![]()
ten eerste sorry, was niet, als ik dat al gedaan heb..maar toch, de bedoeling je voor het hoofd te stoten. Geloof het niet volgens mij
![]()
. Deze week had ik het idealistische en onhaalbare streven of moet ik gewoon zeggen, idee in mijn hoofd gehaald om mannen wat (meer) respect voor vrouwen te laten krijgen. Dom, dom ik weet het
![]()
. Nee, ok, maar dat idealistische had ik een beetje en zat er even goed in (altijd leuker dan leren
![]()
) en die topics deze week hielpen daar ook lekker aan mee
![]()
. En bij je eerste zin/quote kreeg ik zoiets van: 'uhhh'. Maargoed.
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 18:45 schreef Silk1980 het volgende:Is automutilatie serieus genoeg voor je? Of eerst heel gezellig met z'n tweeën gaan picknicken, opeens de huid volgescholden worden, dan kwaad naar huis gaan en haar 2 uur later jankend aan de telefoon hebben dat ze het niet zo bedoelde en dat ze niet wist wat haar bezielde en of ze asjeblieft langs mocht komen om het uit te praten.
Als het vastgesteld is door een arts en niet door mij, dan denk ik dat dat geen oordelen om het oordelen zelf is. Zoals ik al eerder zei hoorde ik pas achteraf dat ze borderline was. Als je dat niet weet is het moeilijk om daar op in te spelen. Ik denk niet dat dat een excuus is voor het falen van mansego, maar wel voor mij een verklaring waarom ik toen niet wist hoe ik ermee om moest gaan, en voor mij misschien ook wel een geruststelling dat het misschien niet aan mij lag. Klap voor de mansego als het uitgemaakt wordt, tuurlijk! Lijkt me ook niet zo vreemd. Ik zou het eerder heel vreemd vinden als iemand (man of vrouw) er geen zak om zou geven als hij of zij "gedumpt" werd, maar dat terzijde: het ging hier om borderline.
M'n beste vriendin is ook borderline. Dit heeft ze mij zelf verteld, dus heb ik niet zelf bedacht. Ze is getrouwd, maar wordt heel makkelijk verliefd op andere jongens. Gelukkig is ze er zelf erg van bewust dat dat te maken heeft met het borderline syndroom. Ik zou daar zelf ook nooit misbruik van maken, daar is ze mij te dierbaar voor. Ze snijdt, brandt zichzelf af en toe. Nouja, ik kan hier wel een hele lijst van dingen op gaan noemen, maar dat was eigenlijk helemaal mijn bedoeling niet bij m'n eerste post in dit topic. Waar het mij om ging is dat het geen probleem hoeft te zijn voor de mensen in je omgeving, zolang je er maar van bewust bent.
Ik hoop dat ik het zo iets duidelijker voor je gemaakt heb.
Tuurlijk is het allemaal duidelijk en helder (genoeg), sterker, het gaat me ook geen worst aan.
En dat soort dingen dienen dan idd serieus genomen te worden en zijn/klinken idd serieus genoeg, zacht uitgedrukt. Petje af voor je iig.
Moet zeggen dat ik met mijn idealistisch gedoe even meer in het algemeen praatte, lees of kom wel vaker dat soort dingen tegen en ik ben weer iemand die zich daar soms aan stoort
![]()
, ja irritant kind ben ik wat dat betreft. Dat geoordeel soms enzo, maakt ook geen klap uit waar het soms omgaat, het is te vergelijken met dat iemand de hele dag door met ziekteverwensingen strooit, kan ik op een gegeven moment ook kippevel van krijgen. Maargoed dat is mijn probleem
![]()
, kom er wel overheen. Maar in die zin vind ik je verhaal juist toppie eigenlijk
![]()
. Bedankt.