quote:Vitesse blijft verlieslatend
Vitesse heeft dit seizoen een begrotingstekort van 700.000 euro. Directeur Paul van der Kraan verwacht 12,5 miljoen euro uit te geven, terwijl hij hoopt op 11,8 miljoen euro aan inkomsten.
Het afgelopen seizoen kwam er twee miljoen euro minder binnen bij Vitesse. De stijging van de TV-gelden brengt nu één miljoen extra op voor de Arnhemmers, waardoor het begrotingstekort rond de 700.000 euro zou vallen.
"Dat moeten we wel halen volgend seizoen. Het seizoen daarna moet de begroting sluitend zijn", aldus Van der Kraan.
Bron: Voetbalkrant
quote:
Je kan het ook positief belichten.quote:Vitesse heeft, zo verklaarde Van der Kraan, de inkomsten met 2 miljoen zien stijgen vanwege extra televisiegelden (1 miljoen), sponsorinkomsten. (700.000 euro) en kaartverkoop. (300.000). Voor het komende seizoen wordt het resterende te kort geschat op 700.000 euro. Vorig seizoen was dat nog 3,1 miljoen. De KNVB blijft wel stevig toezicht houden. Vitesse mag nog steeds geen transfergeld betalen voor spelers.
Om het laatste tekort weg te werken moet Vitesse op de centen blijven passen, gaf Van der Kraan toe. Tegelijk riep hij het einde van een tijdperk af. "De tijd van het financiele herstel is over. Vitesse ligt voor op schema", sprak de directeur, die in een driejaren mikt op forse inkomstenstijgingen.
Vitesse zou volgend seizoen geen tekort meer hebben en vervolgens mikken op een (sluitende) begroting van eerst 14 en daarna 15 miljoen euro. De sportieve gevolgen zijn er ook. "Wij willen structureel om Europees voetbal spelen."
zijn er voor de rest nog schulden of is vitesse schulden vrij?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:17 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
[..]
Je kan het ook positief belichten.
"maar mocht er 'een partij' zijn die de Arnhemse club wil overnemen, dan wordt er serieus gesproken." Dat is de boodschap die voorzitter Henk Ramautar van de Raad van Commissarissen (RvC) van Vitesse gistermiddag meegaf bij de jaarlijkse persdag van de club.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:11 schreef rubbereend het volgende:
volgens de RVC heeft vitesse op dit moment geen behoefte aan Aalbersnu het allemaal wat te dichtbij begint te komen gaat iedereen weer vasthouden aan zn eigen machtspositie?
maar de provincie heeft toch niets meer te zeggen, de gemeente heeft toen toch alle verplichtingen overgenomen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:22 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
"maar mocht er 'een partij' zijn die de Arnhemse club wil overnemen, dan wordt er serieus gesproken." Dat is de boodschap die voorzitter Henk Ramautar van de Raad van Commissarissen (RvC) van Vitesse gistermiddag meegaf bij de jaarlijkse persdag van de club.
Vitesse is dus niet persé tegen Aalbers. Alleen de provincie en Gelredome zien Aalbers niet zo zitten.
ze hebben nog schuld aan de vrienden van vitesse, een groep rijke mannen die veel geld in de club gepompt hebben.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zijn er voor de rest nog schulden of is vitesse schulden vrij?
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:21 schreef Elvislives het volgende:
[..]
ze hebben nog schuld aan de vrienden van vitesse, een groep rijke mannen die veel geld in de club gepompt hebben.
dit wordt terugbetaald door 50% van het transfergeld van een aantal spelers. (o.a theo janssen, nciky hofs, knol, amoah, zongo geloof ik)
Lijkt me erg tof! Ik ben er iig bijquote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:35 schreef Positive_Thinking het volgende:
Het zijn er in totaal zestien die daarin zitten. Die drie hebben als ik me niet vergis het meeste geld in zitten.
In Angeren (sportpark de poel) verwachten ze morgen zo'n 4500 toeschouwers bij Vitesse - Porto.
psv en ajax bibberen alweer bij het horen van de naam VITESSEquote:Op woensdag 20 juli 2005 20:46 schreef NRH het volgende:
De vraag is nu: Kan het kampioenschap komend seizoen ons nog ontgaan? Want wat zijn we goed!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |