Oeh, wat een prachtige post...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:23 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn vader kan alles: koken, wassen, strijken, carriere maken, computers repareren, stiften in hoefijzers van verzorgpony's draaien, fotograferen, laminaat leggen, elektriciteitsproblemen verhelpen, vrachtwagens besturen, vrouwen versieren, huizen bouwen, bergen verzetten. Hij is er altijd voor me. En niet alleen voor mij, maar ik zal hem het meest missen.
Ik heb geen flauw idee wat ik zonder hem moet, maar ik merk ook dat de natuur haar werk doet. Hij wordt niet alleen ouder, maar ik ook. Als er iets geboord moet worden, dan durf ik het nu m'n vriend te vragen. Hij kan het natuurlijk niet zo goed als m'n vader - hij gebruikt geen waterpas - maar een leven zonder mijn vader is zich al aan het vormgeven. Ik kan zonder m'n vader, maar ik heb nog steeds geen flauw idee wat ik zonder hem moet.
quote:Op woensdag 22 juni 2005 08:44 schreef PiperMaru het volgende:
Jezus halfgedraaide, dat is schrikken!![]()
Heel veel sterkte voor jou en je vader![]()
Het is wel herkenbaar, maar moet er wel bij zeggen dat ik een nakomer ben. Ouders in de 70, en mijn moeder slikt sinds een TIA ook allerlei cholesterolverlagende middelen en andere medicijnen voor de bloedsomloop.quote:
herkent ook al heb ik de "luxe" gehad dat ik hem 11 jaar langer gekend heb dan jij jouw vaderquote:Op maandag 20 juni 2005 22:38 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oeh, wat een prachtige post...
Ik word er bijna jaloers van
Ik heb mijn vader op mijn 4e verloren.
Inderdaad, je kunt wel wensen dat je ouders heel oud worden, maar stel je aan de andere kant eens voor hoe dat is.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:43 schreef Moja het volgende:
Mijn moeder is 40 en vader 44, ikzelf ben 20, dus voor mij is het niet echt herkenbaar. Het lijkt me echt niet leuk om je ouders zo langzaam te zien aftakelen, zeker als je wist hoe ze eerst waren.
Jammer dat ik dit nooit heb gekendquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:34 schreef Anosmie het volgende:
Mijn ouders hebben op late leeftijd kinderen gekregen. Mijn vader was 50 toen mijn broertje werd geboren.
Ik heb dat eigenlijk nooit als last of vervelend ervaren. Tuurlijk maakte veel mensen zich niet geliefd bij me als ze weer eens zeiden: zo wijffie, ben jij lekker met opa op stap? Maar ik zei dan altijd: Dat is mijn papa. Hóór!. En dan was t gelijk duidelijk, haha. Ik heb me eigenlijk nooit zorgen gemaakt over het ouder worden van mijn ouders. Het waren mn ouders en ze waren altijd al oud.
Totdat mijn vader n ongeluk kreeg en 2 weken in Beverwijk lag.. Toen ging het ineens heel hard. Ineens zag ik dat hij oud was, en steeds ouder werd. Hij werd dovig, kaler en zn reflexen waren niet meer zo super. Alsof je ineens n spiegel krijgt voorgehouden. Niet lang daarna werd hij ziek en hij is vorig jaar overleden. Hij was 72, op zich een mooie leeftijd maar voor mijn gevoel veelste jong. Hij is ook na zn ongeluk in n jaar tijd wel 10 jaar ouder geworden. Van papa veranderde hij ineens in n bejaarde man. Misschien dat het door zijn ziekzijn erger naar voren kwam, maar voor mijn gevoel leek het wel van de een op de andere dag te gaan. Dat was best een flinke confrontatie en eerlijk gezegd heb ik daar ook niet aan kunnen wennen. Ik herkende mijn vader gewoon niet meer.
Mn moeder is nu 61, sind n jaartje oma en ze ziet er jong en vlot uit. Maar ik merk dat zij (ook mede door het overlijden van mn vader) in korte tijd veel ouder is geworden. Extra rimpels, kwaaltjes.. En nu blijkt dat er allerlei hartkwaaltjes in de familie rondzwerven. En zij heeft dus ook iets. Op zich niets ernstigs maar in combinatie met andere factoren (zoals n te hoge bloeddruk. Iets wat ze nu heeft) kan het wel misgaan. Daarom moet ze ook 2 keer per jaar op controle enzo.. En dat is soms wel eng. Ik probeer er niet al teveel bij stil te staan, maar af en toe.. Ik moet er niet aan denken om haar ook te verliezen.
En zoals iemand hierboven al zei: ouder worden hoort bij het leven. Maar dat betekend niet automatisch dat het zo makkelijk is om er mee om te gaan. Sommige dingen wil je het liefst zo houden als het is. Je vader en je moeder, die wil je zolang en zo 'goed' mogelijk bij je hebben. Ze zijn, in ieder geval voor mij, toch een soort van veilige haven. Waar je heen kan gaan met verdriet, om raad vragen, zomaar wat kletsen en dergelijke.
Alleen kan dat helaas niet.
Ik heb dat ook niet altijd gehad hoor. Ik had altijd n soort van haat-liefde relatie met mn moeder. Niet dat ik haar echt haatte ofzo, maar ik kon gewoon niet veel van haar hebben. Deels omdat ze gewoon altijd gelijk had, gruwelijk irritant gewoon. En deels omdat ik gewoon ontzettend veel op haar lijk. Dat botste. Ik was echt n papa's kindje.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |