Ja, natuurlijk ben je je daarvan bewust. Maar het is altijd iets "voor later" en op de een of andere manier dacht ik altijd dat ik er dan, "later", beter mee om zou kunnen gaan en meer klaar voor zou zijn. Maar dat is dus (realiseerd ik me nu) niet zo. Je bent er nooit klaar voor, al worden je ouders 100 jaar. En dat vind ik dus beangstigend.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:18 schreef Salvad0R het volgende:
ik was op jonge leeftijd al bewust van het feit dat we allemaal sterven.
het is heel erg herkenbaar!quote:
Ik hoop het.. het houdt me al best lang bezig, en zeker nu met al die dingen die ik beschreef, kwaaltjes, leeftijdsgenoten die overlijden etc. Maar gelukkig kan ik wel verklaren waar het vandaan komt, die angst. Ik heb trouwens ook een paar keer dat soort dromen gehad die je beschreef, maar bij mij heeft het 't niet minder erg gemaakt.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:46 schreef Tante_Corry het volgende:
[..]
maar dood gaan we allemaal, en het kan ook zomaar vandaag zijn! je zal er mee moeten leren leven, maar ik denk dat het piekeren bij jou na een tijdje ook wel minder zal worden
ook herkenbaarquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:51 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Ik hoop het.. het houdt me al best lang bezig, en zeker nu met al die dingen die ik beschreef, kwaaltjes, leeftijdsgenoten die overlijden etc. Maar gelukkig kan ik wel verklaren waar het vandaan komt, die angst. Ik heb trouwens ook een paar keer dat soort dromen gehad die je beschreef, maar bij mij heeft het bij mij niet minder erg gemaakt.
Het voelt ook wel fijn om het ff van me af te schrijvenVooral omdat ik er bv. met mijn vader niet echt over kan praten.
Coolquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:02 schreef Mars het volgende:
Mijn ouders gaan nog 3 keer per jaar op vakantie naar Schotland, Amerika, Scandinavië etc.
Alles samen op de motor!![]()
Precies, mijn ooms en tantes lopen ook tegen de 70, zijn al lang en breed opa's en oma's...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:11 schreef Ben_soms_best_lief het volgende:
Maar juist door het zien van die ooms en tantes, die er echt al ouder uit gaan zien, realiseer ik me dat mijn ouders ook ouder worden.
Ik heb altijd al met 'ouderen' te maken gehad; toen ik werd geboren was papa 44, en hij was de een-na-jongste van een gezin van vijftien. Dus oud waren ze al, maar de laatste jaren heb ik die mensen ook best wel zien veranderen in nukkige, tobbende, oude mensen. Doordat er regelmatig mensen uit de familie- en vriendenkring stierven, heb ik er wel mee te maken gehad, toch denk je/ hoop je dat het je niet zo snel zal gebeuren. Toch stierf mn vader heel jong, op zn 60ste.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:10 schreef PiperMaru het volgende:
Door dit soort dingen ga je toch nadenken. Als je klein bent denk je dat je ouders onsterfelijk zijn, de dood is iets voor later. Op een gegeven moment kom je op een leeftijd dat je beseft dat dat niet zo is.
Mail me terug daywalkerquote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:02 schreef DaYwALKuR het volgende:
Ik moet er ook niet aan denken, dat mijn ouders er ooit niet meer zijn. Ik zal het hier echt wel zwaar mee krijgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |