abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27945492
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:22 schreef Tinkerbell het volgende:
Gisteren de voortuin van alle onkruid geschoond. Ik vind het best leuk om een voortuin te hebben daar niet van, maar tis een behoorlijke lel en ik kan de achtertuin al amper bijhouden. Moet nu nog een stuk naast de voordeur doen en de achtertuin is puinhoop
Vocje laten helpen

Is het zo dat als je bodembedekkers hebt, en dat groeit lekker, er bijna geen onkruid meer doorheen kan groeien? (vroeg zij hoopvol)
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:43:07 #52
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_27945794
Ik heb het nog niet gemerkt in mijn tuin! Geen onkruid ertussen. Ik denk het haast wel maar ligt eraan welke bodembedekker.
Trotse mamma :)
pi_27945819
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:33 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Vocje laten helpen

Is het zo dat als je bodembedekkers hebt, en dat groeit lekker, er bijna geen onkruid meer doorheen kan groeien? (vroeg zij hoopvol)
Bij mij niet in elk geval, maar tis ook wel heel erg 'groeiweer' geweest.

En Voc helpen in de tuin, lamenielachen
pi_27958152
er bestaan wel bodembedekkers die het onkruid tegen houden (zie vorig topic) en dat komt over het algemeen doordat ze zo snel groeien. je hebt dan weinig tot geen onkruid, maar je moet wel steeds die snelgroeiende bodembedekker terugsnoeien

vandaag de hele dag bij een hotel hagen wezen snoeien. het was behoorlijk benauwd, maar jammer genoeg ging het in de middag regenen....wat overigens wel goed is voor de tuin natuurlijk
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_27961624
Ik ging vandaag een schutting zetten (2 Jumboschermen tussen 3 palen 9x9x270) bij de vroegere keyboardleraar van mn broertje
Verder wat grond rijden, grond storten in border, en in de middag wat onderhoud (wieden en maaien). Gelukkig ging het pas regenen toen we bijna klaar waren

Bodembedekkers helpen idd tegen onkruid als de bodem is bedekt. Maar soms komt er toch wel wat doorheen. Zo moest ik vandaag paardebloemen uit een tapijt van Hedera helix halen.....en als er Acers (esdoorns) in de buurt staan, wil er weleens zaailingen omhoog komen.

Mn ouders willen dat ik een schutting ga zetten in de achtertuin, als afscheiding tussen de tuin van de buren en die van ons. Dat gaat 1 scherm worden (180x180 ofzo), en dan een stukje ernaast wat schuin afloopt naar de grond (niet helemaal), en dan een hekwerk ernaast. Dan ben ik nog van plan om de achtertuin eens op te meten en een beplantingsplan ervoor te maken, en misschien gelijk nog nieuwe bestrating enz. erinleggen.
Children of the night. What music they make.
pi_27962489
zozo je bent het nogal van plan wel leuk hoor, thuis een beetje dingen doen die je in theorie hebt geleerd. ik heb ons terras ook helemaal gelegd, en dat was best een werk! (80 m2) maja het is wel mooi geworden

dat er esdoorns opkomen ligt echt aan de hedera. omdat die zoveel troep maakt (dood blad etc.) hebben de zaden van acers genoeg om in te ontkiemen en door te groeien. als je een vinca of cotoneaster als bodembedekker hebt zal dat niet gebeuren, omdat het zaad van de acer niet in de grond komt, maar op de takken van de bodembedekker blijft liggen en zal sterven.
hedera is wat dat betreft een slechte bodembedekker!
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_27964305
Heb toch nog het zijkantje gedaan vandaag. Vond een briefje van 5 euro onder een struik, ik heb een geldboom!!

Verder zitten er 2 merelnesten met kleintjes in de vuurdoorn en heb ik helaas de uittocht van de eendjes onder de maagdenpalm gemist. Er lagen verse eierschalen. Jammer he?
pi_27973530
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 20:17 schreef Veersesmurf het volgende:
zozo je bent het nogal van plan wel leuk hoor, thuis een beetje dingen doen die je in theorie hebt geleerd. ik heb ons terras ook helemaal gelegd, en dat was best een werk! (80 m2) maja het is wel mooi geworden

dat er esdoorns opkomen ligt echt aan de hedera. omdat die zoveel troep maakt (dood blad etc.) hebben de zaden van acers genoeg om in te ontkiemen en door te groeien. als je een vinca of cotoneaster als bodembedekker hebt zal dat niet gebeuren, omdat het zaad van de acer niet in de grond komt, maar op de takken van de bodembedekker blijft liggen en zal sterven.
hedera is wat dat betreft een slechte bodembedekker!
Mijn tuin was toen ik in mijn huidige woning kwam wonen nogal verwaarloosd. En aan de cotoneaster heb ik complete nachtmerries overgehouden! Als ergens veel onkruid tussen zat was het wel tussen de cotoneaster en ik kreeg het er haast niet tussenuit... Voor mij NOOIT meer cotoneaster!
pi_27975724
een echte geldboom

En dat er esdoorns opkomen ligt echt aan de esdoorn. Geen esdoorn betekent geen esdoornzaailingen

Hedera is meer een klimplant, maar ach....
pi_27975987
Gisteren 5 meter border geplaatst, 1 gewone en 2 boerenjasmijnstruiken geplant, 1 hortensia, 2 lavendelstruikjes, en daartussen nog wat kleurige vlijtige Liesjes en zaailingen gepropt.

Dat was het leuke gedeelte, het cosmetische zeg maar, het zware werk moet nog beginnen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_27977878
Ik vind hedera ook niet erg fijn als bodembedekker, wat een woekertroep

Shmoop, boerenjasmijn ken ik niet, ga ik vanavond even een paar plaatjes over zoeken.

Morgen ga ik een foto plaatsen van een gekregen plant wat bloeit, kunnen jullie weer even helpen met de naam
pi_27978099
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:31 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind hedera ook niet erg fijn als bodembedekker, wat een woekertroep
Ik ben dágen bezig geweest die bende van m'n hek te krijgen, B, en nóg liggen er wortels die niet weg te krijgen zijn, wat een horrorzooi is dat.
Rondom mijn ene raam hangt het nog, maar daar ga ik me fijn nog op uitleven, en aan mijn schuur laat ik het zitten nu het nog een beetje leuk opvult met de klimhortensia.
quote:
Shmoop, boerenjasmijn ken ik niet, ga ik vanavond even een paar plaatjes over zoeken.
Is een leuke struik, hoor, met witte bloemen.
Moet alleen oppassen dat ik niet teveel wit plant (ik vind het zo mooi) dus voor de variatie doe ik hier en daar wat eenjarige kleurige plantjes.
quote:
Morgen ga ik een foto plaatsen van een gekregen plant wat bloeit, kunnen jullie weer even helpen met de naam
*klaarzit*

En nu ga ik even trots in m'n tuin rondlopen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_27978490
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:38 schreef shmoopy het volgende:

En nu ga ik even trots in m'n tuin rondlopen.
Weet je dat ik dat elke dag doe... ik kan daar zo lekker tevreden rondlopen, nu het voor dit jaar helemaal klaar is... hier een takje breken daar een uitgebloeid bloemetje uithalen, onkruidjes eruit halen, potten of planten verzetten... ff zitten, ff kijken, katje buiten laten spelen, gras vreten.... *zucht*

ik hoor het golfer al weer zeggen, lekkere tuinmuts van me
Is dat nou alleen iets van vrouwen nee toch
pi_27978510
Ow en de kat vreet gras.. ik niet hoor
pi_27978539
Mn vader heeft een paar dagen geleden ook wat hedera teruggesnoeid, dat spul kroop het dak van onze schuurtje op

Mijn breoer heeft eergisteren Salix integra 'Flamingo' meegenomen van zijn werk.

Salix integra ´Flamingo´is een nieuwkomer die op Plantarium 2002 voor het eerst werd voorgesteld. Vele jaren geleden introduceerde het proefstation van Boskoop de Salix integra 'Hakuro-nishiki' op Plantarium. Ondanks de scepsis rond deze vreemde nieuwkomer, is de plant als stamboompje onherroepelijk uitgegroeid tot een klassieker die in menig tuin te vinden is.

P. Bontekoe uit Boskoop is één van vele telers van de 'Hakuro-nishiki'. In 1996 vond hij een mutant tussen zijn planten. Dit jaar introduceert de kweker de mutant onder de naam Salix integra 'Flamingo'. Het oudere blad van 'Flamingo' is groen-wit bont. De jonge groeipunten zijn dieproze van kleur.

Bron: http://www.tuinkrant.com/plantengids/bomen/37809.htm

Mn broer werkt bij een bloemen/planten veiling, en soms mag hij wat meenemen.
pi_27978657
Op die foto (niet mn eigen foto) staat hij op stam, maar wij hebben /m hier als struikvorm.
pi_27989149
Mijn kiwi:

Doorkijkje:

En mijn mysterieus verdwenen tuinkabouter is weer trug
pi_27989820
Wie weet hoe dit bloempje heet?

Zie ze overal staan, in het wit en in het paars...wil ze volgend jaar ook in mijn tuintje!
> Be Yourself; everyone else is taken <
pi_27990187
Dat is volgens mij ook Campanula

Maar dan de hoge variant.

Op de foto boven je post (doorkijkje) staan ze ook ergens tussen.
pi_27991128
o, heejaa!
die kleine variant heb ik ook in de tuin, is ook zo leuk.
nooit geweten dat dit een grote variant is dus!
bedankt!
tis om psies te zijn de "Campanula persicifolia"

en die kleine heet "Blue Gown"

> Be Yourself; everyone else is taken <
pi_27998439
Ik heb mijn kippetje geknipt...

Dacht toen: Maak er een haantje van!

Nah, toch maar een hennetje...

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_27998501

Prácht hennetje
pi_27998558
Hee wat grappig! En knap dat je dat kan!
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_27998652
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 22:01 schreef Nilasha het volgende:
Hee wat grappig! En knap dat je dat kan!
Geen idee, ik pak een snoeischaar en begin te knippen...
Toen ik hier kwam wonen waren deze dingen er al (6 bukussen in potten), en waren bijna te ver heen om nog goed te snoeien. Dus het was erop of eronder.... Het is gelukkig goed gegaan...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_28000064
Dat doorkijkje in je tuin ziet er errug uit Tink, en ik vind het er netjes en vol uitzien.
En die kabouter
Waar was die?????
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')