Ja, anders zou ik het niet vragen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:05 schreef Geartsjuh het volgende:
Dat klinkt interessant ja! Wil je dat wel voor me doen?
Serieus hè, ik vind die hele Mona Lisa geen zak aan... Maar goed, ik ga niet naar Parijs alleen om naar het Louvre te gaan, dat kan ik me simpelweg niet veroorloven.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:06 schreef Doffy het volgende:
Jawel. Hup in de Thalys, en 3 dagen door een museum heen wandelen.
En de vervelende toeristen die de 'Da Vinci Code-route' lopen omzeilen
En niet naar de Mona Lisa gaan kijken
Oh had het nou maar wel gedaan! Het Louvre is zo mooi. Ik hou helemaal niet van kunst maar het Louvre is echt nergens mee te vergelijken. Een hele ervaring aan cultuur en emotie die kunstenaars in hun kunstwerken stoppen. Echt super fascinerend. En het is groot genoeg om je een week mee te vermaken.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:04 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik ook niet. wel in Parijs geweest, maar had geen zin om urenlang in een rij te staan voor een schilderij...
Alweer chantage!quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, anders zou ik het niet vragen.Maar dan moet je natuurlijk wel komen!
mja, eerst nog maar eens naar het stedeljk en het van Gogh in Amsterdam voordat ik naar het Louvre ga. Ben wel in het National Museum of History geweest in London met van die grote dino's !quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er hangt (en staat) toch wel meer dan 'een' schilderij in het Louvre, jij cultuurbarbaar!![]()
God... die Was Er Altijd Al, dus heeft hij ook geen leeftijd. Hoogstens is ie oneindig jaar oud, maar dan wordt ie elk jaar niet ouder.quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat roept een interessante vraag op: wanneer is God jarig?
Dan hou je dus wel van kunst.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:08 schreef Geartsjuh het volgende:
Een hele ervaring aan cultuur en emotie die kunstenaars in hun kunstwerken stoppen. Echt super fascinerend.
Da's geen cultuur.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:09 schreef het_fokschaap het volgende:
mja, eerst nog maar eens naar het stedeljk en het van Gogh in Amsterdam voordat ik naar het Louvre ga. Ben wel in het National Museum of History geweest in London met van die grote dino's !
Aan dat laatste twijfel ik.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:10 schreef Maethor het volgende:
God... die Was Er Altijd Al, dus heeft hij ook geen leeftijd. Hoogstens is ie oneindig jaar oud, maar dan wordt ie elk jaar niet ouder.
Mona Lisa is ook niet een spectaculair schilderij, het is fascinerend vanwege een aantal bijzondere kenmerken. De glimlach bijvoorbeeld, die door iedereen anders gezien wordtquote:Op donderdag 9 juni 2005 15:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Serieus hè, ik vind die hele Mona Lisa geen zak aan...
En dat er in die tijd überhaupt iemand lacht op een schilderijquote:Op donderdag 9 juni 2005 15:12 schreef ReCreative het volgende:
Mona Lisa is ook niet een spectaculair schilderij, het is fascinerend vanwege een aantal bijzondere kenmerken. De glimlach bijvoorbeeld, die door iedereen anders gezien wordt.
quote:
ik heb een paar grote witte muren. daar moet wat vulling opquote:Maar je ging toch laatst kunst kopen? Dan ben je toch een liefhebber, of niet?
Zeer interessantquote:Op donderdag 9 juni 2005 15:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik krijg net ineens een leeg sms'je van een onbekend nummer.
Nou nee, normaal doet het me namelijk niks. Als ik in Nederlandse musea ben, en dan maakt het niet uit of het historische of moderne kunst is, dan wordt ik gewoon niet geraakt door een kunstwerk. Het brengt niks te weeg. In het Louvre echter hangen schilderijen die mij wel raken. Het verschil is me niet helemaal duidelijk, maar het is volgens mij een combinatie van kleurgebruik en de dramatiek die afgebeeld is.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dan hou je dus wel van kunst.
een (heel) stille aanbidderquote:Op donderdag 9 juni 2005 15:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ken de feiten, maar ik zie het niet zo. Lijkt mij meer een kwestie van een ingebeelde speciaalheid...quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:12 schreef ReCreative het volgende:
Mona Lisa is ook niet een spectaculair schilderij, het is fascinerend vanwege een aantal bijzondere kenmerken. De glimlach bijvoorbeeld, die door iedereen anders gezien wordt.
Maar is zo'n schilderij dan ineens minder mooi als het in een Nederlands museum hangt? Je houdt gewoon van een bepaalde soort kunst die in NL wellicht wat ondervertegenwoordigd is.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:15 schreef Geartsjuh het volgende:
Nou nee, normaal doet het me namelijk niks. Als ik in Nederlandse musea ben, en dan maakt het niet uit of het historische of moderne kunst is, dan wordt ik gewoon niet geraakt door een kunstwerk. Het brengt niks te weeg. In het Louvre echter hangen schilderijen die mij wel raken. Het verschil is me niet helemaal duidelijk, maar het is volgens mij een combinatie van kleurgebruik en de dramatiek die afgebeeld is.
Er was bijvoorbeeld één schilderij die me erg trof. Een historisch schilderij van een vrouw die dood in een vijver ligt. Ze licht helemaal op door het kleurgebruik. Schitterend en verschrikkelijk tegelijk.
Dat kanquote:Op donderdag 9 juni 2005 15:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ken de feiten, maar ik zie het niet zo. Lijkt mij meer een kwestie van een ingebeelde speciaalheid...
quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:18 schreef ReCreative het volgende:
Dat kan. Leonardo nam het schilderij iig overal mee naar toe
. Verder weet ik er ook niet zoveel van hoor. Leonardo da Vinci vind ik veel fascinerender dan dit schilderij.
Ik heb trouwens wel wat met architectuur.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dan hou je dus wel van kunst.
Ik denk dat je met dat laatste wel gelijkt hebt jaquote:Op donderdag 9 juni 2005 15:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar is zo'n schilderij dan ineens minder mooi als het in een Nederlands museum hangt? Je houdt gewoon van een bepaalde soort kunst die in NL wellicht wat ondervertegenwoordigd is.
Drassig?quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Aha. Bij het woord 'drassig' denk ik aan moerassen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:22 schreef Alicey het volgende:
Oh dat het best duister is..
Het gaat om het vage aspect van moerassen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Aha. Bij het woord 'drassig' denk ik aan moerassen.
Ik vind moerassen heel concreet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:25 schreef Alicey het volgende:
Het gaat om het vage aspect van moerassen.
Doe maar weer moeilijk en dwars.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vind moerassen heel concreet.
De aarde is eigenlijk plat. Dit merk je bijv. doordat een knikker op een gegeven moment niet verder rolt.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zeg, weet er iemand nog een leuk onderwerp om over te discussiëren? Iets controversieels? Iets opwindends?
quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:30 schreef Alicey het volgende:
De aarde is eigenlijk plat. Dit merk je bijv. doordat een knikker op een gegeven moment niet verder rolt.
quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:13 schreef teroc het volgende:
kut topic titel weer verkeert! hoe verander ik zoiets?
een taboe ?quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zeg, weet er iemand nog een leuk onderwerp om over te discussiëren? Iets controversieels? Iets opwindends?
Nou ja...quote:
De vraag is hier uiteraard of god het wiskundige concept oneindigheid snapt.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:47 schreef Maethor het volgende:
[..]
Nou ja...
Als God altijd al bestaat, dan is hij oneindig jaar oud.
Als God oneindig jaar oud is, dan wordt hij niet meer ouder (immers: oneindig + 1 = oneindig)
Is onzinnig, maar dat is de uitgangsstelling ook.
Taboes zijn altijd leuk.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:47 schreef het_fokschaap het volgende:
een taboe ?
En er staat niet eens een superieur exemplaar naast me.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alicey! Je ziet ineens helemaal groen!
Ik kan niet tegen dingen die in niet snap.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:47 schreef Maethor het volgende:
Nou ja...
Als God altijd al bestaat, dan is hij oneindig jaar oud.
Als God oneindig jaar oud is, dan wordt hij niet meer ouder (immers: oneindig + 1 = oneindig)
Is onzinnig, maar dat is de uitgangsstelling ook.
Dit snap je toch wel Lupa?quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik kan niet tegen dingen die in niet snap.
Te donkere kleuren?quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:51 schreef ReCreative het volgende:
Hee, dat icoontje is beter Alice. Je zat qua kleurbeleving te dicht bij Lupa
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |