Gelukkig wederom goed nieuws na dat treurige bericht van Jansen.
We hebben nu een ijzersterk middenveld met Yakubu, Knopper, Vd Schaaf, Janssen en nog Vreven erbij die vaak opkomt. Aanvallend moeten we nog beter worden. Mochten we geen spits erbij krijgen, dan hoop ik dat Glusevic en Amoah eens los komen.
quote:
Van der Schaaf toch terug in de armen van Vitesse
Remco van der Schaaf is gisteravond na langdurige, moeizame onderhandelingen eindelijk rondgekomen met Vitesse. De voormalig speler van de Arnhemse tekent een driejarig contract, mits hij medisch wordt goedgekeurd. "De laatste plooitjes zijn gladgestreken", reageerde de middenvelder van PSV, die na drie Eindhovense seizoenen terugkeert bij de club waar hij zich thuis voelt. "Ik had geen zin om naar een andere club dan Vitesse te gaan. Er waren wel mogelijkheden, maar dan moet je helemaal opnieuw beginnen. Daar stond ik niet voor open. Vitesse is mijn cluppie. daarom ben ik ook blij dat we er nog zijn uitgekomen."
Daar zag het tot gisteravond laat niet naar uit. "Eerlijk gezegd hield ik al geen rekening meer met een overstap naar Vitesse. We waren al lang in onderhandeling en er kwam maar geen oplossing. Kijk, ik verdiende natuurlijk ook een aardig centje bij PSV. Dat geef je niet zo op", aldus de speler, die een contract tot 2007 had. Tot PSV, vlak voor de trip naar Zuid-Korea, plots met een nieuw voorstel kwam. "Vrijdagavond heb ik met PSV een deal gesloten. Daarna was het nog wel even onderhandelen, maar ik ben ontzettend blij dat we er uit zijn", aldus de speler, die zijn appartement in Eindhoven inmiddels heeft opgezegd en in allerijl huisvesting in Arnhem gaat zoeken.
Van der Schaaf meldt zich vandaag. (10.30 uur, onder voorbehoud) voor de eerste training, bij voetbalclub Duno op sportpark De Waayenberg in Doorwerth. "Ik mocht later komen, maar ik wil zo snel mogelijk trainen en spelen", aldus Van der Schaaf. Tussen 1997 en 2002 speelde hij al 82 wedstrijden voor Vitesse. De geboren Groninger, die in 2000 nog een half seizoen op huurbasis voor Fortuna Sittard uitkwam, maakte vooral in zijn laatste seizoen een grote sprong voorwaarts. Ook toen verliepen de onderhandelingen over contractverlenging moeizaam. Zo moeilijk dat het destijds zwaar noodlijdende Vitesse, PSV op de blote knieën bedankt voor circa 3 miljoen euro transfervergoeding.
Onduidelijk is in welke vorm Vitesse nu iets betaalt aan PSV. De clubleiding wilde gisteravond geen mededelingen doen over een eventuele vergoedingssom. Mogelijk deelt PSV in een eventuele transfersom die Vitesse in de toekomst voor de middenvelder zou krijgen. Technisch manager Jan Streuer was gisteravond opgelucht na de uitkomst van de marathononderhandelingen met zijn oud-speler. "Je bent altijd blij als het weer achter de rug is, dit is een hele goede zaak voor Vitesse", verzuchtte Streuer, na het oefenduel dat Vitesse na een loodzware ochtendtraining met 9-0 won bij DFS uit Opheusden.
DFS (3de klasse)-Vitesse 0-9 (0-3).
23./35./45. 0-1, 0-2, 0-3 Gluscevic, 47. 0-4 Rojer, 67. 0-5 Amoah, 68. 0-6 Janssen, 72. 0-7 Rojer, 81. 0-8 Janssen, 86. 0-9 Amoah
Opstelling Vitesse: Coutinho; Rankovic, Van den Berg (46. Dingsdag), Blondelle (60. Yakubu), Fränkel; Dors (46. Rojer), Swerts (46. Vreven), Knopper (46. Janssen), De Meersman (46. Suart); Hersi (46. Kaya), Gluscevic (60. Amoah). Bijzonderheden: Amoah en Yakubu terug. Vitesse speelt vanavond. (19.00 uur) een oefenduel bij OBW (sportpark Hengelder, Zevenaar).
Bron: De Gelderlander 12-07-2005
[ Bericht 0% gewijzigd door Quasar_de_Duif op 12-07-2005 11:27:30 ]