abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27754929
Laatste post was van Nilasha:
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:06 schreef Nilasha het volgende:
Moet echt even zeggen dat dit topic echt leuk is! Vorig jaar hebben wij de hele tuin leeg gehaald en opnieuw ingedeeld. De vorige bewoners hebben voor ons echt een verwaarloosde tuin achter gelaten..
Dus we begonnen dit voorjaar met twee hele lege perkjes, we zijn nog steeds op zoek naar goede grondbedekkers etc. en ik heb met het doorlezen van deze berichtjes al heel wat ideeën opgedaan!!

Tuin voor:

Tuin na:
pi_27765248
TTTTTTTEEEEEEEVVVVVVEEEEEEEEPPPPPPPPPEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!

19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_27766012
Mooi geworden Nilasha !
pi_27768552
TVP
  donderdag 9 juni 2005 @ 14:32:35 #5
121706 madelief68
blij blij blij blij blij
pi_27774688
Wauw Nilasha,

Dat heb je mooi gedaan!
Is vast een enorme klus geweest!!
Nu kan je lekker gaan genieten, zeker met dit weer.
allesj komt goet - najib amhali
pi_27777050
Géén TerugVindPlanten mensen, maak iets van je post.
Bijvoorbeeld, Moooiiiii Nilasha

Ik zie dat ik niet de enige in NL ben met lelijke witte plastic stoelen
Het liefst zou ik alles in dat mooie hout hebben en met smeedijzer of zo... maar ja.. een gegeven schoonpaardje.... etc
  donderdag 9 juni 2005 @ 15:50:17 #7
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_27777162
Posen met je tuin, leuk!!

Ik heb geen voor foto, stom stom. Maar stel je een volledige bestraatte tuin voor met een pergola en leistenen door de hele tuin heen verspreid. Inclusief complete oerwoud aan verwilderde planten. Links was de hele schutting overwoekerd door klimop en nog een andere plant. Rechts stonden 3 bomen (kerstboom etc )

Na 3 maanden hebben we dit ervan gemaakt:

Wat je niet ziet is het terras, dat is nog 3 meter en ligt er nog onder zeg maar.
Trotse mamma :)
pi_27777282
Wát een werk is dat geweest zeg
Een vijver
  donderdag 9 juni 2005 @ 16:01:25 #9
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_27777538
Behoorlijk. Achterin zie je houten paaltjes liggen. Die lagen begraven in de tuin, onder de bestrating Daarnaast staan 90 stoeptegels. (lagen tot 9 onder elkaar diep gestapeld in de grond) En de lagen ook ONDER de klinker bestrating.. Not amused...

Nu zitten er alweer planten e.d. in de tuin. Ik zal later eens een totaal foto plaatsen. Gras zit er net een week in
pi_27779902
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 15:45 schreef Bluezz het volgende:
Het liefst zou ik alles in dat mooie hout hebben en met smeedijzer of zo... maar ja.. een gegeven schoonpaardje.... etc
Hahah, en bedankt heh! Maar klopt, wij vinden ze zelf ook niet zo mooi, maar we hebben ze gekregen toen we gingen samen wonen, dus tja..
Maar goed te horen dat er meer mensen zijn hihi!
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_27779924
Mooi Faithz! Vooral die plantenperkjes met die tegels er om heen, dat vind ik echt super!
  donderdag 9 juni 2005 @ 19:27:26 #12
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_27783111
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 17:22 schreef Nilasha het volgende:
Mooi Faithz! Vooral die plantenperkjes met die tegels er om heen, dat vind ik echt super!
Thanks. Dat zijn leistenen. Die lagen al in de tuin. Zo toch nog iets moois ermee gemaakt.
pi_27790806
Vanmiddag nog even bij de bloemenzaak langsgeweest, en een mooie paarse Campanula (C. Addenda, voor de liefhebbers...) op de kop getikt.
Ik kon er nog geen duidelijke foto van maken (o.a. door slechte lichtinval, morgen nog maar eens proberen...), daarom hier even een Google-foto van zo'n zelfde exemplaar:

De verkoopster wist te vertellen dat het een overblijvende plant is, die niet erg kieskeurig is wat standplaats en licht betreft. Wel de aarde altijd wat vochtig houden, maar niet kletsnat. En af en toe wat plantenvoedsel geven.

Weet iemand of deze soort zich vanzelf uitbreidt? Zou wel leuk zijn, elk jaar een grotere bos paarse bloemetjes... En kan je hem anders zelf vermeerderen, bv. door stekken?

[ Bericht 29% gewijzigd door Scootmobiel op 09-06-2005 23:20:20 ]
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_27797809
Hier een paar exotische tuin foto's

Exotisch tuinieren in Nederland ! palmen en bananen.. gewoon in de tuin !
http://www.anaxotic.nl
pi_27798628
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 15:45 schreef Bluezz het volgende:

Wij hebben ook pas een maand houten meubilair. Voorheen ook wit plastic.
Dus zo alleen ben je niet.....
pi_27838511
Ik heb ook een paarse Campanula in mijn tuin staan. Je kan hem makkelijk delen/scheuren en ergens anders weer planten. Hij zaait zichzelf niet uit. Als hij uitgebloeid is snoeien en je hebt kans dat je weer bloemen krijgt.
pi_27848179
Mooi hoor Anakin

Campanula
Ik heb er 2 vorige week gekregen, leuk ga ik in de volle grond zetten, prachtig paars vind ik het
pi_27853006
*smurf is fan van exotische beplanting alleen jammer dat ik geen stuk tuin mag hebben om die exotisch in te richten, ma goed dat is ook wel weer begrijpelijk aan de andere kant

Volgens mij is die tuin behoorlijk opgeknapt Faithz! Ik heb natuurlijk geen beeld van de tuin toen deze nog verwaarloosd was, maar het ziet er nou behoorlijk mooi uit! Vooral die verhoogde borders vind ik erg leuk gedaan.
pi_27854018
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 18:20 schreef assepoes het volgende:
Ik heb ook een paarse Campanula in mijn tuin staan. Je kan hem makkelijk delen/scheuren en ergens anders weer planten. Hij zaait zichzelf niet uit. Als hij uitgebloeid is snoeien en je hebt kans dat je weer bloemen krijgt.
Bedankt voor de tip, assepoes!
En Bluezz, leuk dat jij ze nu ook hebt!
Dit is de mijne:

Dat delen / scheuren ga ik beslist eens proberen, en dan voorlopig in een potje wat groter laten worden denk ik. Tot zover hebben de meeste kleine plantjes die ik meteen in de volle grond gezet heb het niet overleefd namelijk, die waren dan blijkbaar nog iets te jong...
Wanneer kan je dat delen het beste doen trouwens? Tijdens de bloei, of juist niet?
pi_27854486
ik denk na de bloei, omdat hij tijdens de bloei behoorlijk wat energie nodig heeft voor de bloemen en niet voor de aanmaak van nieuwe wortels. dit weet ik alleen niet zeker, maar het lijkt me logisch zeg maar
pi_27855564
Okee, klinkt wel logisch inderdaad. Bedankt!
pi_27867436
Ik heb ze gedeeld van het voorjaar, toen er nog geen bloemetjes te zien waren, maar wel het groen. Die plant van jouw ziet er sterk genoeg uit om hem in de volle grond te zetten.
Tipje: gat graven, potgront erbij, flink water erbij, plant erin zetten, gat dichten, goed aandrukken en weer water geven. Werkt bij mij altijd. Ik doe overigens niet altijd potgrond erbij en ik zet het te planten plantje altijd eerst in een bak water. Je voorkomt daar ook mee dat je de wortels beschadigd als je hem uit het potje haalt.
Daarna de komende dagen water geven om de wortel een kans te geven om te groeien. Pas geplanten plantjes hebben flink wat water nodig in het begin. Later kan je wat minder geven.
pi_27869759
Goeie tips assepoes, daar heb ik wat aan!
Ik denk dat ik het doe als hij uitgebloeid is, dan hoef ik niet helemaal tot het volgende voorjaar te wachten.

Oh ja, nog even over het zevenbladgebeuren:
Na de eerste (echte) spuitbeurt met Roundup, op 8 juni, was er nog niet veel verandering te zien, alleen dat de randen van sommige bladeren een beetje bruin werden. Maar van verdorren was nog geen sprake, dat zal wel wat meer tijd nodig hebben... 't Is verdraaid hardnekkig. Vandaag heb ik het voor alle zekerheid nog maar eens bespoten, in de hoop dat het spul nu wat sneller de pijp uit gaat.
pi_27870452
Offtopic (maar wel geinig):
Zit ik net nog ff te zoeken naar wat meer info over onkruidbestrijding met Roundup, krijg ik deze Zuidafrikaanse site op m'n scherm. Die onkruidnamen allemaal, en die uitleg, haha... ik lig altijd weer dubbel om dat taaltje.
pi_27870473
Die k*t slakken zitten echt overal op en in he, niet alleen in mijn hosta's maar nu ook in mijn lekker groeiende zonnebloemplantjes
pi_27870509
quote:
Op zondag 12 juni 2005 22:29 schreef Scootmobiel het volgende:
Offtopic (maar wel geinig):
Zit ik net nog ff te zoeken naar wat meer info over onkruidbestrijding met Roundup, krijg ik deze Zuidafrikaanse site op m'n scherm. Die onkruidnamen allemaal, en die uitleg, haha... ik lig altijd weer dubbel om dat taaltje.
Gewéldige taal!!!!
  maandag 13 juni 2005 @ 23:11:26 #27
121706 madelief68
blij blij blij blij blij
pi_27904574
quote:
Op zondag 12 juni 2005 22:30 schreef Bluezz het volgende:
Die k*t slakken zitten echt overal op en in he, niet alleen in mijn hosta's maar nu ook in mijn lekker groeiende zonnebloemplantjes
Yep, maar heb nu escar-go(oooo) en werkt kei goed
Overigens, hier wat impressies van mijn tuinje..

Vanuit het achterraam;

Vanaf de poort achter:

En mijn supervrolijke terrasje:

Wat ik noem mijn creahoekje;

En details...

En als laatste

Is dit mooi of is dit mooi?!
(als je ervan houdt dan )

Madelief68
  maandag 13 juni 2005 @ 23:13:40 #28
121706 madelief68
blij blij blij blij blij
pi_27904675
Oja,
ik spuit mij nu trouwens een ongeluk tegen de luizen;
groen, zwart, geel of bruin, ik heb ze allemaal, brrrrrrrr
pi_27905147
Wat kleurrijk, gezellig en errug leuk
Paarse ramen
pi_27905192
Oh en wat heb jij op de onderste foto dat grote rondige blad?
Dat heb ik ook gekregen maar weet niet meer hoe het heet.
pi_27906300
Leuke tuin, madelief!

Enne, Bluezz... ik denk dat dat ronde blad Oost-Indische kers is, die van de kappertjes en de oranje bloemen dus.

Fotootje:
  dinsdag 14 juni 2005 @ 00:41:45 #32
121706 madelief68
blij blij blij blij blij
pi_27907334
yep, is oostindische kers
en ja, paarse kozijnen, zowel voor als achter.
Alleen al de reakties daarop,
Tja, wat kan ik zeggen, ik hou van kleur en paars is mijn lievelings samen met oranje
pi_27907440
Ik zal morgen even mijn plantje op de foto zetten en ik heb er eentje (ook gekregen) in bloei ook geen ideeeeeeee meer wat het moet zijn
pi_27907589
Het was veul te druk om wat in de tuin te kunnen doen, maar morgen moet en zal ik er, al was het alleen maar voor het idee dat ik nog wat doe, een borderrol inrammen.

Voor het zware werk ben ik afhankelijk van mijn verkering, en dan kan ik pas gras gaan zaaien en het terras uitbreiden, en ik heb een week vrij en ik wil het NU!

Die Campanule wil ik dus ook, word je helemaal vrolijk van, dat paars.
En Madelief, leuke tuin.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_27909162
Die tuin in de op vind ik een beetje saai en kaal....maar er staat dan ook niet zoveel beplanting. Ik vind wel dat die schutting links op de tweede foto niet echt bij de tuin past. En ik mis wat heesters/hoogtegroei.

Het voordeel van het wieden in de tuin waarvan de eigenaar een oud omaatje is, is dat je dan best wel leuke fooitjes krijgt

En dat 2x op een dag!
Children of the night. What music they make.
pi_27912083
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 08:25 schreef DeHovenier het volgende:
Die tuin in de op vind ik een beetje saai en kaal....maar er staat dan ook niet zoveel beplanting. Ik vind wel dat die schutting links op de tweede foto niet echt bij de tuin past. En ik mis wat heesters/hoogtegroei.
Dat kon ook niet.. want de foto is genomen op de dag dat de planten net geplant zijn!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 12:03:05 #37
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_27914135
Ik heb een foto gevonden van hoe het eruit zag voordat wij zijn begonnen met omploegen!

Na dus:

Erg gaaf om foto's van anderen te zien trouwens!! Leuke ideen doe je er van op!
pi_27917237
Offtopic, daar past prima een konijnenhok in Faithz
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:10:50 #39
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_27920086
Heb ik naar zitten kijken, er zijn hele mooie. Maar wat moet ik ook in hemelsnaam met een konijn?

Edit: ik ga vanavond nieuwe foto's maken. Er zijn planten bijgekomen en de vijver ziet er al een stuk beter uit.
pi_27922301
Wat je met een konijn moet?? Knijntjes zijn lief!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:29:09 #41
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_27922677
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 16:18 schreef Nilasha het volgende:
Wat je met een konijn moet?? Knijntjes zijn lief!
Af te halen in Eindhoven over een paar dagen/weken Heel erg lief ja maar komt bij ons gewoon niet aan de nodige aandacht. Heb ook 3 poezen.

pi_27931227
Mijn konijn is liever

en

Oke, hij is eigenlijk van mijn zus...
pi_27931584
en het is offtopic

de bloemetjes van de oleander beginnen al een beetje open te staan, wie heeft er nog meer een oleander in de tuin staan?
  dinsdag 14 juni 2005 @ 21:45:44 #44
6536 dwerg
chagrijn
pi_27931919
quote:
Op maandag 13 juni 2005 23:11 schreef madelief68 het volgende:
Overigens, hier wat impressies van mijn tuinje..

Is dit mooi of is dit mooi?!
Dit is mooi.
I intend to live forever, or die trying.
pi_27932562
Ja, het is offtopic, maar Faithz begon ermee

Ik heb helaas geen Oleander

Ik moet aanstaande donderdag een beplantingsplan inleveren op school, die zijn moeilijk om te maken! Maar ik leer ervan
pi_27940838
Mijn tuin is momenteel een distelparadijs. En het ontbreekt me gewoon aan tijd om er wat aan te doen, doordat ik telkens op vakantie ga.. (oh erg!)

Maar voor de volgende vakantie (maandag) moet ik gewoon distels trekken en round-uppen!
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:16:52 #47
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_27945032
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 22:02 schreef DeHovenier het volgende:
Ja, het is offtopic, maar Faithz begon ermee

Ik heb helaas geen Oleander

Ik moet aanstaande donderdag een beplantingsplan inleveren op school, die zijn moeilijk om te maken! Maar ik leer ervan
he he, het was nota bene een modje die begon!!
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 13:43 schreef Bluezz het volgende:
Offtopic, daar past prima een konijnenhok in Faithz

Ontopic:

IK WIL MEER FOTO'S!!!!
pi_27945064
Madelief je tuintje, wat leuk, wat gezellig
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:19:26 #49
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_27945117
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 08:13 schreef Sorbootje het volgende:
Mijn tuin is momenteel een distelparadijs. En het ontbreekt me gewoon aan tijd om er wat aan te doen, doordat ik telkens op vakantie ga.. (oh erg!)

Maar voor de volgende vakantie (maandag) moet ik gewoon distels trekken en round-uppen!

pi_27945184
Gisteren de voortuin van alle onkruid geschoond. Ik vind het best leuk om een voortuin te hebben daar niet van, maar tis een behoorlijke lel en ik kan de achtertuin al amper bijhouden. Moet nu nog een stuk naast de voordeur doen en de achtertuin is puinhoop
pi_27945492
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:22 schreef Tinkerbell het volgende:
Gisteren de voortuin van alle onkruid geschoond. Ik vind het best leuk om een voortuin te hebben daar niet van, maar tis een behoorlijke lel en ik kan de achtertuin al amper bijhouden. Moet nu nog een stuk naast de voordeur doen en de achtertuin is puinhoop
Vocje laten helpen

Is het zo dat als je bodembedekkers hebt, en dat groeit lekker, er bijna geen onkruid meer doorheen kan groeien? (vroeg zij hoopvol)
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:43:07 #52
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_27945794
Ik heb het nog niet gemerkt in mijn tuin! Geen onkruid ertussen. Ik denk het haast wel maar ligt eraan welke bodembedekker.
pi_27945819
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:33 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Vocje laten helpen

Is het zo dat als je bodembedekkers hebt, en dat groeit lekker, er bijna geen onkruid meer doorheen kan groeien? (vroeg zij hoopvol)
Bij mij niet in elk geval, maar tis ook wel heel erg 'groeiweer' geweest.

En Voc helpen in de tuin, lamenielachen
pi_27958152
er bestaan wel bodembedekkers die het onkruid tegen houden (zie vorig topic) en dat komt over het algemeen doordat ze zo snel groeien. je hebt dan weinig tot geen onkruid, maar je moet wel steeds die snelgroeiende bodembedekker terugsnoeien

vandaag de hele dag bij een hotel hagen wezen snoeien. het was behoorlijk benauwd, maar jammer genoeg ging het in de middag regenen....wat overigens wel goed is voor de tuin natuurlijk
pi_27961624
Ik ging vandaag een schutting zetten (2 Jumboschermen tussen 3 palen 9x9x270) bij de vroegere keyboardleraar van mn broertje
Verder wat grond rijden, grond storten in border, en in de middag wat onderhoud (wieden en maaien). Gelukkig ging het pas regenen toen we bijna klaar waren

Bodembedekkers helpen idd tegen onkruid als de bodem is bedekt. Maar soms komt er toch wel wat doorheen. Zo moest ik vandaag paardebloemen uit een tapijt van Hedera helix halen.....en als er Acers (esdoorns) in de buurt staan, wil er weleens zaailingen omhoog komen.

Mn ouders willen dat ik een schutting ga zetten in de achtertuin, als afscheiding tussen de tuin van de buren en die van ons. Dat gaat 1 scherm worden (180x180 ofzo), en dan een stukje ernaast wat schuin afloopt naar de grond (niet helemaal), en dan een hekwerk ernaast. Dan ben ik nog van plan om de achtertuin eens op te meten en een beplantingsplan ervoor te maken, en misschien gelijk nog nieuwe bestrating enz. erinleggen.
pi_27962489
zozo je bent het nogal van plan wel leuk hoor, thuis een beetje dingen doen die je in theorie hebt geleerd. ik heb ons terras ook helemaal gelegd, en dat was best een werk! (80 m2) maja het is wel mooi geworden

dat er esdoorns opkomen ligt echt aan de hedera. omdat die zoveel troep maakt (dood blad etc.) hebben de zaden van acers genoeg om in te ontkiemen en door te groeien. als je een vinca of cotoneaster als bodembedekker hebt zal dat niet gebeuren, omdat het zaad van de acer niet in de grond komt, maar op de takken van de bodembedekker blijft liggen en zal sterven.
hedera is wat dat betreft een slechte bodembedekker!
pi_27964305
Heb toch nog het zijkantje gedaan vandaag. Vond een briefje van 5 euro onder een struik, ik heb een geldboom!!

Verder zitten er 2 merelnesten met kleintjes in de vuurdoorn en heb ik helaas de uittocht van de eendjes onder de maagdenpalm gemist. Er lagen verse eierschalen. Jammer he?
pi_27973530
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 20:17 schreef Veersesmurf het volgende:
zozo je bent het nogal van plan wel leuk hoor, thuis een beetje dingen doen die je in theorie hebt geleerd. ik heb ons terras ook helemaal gelegd, en dat was best een werk! (80 m2) maja het is wel mooi geworden

dat er esdoorns opkomen ligt echt aan de hedera. omdat die zoveel troep maakt (dood blad etc.) hebben de zaden van acers genoeg om in te ontkiemen en door te groeien. als je een vinca of cotoneaster als bodembedekker hebt zal dat niet gebeuren, omdat het zaad van de acer niet in de grond komt, maar op de takken van de bodembedekker blijft liggen en zal sterven.
hedera is wat dat betreft een slechte bodembedekker!
Mijn tuin was toen ik in mijn huidige woning kwam wonen nogal verwaarloosd. En aan de cotoneaster heb ik complete nachtmerries overgehouden! Als ergens veel onkruid tussen zat was het wel tussen de cotoneaster en ik kreeg het er haast niet tussenuit... Voor mij NOOIT meer cotoneaster!
pi_27975724
een echte geldboom

En dat er esdoorns opkomen ligt echt aan de esdoorn. Geen esdoorn betekent geen esdoornzaailingen

Hedera is meer een klimplant, maar ach....
pi_27975987
Gisteren 5 meter border geplaatst, 1 gewone en 2 boerenjasmijnstruiken geplant, 1 hortensia, 2 lavendelstruikjes, en daartussen nog wat kleurige vlijtige Liesjes en zaailingen gepropt.

Dat was het leuke gedeelte, het cosmetische zeg maar, het zware werk moet nog beginnen.
pi_27977878
Ik vind hedera ook niet erg fijn als bodembedekker, wat een woekertroep

Shmoop, boerenjasmijn ken ik niet, ga ik vanavond even een paar plaatjes over zoeken.

Morgen ga ik een foto plaatsen van een gekregen plant wat bloeit, kunnen jullie weer even helpen met de naam
pi_27978099
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:31 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind hedera ook niet erg fijn als bodembedekker, wat een woekertroep
Ik ben dágen bezig geweest die bende van m'n hek te krijgen, B, en nóg liggen er wortels die niet weg te krijgen zijn, wat een horrorzooi is dat.
Rondom mijn ene raam hangt het nog, maar daar ga ik me fijn nog op uitleven, en aan mijn schuur laat ik het zitten nu het nog een beetje leuk opvult met de klimhortensia.
quote:
Shmoop, boerenjasmijn ken ik niet, ga ik vanavond even een paar plaatjes over zoeken.
Is een leuke struik, hoor, met witte bloemen.
Moet alleen oppassen dat ik niet teveel wit plant (ik vind het zo mooi) dus voor de variatie doe ik hier en daar wat eenjarige kleurige plantjes.
quote:
Morgen ga ik een foto plaatsen van een gekregen plant wat bloeit, kunnen jullie weer even helpen met de naam
*klaarzit*

En nu ga ik even trots in m'n tuin rondlopen.
pi_27978490
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:38 schreef shmoopy het volgende:

En nu ga ik even trots in m'n tuin rondlopen.
Weet je dat ik dat elke dag doe... ik kan daar zo lekker tevreden rondlopen, nu het voor dit jaar helemaal klaar is... hier een takje breken daar een uitgebloeid bloemetje uithalen, onkruidjes eruit halen, potten of planten verzetten... ff zitten, ff kijken, katje buiten laten spelen, gras vreten.... *zucht*

ik hoor het golfer al weer zeggen, lekkere tuinmuts van me
Is dat nou alleen iets van vrouwen nee toch
pi_27978510
Ow en de kat vreet gras.. ik niet hoor
pi_27978539
Mn vader heeft een paar dagen geleden ook wat hedera teruggesnoeid, dat spul kroop het dak van onze schuurtje op

Mijn breoer heeft eergisteren Salix integra 'Flamingo' meegenomen van zijn werk.

Salix integra ´Flamingo´is een nieuwkomer die op Plantarium 2002 voor het eerst werd voorgesteld. Vele jaren geleden introduceerde het proefstation van Boskoop de Salix integra 'Hakuro-nishiki' op Plantarium. Ondanks de scepsis rond deze vreemde nieuwkomer, is de plant als stamboompje onherroepelijk uitgegroeid tot een klassieker die in menig tuin te vinden is.

P. Bontekoe uit Boskoop is één van vele telers van de 'Hakuro-nishiki'. In 1996 vond hij een mutant tussen zijn planten. Dit jaar introduceert de kweker de mutant onder de naam Salix integra 'Flamingo'. Het oudere blad van 'Flamingo' is groen-wit bont. De jonge groeipunten zijn dieproze van kleur.

Bron: http://www.tuinkrant.com/plantengids/bomen/37809.htm

Mn broer werkt bij een bloemen/planten veiling, en soms mag hij wat meenemen.
pi_27978657
Op die foto (niet mn eigen foto) staat hij op stam, maar wij hebben /m hier als struikvorm.
pi_27989149
Mijn kiwi:

Doorkijkje:

En mijn mysterieus verdwenen tuinkabouter is weer trug
pi_27989820
Wie weet hoe dit bloempje heet?

Zie ze overal staan, in het wit en in het paars...wil ze volgend jaar ook in mijn tuintje!
> Be Yourself; everyone else is taken <
pi_27990187
Dat is volgens mij ook Campanula

Maar dan de hoge variant.

Op de foto boven je post (doorkijkje) staan ze ook ergens tussen.
pi_27991128
o, heejaa!
die kleine variant heb ik ook in de tuin, is ook zo leuk.
nooit geweten dat dit een grote variant is dus!
bedankt!
tis om psies te zijn de "Campanula persicifolia"

en die kleine heet "Blue Gown"

> Be Yourself; everyone else is taken <
pi_27998439
Ik heb mijn kippetje geknipt...

Dacht toen: Maak er een haantje van!

Nah, toch maar een hennetje...

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_27998501

Prácht hennetje
pi_27998558
Hee wat grappig! En knap dat je dat kan!
pi_27998652
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 22:01 schreef Nilasha het volgende:
Hee wat grappig! En knap dat je dat kan!
Geen idee, ik pak een snoeischaar en begin te knippen...
Toen ik hier kwam wonen waren deze dingen er al (6 bukussen in potten), en waren bijna te ver heen om nog goed te snoeien. Dus het was erop of eronder.... Het is gelukkig goed gegaan...
pi_28000064
Dat doorkijkje in je tuin ziet er errug uit Tink, en ik vind het er netjes en vol uitzien.
En die kabouter
Waar was die?????
pi_28000142
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 22:42 schreef Bluezz het volgende:
Dat doorkijkje in je tuin ziet er errug uit Tink, en ik vind het er netjes en vol uitzien.
En die kabouter
Waar was die?????
Dat weet ik niet, ontvoerd of zo
  vrijdag 17 juni 2005 @ 01:11:28 #77
121706 madelief68
blij blij blij blij blij
pi_28003928
Iedereen, dank julllie voor de complimenten voor me tuintje, ben er ook erg trots op. Zeker omdat ik weinig van tuinieren weet en niet zo'n grote tuin heb.
Heb nu verschillende boeken bij de bieb gehaald, over vaste planten.
Ga ik uitzoeken, kopen, planten, en volgend jaar opvullen met eenjarigen die ik zelf zaai
  vrijdag 17 juni 2005 @ 01:16:28 #78
121706 madelief68
blij blij blij blij blij
pi_28003994
[quote]Op donderdag 16 juni 2005 11:50 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Weet je dat ik dat elke dag doe... ik kan daar zo lekker tevreden rondlopen, nu het voor dit jaar helemaal klaar is... hier een takje breken daar een uitgebloeid bloemetje uithalen, onkruidjes eruit halen, potten of planten verzetten... ff zitten, ff kijken, katje buiten laten spelen, gras vreten.... *zucht*

Ik snap het helemaal, doe dit enkele keren per dag, kijk wat er weer gegroeid is, wat er water nodig heeft, wat ik beter in schaduw/zon kan zetten, enz.
Genieten, genieten genieten
pi_28004150
ehm kwootje
pi_28013273
Ik heb geen tuin maar wel een balkon waar ik erg trots op ben Ik woon sinds een paar maanden samen en dit zijn mijn eerste zelfverzorgde bloemetjes!

http://www.hyves.nl/index.php?l1=ms&l2=pi&l3=hm&l4=show&mediainmediaalbum_id=11957201

http://www.hyves.nl/index.php?l1=ms&l2=pi&l3=hm&l4=show&mediainmediaalbum_id=11957202

http://www.hyves.nl/index.php?l1=ms&l2=pi&l3=hm&l4=show&mediainmediaalbum_id=11957203

Overigens zijn deze foto's gemaakt toen het nog niet echt mooi weer was. Ondertussen staan de bloembakken helemaal vol met bloemen!
pi_28013841
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 12:33 schreef vriendinnie het volgende:
-kanip-
Foto-linkjes doen het niet.
pi_28014336
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 12:49 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Foto-linkjes doen het niet.
Niet?
Als ik erop klik doen ze het wel. Kreeg het ook al niet voor elkaar om de fotos hier gewoon op te plaatsen. Ben niet zo computerig ben ik bang. En mn bloempjes zijn nog wel zo mooi
pi_28014507
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:02 schreef vriendinnie het volgende:

[..]

Niet?
Als ik erop klik doen ze het wel. Kreeg het ook al niet voor elkaar om de fotos hier gewoon op te plaatsen. Ben niet zo computerig ben ik bang. En mn bloempjes zijn nog wel zo mooi
Dat komt omdat jij ingelogd ben en wij geen lid zijn....
Even offtopic Bluezz, als ze het begrepen heeft, dan delete je deze maar...

Als het goed is heb je de foto's in normaal formaat op de pc staan.
Dan ga je naar www.photobucket.com. Meld je aan, en dan uploaden.
Url hier neerzetten tussen de [ img ] [ /img ] (maar dan zonder spaties) en voila!
Heel simpel!
En dan kunnen wij het ook zien!
pi_28015098
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:06 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Dat komt omdat jij ingelogd ben en wij geen lid zijn....
Even offtopic Bluezz, als ze het begrepen heeft, dan delete je deze maar...

Als het goed is heb je de foto's in normaal formaat op de pc staan.
Dan ga je naar www.photobucket.com. Meld je aan, en dan uploaden.
Url hier neerzetten tussen de [ img ] [ /img ] (maar dan zonder spaties) en voila!
Heel simpel!
En dan kunnen wij het ook zien!
Ik ga het proberen...

Jeuj, hij doet het!!
Weer iets geleerd vandaag, dankjewel!!

Overigens bedenk ik me nu dat de fotos er erg kaal uit zien tegenover hoe het er nu bij staat. Maja, ben toch trots
pi_28015787
Mooie foto's, Vriendinnie!
Ziet er erg fleurig uit allemaal.

En ik ben blijkbaar niet de enige die van felroze en paarse bloemen houdt!
pi_28015894
Nu nog leren de plaatjes verkleinen voor je ze upload

Ziet er vrolijk uit hoor
pi_28015988
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:41 schreef Scootmobiel het volgende:
Mooie foto's, Vriendinnie!
Ziet er erg fleurig uit allemaal.

En ik ben blijkbaar niet de enige die van felroze en paarse bloemen houdt!
Ik ben dol op kleurtjes en dol op bloemen dus iedere keer als het mooi weer is zit ik helemaal gelukkig op mijn balkonnetje!
pi_28016008
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:44 schreef Bluezz het volgende:
Nu nog leren de plaatjes verkleinen voor je ze upload

Ziet er vrolijk uit hoor
Een ding tegelijk he
pi_28016266
Hartikke leuk, vriendinnie!
pi_28023332
Hier dan het oranje raadsel.
Wie weet wat het is? Het zijn erg mooie bloemetjes, en het is goed aangeslagen, komt van een collega.
Het is nog steeds kaal eromheen, maar dat zal ooit goedkomen

En dan heb ik nog een oeverplantje, staat gewoon in de tuin op een kaal plekje.
Prachtige felle kleur bloemen

pi_28023856
Die oranje bloemetjes heb ik ook in de tuin. Ik weet niet hoe het heet,. Ik weet wel dat het zich verschikkelijk uitzaait en je binnen no time een flink stuk met allemaal van dit soort plantjes hebt.
pi_28023927
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 17:51 schreef assepoes het volgende:
Die oranje bloemetjes heb ik ook in de tuin. Ik weet niet hoe het heet,. Ik weet wel dat het zich verschikkelijk uitzaait en je binnen no time een flink stuk met allemaal van dit soort plantjes hebt.
Ok
Nou dat vind ik niet zo erg nu, het is zoals gezegd nog kaal genoeg
pi_28026494
Dat oranje plantje is zoals wij hier in Zeeland zeggen: vuulte (wilde flora) het breid behoorlijk uit!
  zaterdag 18 juni 2005 @ 01:42:27 #94
121706 madelief68
blij blij blij blij blij
pi_28036623
Mooi balconnetje vriendinni!
Ik hou ook van kleur(en)
Misschien nog een klimmer aanbrengen? Desnoods in pot. ga ik ook doen.
Maar het ziet er mooi uit!

En bluezz, lijkt een beetje op ganzerik
pi_28041098
Hm, het duurt wel lang hoor, voordat dat zevenblad de pijp uit gaat.
De bladeren worden wel hier en daar wat bruin, maar pas na een keer of 3 spuiten, en dan staat het proces weer stil tot aan de volgende spuitbeurt.

Volgens mij spelen hier 3 mogelijke factoren een rol:

a) die Roundup werkt misschien niet afdoende;
b) de Roundup werkt prima, maar heeft gewoon z'n tijd nodig en meerdere herhalingen, omdat zevenblad nou eenmaal erg hardnekkig is;
c) ik heb gewoon te weinig geduld.

Zelf heb ik zo het vermoeden dat het vooral aan de factoren b en c ligt, dus er is nog hoop...!
pi_28041678
Hier nog even wat handige info gevonden over het 'scheuren' van planten:

Gescheurde planten bloeien beter

April, en zelfs tot eind mei, is het de beste tijd om veel vaste planten te scheuren. De bloemenweelde in de tuin wordt daardoor nog groter.

Lang niet iedere plantenliefhebber durft het aan om zijn vaste planten, die jarenlang goed hebben gebloeid, op te nemen en te delen. Vaak is men bang dat de bloei daardoor nadelig wordt beïnvloed. Als je je echter aan een paar regels houdt, is het tegendeel het geval. Door scheuren op het juiste moment worden de planten aangespoord om weer goed wortels te vormen en vervolgens rijk te bloeien. De gescheurde planten lopen zowel onder als boven de grond weer met nieuwe kracht uit en vergroten de bloemenweelde van je tuin.

* Gebruik alleen de buitenste jonge delen van de moederplant om weer uit te planten.
* Plant slechts vuistgrote stukken terug uit. Let erop dat er zowel wortels als scheuten aanwezig zijn.
* Verwijder zorgvuldig alle onkruid dat eventueel tussen de wortels zit.

Wanneer worden vaste planten gescheurd?

* Vaste planten die in het voorjaar en de voorzomer bloeien -bijvoorbeeld voorjaarszonnebloemen (Doronicum)- kan je het best direct na de bloei scheuren. Het gewas vlak boven de grond afsnijden en de plant uitgraven, vervolgens scheuren en opnieuw planten in goed bewerkte grond.
* Vaste planten die later bloeien, zoals Phlox, zonnekruid, herfstaster en grassen, kunnen beter in het voorjaar gescheurd worden.
* Vaste planten die wortels vormen aan uitlopers, zoals rozenkransje (Antennaria), Sedum en Thijm -ze vormen a.h.w. tapijten- of rozettenvormende soorten zoals huislook, steenbreek, kunnen vanaf het voorjaar tot de herfst gedeeld worden en opnieuw uitgeplant worden.
* Pioenrozen kan je het best in september scheuren, maar zolang het niet echt nodig is, kan je pioenrozen beter met rust laten.
* Irissen worden direct na de bloei gescheurd. Dan begint namelijk de vorming van nieuwe wortels. De wortelstokken worden bij een insnoering doorgesneden en de delen met bladscheuten worden weer opgezet.
* Verplant grote pollen van vaste planten NOOIT zonder ze te scheuren. Er komt dan niets van terecht.

Bron: http://kaatjestuintips.skynetblogs.be/?date=20050406#1054623

Jubileum moderator zaterdag 18 juni 2005 @ 19:49:51 #97
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_28049294
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:51 schreef DeHovenier het volgende:

Mijn breoer heeft eergisteren Salix integra 'Flamingo' meegenomen van zijn werk.

Ow wat een mooi boompje Onze (gewone) Salix is kapot gewaaid dit voorjaar, en ik ben ernstig verliefd op deze variant. Morgen maar eens naar de kwekerij hier.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_28051571
Ik had een vraagje, ik heb vandaag bij de Intratuin een paar frambozen struiken gekocht maar nou is mijn vraag moeten deze de hele dag in de zon staan of liever in de schaduw?
pi_28052100
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 21:33 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik had een vraagje, ik heb vandaag bij de Intratuin een paar frambozen struiken gekocht maar nou is mijn vraag moeten deze de hele dag in de zon staan of liever in de schaduw?
Zonnig.
Hier een linkje :
http://www.neerlandstuin.nl/struiken/framboos.html
pi_28053089
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 21:59 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Zonnig.
Hier een linkje :
http://www.neerlandstuin.nl/struiken/framboos.html
Bedankt,
Ik zal hem morgen dan op het zonnige balkon neerzetten en nu maar hopen dat er nog een beetje vruchten vanaf komen. Zo te zien zitten er wel wat bloemetjes aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')