quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:06 schreef Nilasha het volgende:
Moet echt even zeggen dat dit topic echt leuk is! Vorig jaar hebben wij de hele tuin leeg gehaald en opnieuw ingedeeld. De vorige bewoners hebben voor ons echt een verwaarloosde tuin achter gelaten..
Dus we begonnen dit voorjaar met twee hele lege perkjes, we zijn nog steeds op zoek naar goede grondbedekkers etc. en ik heb met het doorlezen van deze berichtjes al heel wat ideeën opgedaan!!
Tuin voor:
Tuin na:
Hahah, en bedankt heh!quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:45 schreef Bluezz het volgende:
Ik zie dat ik niet de enige in NL ben met lelijke witte plastic stoelen
Het liefst zou ik alles in dat mooie hout hebben en met smeedijzer of zo... maar ja.. een gegeven schoonpaardje.... etc
Thanks. Dat zijn leistenen. Die lagen al in de tuin. Zo toch nog iets moois ermee gemaakt.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:22 schreef Nilasha het volgende:
Mooi Faithz! Vooral die plantenperkjes met die tegels er om heen, dat vind ik echt super!
Wij hebben ook pas een maand houten meubilair. Voorheen ook wit plastic.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:45 schreef Bluezz het volgende:
Ik zie dat ik niet de enige in NL ben met lelijke witte plastic stoelen
Het liefst zou ik alles in dat mooie hout hebben en met smeedijzer of zo... maar ja.. een gegeven schoonpaardje.... etc
Bedankt voor de tip, assepoes!quote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:20 schreef assepoes het volgende:
Ik heb ook een paarse Campanula in mijn tuin staan. Je kan hem makkelijk delen/scheuren en ergens anders weer planten. Hij zaait zichzelf niet uit. Als hij uitgebloeid is snoeien en je hebt kans dat je weer bloemen krijgt.
quote:Op zondag 12 juni 2005 22:29 schreef Scootmobiel het volgende:
Offtopic (maar wel geinig):
Zit ik net nog ff te zoeken naar wat meer info over onkruidbestrijding met Roundup, krijg ik deze Zuidafrikaanse site op m'n scherm. Die onkruidnamen allemaal, en die uitleg, haha... ik lig altijd weer dubbel om dat taaltje.![]()
![]()
Yep, maar heb nu escar-go(oooo) en werkt kei goedquote:Op zondag 12 juni 2005 22:30 schreef Bluezz het volgende:
Die k*t slakken zitten echt overal op en in he, niet alleen in mijn hosta's maar nu ook in mijn lekker groeiende zonnebloemplantjes![]()
Dat kon ook niet.. want de foto is genomen op de dag dat de planten net geplant zijn!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 08:25 schreef DeHovenier het volgende:
Die tuin in de op vind ik een beetje saai en kaal....maar er staat dan ook niet zoveel beplanting. Ik vind wel dat die schutting links op de tweede foto niet echt bij de tuin past. En ik mis wat heesters/hoogtegroei.
Af te halen in Eindhoven over een paar dagen/wekenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:18 schreef Nilasha het volgende:
Wat je met een konijn moet?? Knijntjes zijn lief!
Dit is mooi.quote:Op maandag 13 juni 2005 23:11 schreef madelief68 het volgende:
Overigens, hier wat impressies van mijn tuinje..![]()
Is dit mooi of is dit mooi?!
he he, het was nota bene een modje die begon!!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:02 schreef DeHovenier het volgende:
Ja, het is offtopic, maar Faithz begon ermee
Ik heb helaas geen Oleander
Ik moet aanstaande donderdag een beplantingsplan inleveren op school, die zijn moeilijk om te maken! Maar ik leer ervan
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:43 schreef Bluezz het volgende:
Offtopic, daar past prima een konijnenhok in Faithz![]()
quote:Op woensdag 15 juni 2005 08:13 schreef Sorbootje het volgende:
Mijn tuin is momenteel een distelparadijs. En het ontbreekt me gewoon aan tijd om er wat aan te doen, doordat ik telkens op vakantie ga.. (oh erg!)
Maar voor de volgende vakantie (maandag) moet ik gewoon distels trekken en round-uppen!![]()
Vocje laten helpenquote:Op woensdag 15 juni 2005 11:22 schreef Tinkerbell het volgende:
Gisteren de voortuin van alle onkruid geschoond. Ik vind het best leuk om een voortuin te hebben daar niet van, maar tis een behoorlijke lel en ik kan de achtertuin al amper bijhouden. Moet nu nog een stuk naast de voordeur doen en de achtertuin is puinhoop![]()
Bij mij niet in elk geval, maar tis ook wel heel erg 'groeiweer' geweest.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:33 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Vocje laten helpen
Is het zo dat als je bodembedekkers hebt, en dat groeit lekker, er bijna geen onkruid meer doorheen kan groeien? (vroeg zij hoopvol)
Mijn tuin was toen ik in mijn huidige woning kwam wonen nogal verwaarloosd. En aan de cotoneaster heb ik complete nachtmerries overgehouden! Als ergens veel onkruid tussen zat was het wel tussen de cotoneaster en ik kreeg het er haast niet tussenuit... Voor mij NOOIT meer cotoneaster!quote:Op woensdag 15 juni 2005 20:17 schreef Veersesmurf het volgende:
zozo je bent het nogal van planwel leuk hoor, thuis een beetje dingen doen die je in theorie hebt geleerd. ik heb ons terras ook helemaal gelegd, en dat was best een werk! (80 m2) maja het is wel mooi geworden
![]()
dat er esdoorns opkomen ligt echt aan de hedera. omdat die zoveel troep maakt (dood blad etc.) hebben de zaden van acers genoeg om in te ontkiemen en door te groeien. als je een vinca of cotoneaster als bodembedekker hebt zal dat niet gebeuren, omdat het zaad van de acer niet in de grond komt, maar op de takken van de bodembedekker blijft liggen en zal sterven.
hedera is wat dat betreft een slechte bodembedekker!
Ik ben dágen bezig geweest die bende van m'n hek te krijgen, B, en nóg liggen er wortels die niet weg te krijgen zijn, wat een horrorzooi is dat.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:31 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind hedera ook niet erg fijn als bodembedekker, wat een woekertroep
Is een leuke struik, hoor, met witte bloemen.quote:Shmoop, boerenjasmijn ken ik niet, ga ik vanavond even een paar plaatjes over zoeken.
*klaarzit*quote:Morgen ga ik een foto plaatsen van een gekregen plant wat bloeit, kunnen jullie weer even helpen met de naam
Weet je dat ik dat elke dag doe... ik kan daar zo lekker tevreden rondlopen, nu het voor dit jaar helemaal klaar is... hier een takje breken daar een uitgebloeid bloemetje uithalen, onkruidjes eruit halen, potten of planten verzetten... ff zitten, ff kijken, katje buiten laten spelen, gras vreten.... *zucht*quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:38 schreef shmoopy het volgende:
En nu ga ik even trots in m'n tuin rondlopen.![]()
Geen idee, ik pak een snoeischaar en begin te knippen...quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:01 schreef Nilasha het volgende:
Hee wat grappig! En knap dat je dat kan!
Dat weet ik niet, ontvoerd of zoquote:Op donderdag 16 juni 2005 22:42 schreef Bluezz het volgende:
Dat doorkijkje in je tuin ziet er erruguit Tink, en ik vind het er netjes en vol uitzien.
En die kabouter
Waar was die?????
Foto-linkjes doen het niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:33 schreef vriendinnie het volgende:
-kanip-
Niet?quote:
Dat komt omdat jij ingelogd ben en wij geen lid zijn....quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:02 schreef vriendinnie het volgende:
[..]
Niet?
Als ik erop klik doen ze het wel. Kreeg het ook al niet voor elkaar om de fotos hier gewoon op te plaatsen. Ben niet zo computerig ben ik bang. En mn bloempjes zijn nog wel zo mooi
Ik ga het proberen...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:06 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij ingelogd ben en wij geen lid zijn....
Even offtopic Bluezz, als ze het begrepen heeft, dan delete je deze maar...![]()
Als het goed is heb je de foto's in normaal formaat op de pc staan.
Dan ga je naar www.photobucket.com. Meld je aan, en dan uploaden.
Url hier neerzetten tussen de [ img ] [ /img ] (maar dan zonder spaties) en voila!
Heel simpel!
En dan kunnen wij het ook zien!![]()
Ik ben dol op kleurtjes en dol op bloemen dus iedere keer als het mooi weer is zit ik helemaal gelukkig op mijn balkonnetje!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:41 schreef Scootmobiel het volgende:
Mooie foto's, Vriendinnie!![]()
Ziet er erg fleurig uit allemaal.
En ik ben blijkbaar niet de enige die van felroze en paarse bloemen houdt!![]()
Een ding tegelijk hequote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:44 schreef Bluezz het volgende:
Nu nog leren de plaatjes verkleinen voor je ze upload
Ziet er vrolijk uit hoor
Okquote:Op vrijdag 17 juni 2005 17:51 schreef assepoes het volgende:
Die oranje bloemetjes heb ik ook in de tuin. Ik weet niet hoe het heet,. Ik weet wel dat het zich verschikkelijk uitzaait en je binnen no time een flink stuk met allemaal van dit soort plantjes hebt.
Ow wat een mooi boompjequote:Op donderdag 16 juni 2005 11:51 schreef DeHovenier het volgende:
Mijn breoer heeft eergisteren Salix integra 'Flamingo' meegenomen van zijn werk.
Zonnig.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:33 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik had een vraagje, ik heb vandaag bij de Intratuin een paar frambozen struiken gekocht maar nou is mijn vraag moeten deze de hele dag in de zon staan of liever in de schaduw?
Bedankt,quote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:59 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zonnig.
Hier een linkje :
http://www.neerlandstuin.nl/struiken/framboos.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |