Chill ideequote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:34 schreef Berkery het volgende:
Als iedereen een top 10 maakt wil ik er wel een ranglijst van maken Al heb ik er ook geen ervaring mee. En dan kijken of het erg verschilt met de lijst van Kink
Ik wil het wel doen trouwens in afwachting van Menjo's reguliere albumlijstquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:23 schreef ranja het volgende:
Naar aanleiding van dit topic KinkFM Cover top 15 is het misschien wel aardig een top zoveel van covers te doen. Ik zit dan te denken aan een lijst, niet echt een toernooi. Dus iedereen stuurt gewoon een eigen top 10/25/50/100 aan covers in en daar wordt dan een top zoveel uit samengesteld.
Zou dat lukken of gaan er alleen maar reacties van 'covers zijn kut' komen?
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:41 schreef nipeng het volgende:
Hoho niet te snel. Wacht even op de anderen met ideeen.
pfff...mietjequote:Denk dat het makkelijker is als er een nominatie ronde komt waardoor er een mooie lijst ontstaat.
Die lijst van Kink had ik zelf nooit kunnen verzinnen bijvoorbeeld terwijl ik toch de meeste nummers ken.
Als je één 'ironic punk cover' hebt gehoord dan ken je ze allemaalquote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:47 schreef ranja het volgende:
ik heb bv nog nooit een nummer van Me First etc. gehoord.
kunnen we misschien tot een beslissing komen?? anders ben ik bang voor een stille doodquote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:14 schreef ranja het volgende:
Ja, maar als het een top zoveel gaat worden zoals ik voorstel wil ik het wel gaan doen.
Een toernooi met poules en 1-op-1 wegstreeprondes laat ik graag aan iemand anders
Ik weet net 3 uur dat er een cover top 15 van Kink isquote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:34 schreef kroegtijger het volgende:
kunnen we misschien tot een beslissing komen?? anders ben ik bang voor een stille dood
heb al genoeg covers verzameld in de loop der jaren (ben altijd op zoek dr naar.... omdat sommige nummers gewoon beter kunnen dan wat het orgineel is) dus ben al redelijk in mn nopjes met de lijst die ik heb...alleen de volgorde zou misschien aanpassen (en eventueel richard cheese er nog bij bedenk ik me net....ok, misschien dat de lijst wat aanpassingen gaat krijgenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:42 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik weet net 3 uur dat er een cover top 15 van Kink is
Valt wel wat mee hoor, ik laat dit topic niet verwateren. Maar ik wil best nog wat meer meningen horen. Denk anders vast na over wat (meer) coversKun je tzt als eerste je lijst posten
ik zou zeggen: zodra de tekst gelijk is (of vrijwel gelijk) maar de uitvoerende artiest een ander dan het orgineel is, dan is het een cover. Je kunt t qua muziek namelijk helemaal anders doen en toch een cover noemen. Een remix is dus geen cover imho aangezien de uitvoerend artiest het orgineel ook heeft gemaaktquote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:22 schreef ranja het volgende:
Overigens moeten we ook nog even beslissen wat telt als cover... mijn voorstel is om alleen echte covers mee te tellen en geen remixen, mashups of gejatte basloopjes/samples.
Natuurlijk hou je dan randgevallen over, bv is Can't touch this van MC Hammer nou een cover van Superfreak of slechts een gejat basloopje?
lijkt mij dus niet...zoals ik hier boven had betoogd, omdat de uitvoerend artiest dezelfde is als het orgineelquote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:24 schreef ranja het volgende:
Lijkt me wel...
Nee, traditionals zijn vaak oude songs die geen orginele artiest hebben. Zoals Whiskey in the jar of Kort jakjequote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:40 schreef kroegtijger het volgende:
lijkt mij dus niet...zoals ik hier boven had betoogd, omdat de uitvoerend artiest dezelfde is als het orgineel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |