ok, ga ik zo ff checkequote:Op donderdag 9 juni 2005 19:20 schreef djantje het volgende:
Controleer even of de videokaart niet een te hoge Hz naar je monitor stuurt, want als ie dat doet dan krijg je of heel vaag beeld, of je monitor gaat uit.
Ik weet het niet, maar computers doen af en toe eigenaardige dingenquote:Op donderdag 9 juni 2005 19:26 schreef MmadviewW het volgende:
Maar na het installen van de 9800pro stelt ie dat toch standaard niet zo hoog in ?
hij werd wel warm jahquote:Op donderdag 9 juni 2005 19:40 schreef Flurry het volgende:
gekke kleuren en lijnen klinkt niet als verkeerde resolutie ofzo... ik heb dat als kaarten te warm worden of niet goed in het slot zitten.
Jah, had nieuwste drivers gedownload en geinstalleerdquote:Op donderdag 9 juni 2005 19:42 schreef Drugshond het volgende:
Probeer ook de nieuwste catalyst drivers te downloaden van ATI
hoe bedoel je, zoals in veilige modus ?quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:43 schreef MikeyMan het volgende:
En vga-modus, werkt dat wel?
Redelijk goed systeem, een voedingsprobleem is het niet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:45 schreef MmadviewW het volgende:
Ik post wel even voor meer duidelijkheid systeem specificaties, mss dat dit meer duidelijkheid geeft (cpu, mainb, hdd, voeding, geheugen).
cpu. amd 64 3000+
mainb.ASUS A8V DELUXE
hdd. seagate 120gb 7200rpm
2x 512mb ddr400 geheugen
400 watt superflower voeding
Daar zit ik ook aan te denken.quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:47 schreef wouter37 het volgende:
goede airflow??
Opstarten, op f8 drukken en voor vga modus kiezen...quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:47 schreef MmadviewW het volgende:
[..]
hoe bedoel je, zoals in veilige modus ?Dat deed het wel goed.. naja was veel trager(beeld) als veilige modus met mijn 9500
ok, denk dat ik dat ff ga doen, en windows opnieuw installen heeft zeker geen nut?quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:49 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Opstarten, op f8 drukken en voor vga modus kiezen...
Als dat werkt zou ik de videokaartdrivers en alle moederborddrivers verwijderen, dan opnieuw opstarten, moederborddrivers installeren, opnieuw opstarten, vga drivers installeren...
- Return to base -quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:49 schreef MikeyMan het volgende:
Opstarten, op f8 drukken en voor vga modus kiezen...
Als dat werkt zou ik de videokaartdrivers en alle moederborddrivers verwijderen, dan opnieuw opstarten, moederborddrivers installeren, opnieuw opstarten, vga drivers installeren...
Windows blijft windows... Opnieuw installeren heeft dus altijd nut...quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:52 schreef MmadviewW het volgende:
[..]
ok, denk dat ik dat ff ga doen, en windows opnieuw installen heeft zeker geen nut?Dan doe ik idd liever wat jij zegt
Windows blijft windows... Opnieuw installeren heeft dus altijd nut...quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:52 schreef MmadviewW het volgende:
[..]
ok, denk dat ik dat ff ga doen, en windows opnieuw installen heeft zeker geen nut?Dan doe ik idd liever wat jij zegt
hehe, dat wordt dan backupenquote:Op donderdag 9 juni 2005 19:54 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Windows blijft windows... Opnieuw installeren heeft dus altijd nut...
agp 8quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:02 schreef hemmes het volgende:
Wat voor type slot is het en wat voor type kaart (PCI Express (16), AGP 4/ 8?
Een nieuwe BIOS driver is nooit verkeerdquote:Op donderdag 9 juni 2005 19:59 schreef MmadviewW het volgende:
maarm t kan niet aan mijn mainbord oid liggen?
nooit bios geupdated, maar sinds begin zegt ie al: bios is not installedquote:Op donderdag 9 juni 2005 20:03 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Een nieuwe BIOS driver is nooit verkeerd![]()
Waar zit de A8V tegenwoordig op... 1.011.007 (of hoger).
Ik heb toevallig hetzelfde moederbord.
ik bedoel de airflow in de kastquote:Op donderdag 9 juni 2005 19:51 schreef MmadviewW het volgende:
airflow is minder als bij 9500 volgens mij, maar in de winkel deed ie t wel bedoel, daar kan het denk ik niet aan liggen,.
ohwquote:
Klopt, dat probleem zag ik ook.quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:07 schreef MmadviewW het volgende:
btw wat slecht van asus, ipv van in geheugen sloten 1 (en 2) moet je je geheugen in 3 en 4 doen anders doet je pc het helemaal niet
ok,quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Klopt, dat probleem zag ik ook.
Je hebt waarschijnlijk zonder updates nog versie 1.004.xxx (=default).
Op je CD-rom die je bij je moederbord kreeg zat een progje om via Windows je BIOS te ververven.
- Die stap zou zeker meenemen, het wordt het altijd beter van, nooit slechter -
veranderd niks aanquote:Op donderdag 9 juni 2005 20:15 schreef MmadviewW het volgende:
[..]
ok,maar hoe zit het dan met garantie van moederbord, als toch aan mijn moederbord blijkt te liggen.
als ik dan bios veranderd hebt vervalt garantie lijkt mij?(aangezien ik morgen met hele systeem naar winkel ga wanneer ik hem vanavond niet aan praat krijg)
Je kunt ook een backup maken van je orginele BIOS (altijd doen). Je kunt altijd terug naar de begin situatie.quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:15 schreef MmadviewW het volgende:
ok,maar hoe zit het dan met garantie van moederbord, als toch aan mijn moederbord blijkt te liggen.
als ik dan bios veranderd hebt vervalt garantie lijkt mij?(aangezien ik morgen met hele systeem naar winkel ga wanneer ik hem vanavond niet aan praat krijg)
jahquote:Op donderdag 9 juni 2005 20:27 schreef CasB het volgende:
Heb je wel je oude drivers eerst weggehaald? En daarna pas de kaart erin + drivers installeren?
Juist die..... ff zoeken op de Asus site naar een geschikte driver.quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:27 schreef MmadviewW het volgende:
bedoel je de utility:ASUS Update V5.30.01
ok, maarm hijs nu updaten (ik draai die utillity van cd), en heb oude bios nog niet gesaved .. of moet ik dit afsluiten en op die andere manier doen die jij zegt?quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:36 schreef Drugshond het volgende:
Als je dat hebt gedaan download je de nieuwste Catalyst drivers.... dan zijn de drivers voor je Videokaart.
- Er zijn ook Omega drivers te vinden, als je wilt overclocken. -
Maar er bestaat ook nog zoiets als een 'ATI Tool' om wat meer turbo boost te geven.
Maar omdat ik je airflow in je PC kast niet vertrouw zou ik het bovenstaande maar voor kennisneming aannemen.
lol garantie verviel toch niet met die nieuwe biosquote:Op donderdag 9 juni 2005 20:42 schreef Drugshond het volgende:
Lol... ach ja... de oudere versie van je BIOS staat ook wel ergens op het i-net als je het moederbord wilt inleveren.
- Geeft nix, die nieuwe BIOS is toch beter -/
maarm wat moet ik nu met die utillity die nu draait en aangeeft wat ik net typte?quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:47 schreef Drugshond het volgende:
Je kunt ook vanaf de ASUS site de laatste versie downloaden en op je harde schijf zetten, dat doe ik altijd. Je wilt niet in de situatie terecht komen dat je nog aan het updaten bent, en dat je internet eruit klapt. Dan ben je nog iets verder van huis.
Het programma heeft ook de mogelijkheid om het bestand vanaf hardeschijf te uploaden, dus die internet connectie is leuk (maar hoeft niet).
ok tnx, doe ik maar kan ik deze utillity die NU draait gewoon afsluiten??quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:50 schreef Drugshond het volgende:Download de laatste BIOS van ASUS - A8V (Bios = 1014.001) Zet dit bestand op de harddisk Gebruik die tool om eerst een backup te maken van je oude BIOS. Zet de nieuwe BIOS over. En installeer de laatste Catalyst drivers. Reset je PC.
Heb je dan nog een probleem, dan verder zoeken.
ff ckecken.. ik ga hier ook maar updaten... ik ben nu toch bezig.quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:58 schreef MmadviewW het volgende:
heb oude bios gesaved, al1 die mirrors van die nieuwste (beta)bios doen het niet
Oeps, je hebt gelijk... speel op safe en pak versie 1.013 (ik zit hier ook te slapen).quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:00 schreef MmadviewW het volgende:
maar die 1014 is geen final, is een beta
The last line of defence is altijd nog een bootfloppy...... daarom koop ik nog steeds een floppy drive bij een PC.quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:08 schreef MmadviewW het volgende:
ok ik ga nu updaten en wat als pc nix meer doethoe kan ik dan oude bios inladen?
Que ? probleem.quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:23 schreef MmadviewW het volgende:
leuk mijn moederbord doet het niet meer
Deels gelijk deels ook niet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:58 schreef Lynx666 het volgende:
CMOS resetten maakt niks uit, en is dus geen domme actie. Als het flashen mislukt zou zijn zou je niet eens het bios in kunnen omdat de software corrupt is. Waarom niet een reset van CMOS en met een schone (bios) lei beginnen. Alleen een kwestie van de dingen opnieuw instellen die voor jou van belang zijn. Een moederboard kan er niet van kapot gaan, of je moet wel hele rare wijzigingen aanbrengen in je CMOS (en dan nog vind ik het knap).
Donequote:Op donderdag 9 juni 2005 21:58 schreef MmadviewW het volgende:
ok, heb je trouwens msn ? dat praat wat fijner :matthijsje555@hotmail.com
Dat laatste klinkt als een (vaag) spanningsprobleem van je voeding.quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:25 schreef MmadviewW het volgende:
hij wil niet installen, volgensmij valt verbinding met cdromspeler weg
Ik bewaar alles : Dit was de orginele BIOS driver toen ik dit moederbord kocht.quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:56 schreef MmadviewW het volgende:
Weet je een link voor de standaardbios die ik eerst had?
Waarom heb jij dan wel een probleem en ik niet ?!?...... dat bevat ik dus niet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 23:03 schreef MmadviewW het volgende:
maarm Dit probleem ligt natuurlijk WEL aan de biosupdate dat moge duidelijk zijn
Het leek me ook al een harware-probleem - alleen dat je bios een bad checksum krijgt na flash, terwijl een ander zonder problemen dezelfde bios flasht, geeft toch wel aan dat het ergens niet lekker zit.quote:Op donderdag 9 juni 2005 23:00 schreef Drugshond het volgende:
Ik twijfel wel aan de koelingvoeding (ook al is deze 400 Watt), maar het lijkt er meer op dat er een apparaat verrot is, (en dat is niet door alle bovengenoemde akties, want die waren allemaal software matig).
Op zich geen gek plan... elimineer het probleem.quote:Op donderdag 9 juni 2005 23:08 schreef Lynx666 het volgende:
Probeer toch eens met zo min mogelijk aangesloten (zie voorgaande post) normaal te booten.
Hoe bedoel je?!quote:Op donderdag 9 juni 2005 23:09 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Op zich geen gek plan... elimineer het probleem.
- Als je de postgeschiedenis leest, wat denk je dan ?!
hahahahhahahahaha...quote:Op donderdag 9 juni 2005 23:10 schreef MmadviewW het volgende:
is goed btw hij geeft aan serial_ch0 master: no device
serial_ch1 master: no device
maar denk dat dit voor sata gedoe is
Das inderdaad Sata..quote:Op donderdag 9 juni 2005 23:10 schreef MmadviewW het volgende:
is goed btw hij geeft aan serial_ch0 master: no device
serial_ch1 master: no device
maar denk dat dit voor sata gedoe is
Ik weet waar Designer aan zit te denken, waar ik zelf ook aan zit te denken. Om zoveel mogelijk apparaten te ontkoppelen dat alle stroom naar je moederbord, een Harddisk en Videokaart gaat.quote:Op donderdag 9 juni 2005 23:12 schreef MmadviewW het volgende:
Hoe bedoel je?!
tnx, als dit probleem is opgelost ga ik zeker nieuwe voeding halen, ja er zit nu mijn radeon 9500 inquote:Op vrijdag 10 juni 2005 08:34 schreef PhaE het volgende:
Heb het topic even vluchtig doorgelezen, en denk zelf dat het allemaal begonnen is met een brakke voeding.
Kijk, die 400 watt is misschien wel genoeg, maar zelf had ik hetzefde soort problemen met mijn ati radeon 9800 pro.
Na veel zoeken bleek dat de 12-volts lijn van mijn oude voeding te weinig ampere kon leveren voor alles wat erop zat.
Nieuwe voeding met een stevigere 12-volts lijn;
Probleem opgelost.
Maar dat is iets voor later, eerst zul je je huidige problemen moeten zien op te lossen,
Trouwens, heb je je oude videokaart alweer terug gezet?
Aangezien dit toch wat power scheelt tijdens het booten etc..
(Just to be sure)
Succes!
Jij had eerst zelfde problemen met jouw radeon 9800pro?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:09 schreef PhaE het volgende:
Die vraag kan Drugshond beter beantwoorden, aangezien hij samen met jou alles heeft doorgelopen, en ook nog eens een nagenoeg gelijk systeem heeft.
Ik zou nog eens proberen de nieuwe erop te zetten... En dan niet opnieuw opstarten zonder dat je iets van "write succesful" hebt gezien...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:07 schreef MmadviewW het volgende:
ik heb met mijn 9500 (oudere videokaart) niet echt problemen, alleen soms kreeg ik bij opstarten lijnen over beeld en als ik pc resette was het er nog, maar als ik voeding uit en aan schakelde was dat over, dus mischien ligt het inderdaad aan de voeding... Maar hoe kan nu iig de oude bios eerst terugzetten?
ok ik zoek zo even die andere twee topics op en ik zal zo even kijken hoe warm pc wordtquote:Op vrijdag 10 juni 2005 00:42 schreef Drugshond het volgende:
(Waarom opeens die *.dll fouten ?!??!)
Toevoeging
Diepe zucht....... lijkt me trouwens sterk dat het de controller is.
Je hebt na de BIOS/flash aktie nog in je Windows gezeten. (Je harde schijf wordt herkend).
Goed wat hebben we nu.
- Een videokaart die uitvalt (daar begon het mee).
- Een moeizame update van je BIOS naar de laatste versie
- Een plotselinge storing van je toetsenbord en muis (USB poorten die wegvallen).
- Een CD-rom drive die af en toe wegvalt.
- Zoveel mogelijk apparaten losgekoppeld.
- De Harddisks worden nu niet herkend door de "VIA" controller
Zoek richtingen :Corrupte BIOS , bijna uit te sluiten (omdat ik de BIOS hier wel lopende heb). Is zijn BIOS update mislukt ?!. Drivers van zijn controller zijn pleitos, omdat er nadien nog een bootable Windows CD-Rom is geplaatst. Een moederbord wat verrot is. Of toch een brakke voeding/koelings probleem Brakke controller van zijn moederbord of brakke Harddisk Een PC Virus.
Wie het weet mag het zeggen..... I'm shooting blanks here.
Als ik ergens mijn geld op moet zetten
[1] De voeding / CoolingReden : Nu kun je opeens wel op je systeem.. was het systeem dermate afgekoeld dat je hem weer fatsoenlijk (!? op gang kreeg.)
[2] Dan ga ik voor de harddisk (corrupt)
[3] Je moederbord is kaput/ziek, brakker controller of verkeerde BIOS (not compatible) met de overige hardware.
Je vraag ligt nu ook al bij 2 andere topics, waar ook wat wizkidds rondlopen.
Morgen eerst maar eens kijken naar je Hardware Monitor in BIOS of je systeem niet te warm wordt.
Dan ben je wel aardig aan het puzzelen geweest, als je zover moet grasduinen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 08:34 schreef PhaE het volgende:
Na veel zoeken bleek dat de 12-volts lijn van mijn oude voeding te weinig ampere kon leveren voor alles wat erop zat. Nieuwe voeding met een stevigere 12-volts lijn;
Probleem opgelost.
probleem is dat dat programmatje voor de bios niet kan opstarten omdat ie de bios niet kan lezen/loaden kreeg ook iets van fout van biosregistery.dllquote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:20 schreef Drugshond het volgende:
Aha het feest kan weer beginnen zie ik.
-- Fase 1 --PLaats je oude videokaart terug, je radeon 9500 (ik wil het probleem van de voeding hier uitsluiten). Start de PC opnieuw op, kun je nu in Windows en werkt het toetsenbord. ? Probeer of je met die ASUS updater je Bios kunt updaten naar een vorige versie (in de postings van gisteren heb ik mijn oude orginele BIOS opgestuurd versie 1.004) Herstart de PC nog eens (En kijk of de problemen opgelost zijn, met je oude videokaart).
-- Fase 2 --Bouw de Radion 9800 weer terug in het systeem, en kijk of de PC stabiel blijft doorlopen. Heb je dan problemen, dan weet je zeker dat het de voeding is. Heb je geen problemen, dan was het toch een brakke BIOS.
Go for it.
Nouja, ongeveer.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:11 schreef MmadviewW het volgende:
[..]
Jij had eerst zelfde problemen met jouw radeon 9800pro?
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:26 schreef PhaE het volgende:
[..]
Nouja, ongeveer.
Nadat ik hem had ingebouwd had ik een erg instabiel systeem, liep regelmatig vast. Of viel gewoon uit.
Ook van alles en nog wat geprobeerd, en uiteindelijk bij de voeding uitgekomen.
1 ding; staar je niet blind op hoeveel Watt!
Ik heb op dit moment een 650 Watt voeding (!!), maar puur en alleen omdat ik toen het geld niet had voor een veel betere, stabielere 380 Watt voeding.
Het lag bij mij puur aan de 12 volts lijn, mijn oude voeding leverde daarop 18A.
Ik had minimaal 22A nodig, en die ik nu heb levert 26A.
Maar die voeding van 380 Watt heeft een 12 volts lijn met 32A.
Dus nogmaals; Watt zegt niet alles!
ToPower of een Tagan voeding, die zijn behoorlijk goed hoor.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:03 schreef MmadviewW het volgende:
ok, dus ik kan beter een goede voeding halen ipv alleen naa raantal watts te kijken...
Heb je nog een aanrader?(voeding)
Wat bedoel je precies met verplaatsen, op andere plek of...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:08 schreef Drugshond het volgende:
Je hebt nog het boekje van je Asus moederbord, als die tool niet werkt zou ik toch voorstellen om je CMos te resetten. (door middel van de jumper even 30 seconden te verplaatsen).
Ze zullen het alle twee wel doen, doe de goedkoopste maar.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:12 schreef MmadviewW het volgende:
Tagan TG380-U01 (ATX, 380W) ¤ 54,39 wat betaalbaarder![]()
Er zit ergens een CMos jumper op je moederbord (ff boekje erbij nemen. ik heb het boekje hier niet bij de hand.). Daar zit ergens een jumper op 3 pinnetjes waarvan er contact kan worden gemaakt op 2 pinnetjes. Staat best goed uitgelegd in het Asus moederbord boekje en is geen rocket-science.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:16 schreef MmadviewW het volgende:
Wat bedoel je precies met verplaatsen, op andere plek of...
En als ik dat gedaan heb dan doet die tool het wel als het goed is ?
dus dan doe ik die jumper op 2 pinnetjes? en daarna moet ik pc 30 seconden aan doen?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:19 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Er zit ergens een CMos jumper op je moederbord (ff boekje erbij nemen. ik heb het boekje hier niet bij de hand.). Daar zit ergens een jumper op 3 pinnetjes waarvan er contact kan worden gemaakt op 2 pinnetjes. Staat best goed uitgelegd in het Asus moederbord boekje en is geen rocket-science.
We kunnen ook proberen om e.e.a. in MS-DOS werkend te krijgen, maar als het resetten van de CMos als goed genoeg is (ben je sneller klaar).
Die is te licht, ik zou zeker naar richting de 400 Watt gaan, god weet wat je over 3 jr in je PC hebt zitten. 330 W is echt te weinig.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:19 schreef MmadviewW het volgende:
deze verkopen ze hier in de stad
TAGAN TG330-U01380 WATT POWER SUPPLY
[14564] ¤ 47,50
Klik om te vergroten
-------------------------------------------------------------------------------
Vermogen: 330 Watt
Form factor: ATX
Ventilator: 2 x 8 cm
Bijzonderheden: Extra stil
Uitvoering: Retail
quote:I am also having this same problem. It started when I upgraded to the
Asus 44.30 display driver. I use Win2K, and Asus motherboard, and an
Asus video card. Don't really have much to say beyond that, sorry.
Will try to post more if I fix it.
"Pouya" <iranpessar@hotmail.com> wrote in message news:<0bbe01c339c6$9e72fe30$a001280a@phx.gbl>...
> When starting up my computer, I get the following error:
> AsmiHwlo
> Can't open kernel driver asLM75.sys
>
> after I click OK, i get:
> AsGetDmi
> Can't load AsmiHwIo.dll
>
> This doesn't seem to affect anything... or anything that
> I can tell..
>
> Does anyone know what they are associated with?
>
> Thank you.
quote:It seems this problem is related to the Asus Probe utility. What
happened in my case is that Asus Probe creates a key structure under
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\aslm75]. When I
upgraded my Asus video driver it deleted this key for some reason. To
fix it I reinstalled Asus Probe again after the video drivers. My
aslm75 key is back and the error message is gone.
This might not be the fix for everyone. One option is to uninstall
Asus Probe altogether, which gets rid of the errors as well as the
program. But I suggest keeping it if at all possible. A while ago it
gave me a temperature error and after investigating I found out that
my cabinet fan had frozen. There is a chance my memory would have been
ruined if I hadn't had Asus Probe installed, which would have been a
complete disaster for me at the moment.
Based on postings I found elsewhere I think in some cases this problem
is due to corruption of the file System32\Drivers\ASLM75.SYS, though
some people mistakenly attributed it to the version of that file. I
believe there is only one version and it is either corruption of it or
the previously mentioned registry problem that is the source of the
error. If you want to try replacing ASLM75.SYS here is one place to
get another copy: http://24.237.160.4/files/drivers/M.../Ldcm332/Local/
Klopt die aslm75.sys is van je ASUS BIOS updater, zonder deze driver kan hij niks. En dan kun je 2 dingen doen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:56 schreef MmadviewW het volgende:
ik kreeg net juist niet die dll foutmelding kan nu er wel inkomen, maar kreeg wel die .sys foutmelding, en hij wil oude bios niet terugzetten omdat dat via dos moet..
"ik denk laat ik toch maar ff proberen, win opgestart (ik kreeg weer flippend beeld vol lijnen), kreeg in windows error: cannot open kernel driver aslm75.sys ik kon nu wel utillity openen al1 die wil mijn oude bios niet erin zetten omdat die ouder is staat:warning the date of cmos image is later than current version flash the bios using asus dos utillity"
Leuk schermquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:56 schreef MmadviewW het volgende:
http://xs.to/xs.php?h=xs32&d=05235&f=videokaartflipt.JPG voor die screen
Ik vraag zodadellijk wel... om zijn temperaturen in zijn BIOS....quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:00 schreef MikeyMan het volgende:
Ziet er toch best uit als een koelings/voedingsprobleem...
Anders ik wel... de temperaturen waren prima.... 32/25 voor CPU en Mobo.. dus koelingsproblemen verwacht ik niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:23 schreef Lynx666 het volgende:
Ik zet toch m'n geld op een voedingsprobleem..
Dat denken sommige mensen al langer....quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:32 schreef MmadviewW het volgende:
ik denk ff soldier of forune 2 proberen: die doet het gewoon..............volgens mij is het tijd voor een nieuw voeding
Doe maar... .. ik ken maar weinig BIOS flashs die fout gaan.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:35 schreef MmadviewW het volgende:
haha lol dus ik kan deze bios laten zitten waar die zit?
ik had hem toen als superflower voeding gekochtquote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Doe maar... .. ik ken maar weinig BIOS flashs die fout gaan.
Als ik alles moet optellen wat ik gisteren heb gezien.
Van wegvallende beeldschermen, Harddisks, rand apparatuur.... ben ik nu wel heel zeker dat het niet je BIOS is... maar eerder je voeding.. (die trekt het gewoon niet meer).
Waarschijnlijk een Q-Tec voeding... of een ander zeepkist merk.
Die checksum error's treden alleen op bij een coldboot , dat is een probleem tussen Asus en AMD64 wat nog steeds niet opgelost is. Zoek maar eens op het internet.. pagina's vol..quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:37 schreef MikeyMan het volgende:
Nouja, gezien het feit dat je een checksum error kreeg bij het schrijven naar je bios, zou ik die, als je je nieuwe voeding hebt, toch even opnieuw flashen...
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:39 schreef MmadviewW het volgende:
ik had hem toen als superflower voeding gekocht![]()
maar zie eralleen CCCP opstaan
ow, owkee... mijn fout, dacht dat ie hem kreeg bij het schrijven van de bios update...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:40 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Die checksum error's treden alleen op bij een coldboot , dat is een probleem tussen Asus en AMD64 wat nog steeds niet opgelost is. Zoek maar eens op het internet.. pagina's vol..
Zonder je cheksum te wijzigen... kun je bij de volgende doorstart weer in vrolijk doorstarten... dit soort problemen treden alleen op als je PC heel lang stil heeft gestaan... of net na een nieuwe BIOS update,.
Hoelang had je deze voeding ?!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:42 schreef MmadviewW het volgende:
voeding, die 400 watt versie : http://www.elma.it/Pws/sfte.htm
Gooi hem maar van het viaduct af.....quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:44 schreef MmadviewW het volgende:
jaar of 3?
quote:Final Statements...
Undeniably, Zalman's ZM400B-APS silent power supply unit is an exceptional product. The outsides and the insides of the unit are a new mark set in PSU cleanliness. We are nothing but impressed by Zalman's professionalism. The PSU also proved to be very silent throughout our testing. Adding a thermal sensor was a great idea on Zalman's part. The airflow inside the unit is also well directional. The use of vents on the side and the aluminum heatsinks are a step forward towards PSU thermal solutions. There were little fluctuations noted in regards to the voltage but they were expected. The 400W PSU is a great product and is truly designed for enthusiasts. The only thing we would like to state is the fact that this power supply only comes in a 400W flavor. We would like to see Zalman release higher wattage power supplies for users who are looking to go extreme. Frankly, more and more products are demanding power nowadays and after a while, the 400W won't be enough. If you are looking for something silent with great performance, you will be happy with the Zalman ZM400B-APS Silent PSU.
Denk het niet.....anders had je systeem al lang op hol geslagen moeten zijnquote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:00 schreef MmadviewW het volgende:
Zal er denk je nog wat mis zijn met deze nieuwe bios?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |