Je kunt ook een backup maken van je orginele BIOS (altijd doen). Je kunt altijd terug naar de begin situatie.quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:15 schreef MmadviewW het volgende:
ok,maar hoe zit het dan met garantie van moederbord, als toch aan mijn moederbord blijkt te liggen.
als ik dan bios veranderd hebt vervalt garantie lijkt mij?(aangezien ik morgen met hele systeem naar winkel ga wanneer ik hem vanavond niet aan praat krijg)
jahquote:Op donderdag 9 juni 2005 20:27 schreef CasB het volgende:
Heb je wel je oude drivers eerst weggehaald? En daarna pas de kaart erin + drivers installeren?
Juist die..... ff zoeken op de Asus site naar een geschikte driver.quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:27 schreef MmadviewW het volgende:
bedoel je de utility:ASUS Update V5.30.01
ok, maarm hijs nu updaten (ik draai die utillity van cd), en heb oude bios nog niet gesaved .. of moet ik dit afsluiten en op die andere manier doen die jij zegt?quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:36 schreef Drugshond het volgende:
Als je dat hebt gedaan download je de nieuwste Catalyst drivers.... dan zijn de drivers voor je Videokaart.
- Er zijn ook Omega drivers te vinden, als je wilt overclocken. -
Maar er bestaat ook nog zoiets als een 'ATI Tool' om wat meer turbo boost te geven.
Maar omdat ik je airflow in je PC kast niet vertrouw zou ik het bovenstaande maar voor kennisneming aannemen.
lol garantie verviel toch niet met die nieuwe biosquote:Op donderdag 9 juni 2005 20:42 schreef Drugshond het volgende:
Lol... ach ja... de oudere versie van je BIOS staat ook wel ergens op het i-net als je het moederbord wilt inleveren.
- Geeft nix, die nieuwe BIOS is toch beter -/
maarm wat moet ik nu met die utillity die nu draait en aangeeft wat ik net typte?quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:47 schreef Drugshond het volgende:
Je kunt ook vanaf de ASUS site de laatste versie downloaden en op je harde schijf zetten, dat doe ik altijd. Je wilt niet in de situatie terecht komen dat je nog aan het updaten bent, en dat je internet eruit klapt. Dan ben je nog iets verder van huis.
Het programma heeft ook de mogelijkheid om het bestand vanaf hardeschijf te uploaden, dus die internet connectie is leuk (maar hoeft niet).
ok tnx, doe ik maar kan ik deze utillity die NU draait gewoon afsluiten??quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:50 schreef Drugshond het volgende:Download de laatste BIOS van ASUS - A8V (Bios = 1014.001) Zet dit bestand op de harddisk Gebruik die tool om eerst een backup te maken van je oude BIOS. Zet de nieuwe BIOS over. En installeer de laatste Catalyst drivers. Reset je PC.
Heb je dan nog een probleem, dan verder zoeken.
ff ckecken.. ik ga hier ook maar updaten... ik ben nu toch bezig.quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:58 schreef MmadviewW het volgende:
heb oude bios gesaved, al1 die mirrors van die nieuwste (beta)bios doen het niet
Oeps, je hebt gelijk... speel op safe en pak versie 1.013 (ik zit hier ook te slapen).quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:00 schreef MmadviewW het volgende:
maar die 1014 is geen final, is een beta
The last line of defence is altijd nog een bootfloppy...... daarom koop ik nog steeds een floppy drive bij een PC.quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:08 schreef MmadviewW het volgende:
ok ik ga nu updaten en wat als pc nix meer doethoe kan ik dan oude bios inladen?
Que ? probleem.quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:23 schreef MmadviewW het volgende:
leuk mijn moederbord doet het niet meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |