Ik vertel dat voor mij bepaalde zaken moeilijk te begrijpen zijn, vervolgens stel ik een aantal vragen, om het beter te kunnen begrijpen. Dan kom jij met een hele lap tekst, die totaal onbegrijpelijk is, en ook nog eens geen antwoorden biedt op mijn vragen. Vervolgens kom jij met bovenstaande onbenullige reactie. Je zou ook gewoon mijn nieuwsgierigheid kunnen begrijpen, en een relevant antwoord geven. Lotte slaagt daar tenslotte ook in, dus waarom jij dan niet?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:16 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
En wat wil je nu ?
Met het bonnetje terug gaan naar de kassa om te ruilen ?
Tjonge jonge hé....
Het begint bij "Geloof je" ...
Dat vond ik een verstandige opmerking van Lotte.
En die staat, ook namens mij.

Ik kan er ook niks aan doen dat ik met je van mening verschil over die "inhoudelijke info". Je hebt nog nergens een voor mij overtuigende argumentatie gegeven dat die twee een weloverwogen keus konden maken. Ik schoffeer niemand, dat jij dat zo voeld ligt wel degelijk aan jezelf.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:19 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Als jij nou gewoon is niet zoveel moeite doet om steeds onder het mom van "ik zal me niet branden aan de inhoudelijke info" mij te schofferen , doordat je dus dingen gaat zeggen die zeker te meer niet te bewijzen zijn tenzij je gezamenlijk met het "clubje" toehoorders aan het spotten slaat..
Zie eerdere discussie met huilende wolvin.
Kortom aan mij ligt het niet ....![]()

Hey Tiesemans,quote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:34 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Postingrate (na dit oeverloze reactie'tje van Maethor..... +1 posting.....![]()
Bravo Maethor doe je best.
Ik zou zeggen.... succes.. !![]()

Als schijnbaar mede-linux adept had ik toch 'ech wel' een intelligentere reactie verwacht dan dit........ no offence verder hoor.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:18 schreef Smasr het volgende:
tis gewoon een beetje jaar 0 onzin, ongeveer 350.000 jaar voordat de eerste mens op aarde rondliep en nu ehm 2005 hebben we het er maar druk mee.

Jouw schijnbare overtuiging van je gelijk siert je anders niet zo. Ik hoop dat je doorhebt dat jouw interpretatie 1 van de velen is, en de kans dat de jouwe de enige juiste is bijzonder klein is. Maar kennelijk werkt geloof niet met zulke ratio, en mag je met volle overtuiging kansloos alle vorm van rationeel nadenken overboord gooien.quote:

Dat denken sommige zeer zwaar gelovigen ja... die verstand op nul zetten en onder het mom van liefde iedereen uitkotsen...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 09:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
God houdt dus niet van iedereen? Sommige mensen wíl hij gewoon de hel in hebben?

Mijn Lillith, wat doe jequote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:09 schreef Flying_nomad het volgende:
De canonieke geschriften, de gnostische overleringen, de totaal bizarre verhalen over 'Lilith' die hier rondgang doen. Die mensen die hierover willen discusseren zijn alleen opzoek naar hun eigen waarheid. Niks ervan dat ze de Bijbel willen snappen, of ook maar zouden willen 'geloven' in de eeuwige en enige boodschap die er in beklonken ligt.
Filia, Eros, Storge.... en nu?quote:Agape,

beste,quote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jouw schijnbare overtuiging van je gelijk siert je anders niet zo. Ik hoop dat je doorhebt dat jouw interpretatie 1 van de velen is, en de kans dat de jouwe de enige juiste is bijzonder klein is. Maar kennelijk werkt geloof niet met zulke ratio, en mag je met volle overtuiging kansloos alle vorm van rationeel nadenken overboord gooien.

En in één adem door maak je alle andersdenkenden min of meer belachelijk. Maar ja, dat mag, want jij hebt de waarheid in pacht.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:01 schreef Flying_nomad het volgende:
Maar ik heb niet gezegt, geschreven en whatever more dat jij niet mag argumenteren tot je een ons weegt. Ik geef alleen mijn mede-geloofsgenoot een suggestie die wellicht bruikbaar is voor hem/ haar.

Dat snap ik. En ik beredeneer niet alles rationeel, mocht je dat denken. Maar jou manier van denken sluit gewoon alle andere deuren. Dat is soms beangstigend. Ikzelf probeer altijd voor me te houden dat er misschien wel andere mogelijkheden zijn. Jammer dat religie niet zo werkt, het eist volledige toewijding. Maar je staat volledig in je recht, natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:01 schreef Flying_nomad het volgende:
[..]
Geloof is niet rationeel te beargumenteren
vrdl grt,
Pat

Bijdehandjequote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:56 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Mijn Lillith, wat doe je![]()
[..]
Filia, Eros, Storge.... en nu?

Da's niet echt tof van je, maar als je dit zo ziet (terwijl ik dacht toch de moeite te hebben genomen zo'n interpretatie te vermijden) dan sorry !!!!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En in één adem door maak je alle andersdenkenden min of meer belachelijk. Maar ja, dat mag, want jij hebt de waarheid in pacht.

ben je dronken ofzo ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:15 schreef Flying_nomad het volgende:
p.s. Lol
Waar zullen we het eens over gaan hebben (ja is flauw) Spijt me echt (beetje maar)

Heel erg offtopic: jij bent al de 2e gelovige die Lotte probeert te versieren. Op een forum notabenequote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:12 schreef Flying_nomad het volgende:
[..]
Maarre (ben nieuwsgierig van aard) heel leuk profiel(praatje) heb je, discuseren met jou (maar dan niet over het geloof,) lijkt me wel leuk...........
Anyway, lekker recalcitrant dus he............ ben ik ook !!`
heb je wellicht (jaja weet het is vreselijk offtopic, sorry allemaal, sue me if you want!!!) ergens een MP-3 ofzo van je band ?? (of een mpeg filmpje) ben wel benieuwd eigenlijk !!!

Jij vindt dat dit:quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:14 schreef Flying_nomad het volgende:
Da's niet echt tof van je, maar als je dit zo ziet (terwijl ik dacht toch de moeite te hebben genomen zo'n interpretatie te vermijden) dan sorry !!!!
getuigt van respect voor mensen die het anders zien?quote:Het heeft totaal geen zin om, zoals hier gebeurt eigen (veelal) onzinnige interpretaties aan te gaan en daarmee een 'eigen' verstaan op te stellen van de Bijbel.
'yoda' zou zeggen, het wiel uitvinden opnieuw, gebeuren hier
De canonieke geschriften, de gnostische overleringen, de totaal bizarre verhalen over 'Lilith' die hier rondgang doen. Die mensen die hierover willen discusseren zijn alleen opzoek naar hun eigen waarheid. Niks ervan dat ze de Bijbel willen snappen, of ook maar zouden willen 'geloven' in de eeuwige en enige boodschap die er in beklonken ligt.
Deze mensen geloven hun eigen waarheid en elke christen die in de kuil trapt om hier een discussie mee aan te gaan wordt gezien als een welkome prooi die bestookt gaat worden met oneigenlijke argumentatie en filosofische redenatie.

Ja daaaaag !!!!!!!,quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Heel erg offtopic: jij bent al de 2e gelovige die Lotte probeert te versieren. Op een forum notabene![]()

Beetje plagen ??? doen jullie zo vaak..............(jegens gelovigen), is niets mis mee hoor, maar mag ik ook eens ??quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:17 schreef Frezer het volgende:
Als je vind dat je niet over religie kunt discussiëren, wat doe je dan in dit topic als ik vragen mag?

Het heeft weinig zin om het te ontkennen denk ik.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:39 schreef Flying_nomad het volgende:
Laat gerust een berichtje achter ofzo.............altijd leuk, Lupa jij was de laatste zag ik :-)

Jij bent ook een modje zonder ballen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:45 schreef Haushofer het volgende:
Uhmm.....ik verwijs nog even subtiel naar de OP, en naar het woordje on-topic
( ja, ik kan er ook wat van)

Waarom heb je dan zo'n misplaatste ondertitel? Daarin betrek je causaliteit in het geloof. En causaliteit is een wetenschappelijke term.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:50 schreef Flying_nomad het volgende:
Probeer dus niet met wetenschap (of haar argumenten) het geloof te onderbouwen of omver te werpen, dit is bij voorbaat kansloos.........

Briljant topic.......... Amai zeg !!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jij bent ook een modje zonder ballen.
De Genesisvloek. De Genesisvloek is eigenlijk een zegen, zoals uiteengezet in mijn briljante topic Satan is goed, God is slecht Dat zit al vol, maar het is wel een interessante discussie in het licht van dit topic. Misschien kunnen we er een deel 2 op wagen of er alhier op verder borduren, voor degenen die van handwerken houden.

het is hier eigenlijk de bedoeling dat je dan gaat uitleggen waarom haar argumenten in jouw ogen zinloos zijn. Trouwens, met betrekking tot je andere post:quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:58 schreef Flying_nomad het volgende:
[..]
Briljant topic.......... Amai zeg !!
't gaat verder wel goed met je he![]()
Eigenlijk vraag je erom......maar goed, heb me zelf voorgenomen d'r niet in mee te gaan (tenminste niet te ver)

Sterk gezien !!!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:56 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Waarom heb je dan zo'n misplaatste ondertitel? Daarin betrek je causaliteit in het geloof. En causaliteit is een wetenschappelijke term.

Kom op zeg. Wie probeert het christelijk geloof op wetenschappelijke basis te onderbouwenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:50 schreef Flying_nomad het volgende:
Alright, zal niet meer flauw doen.............(probeer het tenminste)
Waarom denken jullie het christelijk geloof of religie in het algemeen te kunnen be-argumenteren in logische termen ?

Nee, da's ook triviaal: God is in geen enkel opzicht rationeel, logisch of wetenschappelijk te verantwoorden. Je ondertitel is dus wetenschappelijk gezien nonsens, en aangezien causaliteit een wetenschappelijk begrip is, denk ik dat je toch doelt op een wetenschappelijke/rationele kijk. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om alle rationaliteit over boord te gooien, maar dan zijn zulke uitspraken volstrekte onzin.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:02 schreef Flying_nomad het volgende:
[..]
Sterk gezien !!!
maar toch zoals ik al schreef, wetenschap sluit het bestaan van God niet uit..... Zo misplaatst is ie dus niet als je erover nadenkt. (en dit is dus niet mijn stelling, doch logisch te beargumenteren zoals ik al schreef)

Vandaar ook mijn eerste post 'Been there, done that !! Dacht je dat ik dat verzon ofzo...... ??quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:05 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Kom op zeg. Wie probeert het christelijk geloof op wetenschappelijke basis te onderbouwen
Israel als Gods tijdklok![]()

mja, en zo wordt je geloof steeds makkelijker verdedigbaar gelukkig. alleen nog geloven in de onbewijsbare zakenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:08 schreef Flying_nomad het volgende:
[..]
Vandaar ook mijn eerste post 'Been there, done that !! Dacht je dat ik dat verzon ofzo...... ??
Heb die fout ook gemaakt hoor, niet de laatste om dat toe te geven, is weer tijdje terug. Maar lees vooral het begin eens doorbest interessant hoor .....

Jij je zin (vind het niet erg !!) als je off-topic wil gaan discusseren over mijn cosmologische argumentatie welks ik als onderschrift gebruik, kijk ff hier voor mogelijkheden om het af te krakenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:06 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, da's ook triviaal: God is in geen enkel opzicht rationeel, logisch of wetenschappelijk te verantwoorden. Je ondertitel is dus wetenschappelijk gezien nonsens, en aangezien causaliteit een wetenschappelijk begrip is, denk ik dat je toch doelt op een wetenschappelijke/rationele kijk. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om alle rationaliteit over boord te gooien, maar dan zijn zulke uitspraken volstrekte onzin.

Daarom gaf ik je die links ook; daar is dit uit ten treure besproken, en dacht dat je dat misschien wel interessant zou vinden.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:22 schreef Flying_nomad het volgende:
[..]
Jij je zin (vind het niet erg !!) als je off-topic wil gaan discusseren over mijn cosmologische argumentatie welks ik als onderschrift gebruik, kijk ff hier voor mogelijkheden om het af te kraken![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Cosmological_argument
nu echtdoen..........

Mijn volgende poging is de hele EO-Jongerendag te verstorenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Heel erg offtopic: jij bent al de 2e gelovige die Lotte probeert te versieren. Op een forum notabene![]()

(ja, ben nog wakker.......kon het niet laten die links eens door te lezen)quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:35 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Daarom gaf ik je die links ook; daar is dit uit ten treure besproken, en dacht dat je dat misschien wel interessant zou vinden.

Is goe...... Lott, maar heb je wel of geen audio sample's online (geldt ook voor Haushofer b.t.w.)quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:53 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Mijn volgende poging is de hele EO-Jongerendag te verstoren
Nah.. in zulke onderwerpen wordt er niet ingegaan op fotogluurders... dus iets minder eros en iets meer agape aub :p
Yeah....cool hequote:Het gaat hier op een slowchat lijken

Stelde ik al.................maarre, leuk detail is dat de Bijbel zelf stelt dat inhoudelijk in de schepping (die ik zowel als reden voor.....als gevolg van.... tegelijk beschouw) een bewijsvoering ligt van God zelf.quote:Je zult zien: geloof, of het bestaan van God, is niet rationeel af te leiden. Rationeel houdt in, dat je voor een bestaan van iets een bewijs kan leveren. En dat lukt je niet met God.

dat bewijs ligt er alleen als je de aanname doet dat de God van Israël bestaat en de bijbel door hem geinspireerd isquote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:29 schreef Flying_nomad het volgende:
gekopieerd van topic Het begin
van Haushofer
[..]
Stelde ik al.................maarre, leuk detail is dat de Bijbel zelf stelt dat inhoudelijk in de schepping (die ik zowel als oorzaak en doel tegelijk beschouw) het bewijs ligt van God zelf.
Romeinen 1:20

Persoonlijk antwoorde ik dat rationeel verklaren dus niet mogelijk is...........quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:33 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat bewijs ligt er alleen als je de aanname doet dat de God van Israël bestaat en de bijbel door hem geinspireerd isgoed voorbeeld van een cirkelredenatie...dat wel !
![]()

Maar wat interesseert het mij nou waarover de bijbel spreektquote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:42 schreef Flying_nomad het volgende:
[..]
Persoonlijk antwoorde ik dat rationeel verklaren dus niet mogelijk is...........
Daarnaast gaf ik een detail dat de bijbel zelf spreekt (ik dus niet, dus geen cirkel-redenatie aangezien ik deze redenering niet zelf maak !) over een vers wat spreekt over inherent bewijs in de schepping zelf.
Jongen........!!, leg me geen woorden in mijn mond...............je weet toch dat ik sta voor 'Geloof is niet rationeel te bewijzen !'

Dus......... ?? t'was een detail van toepassing op wat hij schreef, daarnaast gaat dit topic niet over pinkeltje (tenminste niet totdat jij het ter sprake bracht)quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:44 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Maar wat interesseert het mij nou waarover de bijbel spreektDe Koran spreekt weer over andere dingen. En Pinkeltje spreekt over nog andere zaken.
snijdt geen hout............verder niet relevant betreffende mijn originele post.quote:Daar hecht je pas belang aan wanneer je gelooft dat de bijbel het woord van God is. Vandaar mijn verwijzing naar cirkelredenatie.

analyse:quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:29 schreef Flying_nomad het volgende:
gekopieerd van topic Het beginleuk detail is dat de Bijbel zelf stelt dat inhoudelijk in de schepping (die ik zowel als reden voor.....als gevolg van.... tegelijk beschouw) een bewijsvoering ligt van God zelf.
Romeinen 1:20

Dat is een conclusie die ik trek gebasseerd op het gegeven dat je met verwonderlijk veel energie hard je best doet om anti christelijk over te komen, laat staan het door cynisme doorspekte gedachtegoed waar je mee spot richting mij, niet dat ik daar van uit m'n lood geraakt, ik vind het eerder jammer...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 09:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
God houdt dus niet van iedereen? Sommige mensen wíl hij gewoon de hel in hebben?

Hoezo is het de bedoeling dat ik jou overtuig ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:22 schreef Frezer het volgende:
[..]
Ik kan er ook niks aan doen dat ik met je van mening verschil over die "inhoudelijke info". Je hebt nog nergens een voor mij overtuigende argumentatie gegeven dat die twee een weloverwogen keus konden maken. Ik schoffeer niemand, dat jij dat zo voeld ligt wel degelijk aan jezelf.

Vanuit de Liefde voor God's Woord ja, gebasseerd op het Woord ja..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 09:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik haat niemand. Jij bent degene die hier constant mensen belachelijk maakt, ik vind dat niet pleiten voor die godsdienst van je. Ik dacht namelijk altijd dat die deels op liefde voor je medemens was gestoeld.

Kijken of je kunt snappen wat hier gezegd word :quote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Waarom wil jij blijkbaar zo graag zien dat mensen jou 'schofferen' (terwijl je zelf voortdurend op de man speelt, iets dat je mij nog niet hebt zien doen omdat ik dat laag vind en geen manier om een discussie te winnen)? Ik schoffeerde hooguit jouw God. Of ben jij God? Of heeft Hij jou aangesteld om je in Zijn plaats geschoffeerd te voelen? Ik denk dat God oud en wijs genoeg is om zelf te bepalen of Hij zich laat schofferen.

Onthoud :quote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Laten we het maar houden op 'zoals de waard is...'.
te snappen ?quote:1 Petrus 4-7:12
Geliefde broeders en zusters, wees niet verbaasd over de vuurproef die u ondergaat; er overkomt u niets uitzonderlijks.
Hoe meer u deel hebt aan Christus’ lijden, des te meer moet u zich verheugen, en des te uitbundiger zal uw vreugde zijn wanneer zijn luister geopenbaard wordt.
Als u gehoond wordt omdat u de naam van Christus draagt, prijs u dan gelukkig, want dat betekent dat de Geest van God in al zijn luister op u rust.
Laat niemand van u moeten lijden omdat hij een moordenaar is, een dief, misdadiger of onruststoker.
Maar als u lijdt omdat u christen bent, schaam u dan niet en draag die naam tot eer van God.
Besef goed dat de tijd van het oordeel is aangebroken.
Dat oordeel begint bij Gods eigen mensen.
Als het bij ons begint, hoe zal het dan aflopen met hen die weigeren het evangelie van God te aanvaarden?
Als zij die rechtvaardig leven al ternauwernood gered kunnen worden, hoe moet het dan gaan met hen die zondigen doordat ze God niet gehoorzamen?
Daarom moeten allen die lijden omdat God dat wil, het goede blijven doen en hun leven toevertrouwen aan hem op wie wij mogen vertrouwen omdat hij ons heeft geschapen.

Ten eerste krijg je niets in het leven zomaar kado tenzij God zo beslist.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:57 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik vertel dat voor mij bepaalde zaken moeilijk te begrijpen zijn, vervolgens stel ik een aantal vragen, om het beter te kunnen begrijpen. Dan kom jij met een hele lap tekst, die totaal onbegrijpelijk is, en ook nog eens geen antwoorden biedt op mijn vragen. Vervolgens kom jij met bovenstaande onbenullige reactie. Je zou ook gewoon mijn nieuwsgierigheid kunnen begrijpen, en een relevant antwoord geven. Lotte slaagt daar tenslotte ook in, dus waarom jij dan niet?

Ik hoef jou niet te overtuigen echt niet..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:22 schreef Frezer het volgende:
[..]
Ik kan er ook niks aan doen dat ik met je van mening verschil over die "inhoudelijke info". Je hebt nog nergens een voor mij overtuigende argumentatie gegeven dat die twee een weloverwogen keus konden maken. Ik schoffeer niemand, dat jij dat zo voeld ligt wel degelijk aan jezelf.

Genoteerd.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:09 schreef Flying_nomad het volgende:
[..]
Hey Tiesemans,
Ik wil je graag wat adviseren (als mede christen),
De Bijbel spreekt voor zich zelf, diegene die echt de moeite nemen de vragen die bij hun opkomen op te zoeken via concordeance, via de septuagint, door middel van bestudering van grondteksten, hebreeuw, grieks etc,
Het heeft totaal geen zin om, zoals hier gebeurt eigen (veelal) onzinnige interpretaties aan te gaan en daarmee een 'eigen' verstaan op te stellen van de Bijbel.
De canonieke geschriften, de gnostische overleringen, de totaal bizarre verhalen over 'Lilith' die hier rondgang doen.
Die mensen die hierover willen discusseren zijn alleen opzoek naar hun eigen waarheid.
Niks ervan dat ze de Bijbel willen snappen, of ook maar zouden willen 'geloven' in de eeuwige en enige boodschap die er in beklonken ligt.
Jongen of (Dame) ' bedoel dus Tiesemans' leer als christen te handelen en dat niet wat je hier doet door woordspelletjes en eigen gelijk halen.
Deze mensen geloven hun eigen waarheid en elke christen die in de kuil trapt om hier een discussie mee aan te gaan wordt gezien als een welkome prooi die bestookt gaat worden met oneigenlijke argumentatie en filosofische redenatie.
So not done![]()
Agape,
FN aka Patrick

Zoek en gij zult vinden !quote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:51 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Nergens in de bijbel kan je terugvinden dat 'de waarheid' niet voor iedereen zal zijn.
Maar uiteraard nieuwsgierig naar de tegenreactie.
Gaat er al een lichtje branden ?quote:Matteüs 13-36:43 Onderwijs der discipelen
En zijn discipelen kwamen bij Hem en zeiden: Maak ons de gelijkenis van het onkruid in de akker duidelijk.
Hij antwoordde en zeide: Die het goede zaad zaait, is de Zoon des mensen; de akker is de wereld; het goede zaad, dat zijn de kinderen van het Koninkrijk; het onkruid zijn de kinderen van de boze; de vijand, die het gezaaid heeft, is de duivel; de oogst is de voleinding der wereld; de maaiers zijn de engelen.
Zoals nu het onkruid verzameld wordt en met vuur verbrand, zo zal het gaan bij de voleinding der wereld.
De Zoon des mensen zal zijn engelen uitzenden en zij zullen uit zijn Koninkrijk verzamelen al wat tot zonde verleidt en hen, die de ongerechtigheid bedrijven, en zij zullen hen in de vurige oven werpen; daar zal het geween zijn en het tandengeknars.
Dan zullen de rechtvaardigen stralen als de zon in het Koninkrijk huns Vaders. Wie oren heeft, die hore!
en nu ?quote:Johannes de doper - Matteüs 3-1:12
In die dagen trad Johannes de Doper op en hij predikte in de woestijn van Judea, en zeide: Bekeert u, want het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen.
Hij toch is het, van wie door de profeet Jesaja gesproken werd, toen hij zeide:
De stem van een, die roept in de woestijn: Bereidt de weg des Heren, maakt recht zijn paden.
Hij nu,Johannes,droeg een kleed van kameelhaar en een lederen gordel om zijn lendenen; en zijn voedsel bestond uit sprinkhanen en wilde honing.
Toen liep Jeruzalem en heel Judea en de gehele Jordaanstreek tot hem uit, en zij lieten zich in de rivier, de Jordaan, door hem dopen, onder belijdenis van hun zonden.
Toen hij nu zag, dat vele van de Farizeeën en Sadduceeën tot de doop kwamen, zeide hij tot hen: Adderengebroed, wie heeft u een wenk gegeven om de komende toorn te ontgaan?
Brengt dan vrucht voort, die aan de bekering beantwoordt; en beeldt u niet in, dat gij bij uzelf kunt zeggen: Wij hebben Abraham tot vader, want ik zeg u, dat God bij machte is uit deze stenen Abraham kinderen te verwekken.
Reeds ligt de bijl aan de wortel der bomen: iedere boom dan, die geen goede vruchten voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen.
Ik doop u met water tot bekering, maar Hij, die na mij komt, is sterker dan ik; ik ben niet waardig Hem zijn schoenen na te dragen; die zal u dopen met de heilige Geest EN met vuur.
De wan is in zijn hand en Hij zal zijn dorsvloer geheel zuiveren en zijn graan in de schuur bijeenbrengen, maar het kaf zal Hij verbranden met onuitblusbaar vuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |