Volgens mij is dat wel de reden.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:04 schreef rayteon het volgende:
Wat ik me nou afvroeg: wat zijn nou de voordelen van een computersysteem t.o.v. een gewoon mens? Kosten? Lijkt me niet?
Een heel ontwikkelteam, projectgroepen uit de organisatie, managers, onderhoudskosten...t.o.v. 30k voor een goedkope werkplek en idem voor personeelskosten, wanneer je een telefonist(e) gebruikt.quote:
Je moet ergens beginnen...quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:26 schreef R_ON het volgende:
Plus dat je je af kunt vragen hoeveel zin zo'n toets heeft. Ik geloof echt niet dat het zoveel oplevert.
Je kunt je beter afvragen of iemand bereid is, die zich in Nederland wil vestigen, om zich aan te passen.
Het idee van Verdonk zal wel zijn dat zo'n computer direct gekoppeld zit aan een grijparm, die de cursist direct een veewagon in kan takelen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:04 schreef rayteon het volgende:
Wat ik me nou afvroeg: wat zijn nou de voordelen van een computersysteem t.o.v. een gewoon mens? Kosten? Lijkt me niet? Effectiviteit? Lijkt me ook niet. Klantvriendelijkheid?
He-he.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:28 schreef thabit het volgende:
[..]
Het idee van Verdonk zal wel zijn dat zo'n computer direct gekoppeld zit aan een grijparm, die de cursist direct een veewagon in kan takelen.
quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:28 schreef thabit het volgende:
[..]
Het idee van Verdonk zal wel zijn dat zo'n computer direct gekoppeld zit aan een grijparm, die de cursist direct een veewagon in kan takelen.
Dat heeft toch geen fuck zin. Dan heeft iemand zo'n examen gedaan, en wat dan? Iemand die bereid is om zich aan te passen leert in de praktijk wel hoe de samenleving functioneert. Dat zit 'm niet in een toets.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:28 schreef nikk het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen...
Ik geloof trouwens ook niet zo in een telefonische toets. Maar goed, het is in ieder geval een begin. Ik zou eerder pleiten voor een af te leggen examen bij een ambassade ofzo.
Yep, maar het is tenminste een (eerste) drempel.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:32 schreef R_ON het volgende:
[..]
Dat heeft toch geen fuck zin. Dan heeft iemand zo'n examen gedaan, en wat dan? Iemand die bereid is om zich aan te passen leert in de praktijk wel hoe de samenleving functioneert. Dat zit 'm niet in een toets.
Wel kun je een informatieboekje meegeven over Nederland. Bijvoorbeeld waar de UWV per gemeente gevestigd is.![]()
Uit kostenoverwegingen is inderdaad voor een computersysteem gekozen, maar met al het geld wat er momenteel in gepompt wordt, zullen de kosten zwaar tegen gaan vallen. Zeker aangezien de immigratie sterk daalt, waardoor er van die toets ook nog eens minder gebruik gemaakt zal worden.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:04 schreef rayteon het volgende:
Wat ik me nou afvroeg: wat zijn nou de voordelen van een computersysteem t.o.v. een gewoon mens? Kosten? Lijkt me niet? Effectiviteit? Lijkt me ook niet. Klantvriendelijkheid?
Denk dat ze goedkoper waren geweest met een op afroepbasis werkende examinator op de ambassades...quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:17 schreef rayteon het volgende:
[..]
Een heel ontwikkelteam, projectgroepen uit de organisatie, managers, onderhoudskosten...t.o.v. 30k voor een goedkope werkplek en idem voor personeelskosten, wanneer je een telefonist(e) gebruikt.
Kostenbenadering is uiteraard wat simplistisch, maar ik vraag me echt af wat uiteindelijk nou echt goedkoper is...
Nederlands leren is wel zo handig als je in Nederland wilt gaan wonen. Waarom dat perse in het buitenland moet en we niet gewoon een slagingsverplichting of aanwezigheidsverplichting aan de huidige inburgering hangen, op straffe van intrekking vergunning, ontgaat mij....Dat is namelijk nog de meest goedkope oplossing!quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:32 schreef R_ON het volgende:
[..]
Dat heeft toch geen fuck zin. Dan heeft iemand zo'n examen gedaan, en wat dan? Iemand die bereid is om zich aan te passen leert in de praktijk wel hoe de samenleving functioneert. Dat zit 'm niet in een toets.
Waarom? Aangezien een migrant zowieso de eerste 5 jaar geen recht op een uitkering heeft, hebben ze toch tijd genoeg om zelf uit te vinden waar het dichstbijzijnde UWV kantoor is?quote:Wel kun je een informatieboekje meegeven over Nederland. Bijvoorbeeld waar de UWV per gemeente gevestigd is.![]()
Als autosnelwegen zoveel kosten, verhogen we toch gewoon de wegenbelasting?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:54 schreef Jerobeam het volgende:
Ik snap niet dat kosten een probleem zijn. Als een inburgeringsexamen zoveel kost, dan verhoog je toch het examengeld.
Ik vermoed dat NL hiermee per defenitie kanslozen buiten de deur wil houden, maw iemand die te dom is om uberhaupt een andere taal te leren buiten NL te houden. Geen onderontwikkelde/zwakzinnige mensen meer binnenhalen dus.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 08:29 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nederlands leren is wel zo handig als je in Nederland wilt gaan wonen. Waarom dat perse in het buitenland moet en we niet gewoon een slagingsverplichting of aanwezigheidsverplichting aan de huidige inburgering hangen, op straffe van intrekking vergunning, ontgaat mij....Dat is namelijk nog de meest goedkope oplossing!
Precies, althans de eerste twee. De JSF was niet mijn idee.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:05 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als autosnelwegen zoveel kosten, verhogen we toch gewoon de wegenbelasting?
Als roken zoveel ziektekosten veroorzaakt, verhogen we toch gewoon de accijnzen?
Als de Joint Strike Fighter duurder uitvalt, verhogen we toch gewoon de belasting?
![]()
quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:28 schreef thabit het volgende:
[..]
Precies, dit systeem is perfect. Alleen nog veel te soft, laat ze het geld maar halen bij de aanvragers. Ze hebben immers ook geld voor een bruidsschat en een dikke auto, laat ze dan ook maar opdraaien voor de kosten.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:06 schreef fokje het volgende:
[..]
Ik vermoed dat NL hiermee per defenitie kanslozen buiten de deur wil houden, maw iemand die te dom is om uberhaupt een andere taal te leren buiten NL te houden. Geen onderontwikkelde/zwakzinnige mensen meer binnenhalen dus.
Maar dat kan moeilijk zo naar buiten worden gebracht; wie te dom is mag hier niet komen.
Weet niet zeker hoor, maar ik denk dus dat het gewoon om niveau gaat. En daar is best wat voor te zeggen.
Geen migrant die om een inburgeringsexamen heeft gevraagd en al helemaal niet door een duur computerprogramma welke volgens vele experts niet eens goed kan werken en dan zijn het de migranten die die kosten veroorzaken?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:11 schreef Jerobeam het volgende:
[..]
Precies, althans de eerste twee. De JSF was niet mijn idee.
Wij vragen niet om die immigranten, dat willen ze zelf zo graag. Welnu, laat ze maar zelf opdraaien voor de kosten die ze veroorzaken. Dat zou tijd worden.
Ja he, al die migrantjes barsten van de poen. Wonen allemaal in Wassenaar en hebben allemaal een flinke Mercedes voor de deur.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:14 schreef Jerobeam het volgende:
[..]
Precies, dit systeem is perfect. Alleen nog veel te soft, laat ze het geld maar halen bij de aanvragers. Ze hebben immers ook geld voor een bruidsschat en een dikke auto, laat ze dan ook maar opdraaien voor de kosten.
Als ik hier in een gemiddelde midden-nederlandse groeigemeente uit het raam kijk klopt het inderdaad wel. Alleen zijn dat nakomelingen van de eerste generatie.........quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:52 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ja he, al die migrantjes barsten van de poen. Wonen allemaal in Wassenaar en hebben allemaal een flinke Mercedes voor de deur.
Je bent de realiteit een beetje uit het oog verloren he?
Zijn ze bij jou in de buurt blijkbaar fantastisch geintegreerd, dat ze al die luxe zich kunnen permiteren...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:13 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Als ik hier in een gemiddelde midden-nederlandse groeigemeente uit het raam kijk klopt het inderdaad wel. Alleen zijn dat nakomelingen van de eerste generatie.........
[Sarcasme]Uiteraard is Rita Verdonk gewoon een fascist die graag mensen op tranzport nach dem konzentrationslager stellt. Ze is tenslotte lid van de VVD, dat is al uiterst verdacht, en daarbij durft ze nog eisen aan onze lieve goedwillende werkwillige niet criminele arbeidsmigranten te stellen ook. Een regelrechte schande.[/Sarcasme]quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:28 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik kan het je nog veel sterker vertellen, de meesten werken gewoon, meestal in hun eigen bedrijf. Er zijn er echter ook die de hele dag niets doen................. Dat is dan wel weer vreemd te noemen. Inactief en toch een BMW 735 full options onder het achterwerk.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:19 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Zijn ze bij jou in de buurt blijkbaar fantastisch geintegreerd, dat ze al die luxe zich kunnen permiteren...
Goed, je hebt je zegje weer gedaan, nu maar weer on topic, ja?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:19 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
[Sarcasme]Uiteraard is Rita Verdonk gewoon een fascist die graag mensen op tranzport nach dem konzentrationslager stellt. Ze is tenslotte lid van de VVD, dat is al uiterst verdacht, en daarbij durft ze nog eisen aan onze lieve goedwillende werkwillige niet criminele arbeidsmigranten te stellen ook. Een regelrechte schande.[/Sarcasme]
Oh, het is heel erg on the topic hoor, ik ga heel even in op een suggestieve post die Rita Verdonk linkt aan de nazi's in de tweede wereldoorlog. Maar dat wordt door een linkse user gedaan, dus dan mag dat kennelijk. Em het betreft natuurlijk weer iemand van de VVD, die mag je kennelijk op een dergelijk grove manier wegzetten.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:23 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Goed, je hebt je zegje weer gedaan, nu maar weer on topic, ja?
Dat wordt toch aan de lopende band gedaan? Alleen niet om de redenen die jij erachter zet. Wel om gewoon ordinair geld van de burger af te troggelen. Maar als ik het goed begrijp vind jij dat wel OK.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:05 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als autosnelwegen zoveel kosten, verhogen we toch gewoon de wegenbelasting?
Als roken zoveel ziektekosten veroorzaakt, verhogen we toch gewoon de accijnzen?
Als de Joint Strike Fighter duurder uitvalt, verhogen we toch gewoon de belasting?
![]()
Zoals ik al zei, ze zullen best wel arm zzijn, maar ze hebben klaarblijkelijk wel geld genoeg voor een grote bruiloft en een exorbitante bruidsschat. Laat ze dan ook maar betalen voor een inburgeringsexamen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:52 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ja he, al die migrantjes barsten van de poen. Wonen allemaal in Wassenaar en hebben allemaal een flinke Mercedes voor de deur.
Je bent de realiteit een beetje uit het oog verloren he?
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:43 schreef Jerobeam het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ze zullen best wel arm zzijn, maar ze hebben klaarblijkelijk wel geld genoeg voor een grote bruiloft en een exorbitante bruidsschat. Laat ze dan ook maar betalen voor een inburgeringsexamen.
Wij vragen van die migranten een deugdelijk bewijs dat ze de Nederlandse taal goed spreken en voldoende kennis hebben van de Nederlandse cultuur. Een inburgeringsexamen dat met goed gevolg af is gelegd kan een dergelijk bewijs zijn, zij het dat het niveau nu nog te laag is.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:50 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Geen migrant die om een inburgeringsexamen heeft gevraagd en al helemaal niet door een duur computerprogramma welke volgens vele experts niet eens goed kan werken en dan zijn het de migranten die die kosten veroorzaken?
![]()
Mijn sig zegt: meer vrijheid.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:22 schreef du_ke het volgende:
eey Jerobeam hoe verklaar je je uitspraken met je sig?
De VVD linkt zichzelf zelfs aan de Nazi's in de Tweede Wereldoorlog: "Als er NEE wordt gestemd, zal er een holocaust komen!"quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:27 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Oh, het is heel erg on the topic hoor, ik ga heel even in op een suggestieve post die Rita Verdonk linkt aan de nazi's in de tweede wereldoorlog. Maar dat wordt door een linkse user gedaan, dus dan mag dat kennelijk. Em het betreft natuurlijk weer iemand van de VVD, die mag je kennelijk op een dergelijk grove manier wegzetten.
Hé, die had ik nog niet gehoord/gelezen. Of is dit een ontspruiting aan je eigen fantasie?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:52 schreef thabit het volgende:
[..]
De VVD linkt zichzelf zelfs aan de Nazi's in de Tweede Wereldoorlog: "Als er NEE wordt gestemd, zal er een holocaust komen!"
.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:43 schreef Jerobeam het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ze zullen best wel arm zzijn, maar ze hebben klaarblijkelijk wel geld genoeg voor een grote bruiloft en een exorbitante bruidsschat. Laat ze dan ook maar betalen voor een inburgeringsexamen.
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:48 schreef Jerobeam het volgende:
En als ze er behoefte aan hebben, moeten ze er maar voor betalen. Per slot van rekening hebben wij ze niet nodig.
Ach, een inburgeringsexamen door een examinator uit Nederland die over kotm vliegen kost ook de wereld niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:54 schreef Vhiper het volgende:
[..]
.
Je bent erg wereldvreemd he? Denk jij nou echt dat bruiloften in het buitenland allemaal massaal een maand feest en miljoenen aan kado's opleveren?
Jij hebt het VVD spotje voor het referendum dus gemist...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:54 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Hé, die had ik nog niet gehoord/gelezen. Of is dit een ontspruiting aan je eigen fantasie?
Gewoon een reeds aanwezige ambassademedewerker die taak geven, probleem opgelost en vele malen goedkoper.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:01 schreef Jerobeam het volgende:
[..]
Ach, een inburgeringsexamen door een examinator uit Nederland die over kotm vliegen kost ook de wereld niet.
Nou je het zegt, ja die heb ik dus wel gezien. Maar om daar nou aan op te hangen dat Rita Verdonk een nazi is....................... Overigens wees dat spotje het soort praktijken juist als ongewenst aan.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:10 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Jij hebt het VVD spotje voor het referendum dus gemist...
De hypocrisie ten top. Jij wilt dus meer vrijheid ten koste van de vrijheid van anderenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:50 schreef Jerobeam het volgende:
[..]
Mijn sig zegt: meer vrijheid.
En dit szysteem zorgt voor vrijheid en blijheid. Wij worden zo niet meer geconfronteerd met hinderlijke mensen die voor problemen zorgen en zo wordt onze vrijheid vergroot.
Een slecht werkend systeem en onnodig dure procedures kan ik onmogelijk "eerlijk" noemen.quote:En we geven immigranten een eerlijek kans om toegelaten te worden.
Als we ze niet kunnen gebruiken....Hallo, we praten hier over mensen hoor, geen slaven ofzo. Meer vrijheid, zolang het maar voor jezelf is, typisch trekje van die meervrijheid lui...bahquote:Als we ze niet kunnen gebruiken omdat ze te dom zijn, jammer dan voor ze. Laat ze dan maar naar een ander land gaan.
Het gaat dus niet over niet-EU landen slimpie.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:34 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik vind het een goede maatregel. Hopelijk zorgt het ervoor dat er hier minder uitvreters komen !!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |