abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27938807
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 01:00 schreef Elroyb het volgende:
Zou jij, Fuifduif, als een godvrezende man, zo'n absoluut hierarchische maatschappij prefereren?
Een goede vraag. Het hangt er van af. Als die maatschappij menswaardig is wel, anders niet. Maar zoals we weten is zo'n systeem nog nooit menswaardig gebleken in de praktijk, dus ik ga voor: nee, zo'n maatschappij prefereer ik niet.
pi_27938902
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 01:02 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Een goede vraag. Het hangt er van af. Als die maatschappij menswaardig is wel, anders niet. Maar zoals we weten is zo'n systeem nog nooit menswaardig gebleken in de praktijk, dus ik ga voor: nee, zo'n maatschappij prefereer ik niet.
Is het christendom wel menswaardig?
Is het terecht dat sodom en gomorra in vuur zijn opgegaan?
Zo ja, dan zou je ook geen problemen moeten hebben met Auschwitz.
pi_27938940
Ho wacht even. Jij denkt dat ik een godvrezende christen ben?
pi_27938968
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 01:10 schreef FuifDuif het volgende:
Over welke God hebben we het anders?
Allah?
Jehova?
Jawweh?
Of praat je met je eigen geweten?
  woensdag 15 juni 2005 @ 01:40:54 #130
122598 Vanitas
Death equals all
pi_27939393
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 00:57 schreef FuifDuif het volgende:
Ik ben het zeer eens met die stelling. Een democratie is bij uitstek onverenigbaar met een hierarchie. Binnen een democratie wordt een echte leider met macht niet getolereerd. Binnen een democratie is een ieder gelijk en heeft een ieder het recht op een invulling van het eigen leven.

Een geloof poneert een ultieme leider, God, en een ieder is op welke wijze dan ook onderworpen aan deze leider. Niemand kan ongestraft de macht van de leider ontkennen of negeren, omdat God almachtig is en altijd zal straffen. Binnen een samenleving waarin een dergelijk geloof wordt gevoerd vanuit een regering of een bestuur is een hierarchie dus eenvoudiger aan te houden.
Als het geloof de scheiding van kerk en staat accepteert hoeft dat geen enkel probleem te zijn.
For now we see through a glass, darkly; but then face to face:
now I know in part; but then shall I know even as also I am known.
  woensdag 15 juni 2005 @ 04:37:24 #131
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_27940225
Briljant initiatief, ben blij dat er eindelijk mensen zijn die zich openlijk durven uit te spreken tegen de idiotie van t geloof, de gevaren ervan en de schade die door wordt aangericht.
Het moet eens een keer afgelopen zijn met onze eindeloze tollerantie, aanpakken the scum!

Seriously though, het valt me op dat de filmpjes minder 'extreem' waren in aflevering 2. Alleen dat filmpje van jezus die dat kind aanrijdt was beetje niet grappig, te soortgelijke image was al geschetst in the interview dus daarom was t filmpje dubbelop.
Ergens ben ik het wel mee eens over dat die filmpjes nodig zijn om op een ludieke wijze een statement te maken en iets af te leveren wat blijft hangen en niet te snel vergeten wordt maar aan de andere kant vind ik ze wel een beetje afbouwend tov intelligente gesprekken met de wetenschappers.

Ik zou het schitterend vinden als er een gelovige een discussie zou willen aangaan op tv. Live. Of als een gelovige al uberhaupt op de gemaakte argumenten zou in kunnen gaan. Want het valt me op dat EO-scum wel volop kritiek heeft op "God bestaat niet" maar met geen 1 argument kan zeggen wat er zoal niet waar is wat er verteld wordt.

ByTheWay: speknek: heb je nou je vriendin eindelijk zover kunnen krijgen dat ze de afleveringen kijkt?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  woensdag 15 juni 2005 @ 06:16:23 #132
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_27940380
Goed programma! Goed interview en dat filmpje van Jezus
Feyenoord!!! * Barça
  woensdag 15 juni 2005 @ 06:36:12 #133
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_27940427
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 01:10 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, althans zo doe je je voor, ondanks je zogenaamde verlichting.
Feyenoord!!! * Barça
pi_27941698
Iemand een linkje naar de uitzending op i-net?
  woensdag 15 juni 2005 @ 09:54:15 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_27942629
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_27942653
Thanks
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:18:32 #137
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_27943253
"Bijgeloof is het geloof van de ander"

'Nuff said
pi_27943326
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 10:18 schreef Doffy het volgende:

Inderdaad een mooie.

Interessante aflevering.
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:38:14 #139
85889 lucida
équilibre
pi_27943849
quote:

Every natural fact is a symbol of some spiritual fact. The world is emblematic. Parts of speech are metaphors, becuase the whole of nature is a metaphor of human mind. (...) This relation between the mind and matter is not fancied by some poet, but stands in the Will of God, and so is free to be known by all men.
(Emerson)
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_27943882
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 04:37 schreef spooky1234 het volgende:Want het valt me op dat EO-scum wel volop kritiek heeft op "God bestaat niet" maar met geen 1 argument kan zeggen wat er zoal niet waar is wat er verteld wordt.
Nee, maar daar gaat het ook niet om. Het gaat ze om die denigrerende sketches. Zoals gisteravond ook: Jezus in een oude Amerikaanse slee die een kind aanrijdt die voetbalt met zijn vader. De vader pakt het kind verdrietig in de armen, Jezus stapt uit (koorgezang) en zegt tegen de man: "God is liefde!"

Wijzende op het idee dat wanneer een dierbare je ontvalt, je niet verdrietig hoeft te zijn omdat diegene bij de Heere is .

Ik kan mij voorstellen dat mensen daar aanstoot aan nemen, aan die sketches.
pi_27943908
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 01:40 schreef Vanitas het volgende:
Als het geloof de scheiding van kerk en staat accepteert hoeft dat geen enkel probleem te zijn.
Dan niet nee, maar het ging erom dat je het geloof kunt gebruiken als een zeer stabiel instrument om de hiërarchie te bewaken, MOCHT je het geloof centraal stellen binnen het bestuur van de staat.
pi_27943920
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 06:36 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Ja, althans zo doe je je voor, ondanks je zogenaamde verlichting.
Hoezo doe ik mij zo voor? Leg dat eens uit!
pi_27943950
quote:

Ja, dat vond ik ook wel een goede. Ook een goede vraag trouwens, de grens tussen geloof en bijgeloof.
pi_27944021
Duiffie. Ik zie je veel te weinig!
pi_27944063
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 10:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Duiffie. Ik zie je veel te weinig!
Sorry, druk van tijd tot tijd en nu zit ik in een drukke piek .

Hey, maar Lupa, vind jij dat ik mij hier in dit topic nog altijd profileer als een hardcore christen, zoals Bonobo dat zegt hierboven? Ik vind zelf van niet.
pi_27944098
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 10:44 schreef FuifDuif het volgende:
Hey, maar Lupa, vind jij dat ik mij hier in dit topic nog altijd profileer als een hardcore christen, zoals Bonobo dat zegt hierboven? Ik vind zelf van niet.
Ik ben het met je eens. Maar wellicht is het je reputatie die je achtervolgt. Ikzelf heb daar soms ook last van.
pi_27944142
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 10:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Maar wellicht is het je reputatie die je achtervolgt. Ikzelf heb daar soms ook last van.
Dat is toch erg? Ik voel mij net een vrijgelaten crimineel die vastbesloten is op het rechte pad te blijven, maar door zijn sociale omgeving die kans niet krijgt, omdat hij nog altijd als crimineel wordt gezien. Jammer hoor!
pi_27946467
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 10:47 schreef FuifDuif het volgende:
Dat is toch erg? Ik voel mij net een vrijgelaten crimineel die vastbesloten is op het rechte pad te blijven, maar door zijn sociale omgeving die kans niet krijgt, omdat hij nog altijd als crimineel wordt gezien. Jammer hoor!
Prove them wrong.
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:17:32 #149
8369 speknek
Another day another slay
pi_27946857
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 10:41 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, dat vond ik ook wel een goede. Ook een goede vraag trouwens, de grens tussen geloof en bijgeloof.
Nog zo'n mooie. De aanhanger van een godsdienst is in weze bijna net zo atheistisch als een atheist zelf. Want om een godsdienst te erkennen, moet hij er tegelijk honderden ontkennen.

En dan kom je voor heel wat lastige dilemma's. Waarom gelooft men wel dat Jezus blinden kon genezen, maar niet keizer Vespasianus?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_27947171
Tja, een gelovige hangts slechts één godsdienst meer aan dan een atheïst. Maar zelf zien ze dat natuurlijk anders, want al die andere godsdiensten zijn nep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')