quote:
Dat is dat weer een nadeel als ik het doe (denk ikquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:21 schreef Xante het volgende:
[..]
Waarom kan ik m'n post niet meer wijzigen, wilde er nog wat bijzetten.
Ook voor vragen, opmerkingen en meer.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:24 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dat is dat weer een nadeel als ik het doe (denk ik). Wat wilde je erbij zetten? Dan doe ik dat nog even
Ik heb een ipaq 3715. Hele rapporten zou ik er niet op gaan typen maar voor kleine stukjes gaat het prima. Met zo'n stylus (dat pennetje) is ongeveer hetzelfde als met één vinger typen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:21 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik ga binnenkort ook een PDA kopen maar twijfel nog tussen 3.
Hoe zijn de ervaringen met de PalmOne Tungsten T5, HP iPAQ hx2110 en HP iPAQ rx3715.
Kan je een beetje tekst verwerken met deze 3?
Misschien een hele stomme vraag maar kan ik zo´n PDA ook gewoon aansluiten op mn PC? Volgens mij heeft mijn computer geen Bluetooth? (zoals jullie merken ben ik hier niet zo in thuis
Bedanktquote:Op donderdag 9 juni 2005 22:50 schreef Xante het volgende:
TomTom werkt prima op de rx3715 hoor. Er zijn natuurlijk wel gevallen met problemen, maar niet meer dan bij andere PDA's.
Heb ik er inmiddels opstaanquote:
De IE plugin, Today plugin en File Explorer plugin zijn ook erg okay (zitten allemaal bij SPB Pocket Plus btw).quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:49 schreef T1andonly het volgende:
[..]
Heb ik er inmiddels opstaan
Wel een handig programma...vooral dat het afsluiten ook echt afsluiten word vind ik een geweldige functie
MIjn grootste bezwaar naast het 2 apparaten bij me hebben was ook het toch wat omslachtige gedoe met connecten naar het Internet. Dat is nu alleen maar klik en klaar. Geen BT verbinding meer nodig enzo.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:13 schreef T1andonly het volgende:Mooi ding HW.
Ik begin mijn Dell Axim juist wat meer te gebruiken nu, maar volgend studiejaar begint het pas echt
Dat is wel een mooi dingetje. Niet duur en toch GPS, wat makkelijk is voor bv. TomTom.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:44 schreef TechNico het volgende:
Acer N35 met ingebouwde GPS ontvanger![]()
TomTom5 Volledig
SD 512MB Ultra II
[afbeelding]
Ik kan het je helaas bewijzen als je interesse hebt... Stukje handelen kan geen kwaadquote:Op maandag 27 juni 2005 11:15 schreef tonks het volgende:
Underdoggy, denk je echt nog dat mensen het serieus nemen dat je elke week een nieuwe pda hebt
Hoe heb je dat gedaan? En kan dat voor elke PDA?quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:27 schreef HeatWave het volgende:
Mijn PDA draait sinds gisteren Windows Mobile 2005.
Ik heb SPV 500. Echt heel blij mee. Zelfs films die ik op DVD zet kun je op breedbeeld tv goed bekijken.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:00 schreef TmD15 het volgende:
ik wil als ik dadelijk 18 ben in oktober wil ik abbonoment pakke ik wil zelf een pda waar ik ook mee fotos kan maken mischien mogelijk tv op kijken als dat al kan ik weet niet welke raden jullie mij aan ?
Sorry, maar ik vind het echt een lomp ding. Ik heb aantal jaar geleden de 9000 gehad. Niet echt fijn om in je zak te stoppen. Verder wel vet hoor, absoluut. Maar ik heb liever iets wat in je broekzak kan en niet vervelend zit of zo. En de M500 is echt perfect. Stukkie kleiner dan standaard PDA maar groot genoeg voor een goed scherm etc.quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:08 schreef Clicks_nl het volgende:
Vanochtend opgehaald![]()
[afbeelding]
De rechter dus..... Niet m'n eigen foto, maar wel toepasselijk want ernaast het toestel dat nu met pensioen mag
Nog weinig tijd gehad om dingen te proberen, vanavond maar eens uitgebreid spelen. Als t goed is ligt er straks ook BT dongle klaar, die mis ik hier nu net als wifi. Toch eens met systeembeheer babbelen dat ik dat echt nodig heb
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd is in ieder geval een verbetering...
De procedure mag niet op fok! worden uitgelegd. Maar het kan iig voor de HTC/Qtec/SPV modellen van Orange zeg maar.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:24 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hoe heb je dat gedaan? En kan dat voor elke PDA?
Die is ook zwaar bruut gek.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:44 schreef TechNico het volgende:
Acer N35 met ingebouwde GPS ontvanger![]()
TomTom5 Volledig
SD 512MB Ultra II
[afbeelding]
Ja, die tweede had ik ook al gezien op bol.com, voor 129 euro. Maar heeft die internet dan?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:10 schreef Klonk het volgende:
www.pdashop.nl of anders tweedehandse ?
pda shop heeft deze voor 139 euro/
Als hij WiFi heeft kun je er toch skype op zetten en met oordopjes+mic praten? Of mis ik nu ietsquote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:46 schreef Geqxon het volgende:
Ik denk dat je een pda met Wifi voor 170 euro kunt shaken
Als je een PDA zoekt waarmee je ook kunt bellen: Palm Tungsten W. Deze zag ik laatst nog voor 199 euro
Nee, ik bedoel als die pda met WiFi niet kan bellen (die van ¤170), dan zou ik er toch Skype op moeten zetten?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:49 schreef Geqxon het volgende:
Skype werkt d8 ik alleen met Windows Mobile telefoons
En waarom wil je skypen op een PDA die ook een telefoonfunctie heeft?
Goedkoper denk ikquote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:49 schreef Geqxon het volgende:
Skype werkt d8 ik alleen met Windows Mobile telefoons
En waarom wil je skypen op een PDA die ook een telefoonfunctie heeft?
Dus wacht, je koopt een apparaat van + ¤250 om goedkoper te kunnen bellen (a 2 cent per minuut)quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goedkoper denk ik.
Maar Skype werkt pas met 400Mhz+ en WiFi natuurlijk.
Neequote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:55 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dus wacht, je koopt een apparaat van + ¤250 om goedkoper te kunnen bellen (a 2 cent per minuut)
Voipbuster, gratis naar vast bellenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:55 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dus wacht, je koopt een apparaat van + ¤250 om goedkoper te kunnen bellen (a 2 cent per minuut)
Wat is dan het minimum?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:59 schreef Geqxon het volgende:
NopeDan zul je toch echt je budget moeten vergroten
Daarnaast heeft * Geqxon een hekel aan skype
En als ik nou een PDA wil zonder WiFi, maar met SD-cards(zodat ik toch programma's erop kan zetten) oid, is dat dan wel goedkoper?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:03 schreef Geqxon het volgende:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/queryproducts?readform&qcode=pda&q2=%5Bfld_wireless%5D%3D%22wi-fi%22%26%5BPRICECOMP%5D%3D1&pcode=pda&sort=2
Dit is een redelijk compleet lijstje met PDA's met wifi
Nou ja, voor mij niet meer eigenlijkquote:
Zit daar een ingebouwde gps ontvanger in? En wat is het merk, ik kan niet echt ergens info vinden over deze pdaquote:Op maandag 4 juli 2005 10:07 schreef Excile het volgende:
tijdje terug de MDA Compact gehaald:
http://www.handit.de/_gif/bilder/T-Mobile_compact_b240c.gif
geflashed met een Imate bios,
mobile 2003 SE erop.
2 megapixel camera
1GB flash
PXA 272 Intel proc. 520Mhz
telefoon, MP3, PDA, mediaplayer, navigatie![]()
Zit geen ingebouwde GPS ontavanger op helaas,quote:Op maandag 4 juli 2005 10:38 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Zit daar een ingebouwde gps ontvanger in? En wat is het merk, ik kan niet echt ergens info vinden over deze pda
250 voor een leuke pda: de acer n30 en kheb er een sd wifikaart bijgekocht, voor 110 euroquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:08 schreef Niwa het volgende:
[..]
En als ik nou een PDA wil zonder WiFi, maar met SD-cards(zodat ik toch programma's erop kan zetten) oid, is dat dan wel goedkoper?
Ik heb de tweede die in het artikeltje besproken word, links naar verkoop punt staat erbij, opzich niet duur en snel geleverd: http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=1071quote:Op maandag 18 juli 2005 21:38 schreef Poepoog het volgende:
waar zijn nu van die raambevestiging oplossingen voor mijn PDA te koop?
Nee.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:42 schreef T1andonly het volgende:
Ik heb ook nog een vraag. Ik heb hier thuis een spel (Populous 3 : The Beginning) en ik wil deze graag op mijn PDA (Dell Axim X50v) spelen. Is dat mogelijk?
De VGA resolutie (640*480) is leuk, alleen wordt de PDA daardoor wel duidelijk trager. Ondanks dat er een 624MHz CPU in zit, zal het ding ongeveer gelijkwaardig presteren als een PDA met QVGA scherm en een 400MHz CPU. Ander nadeel is dat er nog maar heel weinig software is die met de nieuwe resolutie overweg kan (ofwel er moet pixel doubling en dergelijke worden gedaan).quote:Op woensdag 20 juli 2005 08:26 schreef astra het volgende:
Bevalt erg goed, maar ben toch ondertussen eens aan het oriënteren op een nieuw modelletje. En de Dell Axim X50V lijkt mij wel wat. Iemand daar positieve of negatieve ervaringen mee, toevallig?
Even compleet offtopic, als ik zo naar je username kijk, dan kennen wij elkaar wel van het Palmclub forum denk ik?quote:Op woensdag 20 juli 2005 20:07 schreef Underdoggy het volgende:
Grootste nadeel voor jou... Windows Mobile.. Als je de doeltreffendheid en efficiency van PalmOS gewend bent zal je je hieraan blijven ergeren.
klein wereldje, dat internetquote:
Ik heb een tijdje terug een Dell Axim X50v gekocht via Ebay (dat ding was toentertijd een stuk goedkoper in de VS) en gebruik het nu heel regelmatig. Het echte nadeel is dat het geen smartphone isquote:Op donderdag 21 juli 2005 08:23 schreef astra het volgende:
[..]
klein wereldje, dat internet
Maar goed, mij gaat de Axim ook niet zozeer vanwege Windows Mobile 2003, als wel om de upgrade mogelijkheid eind van september naar versie 2005. En díe is al een stuk beter, zo weet ik.
Dan kun je beter wachten totdat er een versie op de markt is die standaard WM2005 heeft. Je krijgt anders weer te maken met licensies (ofwel, je hebt WM2003SE en vervolgens mag je doodleuk een nieuwe WM2005 gaan aanschaffen).quote:Op donderdag 21 juli 2005 08:23 schreef astra het volgende:
klein wereldje, dat internet
Maar goed, mij gaat de Axim ook niet zozeer vanwege Windows Mobile 2003, als wel om de upgrade mogelijkheid eind van september naar versie 2005. En díe is al een stuk beter, zo weet ik.
Hoe is jouw ervaring met batterijverbruik, crashgevoeligheid?quote:Op donderdag 21 juli 2005 09:04 schreef T1andonly het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje terug een Dell Axim X50v gekocht via Ebay (dat ding was toentertijd een stuk goedkoper in de VS) en gebruik het nu heel regelmatig. Het echte nadeel is dat het geen smartphone isdus je kan er niet mee bellen en dat zie je steeds vaker dat alles in een is.
Ik vind het vga-scherm erg duidelijk, maar ik heb geen ervaringen met andere PDA's.
Het hele probleem is dat een PDA met telefoonfunctie nog geen smartphone is. Even sms'en zonder toetsenbordje is echt zeeeer a-relaxed kan ik je vertellen. Die nieuwe HP of een Treo600/650 zijn in mijn opzicht de enige bruikzame telefoon/PDA combinaties als je voor PalmOS of Win-mobile kiest.quote:Op donderdag 21 juli 2005 09:04 schreef T1andonly het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje terug een Dell Axim X50v gekocht via Ebay (dat ding was toentertijd een stuk goedkoper in de VS) en gebruik het nu heel regelmatig. Het echte nadeel is dat het geen smartphone isdus je kan er niet mee bellen en dat zie je steeds vaker dat alles in een is.
Ik vind het vga-scherm erg duidelijk, maar ik heb geen ervaringen met andere PDA's.
Vergeet die Qtek's met uitschuifbaar toetsenbord nietquote:Op donderdag 21 juli 2005 19:16 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Het hele probleem is dat een PDA met telefoonfunctie nog geen smartphone is. Even sms'en zonder toetsenbordje is echt zeeeer a-relaxed kan ik je vertellen. Die nieuwe HP of een Treo600/650 zijn in mijn opzicht de enige bruikzame telefoon/PDA combinaties als je voor PalmOS of Win-mobile kiest.
Over het batterij verbruik kan ik niet zo gek veel zeggen, ik zorg altijd dat ik optijd weer dat ding oplaad.quote:Op donderdag 21 juli 2005 09:12 schreef astra het volgende:
[..]
Hoe is jouw ervaring met batterijverbruik, crashgevoeligheid?
Die heeft m'n vriend ookquote:Op maandag 4 juli 2005 10:07 schreef Excile het volgende:
mobile 2003 SE erop.
2 megapixel camera
1GB flash
Mocht je nog van plan zijn Microsoft Voice Commander op je PDA te gooien, DOEN!!
je kunt bijna alles voice controlled besturen..
http://www.microsoft.com/(...)command/default.mspx
Ja ok, dat begrijp ik, maar als je dat ding een dagje intensief gebruikt, moet hij dan 's avonds verplicht aan de lader, of houdt deze het meerdere dagen vol?quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:45 schreef T1andonly het volgende:
[..]
Over het batterij verbruik kan ik niet zo gek veel zeggen, ik zorg altijd dat ik optijd weer dat ding oplaad.
Ik heb (in amerika) gewoon die extra zware batterij besteld en dat werkt gewoon als een trein.
Verder zet je de procesoor snelheid gewoon lager als je je batt wil sparen.
Wat is intensief? De hele dag spelletjes spelen? Als je achter elkaar een spelletje speelt houdt de gemiddelde PDA het niet meer dan 5/6 uur vol.quote:Op donderdag 21 juli 2005 21:51 schreef astra het volgende:
[..]
Ja ok, dat begrijp ik, maar als je dat ding een dagje intensief gebruikt, moet hij dan 's avonds verplicht aan de lader, of houdt deze het meerdere dagen vol?
Nou een PDA speciaal voor gamen lijkt me niet al te ideaalquote:Op donderdag 21 juli 2005 21:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat is intensief? De hele dag spelletjes spelen? Als je achter elkaar een spelletje speelt houdt de gemiddelde PDA het niet meer dan 5/6 uur vol.
niet voor bovenstaande meneer met de life drive of een andere gelukkig persoon met een Palm Tungsten T5 of Treo650quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:53 schreef Merkie het volgende:
Als je batterij helemaal leeg is betekent dat een hard-reset voor je PDA he.
Cardbackup doet wonderen.quote:Op zondag 31 juli 2005 19:20 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
niet voor bovenstaande meneer met de life drive of een andere gelukkig persoon met een Palm Tungsten T5 of Treo650![]()
laat hem dan nog ff weekje of 2 in een lade van je bureau liggen en hij is leegquote:Op zondag 31 juli 2005 19:28 schreef Roger-Wilco het volgende:
[..]
Cardbackup doet wonderen.![]()
Sowiso gaat een Tungsten T3 bijvoorbeeld bijna nooit helemaal leeg. Het ding weigert aan te gaan als de accu op 2% zit ofso. Dus dan moet er op zich een belletje bij je gaan rinkelen.
Navigatie gebruikers hebben bijna nooit een lege accu aangezien het ding in de auto altijd aan de lader hangt.![]()
Fijn voor hun, maar ik had het tegen T1andonly en hij heeft een Dell Axim X50vquote:Op zondag 31 juli 2005 19:20 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
niet voor bovenstaande meneer met de life drive of een andere gelukkig persoon met een Palm Tungsten T5 of Treo650![]()
Dat klopt, maar wie laat zijn agenda nou een week of twee in een la liggen? dan is de data toch niet echt belangrijk.......quote:Op zondag 31 juli 2005 19:57 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
laat hem dan nog ff weekje of 2 in een lade van je bureau liggen en hij is leeg
Als hij op de backup batterij gaat schakelt hij zichzelf trouwens gewoon uit bij mijquote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:53 schreef Merkie het volgende:
Als je batterij helemaal leeg is betekent dat een hard-reset voor je PDA he.
Ik heb een all-in-one overwogen (treo 650) maar ik kwam tot de conclusie dat als ik mijn PDA team met mijn GSM (Nokia 6230) via bluetooth, ik veel meer functionaliteit heb dan met een treo. Voral het grote scherm is handig bij navigatie. En het feit dat ik nu kan met twee apparaten mijn agenda kan bijhouden stoort me niet zo. Er zijn wel meer apparaten met overlappende functionaliteit (wie heeft er niet èn een DVD, èn een CD speler in huis?)quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:56 schreef HeatWave het volgende:
Al met al weet ik nu wel dat een all-in-one device het wel is voor mij. Ik zit er niet mee dat ik niet als een 15-jarige breezer met 180 aanslagen per minuut een smsje kan tikken, het gaat me rap zat.
En verder kan ik met 1 apparaat op zak bellen, sms'en, internetten, msn'en, films kijken, boeken lezen, spelletjes spelen, werken( yeah right) en nog veel meer....
Ik kan niet wachten op de opvolger die echt alles heeft, BT, WiFi, UMTS en GSM functie.
Even wat correcties:quote:Op maandag 4 juli 2005 10:07 schreef Excile het volgende:
mobile 2003 SE erop.
2 megapixel camera
1GB flash
Mocht je nog van plan zijn Microsoft Voice Commander op je PDA te gooien, DOEN!!
je kunt bijna alles voice controlled besturen..
http://www.microsoft.com/(...)command/default.mspx
een gast die ik ken die typt door te schrijven. Hij heeft een MDA Compact.quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:29 schreef Underdoggy het volgende:
Even in een drukke tram een smsje of kort emailtje versturen is echt een hel met een PDA zonder toetsenbord echt "mobiel" ben je dus echt niet meer met zo'n ding. Daarom is een GSM functie op veel PDA's ook compleet overbodig.
Is dit wat?quote:Op zondag 7 augustus 2005 21:25 schreef iDex het volgende:
nu ben ik al een aantal weken aan het zoeken naar msn voor mijn nieuwe pocket pc
ik heb de acer n30 met windows mobile 2003 se met een wifi sd kaart
maar ik kan alleen de update downloaden :/ en nergens de gehele versie
ik baal er best van
Ja ik zag het, ik heb mijn link veranderd. Klik er nog eens op.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:22 schreef iDex het volgende:
[..]
mja dat is de update
en daar heb ik hellaas niets aan
maar toch bedankt voor de moeite
Bedankt voor je mailtjequote:Op maandag 8 augustus 2005 00:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja ik zag het, ik heb mijn link veranderd. Klik er nog eens op.
Mooi dingquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:55 schreef mikezwet het volgende:
Ik heb sinds vrijdag m'n HP Ipaq 6515 binnen en ben er erg blij mee. Voorheen had ik een treo die ik alleen als telefoon gebruikte omdat gps zoiezo niet werkte van perfect passenger. De 6515 gebruik ik als: pda, telefoon, fototoestel (beperkt), mp3's speler, gps, wekker, wifi internet, m'n databases van filemaker pro kunnen erop. Echt een alles kunner.
Ben nu windows op de PPC een beetje aan het verkennen![]()
Hier een foto-tje:
[afbeelding]
ik denk wel dat er een standby tijd in zit, want anders heb je er niet zowveel aan als telefoonquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 18:37 schreef Merkie het volgende:
En nu je het over wekker hebt, hoe zit dat precies eigenlijk? Gaat je PDA dan aan op het wekmoment? Ik heb het zelf nooit getest omdat ik bang ben dat het niet werkt en ik me verslaap.
ik heb een progje erop gezet wat "AlarmToday v2.30" heet. Je ziet dan de alarms op je desktop in een balk en je kan er mp3's aanhangenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 18:37 schreef Merkie het volgende:
En nu je het over wekker hebt, hoe zit dat precies eigenlijk? Gaat je PDA dan aan op het wekmoment? Ik heb het zelf nooit getest omdat ik bang ben dat het niet werkt en ik me verslaap.
Oei dat weet ik niet maar vrees het ergste, misschien kan je de maker eens mailen ofzo?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 21:15 schreef Geqxon het volgende:
Vet programma! Dat heb je zeker niet voor smartphones?
Ik had juist palm en ben nu erg blij met PPC. Palm is niet slecht maar ik denk dat het net zo is als je een Mac hebt en windows toch wel het "standaard" is. Of ga ik nu aangevallen wordenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 21:28 schreef Apoca het volgende:
[afbeelding]
Ik heb mijn Palm Tungsten T5 al een maandje of 2. Er een mooi Krusell tasje bij gekocht en een 1Gig Ultra SD kaartje. En nog een Brando Ultra Clear screenprotector. Moet geen krasjes hebben op mijn speeltje![]()
Ik moet zeggen na eenmaal een palm in je handen gehad te hebben, heb je elke keer het gevoel of je moet wachten als je met een andere ppc aan het werken bent.
Palm rules![]()
Nou, TomTom 5 is op mijn vader's PPC nog NOOIT vastgelopen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 11:41 schreef Apoca het volgende:
n hij loopt nooit vast, wat menig ppctje nog wel eens wil doen in TT5.
Dat PPC's soms crashen in TT5 komt doordat er veel meer PDA's zijn met Windows Mobile dan dat er Palms zijn, en al die PDA's hebben weer verschillende hardware.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 11:41 schreef Apoca het volgende:
Nou dat je met de palm geen films kun kijken is echt dikke bull. Ik heb Kinoma Player 3 Ex op mijn T5 staan en ik kan der echt wel super relax filmpjes op kijken hoor. Daar is de T5 echt wel snel genoeg voor.
Het zelfde met TT5, hoe kom je der bij dat dat niet goed zou werken. Mijn TT loopt als een trein. Ik heb binnen 3 sec een satfix als ik TT aanzet. En hij loopt nooit vast, wat menig ppctje nog wel eens wil doen in TT5.
Het enige (min)punt aan mijn T5, wat voor mij geen probleem is trouwens is dat er geen WiFi opzit. Maar omdat ik er bluetooth op heb zitten, heb ik een Bluetooth class 1 usb adapter en daar kan easy mee door het gehele huis / tuin verbinding behouden met mijn pc. Voor b.v. internet of sync.
Dus mijn T5 rules gewoon![]()
Als je hem alleen voor navigatie wilt moet je gewoon een Mitac Mio 168 of TomTom Go oid nemen.quote:Op maandag 12 september 2005 14:59 schreef RoofingBurner het volgende:
Moeilijke shit die PDA's. Ik ben bezig om een PDA te kopen met Tomtom 5, probleem is wat moet je nemen?
oftewel PalmOS werkt goed samen met Palm devicesquote:Op woensdag 10 augustus 2005 14:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat PPC's soms crashen in TT5 komt doordat er veel meer PDA's zijn met Windows Mobile dan dat er Palms zijn, en al die PDA's hebben weer verschillende hardware.
Ja, dusquote:Op maandag 12 september 2005 18:58 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
oftewel PalmOS werkt goed samen met Palm devices
Jammer genoeg (nog?) geen ondersteuning voor subtitles. Maarja, PocketDivxEncoder is wat dat betreft een prima oplossing. Subs + verkleinen in één proces.quote:Op woensdag 14 september 2005 18:26 schreef Drommelsch85 het volgende:
Zowel PPC als de wat snellere Palms zijn prima geschikt voor hoge kwaliteit DivX films. Op beide werkt trouwens TCPMP (voorheen betaplayer), een super mediaspeler.
Ja duh. Er zit een microdrive in die Lifedrive en die dingen zijn nou gewoonweg niet snel. Die verhalen zijn er omdat die sukkels het steevast gaan lopen vergelijken met een geheugenkaartje dat veel sneller is. Het is nogal een logisch gevolg dus dat die lifedrive langzamer is dan een PDA met geheugenkaartje.quote:Op woensdag 14 september 2005 13:52 schreef Kang-He het volgende:
Ik zit aanvankelijk te denken aan de LifeDrive vanwege de 4GB, maar ik hoor niet zo'n goede verhalen over de snelheid en over choken bij het afspelen van audio.. en met die SD kaarten heb je ook al gauw 1Gb voor 50E.
Die grote pictogrammen van bijv de rekenmachine, hoe krijg je dat voorelkaar? Lijkt me wel erg handig.quote:Op donderdag 15 september 2005 12:41 schreef LoggedIn het volgende:
ik weet niet of ik het in het vorige topic al had gepost, dus post em nog maar een keer
Qtek 2020i » specificaties
[afbeelding]
al oude foto van toen ik em net had, heb nu andere theme enzow waarmee het er allemaal wat beter uitziet
ik heb er uiteraard ook een BT GPS muis bij, een carkit, een 1Gb SD kaart, en binnenkort als het goed is ook een BT headset
dat doe ik met SPB Pocket Plus, een must-have voor op je ppc/pda imoquote:Op donderdag 15 september 2005 12:52 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Die grote pictogrammen van bijv de rekenmachine, hoe krijg je dat voorelkaar? Lijkt me wel erg handig.![]()
Ingebouwde wifi vond ik wel belangrijk, dat was (samen met de veel snellere processor en dubbele hoeveelheid geheugen) ook de belangrijkste reden dat ik deze nam ipv zijn toenmalige kleine broertje, de S100. Wat betreft onboard GPS, ik weet niet.. Ik heb altijd het id dat ingebouwde dingen iets minder goed presteren als een extern apparaat, en ik heb er geen last van als zon klein doosje in een hoekje op mn dashboard ligtquote:Jammer dat er geen gps onboard zit. Ik heb nu een Ipaq 6515 en vind het toetsenbord toch in de weg zitten, ik typ meestal gewoon vanuit de applicatie op het scherm.....
Ik heb alleen op de 6515 weer geen wifi inbouw...
Prijs ten opzichte van de 6515 is iets duurder. Jammer dat ik niet eerder van dit apparaat wist anders had ik een mooie keuze gehad
1,8cm dik.. zo dun vind ik dat niet?quote:
Ik zou niet voor die Acer gaan. Hij is in het echt lang niet zo mooi en er zijn betere alternatieven op de markt.quote:Op donderdag 15 september 2005 13:00 schreef Faceoff het volgende:
Mooi hier moet ik dus wezen..
Ik zit eraan te denken binnekort de Acer N50 te kopen.
Iemand hier als ervaringen over gehoord (positief/negatief)
T lijkt me wel een relaxed dingetje + staat mooi bij de acer laptop
Nou dat is maar ietsjes dikker dan de motorola V3quote:Op donderdag 15 september 2005 12:59 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
1,8cm dik.. zo dun vind ik dat niet?
hij is zowiezo vrij groot uitgevallen (13 x 7 x 1,8 cm), maar daar ondervind ik geen nadelen van op zich
zoals? suggesties?quote:Op donderdag 15 september 2005 13:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik zou niet voor die Acer gaan. Hij is in het echt lang niet zo mooi en er zijn betere alternatieven op de markt.
Mooi programma, heb even de trail erop gezetquote:Op donderdag 15 september 2005 12:56 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
dat doe ik met SPB Pocket Plus, een must-have voor op je ppc/pda imo
[..]
Als ik altijd in 1 auto rij maakt het niet zoveel uit maar ik moet veel wisselen enzo, beetje lastig. Nu kan ik overal en altijd navigeren zelf als ik op de brommer zou gaanquote:Op donderdag 15 september 2005 12:56 schreef LoggedIn het volgende:
en ik heb er geen last van als zon klein doosje in een hoekje op mn dashboard ligt
iPaq rx3715, Fujitsu Siemens Loox 420, iPaq hx2410?quote:Op donderdag 15 september 2005 13:52 schreef Faceoff het volgende:
[..]
zoals? suggesties?
enige eis die ik heb is dattie er een beetje lekker uitziet en WiFi heeft
naja en dat er SD-kaartjes in kunnen maar das (bijna) standaard.
t hoeft niet supergoedkoop te zijn maar ik ben de rijkste ook niet dus t houdt bij 300 - 400 euro wel op.
wat is een AB?quote:Op donderdag 15 september 2005 15:06 schreef Faceoff het volgende:
Mmmkay heb ff gekeken en idd de HP iPAQ rx3715 is toch wel een stuk lekkerder!!
oa omdat het tevens een AB is.
Ik had daar laatste zelfs al eens een topic over geopen, of het ook met een gsm kon.
nu het geld nog
De meeste PDA's hebben daar een veel te zwakke infraroodpoort voor, in tegenstelling tot de rx3715.quote:Op donderdag 15 september 2005 19:24 schreef LoggedIn het volgende:
oh.. daar kan je toch programmas voor downloaden voor iedere pda die infrarood heeft.. je moet alleen wel goed mikken
Ik zou zeggen wacht tot de nieuwe tungsten (2 weekjes?) Tungsten T5 met wifi zo ongeveer...Heb je de hoge resolutie EN wifiquote:Op woensdag 14 september 2005 13:52 schreef Kang-He het volgende:
Hoe snel gaat het lezen van een SD kaart over het algemeen?
Ik zoek een PDA om MP3s mee af te spelen, filmpjes te kijken, eBooks lezen (dus redelijk scherm), spelletjes te spelen (Monkey Island is te lang geleden), standaard agenda/email functies en nog het een en ander voor de studie met WiFi.
Ik zit aanvankelijk te denken aan de LifeDrive vanwege de 4GB, maar ik hoor niet zo'n goede verhalen over de snelheid en over choken bij het afspelen van audio.. en met die SD kaarten heb je ook al gauw 1Gb voor 50E.
Verder lijkt de HP iPAQ rx3715 wel aan m'n eisen te voldoen.. alleen jammer van de resolutie.
Max. budget: 400E. Iemand suggesties/ervaringen?
Zelfs mijn Nokia 7650 kon hetquote:Op donderdag 15 september 2005 19:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
De meeste PDA's hebben daar een veel te zwakke infraroodpoort voor, in tegenstelling tot de rx3715.
312mhz, Tungstes T|XX dacht ik, WiFi + Bluetooth. Het is de opvolger van de T|T5.quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:24 schreef Kang-He het volgende:
Hoe heet die nieuwe Tungsten en wanneer komt'ie? Misschien wat meer info/specs?
Goeie tip, fijn programma!quote:Op woensdag 14 september 2005 18:26 schreef Drommelsch85 het volgende:
Zowel PPC als de wat snellere Palms zijn prima geschikt voor hoge kwaliteit DivX films. Op beide werkt trouwens TCPMP (voorheen betaplayer), een super mediaspeler.
Voor een Palm wel. PalmOS behoeft nou eenmaal minder rekenkracht.quote:Op zondag 18 september 2005 01:16 schreef Kang-He het volgende:
312 MHZ, dat is genoeg als Palm zijnde?
Jup.quote:Op zondag 18 september 2005 01:23 schreef Kang-He het volgende:
Ja, maar is dat ook het geval bij het afspelen van een filmpje bijvoorbeeld?
Mediamarkt Den Haag, laatst ook eentje gekocht voor 55 euro (1GB, Toshiba).quote:Op woensdag 28 september 2005 13:41 schreef Herkauwer het volgende:
Nu alleen nog een SD kaartje van 1GB, dus als iemand een leuk prijsje weet
Al meer dan een jaar zelfsquote:Op woensdag 28 september 2005 19:17 schreef vbmot het volgende:
[..]
Is er trouwens al iets bekend over Palm OS 6 (Cobalt), en of het waarschijnlijk is dat er versies voor bestaande Tungsten modellen met ARM processoren worden uitgebracht?
neem dan de verniewde s100, de s110quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:58 schreef PLAE@ het volgende:
Iemand ervaring met de qtek s100?
[afbeelding]
Ik overweeg serieus om m van de week aan te schaffen.
waardoor is die treo daar ideaal voor?quote:Die treo is ideaal voor mensen die graag met 1 hand al hun navigatie willen doen en het waarderen om met 1 hand snel even een smsje in te tikken & verzenden! (zelfs in drukke tram / bus... ja)
Het openen van de sms-programma en intikken van het smsje en verzenden ervan kan je met 1 hand doen zonder gebruik van stylus.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:07 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
waardoor is die treo daar ideaal voor?
Nee.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:52 schreef MaRySe het volgende:
Is er ook 1 van apple weer?
Dat is geen thema!quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:03 schreef TC03 het volgende:
Wel tof echter!Nils7, kan je dat WM2005 thema op de één of andere manier op internet zetten? Ik wil deze ook op mijn 2003SE PDA.
Dat willen we dus testenquote:Op maandag 3 oktober 2005 23:21 schreef nils7 het volgende:
Ja oke het standaard thema van WM5 denk niet dat dat werkt op 2003SE.
Jeremy had hem bij afgelopen vrijdag. Dangaard idd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:06 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer aan Nils, Dangaard?
Omdat de Treo daar helemaal voor gemaakt is. Het is 1 van de vele zaken die Palm als absolute must zag. One handed navigation wordt het door Palm zelf genoemd trouwens.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:07 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
waardoor is die treo daar ideaal voor?
Jabra welke? Ik ben erg tevreden over mijn BT130. Kan gemakkelijk meters de andere kant op lopen, moet er alleen geen muur tussen krijgenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:51 schreef LoggedIn het volgende:
* LoggedIn heeft een ander headset
het was even een discussie met de verkopers, maar ik mocht em toch nog omruilen.. heb er nu een van jabra, hopelijk doet die het beter (tis wel een enorm ding.. ook niet echt een strak design, maarja)
Welk type is het? Wel handig. De 2110, 2410 en 2750 lijken erg veel op elkaar, en deze is daar één vanquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:10 schreef viper337 het volgende:
[afbeelding]
iemand hier ervaring mee?
inderdaatquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:29 schreef TC03 het volgende:
't Is de 2750, zie je aan de vingerafdruk scannert.
geen ervaring.. ziet er wel strak uitquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:10 schreef viper337 het volgende:
[afbeelding]
Prima dingetje... werkt hier inmiddels een half jaar zonder problemenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:10 schreef viper337 het volgende:
[afbeelding]
hoe is het scherm?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:04 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Prima dingetje... werkt hier inmiddels een half jaar zonder problemen
De scanner voor je vingerafdruk is een leuke gadget, alleen moet je geen zweterige handen hebben (dan word je ineens niet meer herkend)
QVGA, maar wel erg duidelijk en scherp.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:59 schreef viper337 het volgende:
hoe is het scherm?
Vast wel.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:29 schreef viper337 het volgende:
is er voor palm ook een soort msn?
http://www.google.nl/search?num=50&hl=en&q=msn+messenger+palm+os&btnG=Searchquote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:29 schreef viper337 het volgende:
volgens mij doe je dan een hardreset (= terug naar fabrieksinstellingen). Als je écht niks meer ziet op het schermpje staat de PDA uit.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:52 schreef tybalt2 het volgende:
Ik heb vandaag een acer N35 gekocht, maar ik snap niet hoe je hem uitschakelt.. krijg het blacklight wel uit, maar als ik hem helemaal uitzet met het knopje aan de linkerzijkant moet ik iedere keer de hele setup weer doen.. weet iemand hoe dit opgelost kan worden?
Verichatquote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:29 schreef viper337 het volgende:
Ik heb hem sinds gister.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:37 schreef JortK het volgende:
Ik heb sinds deze week de mio 168
[afbeelding]
Puur voor navigatie en agenda en mail voor me werk
Met 1GB Kingston SD kaart
Goed dingetje
www.pdashop.nl en Voilaquote:Op maandag 17 oktober 2005 21:31 schreef tybalt2 het volgende:
Kun je in een Acer N35 ook een wlan kaart stoppen? Waar moettie dan in eigenlijk? En wat kost zo'n grapje?
Past in je geheugenslot. Is gewoon een geheugenkaartje, maar dan met wLAN (en soms wat geheugen erbij).quote:Op maandag 17 oktober 2005 21:31 schreef tybalt2 het volgende:
Kun je in een Acer N35 ook een wlan kaart stoppen? Waar moettie dan in eigenlijk? En wat kost zo'n grapje?
Ah, net nog wat "leuks" daarover gelezen. Het komt erop neer dat het een onding is en dat het aardig tot de grond toe wordt afgebrandquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 00:17 schreef Individual het volgende:
Is dit nog een PDA? i-mate jasjar
Ze hebben er per ongeluk 3 naar me opgestuurd en ik mocht er 1 houden.![]()
[afbeelding]
Volgens mij is het gewoon een mini-laptop-telefoon-camera-zaklamp![]()
Waarom krijg jij drie van die dingen opgestuurd?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 00:17 schreef Individual het volgende:
Is dit nog een PDA? i-mate jasjar
Ze hebben er per ongeluk 3 naar me opgestuurd en ik mocht er 1 houden.![]()
[afbeelding]
Volgens mij is het gewoon een mini-laptop-telefoon-camera-zaklamp![]()
dat is ook niet handigquote:Op maandag 17 oktober 2005 23:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Past in je geheugenslot. Is gewoon een geheugenkaartje, maar dan met wLAN (en soms wat geheugen erbij).
Je hebt ook al WLAN kaarten waar 256mb geheugen bijzitquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 10:34 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
dat is ook niet handigals je op je wlan wil moet je je geheugenkaart eruit halen.. ik gebruik die geheugenkaart juist voor alle programma's enzow?
Was een foutje.. Ik hoor die dingen helemaal niet te krijgen...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 00:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom krijg jij drie van die dingen opgestuurd?
Ja, maar wie gaat er nou een van z'n programma's gebruiken tijdens het wLANnen? Dat gebruik je toch alleen voor internet/mail.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 10:34 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
dat is ook niet handigals je op je wlan wil moet je je geheugenkaart eruit halen.. ik gebruik die geheugenkaart juist voor alle programma's enzow?
Maar toch... Jij krijgt ze wel en ik niet. Boehoe.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:20 schreef Individual het volgende:
[..]
Was een foutje.. Ik hoor die dingen helemaal niet te krijgen...
Ik ben niet een zware gebruiker en gebruik het ook niet als telefoon, dus voor mij werkt ie prima. Hij is idd wel vrij zwaar, maar er hoeft iig geen hoes omheen.
Die heb ikquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 10:39 schreef blrrrt het volgende:
Koop gewoon een PDA met geïntegreerde WLAN
Zoals de MDA Vario
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:52 schreef tybalt2 het volgende:
Ik heb vandaag een acer N35 gekocht, maar ik snap niet hoe je hem uitschakelt.. krijg het blacklight wel uit, maar als ik hem helemaal uitzet met het knopje aan de linkerzijkant moet ik iedere keer de hele setup weer doen.. weet iemand hoe dit opgelost kan worden?
Hoe werkt dat dan precies bij WM5?quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:44 schreef nils7 het volgende:
Bij Windows Mobile (200)5 kan hij wel echt uit!
Zoals je waarschijnlijk wel weet maakt Windows Mobile gebruik van 2 soorten geheugen, namelijk het ROM en RAM geheugen.quote:
Is dat niet vervelend? Sowieso vraag ik me af hoe het met de standbytijd zit, want PDA's slurpen energie. Mijn rx3715 (die toch bekend staat om z'n goede standbytijd) houdt het niet veel meer dan 8 uur vol.quote:Op zaterdag 19 november 2005 15:55 schreef The_Eggman het volgende:
Het heeft hetzelfde effect als een soft reset in principe. Dit is dus wel enigzins vergelijkbaar met een PC op het afsluit procedure na wat op een PC eerst even duurt :p
Draaiende programma's enzo blijven niet actief zoals op een WM2003 device wanneer je deze in sleep mode zet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |