zorgen dat je pc veilig is. Het maakt dan geen zak uit of je wireless of via een draad zit te internetten. Het grootste gevaar is het internet op zich.
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen plezier hebben aan gratis internetten op straat. Nemen die lui zelf thuis geen internet? Die kosten van het niet rondrijden heb je er zo uit hoor....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |