abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27929963
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 20:43 schreef -Lotte- het volgende:
Er was nog maar 1 man
Jij neemt het Adam en Eva-verhaal letterlijk, begrijp ik?
pi_27930016
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 19:57 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de precieze reden dat de wetten in het oude testament niet op toepassing zijn op Christenen ? Jezus heeft naar mijn weten zelf gezegt dat hij niet is gekomen om die wetten te ontbinden.
Volgens mij staat ontbinden meer voor het 'afbreken van'. Hij zei dacht ik dat hij ze vervulde. Ze waren niet meer nodig. Ze hadden hun taak bewezen.

Zover ik altijd begrepen heb, zijn de eerste geboden gegeven om de mensen alvast iets mee te geven... Alleen zijn wetten zonder voorbeeld weinig waard, dat is gebleken... mensen legden elkaar er enorm zware lasten mee op.

Jezus gaf veel meer waarde aan bepaalde geboden.. door zelf een goed voorbeeld te zijn en als een soort rolmodel te fungeren voor de toekomst, ipv wat geschreven wetten.

Mja, zo zie ik het
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
pi_27930153
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 20:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Jij neemt het Adam en Eva-verhaal letterlijk, begrijp ik?
Ik sprak hierboven over dat er voor de zondeval nog geen homo geconstateerd was. Ik denk als je in de zondeval geloofd als een letterlijk iets, dat je ook Adam en Eva letterlijk moet nemen. Althans, ik kan me even nog niets voorstellen bij een symbolische zondeval.

Of ik erin geloof? Lastig. Geloof je in de bijbel, geloof je in een God...
Het begint bij 1 aanname, en de rest baseer je daarop. Je kan namelijk niets ervan bewijzen en dus op de vraag of ik geloof in de zondeval, kan ik alleen maar zeggen dat ik 'denk' dat wat er beschreven is vrij goed zal overeenkomen met wat er echt gebeurd is.

Maar tis een lastige vraag Lupa.. het begint al bij 'geloof je'.
Mijn fotoboek
  dinsdag 14 juni 2005 @ 20:54:15 #184
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27930207
Op die manier kun je echter ook rederen dat inteelt door de zondeval komt..
pi_27930367
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 20:54 schreef Alicey het volgende:
Op die manier kun je echter ook rederen dat inteelt door de zondeval komt..
Ook als er geen zondeval zou zijn, zouden Adam en Eva volgens het bijbelse verhaal zichzelf voortplanten. En tis vrij lastig om iemand te vinden die geen familie is als je dezelfde ouders hebt.

Verklaring voor het niet krijgen van mismaakte kinderen ( als broer en zus gaan .... ), is dat ze dichter bij de volmaaktheid lagen, maar dat is uiteraard nergens beschreven in de bijbel, simpelweg een aanname die mensen doen om het te verklaren.
Mijn fotoboek
  dinsdag 14 juni 2005 @ 20:59:30 #186
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27930393
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 20:58 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

Ook als er geen zondeval zou zijn, zouden Adam en Eva volgens het bijbelse verhaal zichzelf voortplanten. En tis vrij lastig om iemand te vinden die geen familie is als je dezelfde ouders hebt.
Juist, oftewel het feit dat er geen andere mensen waren is geen argument.
pi_27930420
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 20:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Juist, oftewel het feit dat er geen andere mensen waren is geen argument.
Maar er waren toen ook nog geen geboden dat het niet zou mogen, toch? Of snap ik even niet welke kant je op wil?
Mijn fotoboek
  dinsdag 14 juni 2005 @ 21:02:02 #188
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27930478
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:00 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

Maar er waren toen ook nog geen geboden dat het niet zou mogen, toch? Of snap ik even niet welke kant je op wil?
Ik doel er meer op dat het feit dat er geen praktiserende homoseksuelen waren niets heeft te maken met perfectie, maar puur met dat de omstandigheden dusdanig waren dat het er niet KON zijn. Net zoals geldt dat inteelt onontkoombaar was.
pi_27930688
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik doel er meer op dat het feit dat er geen praktiserende homoseksuelen waren niets heeft te maken met perfectie, maar puur met dat de omstandigheden dusdanig waren dat het er niet KON zijn. Net zoals geldt dat inteelt onontkoombaar was.
Ah, zo. Klopt. Lastige alleen is dat we nu alleen kunnen gokken naar hoe de situatie zich zou hebben ontwikkeld als ze niet gezondigd hadden. We kennen alleen de huidige situatie..

Vraag is ook, waar trek je de grens wel. Ik denk dat iedereen hier zou zeggen dat het niet gezond is als een volwassene het met een kind zou doen.. of iemand met een dood iemand. Hoe groter het verschil van wat de massa 'normaal' vindt... des te groter de taboe. In Rome was vroeger sex met kinderen bijna algemeen geaccepteerd.

Niet dat ik nu dingen over 1 lijn wil strepen, maar je weet nooit hoe dingen zich ontwikkeld zouden hebben, of hoe alles bedoeld is. Puur door te zeggen dat 'als het gebeurd', dat het dus in de natuur zit en dus moet het mogen... is een lastig punt. Elk persoon die afwijkt van de massa zal zo'n argument graag willen gebruiken.
Mijn fotoboek
  dinsdag 14 juni 2005 @ 21:11:30 #190
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27930773
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:08 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

Ah, zo. Klopt. Lastige alleen is dat we nu alleen kunnen gokken naar hoe de situatie zich zou hebben ontwikkeld als ze niet gezondigd hadden. We kennen alleen de huidige situatie..

Vraag is ook, waar trek je de grens wel. Ik denk dat iedereen hier zou zeggen dat het niet gezond is als een volwassene het met een kind zou doen.. of iemand met een dood iemand. Hoe groter het verschil van wat de massa 'normaal' vindt... des te groter de taboe. In Rome was vroeger sex met kinderen bijna algemeen geaccepteerd.

Niet dat ik nu dingen over 1 lijn wil strepen, maar je weet nooit hoe dingen zich ontwikkeld zouden hebben, of hoe alles bedoeld is. Puur door te zeggen dat 'als het gebeurd', dat het dus in de natuur zit en dus moet het mogen... is een lastig punt. Elk persoon die afwijkt van de massa zal zo'n argument graag willen gebruiken.
Interessant is hier dat je het over ontwikkeling hebt. Is het in dat licht niet sowieso zinloos om een absolute statische moraal trachten te zoeken?
pi_27930939
Er zit wel een hemeslbreed verschil tussen een volwassene die het met een kind doet en twee volwassenen die het -met wederzijdse instemming- met elkaar doen.

In Rome was seks met kinderen niet algemeen geaccepteerd. Je bent zeer slecht geïnformeerd. Als je doelt op de pederastie in Griekenland; dit was alleen onder vrij specifieke omstandigheden aanvaard.
pi_27933794
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:11 schreef Alicey het volgende:

[..]

Interessant is hier dat je het over ontwikkeling hebt. Is het in dat licht niet sowieso zinloos om een absolute statische moraal trachten te zoeken?
Misschien, misschien niet
Als de bijbel bedoeld is als een boek met richtlijnen voor het leven, voor nu en voor later, dan niet.
Is de bijbel bedoeld als een boek, alleen voor de mensen duizenden jaren terug, dan misschien wel.

De bijbel geeft zelf weinig ruimte voor wetten die na verloop van tijd hun kracht kwijtraken.
Mijn fotoboek
pi_27933984
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er zit wel een hemeslbreed verschil tussen een volwassene die het met een kind doet en twee volwassenen die het -met wederzijdse instemming- met elkaar doen.

In Rome was seks met kinderen niet algemeen geaccepteerd. Je bent zeer slecht geïnformeerd. Als je doelt op de pederastie in Griekenland; dit was alleen onder vrij specifieke omstandigheden aanvaard.
Klopt, ik zei het misschien iets te gechargeerd. Wat ik misschien beter bedoel is dat in de topdagen van een wereldmacht, de regels losser worden en er meer dingen geaccepteerd(normaal bevonden) worden.

Uiteraard niet in alle kringen, maar als de mensen met de macht, het geld enz... zulke dingen normaal gaan vinden, dan is de verandering flink ingezet lijkt mij.

Daarnaast ben ik het er helemaal mee eens dat het twee verschillende dingen zijn. Het punt wat ik alleen wil maken is dat de grens tussen wat normaal bevonden wordt afhangt van hoeveel mensen er (openlijk) voor uitkomen.
Mijn fotoboek
pi_27945769
Ik wil niet vervelend doen, maar het is voor mij, vanuit mijn referentiekader echt zo moeilijk voor te stellen dat mensen eerder geloven in een letterlijk adam en eva verhaal dan in een symbolisch verhaal. Als je het symbolisch opvat, is het allemaal heel begrijpelijk, en worden veel vragen beantwoord. Neem je het letterlijk dan blijven er erg veel vragen open staan. Je zou toch verwachten dat Gods Woord duidelijk en helder zou zijn?

Wat dat betreft vind ik de bijbel toch echt een sprookjesboek. En dan niet in de negatieve zin. Sprookjes zijn geen verzonnen verhaaltjes zoals veel mensen de bijbel met sprookjesboeken vergelijken. Sprookjes zijn verhalen met duidelijke moraal en vol met waarschuwingen, ze betekenen wel degelijk meer, en waren eigenlijk niet eens bestemd voor kleine kinderen. Ze gaven echter antwoord op vragen die te maken hadden met onderwerpen die doorgaans te taboe waren om rechtstreeks te kunnen beantwoorden. Zo zie ik persoonlijk de bijbel ook...

Neem je het verhaal van adam en eva letterlijk dan blijf je je afvragen: hoe komt het dat mensen dan niet allemaal op elkaar lijken? Hoe komt het dan alleen het midden-oosten toegang had tot die verhalen? Hoe komt het dat de mens zo verspreid is geraakt over de aarde in een betrekkelijk korte tijd? etc. etc.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_27969399
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:42 schreef djenneke het volgende:
Ik wil niet vervelend doen, maar het is voor mij, vanuit mijn referentiekader echt zo moeilijk voor te stellen dat mensen eerder geloven in een letterlijk adam en eva verhaal dan in een symbolisch verhaal. Als je het symbolisch opvat, is het allemaal heel begrijpelijk, en worden veel vragen beantwoord. Neem je het letterlijk dan blijven er erg veel vragen open staan. Je zou toch verwachten dat Gods Woord duidelijk en helder zou zijn?
Goede vraag. Probleem is alleen, we kunnen het niet bewijzen. Stel het is allemaal echt gebeurd, dan kan het vreemd zijn... en dan kunnen we een heleboel vragen hebben, maar dan komt het op geloof aan.... en je moet dan wel.

Is het niet echt gebeurd, dan is het een mooi verhaal waarmee we inderdaad een heleboel leuke dingen kunnen doen, maar met een andere drijfveer.

Je zou verwachten dat Gods woord duidelijk zou zijn, maar misschien is het wel bedoeld als een puzzel. Misschien wilde God wel dat de mens veel moeite zou doen zodat iedereen persoonlijk ( geloof is moeilijk uit te leggen ) zou beseffen wat de 'echte' waarheid achter alles was.
Mijn fotoboek
pi_27970017
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 23:31 schreef -Lotte- het volgende:
beseffen wat de 'echte' waarheid achter alles was.
besef jij het al ?
  donderdag 16 juni 2005 @ 06:28:16 #197
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27972925
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 23:54 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

besef jij het al ?
Waardoor weet u het?
Omdat u lid van een gemeente bent?
- omdat Christus door u leeft.
U bent zo bevrucht door Zijn Geest, dat u voor al het andere een gevangene bent.
U bent in hechtenis genomen voor het Evangelie, gebonden aan het Woord.
En al de kinderen die u voortbrengt zijn dit ook, want u bent een gevangene.

U kunt geen overspel begaan omdat u al bevrucht bent.
Glorie!
Hij heeft geen toegang meer.
De schoot des levens is voor elk ander leven gesloten.
U bent reeds de Zijne door voorbestemming.
Dat Zaad is tot Leven gekomen.
Niets van de wereld kan binnen komen.

U behoort Christus toe en Hem alleen!
Reeds voltooid; het Zaad was daar.
Het Zaad was daar reeds...
Wanneer werd het erin gelegd?
- voor de grondlegging der wereld.
Hij heeft ons voorbestemd tot het Eeuwige Leven.
En zodra die leven-gevende stroom, dat Zaad, daar ligt, kan ander zaad dat binnen wil komen, niet opgenomen worden.
Dat ging gewoon niet, want toen dàt Zaad binnenkwam sloot het snel de moederschoot toe en al het andere zaad werd eruit gedreven
(ziet u, op die wijze is het) en u werd een gevangene, ingesloten in Christus, Christus in u.
Zijn leven brengt Zijn betuiging en Zijn tekenen voort.
Het toont zijn levenstekenen als een bewijs van Zijn opstanding en bewijst het Eeuwige Leven daarmee aan de wereld en betuigt aan de wereld dat wij levend zijn in Hem.
Stelt u zich dat voor!
Levend met God, onze Verlosser, die ons, de Gemeente, heeft geschapen voor dat doel, met Zijn geschapen Leven in ons.
Mozes kon door Gods Woord zeggen: "Laten er vliegen komen", en er kwamen vliegen.
Een God die vliegen kan scheppen, kan ook eekhoorntjes scheppen.
Hij kan doen wat Hij maar wil..., God.
Deze zelfde God (dat Scheppende Leven - begrijpt u?) die in u is, kan... Maar u bent een gevangene; u kunt het niet uitspreken totdat Hij zegt: "Spreek het", maar wanneer het gesproken wordt, is het Gods Woord.

Hij heeft bevestigd dat het dat was, al het andere is in orde, dan weet hij, dat als het wordt gesproken, het ook zo moet gebeuren.
Ziet u?
Mozes nam zijn staf en zei: "Laat er kikvorsen komen!"
, want God had gezegd: "Laat er kikvorsen komen."
Hij zond het gewoon verder door, zo is het.
En overal zaten kikvorsen, overal waren kikkers.
Waar kwamen ze vandaan?
Niemand wist het; daarvóór waren ze er niet.
Maar God, de Schepper, werkend door een mens, schiep deze levende wezens.
Dezelfde God, die de eerste kikvors heeft gemaakt kan ook de tweede kikvors maken.
Hij maakt alle kikvorsen.
Hij maakte de eerste eekhoorn;
Hij maakte de tweede eekhoorn; Hij maakte elke eekhoorn;
Hij kan eekhoorns maken, waar geen eekhoorn is.
Hij kan doen, wat Hij maar wenst te doen. Hij is God!
Hij is God; Hij heeft Leven!

Heeft niet de Bijbel in het boek Openbaring gezegd:
- Jezus zei het Zelf: "Ik, Jezus, heb Mijn engel gezonden, om ulieden dit te betuigen...
Indien iemand hieraan toevoegt of ervan afneemt"... (Openbaring 22:16, 18, 19 ).
Wanneer nu al dit harteleed en al die zorgen zijn gekomen omdat een vrouw twijfelde aan één Woord van God, zal Hij u dan vrijuit laten gaan als ú één Woord betwijfelt?
Dan zou Hij onrechtvaardig zijn.
Begrijpt u, dat zou niet juist zijn, allen zijn veroordeeld.
Hier staat één mens: hij veroorzaakte al deze smart, omdat hij twijfelde aan één Woord.
Daar gaat de mens verder en krijgt vele jaren ervaring, al die dingen daar in de Bijbel,enzovoort
en dan zijn er anderen die hun léven ervoor hebben gegeven...
Zou God dan zeggen: "O, ú kunt uw gang gaan en er rustig van eten.
Dat is in orde. Ik zal u toch wel vrijuit laten gaan."
God handelt niet met aanzien des persoons.
God handelt niet met aanzien des persoons!

Nu kijk. Let nu op. Let op.

Hij is het Hoofd van het Lichaam dat is geboren uit de zonde van ongeloof in Gods Woord.
Dat sluit elke denominatie uit, elke geloofsbelijdenis, elk ongeloof in het Woord, wat Hijzelf is, het Woord des Levens. Ziet u?
Alleen het Woord heeft Leven.
Elk ander woord is een kruising.
Ongeacht hoeveel het erop lijkt, het is niet het Woord.
Het Woord brengt zijn Eigen Leven voort, dat Eva ruilde voor persoonlijke kennis.
(Ziet u hoe de kerk dat vandaag weer doet, door het verstandelijk begrip van de een of andere mens?).
Mozes had een groot begrip van God, totdat hij de brandende braambos ontmoette; toen zag hij zijn fout in.
De brandende braamstruik had wat Mozes ontbrak.
Het Woord heeft wat de denominatie ontbreekt.
Het maakt deel uit van Gods geheimenis.
Zoals God Zich hier openbaarde en werd opgewekt door het Woord, zo openbaart Hij ook de Gemeente en wekt Hij haar op door hetzelfde Woord.
Het is een deel van Zijn drievoudig geheimenis.

Als u niet precies bent als die kerk - bijv u Katholieken - en niet geheel met hun leer overeenstemt, hoe kunt u zich dan onder de rechtsbevoegdheid van een paus stellen, die zegt dat hij opvolger is - in de apostolische opvolging - van Petrus,
als deze paus en zijn kerk zo in tegenspraak met dit eerste Woord leren,
terwijl God toch met tekenen en wonderen te kennen gaf wat Zijn Gemeente is.
Terwijl u ook ziet hoe ditzelfde Woord vandaag wordt uitgedragen in al haar zuiverheid; dezelfde opstanding tonend die Hij daar had
- dat God woont temidden van Zijn volk en dezelfde dingen doet, hoe kunt u dan Rome als hoofd erkennen.
Ons Hoofd is in de hemel.
Ik ga niet naar Rome, ik ga naar de hemel als ik sterf.
Ziet u? Het Hoofd is in de Hemel.

Bedenk, in de laatste dagen zal het weer precies teruggaan en de eerste dag betuigen.
Adam en Eva, man en vrouw, geen zonde, Leven! - daarna de val.
Let nu goed op. Let aandachtig op. Ze werd in verwarring gebracht.

Wat was de oorzaak? - satan.
Tegenwoordig doet satan precies hetzelfde zoals hij in de eerste tijd deed.
En zoals het heidense koninkrijk begonnen is bij koning Nebukadnezar,
waar bij het begin het geslacht der heidenen werd betuigd door een profeet, die in staat was onbekende talen, visioenen en dromen uit te leggen,
(en zo is het door de tijd van de heidenen zonder meer ook gebeurd: het Medo-Perzische Rijk, het ijzeren deel, enzovoort), zo loopt het bij de voeten weer op dezelfde wijze af, het heidense koninkrijk.

Bemerk, dat satan in de laatste dagen doet wat hij ook in het begin heeft gedaan.
Wat heeft hij gedaan?
Het eerste wat satan heeft gedaan was: de gemeenschap tussen God en de mens verbreken, want hij wilde voor zichzelf een verenigd koninkrijk stichten dat schitterender en schijnbaar meer gecultiveerd was dan dat van Michaël - dan dat van Christus.
Hebt u dat begrepen?
Satan had in de beginne in zijn hart al het plan om een schitterender en groter iets te maken in de Hemel dan Christus had door het schijnbaar meer gecultiveerd, schoner en schitterender te laten zijn dan het Koninkrijk van Christus.
Denkt u dat we auto's zullen hebben in het Duizendjarig Rijk? Of vliegtuigen?
Ziet u wat satan doet?

Nu, die grote fantastische intellectuele denominaties doen precies hetzelfde; zij verzamelen zich om hetzelfde te doen.
Zij komen bijeen, vormen denominaties en de een probeert de ander te overtreffen.
En nu hebben ze zoveel schittering gekregen dat ze niet beter weten te doen dan zich te verenigen met de Katholieke kerk.
Ziet u hoe satan opnieuw een groter koninkrijk aan het bouwen is om de mensen, die niet in denominaties geloven, eruit te drukken.
Ze zullen zelfs hun kerkgebouwen tot opslagruimte maken en de voorgangers ervan alle rechten ontzeggen.
Een man, die door God gezonden is, zou nooit in een denominatie willen blijven nadat hij dit heeft gehoord of gezien; indien hij genoeg heeft ontvangen om eruit te gaan en het te zien. Zeker.
Ik zeg dit niet om te bekritiseren; ik zeg dit naar waarheid, om dat tot openbaring te zien komen.

Bemerk toch dat satan in deze laatste dagen weer hetzelfde doet.
Kunt u dat inzien?
De duivel doet hetzelfde; hij sticht een bastaardkerk - een kruising, door bastaardleden, die bastaards zijn door 'kennis' in plaats van het Woord; door intellectuele mannen in plaats van door wederomgeboren mannen wordt een intellectueel koninkrijk opgebouwd dat de kleine kudde van Christus in glans zal overtreffen.
Ziet u? Waardoor gebeurde dat?
Door gevallen engelen.
De Bijbel zei, dat het gevallen engelen waren, die naar de Satan luisterden in plaats van naar Christus, tot wie ze eens behoorden. Is dat juist?

Nu luister goed.
Gevallen engelen.
Wat voor soort engelen?
Afvallige engelen die stichtte onder Lutheranen, Wesleyanen, Katholieken, Pinkstermensen, die niet in hun oorspronkelijke staat bleven zoals de engelen, maar die in organisaties terecht kwamen, zoals Satan's voornaamste bolwerk in Nicea.
Wat hebben zij gedaan?
Zij organiseerden een grote oecumenische vereniging van predikers om een beeld voor het beest op te richten (zoals de Bijbel zegt) een Christelijk stelsel opbouwend, dat zal maken dat de deuren van deze gemeente en van anderen zoals deze, gesloten zullen worden.
Ziet u hoe de satan aan het werk is?

Ik probeer u de drievoudige openbaring te brengen, het geheimenis Gods.
Wat hebben ze gedaan?
Zij verkochten zich door intellectuele wijsheid en geleerdheid aan te nemen zoals Eva deed en de gevallen engelen deden.

gevallen engelen kwamen binnen.
Wat waren de engelen eerst?
- door God geschapen wezens, maar ze vielen voor de wijsheid van satan, voor de satan z'n wijsheid.
Ziet u wat ze toen werden? - gevallen engelen.
En in organisaties, die werden gevormd, nadat mannen Gods waren opgetreden om de waarheid op deze aarde vaste grond te doen vinden, kwamen gevallen engelen binnen; voordat die Waarheid kon doordringen en geproclameerd kon worden en door kon werken tot de werkelijke openbaring van Jezus Christus, kwamen gevallen engelen binnen, die de zaak overnamen en er denominaties uit maakten.

Dat is de reden dat de openbaring van het geheimenis van de Zeven Zegels ontvouwd moest worden. (Boek der Openbaringen)

Nu, er is maar één ding dat plaats kan vinden.
Er moet een Boodschap zijn in de eindtijd, als er niets anders meer is wat erop kan volgen.
En nu heeft de oecumenische wereld een dusdanig regime ingesteld, dat er geen denominatie of wat anders ook meer op kan volgen.
Of u hoort erbij, of u hoort er niet bij.
De vrucht zit in de top van de boom en het Licht schijnt op die voorbestemde vrucht en zij rijpt tot een Christus-gelijke vrucht, die dezelfde rijpheid, liefelijkheid en dezelfde Geest voortbrengt die Hij in Zich had. Ik hoop dat u het begrijpt!

Bemerk, wat proberen de denominaties te doen?
- Zij verhogen zichzelf, net zoals satan.
Ze noemen zichzelf de gemeente, de bruid, en dat zijn ze ook, - in Openbaring (17) wordt over hen gesproken - maar het is de valse bruid, die zich verheft boven Christus' kleine kudde, de ware Bruid.
Satan denkt zich door kennis van de openbaring te kunnen verheffen boven het eenvoudige Woord van Gods Waarheid.
Hij heeft zich gevestigd door een seminarie-opleiding en door theologie, tot ze zover gekomen zijn dat ze de overhand hebben gekregen.
En als u niet tot hun groep behoort, dan bent u een uitgestotene.

zoals satan in het begin ook deed, zeggen ook zij tot de mensen wat hij toen tot Eva zei: "Zeker zal God ons aannemen, want wij voeden de armen (en dat is goed).
Zeker zal Hij ons aannemen want wij zijn een grote denominatie, wij zijn een prachtige gemeente. Kijk eens naar onze grote gebouwen.
Kijk eens naar onze grote ledenaantallen.
We hebben er enige miljoenen.
Zeker, God zal die groep niet afwijzen."
Het is hetzelfde wat Kaïn heeft gedaan.
Hij bracht van de mooie vruchten van het veld, dat hij had bewerkt en waarop hij had gezwoegd. Hij bracht vruchten, maar hij verwierp het eenvoudige bloed van het lam.

God heb genade, opdat mannen en vrouwen niet denken dat ik dit zeg om iets in de hoogte te steken of om de een of andere persoonlijke openbaring of zoiets te verheerlijken.
Ik zeg u alleen de Waarheid.
Kunt u niet begrijpen waarmee ze bezig zijn?
Ik zeg het duidelijk en hard, maar je moet een spijker net zo lang op de kop slaan, totdat hij houvast krijgt, wil het enig nut hebben, zodat u het zult begrijpen.

Nu, zij zeggen tot de mensen:
"Zeker... wilt u mij vertellen dat onze grote Katholieke kerk die al die tijd heeft standgehouden, onze grote Methodistenkerk en al die anderen"...
Ze zeggen: "Kijk eens naar onze voorvaderen"...
Maar, zij braken het Woord van de Here.
Eva was één van Gods - één van Zijn...
Zij was een 'bij-produkt' van Adam.
En omdat ze één woord van Gods Woord betwijfelde, gebeurde het...

In deze tijd is satan opnieuw aan het werk.
En bedenk, de antichrist is niet het communisme.
De antichrist lijkt zóveel op het werkelijke, dat het, indien het mogelijk zou zijn, de uitverkorenen zou verleiden. (Mattheüs 24:24), ware het mogelijk,
dan zou hij hen verleiden.

Satan breekt opnieuw Gods eenheid met de mensen door Gods Woord beperkingen op te leggen door zijn redeneringen, door wat híj denkt dat juist is.
En door wat híj denkt, breekt hij Gods Woord.
Hij heeft in de dagen van Jezus precies hetzelfde gedaan.
Jezus zei: "Door uw overleveringen hebt gij het Woord Gods krachteloos gemaakt."
En zo hebben ook de denominaties door hun georganiseerde intellectuele redeneringen Gods Woord voor de mensen krachteloos gemaakt.
Dat is juist.
Zij kunnen het gewoon niet zien.
En dan zegt men: "Waar is de God van de Bijbel?"
Hij is hier. Hij is de Bijbel - dat is wat Hij is.

Let op, dat satan binnenkomt met listigheid en dat hij de eenheid tussen God en mens op precies dezelfde manier verbreekt, als hij het in Eden deed: door grote verleidelijke beloften te doen dat de mens zelf macht zal ontvangen en verheven zal worden.
"Wel, u zou bisschop kunnen worden als u bij òns komt.
U zou wijk-oudste kunnen worden. Waarom zou u eigenlijk naar zóiets gaan"... Ziet u?
Dat gebeurt bij Pinkstermensen, bij Katholieken, enzovoort.
Het is een grote valse belofte aan de mens, dat hij macht zal ontvangen buiten Gods Woord en Gods belofte om.
U zult kracht ontvangen, wanneer de Heilige Geest op u is gekomen, niet wanneer u bisschop of diaken of wat anders ook wordt.
Maar satan is opnieuw bezig aan zijn werk.

Hij breekt af van het Woord van God.
Hij deed hetzelfde te Nicea, Rome.
Weet u wat Constantijn hun gaf?
- U hebt de Gemeentetijdperken doorgenomen -
Zij hadden destijds niets anders dan Christus alleen.
Zij kwamen ergens in een oud gebouwtje, of waar ze maar terecht konden,
bij elkaar en zaten op een harde stenen vloer.
U weet dat, als u 'Het Concilie Van Nicea', 'Voor Het Concilie Van Nicea', De 'Nicea-Vaderen' enzovoort, en de kerkgeschiedenis hebt doorgenomen.
Zij hadden niets.

Maar toen hielden ze dit concilie en introduceerden ze wat van het Romeinse heidendom in het Christendom.
Ze stelden "heilige mannen" aan, bisschoppen, pausen en al dat soort onzin...
Maar wat gaf Constantijn hun?
Ik vraag elke theoloog het me te zeggen!
Hij gaf hun bezittingen!
Hij gaf hun vrijheid en alles wat ze maar wensten.
En zij ruilden Gods Woord voor wijsheid en de cultuur van mensen!
Dat is precies hetzelfde wat Lucifer destijds in de Hof van Eden deed.
En daar stierven ze op hetzelfde moment.
De Gemeente van Pinksteren stierf te Nicea, Rome, om echter weer opgewekt te worden in de Bruid-boom in de laatste dagen.

Let op!
Satan komt binnen (even listig als toen) door verzoekingen en valse beloften van kracht buiten Gods Woord om.
Hij deed hetzelfde te Nicea, Rome. Hij doet vandaag hetzelfde in de oecumenische beweging van de Wereldraad van Kerken.

"Laten we ons allen verenigen" zegt de Paus.
"Ik wil dat al mijn oecumenische broeders daar buiten zich met mij verenigen.
Wij zijn één." Dat is juist.
In organisatie bent u ook één.
Maar dat heeft niets te maken met de Bruid van Christus.
Niets, broeder, nooit zult u haar in zoiets kunnen betrekken.

Merk op, omdat we persoonlijk zijn vereenzelvigd met het oorspronkelijke Leiderschap, hebben we het antwoord op de vragen van de duivel.
Amen! Glorie!
We hebben het antwoord op de vraag van de duivel.
Hij, Christus, is opgestaan en heeft de prijs betaald en Hij wekt het Lichaam op.
De duivel kan het niet verdragen.

Dat is de reden dat deze oecumenische koninkrijken komen opzetten.
Dat is de reden, dat ze allen zijn gekomen tot hetgeen ze nu doen.
Daarin ligt de oorzaak dat de duivel zo brullend tekeer gaat.
Zijn boosaardigheid, Zijn programma is ontdekt door de verrezen opgestane Christus in het Leiderschap over Zijn Lichaam! Glorie!

U denkt misschien dat ik buiten mezelf ben; dat ben ik niet.
We hebben het antwoord gekregen tegen de duivel: "Niet ik, maar dat was de Christus, het Woord dat in mij leeft."
Het is niet míjn idee; het is Zíjn kracht.
Niet míjn gedachte; het is Zíjn Woord.
Hij heeft het beloofd en hier is het.
Hij zei, dat het hier zou zijn en hier is het.
Wij hebben wat we hem moéten antwoorden.

Waarover gaat de duivel dan zo tekeer?
Omdat dit alles wordt geopenbaard.
Wij leven in een gevaarlijke tijd.
Bedenk, de Schrift zegt dat als deze dingen beginnen te geschieden, dat er geen tijd meer zal zijn.
Hij ebt weg.
En wanneer we de betuigingen zien: aardbevingen - onlangs zag u toch hoe er duizend werden gedood?
- aardbevingen op verschillende plaatsen; Hij sprak van angstaanjagende tekenen in de hemel, gelijkend op vuurzuilen, rondzwevend als vliegende schotels.
Ze weten niet wat het is.
Ziet u? Ze hebben geen enkel idee.

Is het u opgevallen dat er Engelen kwamen om Sodom te onderzoeken, voordat Sodom werd vernietigd?!!
Herinnert u zich dat?
Er daalden een paar van hen af - drie waren er.
Eén van hen bleef bij Abraham.
Herinnert u zich dat?
Zij waren Lichten uit de Hemel, die naar beneden kwamen voor oordeels-onderzoek.
Kijk waar men ze veel ontdekt.
Rond het Pentagon (Gebouw van Ministerie van Defensie) en zo, ziet men ze.
Dat is voor het oordeel van de wereld, Sodom...
Er is er Eén vertegenwoordigd - die vertegenwoordigd zal zijn onder de Gemeenten - dat zal Christus Zelf zijn, die Zich zal betuigen. Begrijpt u?
Tekenen in de hemelen boven en tekenen op de aarde beneden.
Zeker, het wordt betuigd.

O, de duivel tiert hierover; de gemanifesteerde Waarheid van de belofte van het Woord...alleen in Haar!
Zij hebben daar geen antwoord op.
Waarom hebben de Farizeeën niet toen Jezus kwam...
Hij zei: "Als Ik door de vinger Gods de boze geesten uitdrijf - door wien drijft u ze dan uit?"
Hij stond alleen en Zijn Gemeente staat alleen.
Zij is nergens mee verbonden.
Maar door God werd Hij bekendgemaakt, want Hij was het Lichaam waarin God woonde en de Gemeente wordt bekendgemaakt, omdat Zijn Lichaam hetzelfde doet.
Zij is Zijn Lichaam, de geopenbaarde Waarheid van Zijn beloofde Woord voor de laatste dagen.
Zij, en zij alleen staat daarop.
Daarom gaat de duivel zo tekeer in deze grote organisaties, om iets op touw te zetten om Haar op te sluiten.
Dat zal hen nooit lukken. Zij zal worden opgenómen, niet opgesloten!

In Hebreeën 11:40 staat:
"Zonder ons konden zij niet tot de volmaaktheid komen."
Handen en voeten kunnen niet volmaakt zijn zonder de hersenen, de kennis, het hoofd, enzovoort. En wij zijn allen vervolmaakt in Hem; door één Geest zijn wij allen gedoopt in één Lichaam, vrij van oordeel, overgegaan van de zonde die ten dode is...

Amen!

Gods Eigen Zoon zal het Hoofd zijn, bij die ontmoeting in de lucht hebt u Hem lief.

OF niet.

[ Bericht 47% gewijzigd door Tiesemans op 16-06-2005 08:29:06 ]
pi_27973234
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 22:38 schreef -Lotte- het volgende:
Daarnaast ben ik het er helemaal mee eens dat het twee verschillende dingen zijn. Het punt wat ik alleen wil maken is dat de grens tussen wat normaal bevonden wordt afhangt van hoeveel mensen er (openlijk) voor uitkomen.
Eerder andersom denk ik. Er zijn enkele voortrekkers die taboes doorbreken, maar de meeste mensen komen er pas voor uit als het eenmaal redelijk geaccepteerd is.
  donderdag 16 juni 2005 @ 08:03:34 #199
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27973245
quote:
De Heere Jezus Christus, Hij is die Boom des Levens.
In tegenstelling tot het slangenzaad, is Hij het Zaad van de vrouw, de Boom des Levens in de hof.
En als ze hun handen uitstrekken en zich tot déze Boom wenden.... en ze van die Boom zouden eten, zouden ze leven tot in eeuwigheid.
Hij is de enige Boom waarvan u kunt nemen, zodat u eeuwig kunt leven.
Zijn Woord is Leven.
En zoals het Woord toen was, (het Woord dat Eva verwierp in de Hof van Eden) wordt ook hier Christus, het Woord, geopenbaard.
Toen Hij op aarde kwam was Hij de Boom des Levens.
Gelooft u dat?
En wat deed Rome?
Hij moest worden omgehakt en Hij werd genageld aan een vloekhout
('vervloekt is hij die hangt aan een hout').
Hij werd een vloek voor het menselijk ras.
Maar daardoor brengt Hij een Bruid-boom voort; die de Boom des Levens zal zijn, die voor Hem terug wordt hersteld als Man en Vrouw in de Hof van Eden.

Bemerk, die Boom, Christus Jezus, het Lichaam in de Hof, openbaart nu Zijn geheimenis aan deze Bruid-boom, (let op!), die door Christus is verlost, door de tweede Adam.
(Gelooft u dat Hij dat was?).
Hij gaat nu terug naar Eden met Zijn gevallen vrouw, die Hij verloste, om haar mee terug naar huis te nemen.
Dat is Christus en Zijn Gemeente vandaag - Hij neemt Zijn Vrouw mee terug.
Ziet u nu het drievoudige geheimenis?
God gemanifesteerd in Christus; Jezus Christus gemanifesteerd in de Gemeente; en dat alles om de oorspronkelijke Adam en Eva terug te brengen.
Het is man en vrouw, die één zijn, geschapen uit hetzelfde Bloed, dezelfde Geest, ja alles.
quote:

Wat dat betreft vind ik de bijbel toch echt een sprookjesboek. En dan niet in de negatieve zin. Sprookjes zijn geen verzonnen verhaaltjes zoals veel mensen de bijbel met sprookjesboeken vergelijken. Sprookjes zijn verhalen met duidelijke moraal en vol met waarschuwingen, ze betekenen wel degelijk meer, en waren eigenlijk niet eens bestemd voor kleine kinderen. Ze gaven echter antwoord op vragen die te maken hadden met onderwerpen die doorgaans te taboe waren om rechtstreeks te kunnen beantwoorden. Zo zie ik persoonlijk de bijbel ook...
De Gemeente is het Bloed van Christus door de Geest, omdat in het Bloed het Leven is.
Dat is de doop van de Heilige Geest die ons in Zijn Lichaam doopt, alleen zij die Zijn Lichaam, Zijn Vlees, Zijn Woord herkennen.
De denominaties zullen dat nooit vatten; het is een openbaring.
Zijn Gemeente weet het echter.
Evenals Eva het wist, maar zij viel.
Deze weet het ook, maar zal niet vallen, want zij is voorbestemd, voorbestemd om niet te vallen.
Zij zal niet falen; ze is er toe voorbestemd!
"Welzalig de mens wie de Here de ongerechtigheid niet toerekent."
Het was David die dat zei: "Welzalig de mens wie de Here de ongerechtigheden niet toerekent."
quote:
Neem je het verhaal van adam en eva letterlijk dan blijf je je afvragen: hoe komt het dat mensen dan niet allemaal op elkaar lijken? Hoe komt het dan alleen het midden-oosten toegang had tot die verhalen? Hoe komt het dat de mens zo verspreid is geraakt over de aarde in een betrekkelijk korte tijd? etc. etc.
Hij openbaart Zijn geheimenis aan Zijn 'Bruid-boom', die door Christus, de tweede Adam, is verlost. Zij gaat terug naar huis, om weer tot het oorspronkelijke Eden teruggebracht te worden; vrij van de dood, ziekte, verdriet en schande; terugkerend met Eeuwig Leven.
Er zijn zoveel mensen die een verkeerde opvatting hebben.
Het is helemaal Gods bedoeling niet, om mensen tot het Christendom en háár leiding te bekeren.

U zegt: "Wij brengen onder Zijn leiding mensen tot de bekering tot het Christendom."

Dat is het niet.

"Wel, ze behoren niet te drinken en behoren niet te liegen"...

Weet u, dat de Mohammedanen ze kunnen overtreffen... Weet u dat de heidenen in Afrika (die zwarte mensen) wetten onder hun stammen hebben die alles wat u in het Christendom kunt voortbrengen, in de schaduw stellen?

Nu merk op, dat God Zichzelf openbaart.
Er wordt niet verondersteld dat wíj mensen tot het Christendom bekeren door hen daarheen te leiden, maar door de openbaring van Christus in u, zoals God in Christus was.
Zoals God in Christus was, is Christus in u.
Wat God deed in Christus, doet Christus in u.
De tekenen die God deed in Christus, doet Christus in u!
O, is dat niet prachtig?

Jezus zei: "Te dien dage (dat is déze dag) - Te dien dage (wanneer deze openbaring bekend wordt), zult gij weten, dat Ik in Mijn Vader ben en gij in Mij en Ik in u" - als de openbaring wordt gemanifesteerd.
"Te dien dage zult gij weten dat Ik en de Vader Eén zijn.
Ik ben in de Vader en de Vader is in Mij.
Als dan de openbaring komt, is het: Ik in u en gij in Mij."

de Gemeente ziet uit naar de nederigheid en naar de tekenen van de Levende God, Christus.

Jezus was geen groot theoloog.
Hij was iemand van het platteland, de zoon van een timmerman, zoals de mensen Hem noemden. Ziet u?
Hij wandelde onder hen en zei: "Is er iemand onder u, die Mij kan tonen, uit wat de Bijbel heeft gezegd, dat Ik zal doen, wat Ik niet heb gemanifesteerd?"

Zo kan de Gemeente vandaag datzelfde doen.
Wat Christus deed, zo doet de Gemeente nu.
"Te dien dage zult gij weten, dat Ik in Mijn Vader ben en de Vader in Mij.
Gij in Mij en Ik in u!"
Ziet u?
Daar gaat u, optrekkend naar Sion.
Waarheen?
Naar het Koninkrijk. "Te dien dage zult gij weten dat Ik in u ben."

"Gelijk de Vader Mij gezonden heeft, zend Ik ook u", zei Jezus.
Nu let op, de Vader die Hem had gezonden, ging in Hem, om Zich als waar te betuigen, want Hij was het Woord.
En dezelfde Jezus die u zendt, gaat met u en in u om dezelfde God te betuigen.
"Gelijk de Vader Mij gezonden heeft (en Ik leef door de Vader), zo zend Ik u en leeft u door Mij." Wat is Hij? - Hij is het Woord.

"De Vader die Mij zond" ging met Hem mee.
De Vader, die zendt - Jezus, die ons zendt, gaat ìn... "Nog een korte tijd en de wereld ziet Mij niet meer, maar gij ziet Mij, want Ik (persoonlijk voornaamwoord: Ik, de Persoon Jezus) zal met u zijn, zelfs ìn u tot aan de voleinding der wereld.
De werken die Ik doe zult gij ook doen."
Nu, ga terug en zie wat Hij heeft gedaan; zie dan wat ú doet en vergelijk het met uzelf.

"En gelijk het geschiedde in de dagen van Noach, zó zal het ook zijn in de dagen van de Zoon des mensen... Op dezelfde wijze als het geschiedde in de dagen van Lot"...

zoals de eerste Adam en Eva (voordat de zonde hun een scheiding ten dode werd) - is er nú Christus, de tweede Adam, die - in Leven - Zijn Bruid van de dood verlost en nu op weg terug naar het oorspronkelijke Eden, brengt Hij Zijn Bruid weer in gemeenschap met God, als Man en Vrouw in de Hof van Eden. Christus en Zijn Bruid.

Op die dag zal het Koninkrijk worden overgegeven aan de Vader, opdat Hij alles in allen zou zijn. "Terwijl zij nog spreken, zal Ik verhoren"... David en Christus.
David zit op de troon, de Koning over het hele menselijke ras...
"En terwijl ze nog denken, zal Ik weten waarover ze denken - vóór ze spreken, zal Ik hun antwoorden.
De wolf en het lam zullen tezamen weiden en de leeuw zal stro eten als het rund.
Ze zullen tezamen weiden en nederliggen.
Zij zullen geen kwaad doen noch verderf stichten op gans Mijn heilige Berg."
Regelrecht weer precies terug naar Eden, zo hard als het maar kan.
Daar hebt u uw drievoudig Raadsbesluit.
O God, help ons het te vatten, help ons het te begrijpen!

Bedenk dat we nu als Zijn Bruid bevrucht zijn met Zijn Geest.
De Gemeente brengt kinderen voort, bevrucht door Zijn Geest, met Zijn Naam - Zijn Naam dragend, Zijn Leven dragend, de tekenen van Zijn Leven voortbrengend, waardoor Zijn voorrang openbaar wordt, als bewijs van Zijn opstanding, tonend dat Hij niet dood is maar dat Hij voor eeuwig leeft!
Dit is het Eeuwige Leven!
En dan betuigt het ook aan de wereld dat wij levend zijn in Hem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 16-06-2005 08:34:13 ]
pi_27973258
Jemig man, laat toch die enorme lappen tekst eens achterwege, daar zit niemand op te wachten. Word predikant ofzo. En als het dan per se moet, doe dan iets aan de lay-out zodat het nog een beetje leesbaar is.
  donderdag 16 juni 2005 @ 08:22:04 #201
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27973377
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 08:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jemig man, laat toch die enorme lappen tekst eens achterwege, daar zit niemand op te wachten. Word predikant ofzo. En als het dan per se moet, doe dan iets aan de lay-out zodat het nog een beetje leesbaar is.
En namens wie ben jij bekrachtigd om te spreken voor een gemeente ?
"Enorme lappen tekst"...
Ooit een boek gelezen of misschien een boekverslag geschreven ? (Vast wel.)
(Ik wel "teminste"....Misschien dat het wat ook mede uitmaakt in zienswijze ?)
Gewoon de geduld hebben om even te lezen ipv te denken dat alles de grootte dient te hebben van een msn chat berichtje.
En kwa lay-out hoopt dat het scheelt....

Prettige ochtend verder

[ Bericht 1% gewijzigd door Tiesemans op 16-06-2005 08:31:15 ]
pi_27973500
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 08:22 schreef Tiesemans het volgende:
Ooit een boek gelezen of misschien een boekverslag geschreven ?
Ik ben boekreviewer. En student Nederlands.
quote:
(Ik wel.. misschien dat het wat ook mede uitmaakt in zienswijze ?)
Gewoon de geduld hebben om even te lezen ipv te denken dat alles de grootte dient te hebben van een msn chat berichtje.
En kwa lay-out hoopt dat het scheelt....

Prettige ochtend verder
Ik neem aan dat je gelezen wilt worden. Ik kan je garanderen dat vrijwel niemand je teksten leest. Niks mis met wat langere posts, maar jij ratelt en ratelt maar.
  donderdag 16 juni 2005 @ 08:45:52 #203
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27973661
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 08:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik ben boekreviewer.
[..]

Ik neem aan dat je gelezen wilt worden. Ik kan je garanderen dat vrijwel niemand je teksten leest. Niks mis met wat langere posts, maar jij ratelt en ratelt maar.
Fijn dat sommige mensen daadwerkelijk "Spraak" als in "gesproken" woord met "getypde" tekst verwarren.
Geeft aan hoe de "chat" genieën van deze Hi-tech (eind)tijd, mede de (oer)tijd(loze) Bijbel,
(=boek met véél uitgebreide teksten) het maar behoorlijk moeilijk weet te maken.
En uiteraard, indirect, zij die in God's (tijdloze) Woord geloven.
Want In deze overwegend Goddeloze tijd waar het lezen van een tekst (met de omvang van een eenvoudige handleiding) niet meer welkom blijkt te zijn vanwege omvang, enzo aldoende niet gelezen word.
Vind ik het een te gemakkelijk excuus dat het 'zogenaamd' teveel moeite zou kosten.
Het bewijs maar eens te meer dat de mens het sneller het gemak verkiest boven "gezonde" inspanning welk benodigd is om te lezen*.
Laat staan welk benodigd is om te Geloven in God's Woord.

*Eens zo zeldzame gave, en nu "gemeen"goed.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tiesemans op 16-06-2005 08:49:58 (Edit update +1 extra feit) ]
pi_27973700
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 08:45 schreef Tiesemans het volgende:
Fijn dat sommige mensen daadwerkelijk "Spraak" als in "gesproken" woord met "getypde" tekst verwarren.
Geeft aan hoe de "chat" genieën van deze Hi-tech (eind)tijd, mede de (oer)tijd(loze) Bijbel,
(=boek met véél uitgebreide teksten) het maar behoorlijk moeilijk weet te maken.
Want In deze overwegend Goddeloze tijd waar het lezen van een tekst (met de omvang van een eenvoudige handleiding) niet meer welkom blijkt te zijn vanwege omvang, enzo aldoende niet gelezen word.
Vind ik het een te gemakkelijk excuus dat het 'zogenaamd' teveel moeite zou kosten.
Het bewijs maar eens te meer dat de mens het sneller het gemak verkiest boven "gezonde" inspanning welk benodigd is om te lezen.
Laat staan het bezitten van Geloof.
Lieverd, het gaat er niet om dat ik (en anderen) niet willen lezen, het gaat erom dat jouw teksten niet al te best geschreven zijn en daardoor schier onleesbaar. Probeer nou gewoon eens helder en duidelijk te verwoorden wat je wilt zeggen, het zou in je eigen voordeel zijn.
  donderdag 16 juni 2005 @ 08:48:59 #205
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27973701
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 08:45 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Het bewijs maar eens te meer dat de mens het sneller het gemak verkiest boven "gezonde" inspanning welk benodigd is om te lezen.
Laat staan welk benodigd is om te Geloven in God's Woord.
Zeggen waar het op staat is imo niets mis mee. Lange verhalen zijn soms ok, maar dan wel als de inhoud daar naar is. Wanneer een korte reactie volstaat, geef ik daar de voorkeur aan.
  donderdag 16 juni 2005 @ 08:52:31 #206
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27973761
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 08:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Lieverd, het gaat er niet om dat ik (en anderen) niet willen lezen, het gaat erom dat jouw teksten niet al te best geschreven zijn en daardoor schier onleesbaar. Probeer nou gewoon eens helder en duidelijk te verwoorden wat je wilt zeggen, het zou in je eigen voordeel zijn.
Tja als wat je zegt zo zou zijn "lieverd" dan zou het tot Geloof komen zo makkelijk zijn dat jij (waarschijnlijk) nog geen nachtje zou hoeven te slapen om zover te geraken.
En dat zal vast niet de bedoeling van de Almachtige zijn geweest.
Anders had jij die 'leuke' "slagzin" niet als handtekening gehanteerd.
pi_27973786
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 08:52 schreef Tiesemans het volgende:
Tja als wat je zegt zo zou zijn "lieverd" dan zou het tot Geloof komen zo makkelijk zijn dat jij (waarschijnlijk) nog geen nachtje zou hoeven te slapen om zover te geraken.
En dat zal vast niet de bedoeling van de Almachtige zijn geweest.
Anders had jij die 'leuke' "slagzin" niet als handtekening gehanteerd.
Jij probeert het dus voor anderen zo moeilijk mogelijk te maken om tot 'Geloof' te komen?
  donderdag 16 juni 2005 @ 08:58:25 #208
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27973856
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 08:48 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zeggen waar het op staat is imo niets mis mee.
Lange verhalen zijn soms ok, maar dan wel als de inhoud daar naar is.
Wanneer een korte reactie volstaat, geef ik daar de voorkeur aan.
Tja inhoudelijk doe ik echt m'n oprechte best hé.
Ga geen korte columns schrijven, das niet juist tegenover God's Woord.
Het is nou eenmaal zo...Het blijft een lange weg terug om af te leggen terug naar het volwaardig "begrijpen" van God's Woord.
Daar is een (voor sommigen) heldere uiteenzetting voor benodigd.
Dat is niet zo een twee drie samen te vatten in een tekstwolkje*.
(*zoals in allerhande strips voorkomen.)
Maaruh ik snappie wel.

Prettige ochtend verder ...
  donderdag 16 juni 2005 @ 08:58:28 #209
64288 Bensel
Ladderzat
pi_27973857
ja, waarom moet 'tot het geloof komen zo moeilijk zijn? Is daar een reden voor? Ik bedoel, God houdt van iedereen toch? Waarom moet het dan zo moeilijk zijn om achter het bestaan van Hem te komen?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_27973865
Kan dat gezeik over strips en chats eens ophouden? De discussianten hier zijn geen 12.
  donderdag 16 juni 2005 @ 09:00:04 #211
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27973877
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 08:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Jij probeert het dus voor anderen zo moeilijk mogelijk te maken om tot 'Geloof' te komen?
Ik niet..... Hij ....

(aub niet op de "man" spelen) LoL.

Ik verwijt jou persoonlijk toch ook niks of wel ?
pi_27973903
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 09:00 schreef Tiesemans het volgende:
Ik niet..... Hij ....

(aub niet op de "man" spelen) LoL.

Ik verwijt jou persoonlijk toch ook niks of wel ?
God probeert het voor mensen zo moeilijk mogelijk te maken om tot geloof te komen?
  donderdag 16 juni 2005 @ 09:05:56 #213
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27973960
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 08:58 schreef Bensel het volgende:
ja, waarom moet 'tot het geloof komen zo moeilijk zijn? Is daar een reden voor? Ik bedoel, God houdt van iedereen toch? Waarom moet het dan zo moeilijk zijn om achter het bestaan van Hem te komen?
Sommige willen*1 niet begrijpen, anderen kunnen*2 niet begrijpen, en weer anderen hebben wegens gebrek aan Geloof God opgegeven*3.
En dan heb je nog de kinderen van de satan*, zij staan niet in het boek van God, maar in het boek van de Satan vermeldt, dit zijn duistere kinderen. (+12)
*1 Van God los door misstap endus zwak in geloof c.q twijfelende aan van alles en nog wat.
*2 Hebben van God de genade niet verkregen.
*3 Hebben God verlaten.
*4 Zullen dus ook gegarandeerd branden en protesteren en vervloeken en tegenwerken en lastigvallen en irriteren en verzoeken, eenieder die werkelijk Christen is door Jezus Christus.

Er zullen nog meerdere voorbeelden zijn doch deze zijn mede het grootst van belang.
  donderdag 16 juni 2005 @ 09:07:33 #214
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27973993
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 09:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

God probeert het voor mensen zo moeilijk mogelijk te maken om tot geloof te komen?
Jou geest, jou verstand, jou hart, kortom jou zienswijze.

God is voor mij (opmerkelijk) beter toegangbaar.

Zou het door mijn Geloof in Zijn Woord komen ? En het feit dat ik in de absolute redding Jezus Christus geloof ?
pi_27974003
Ik ben een kind van Satan. Dubito ergo sum.
pi_27974017
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 09:07 schreef Tiesemans het volgende:
Jou geest, jou verstand, jou hart, kortom jou zienswijze.

God is voor mij (opmerkelijk) beter toegangbaar.

Zou het door mijn Geloof in Zijn Woord komen ? En het feit dat ik in de absolute redding Jezus Christus geloof ?
Dat zal het zijn, vriend. Ik hoop dat je er gelukkig van wordt.
  donderdag 16 juni 2005 @ 09:08:59 #217
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27974021
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 09:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ben een kind van Satan. Dubito ergo sum.
Jou conclusie 200% ... Ik denk van niet...

Maar omdat jij dat zegt, zeg ik jou :

*Lieverd*

Ik zal voor je Bidden !
pi_27974047
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 09:08 schreef Tiesemans het volgende:
Jou conclusie 200% ... Ik denk van niet...

Maar omdat jij dat zegt, zeg ik jou :

*Lieverd*

Ik zal voor je Bidden !
Ik prijs mijzelf gelukkig.
  donderdag 16 juni 2005 @ 09:10:51 #219
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27974053
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 09:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat zal het zijn, vriend. Ik hoop dat je er gelukkig van wordt.
Amen !
  donderdag 16 juni 2005 @ 09:11:41 #220
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27974061
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 09:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik prijs mijzelf gelukkig.
Het zij je van harte gegund !
  donderdag 16 juni 2005 @ 09:35:03 #221
64288 Bensel
Ladderzat
pi_27974485
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 09:05 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Sommige willen*1 niet begrijpen, anderen kunnen*2 niet begrijpen, en weer anderen hebben wegens gebrek aan Geloof God opgegeven*3.
En dan heb je nog de kinderen van de satan*, zij staan niet in het boek van God, maar in het boek van de Satan vermeldt, dit zijn duistere kinderen. (+12)
*1 Van God los door misstap endus zwak in geloof c.q twijfelende aan van alles en nog wat.
*2 Hebben van God de genade niet verkregen.
*3 Hebben God verlaten.
*4 Zullen dus ook gegarandeerd branden en protesteren en vervloeken en tegenwerken en lastigvallen en irriteren en verzoeken, eenieder die werkelijk Christen is door Jezus Christus.

Er zullen nog meerdere voorbeelden zijn doch deze zijn mede het grootst van belang.
Dat is het wie, niet het waarom.. Ik vraag waarom het zo moeilijk moet zijn.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_27977621
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 08:03 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

[b]De Heere Jezus Christus, Hij is die Boom des Levens.
In tegenstelling tot het slangenzaad, is Hij het Zaad van de vrouw, de Boom des Levens in de hof.
en verder bla bla bla
Met alle respect hoor, maar ik zie hier ten eerste geen antwoord in, en ten tweede is dit misschien leesbaar voor mensen die leefden in de eerste eeuw na chr..... sjeesus...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  donderdag 16 juni 2005 @ 14:49:18 #223
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_27984764
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 09:35 schreef Bensel het volgende:

[..]

Dat hij daar moeite mee heeft blijkt wel uit het feit dat het hem al niet lukte duidelijk te zijn tegen over de eerste twee mensen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_27985048
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 14:49 schreef Frezer het volgende:
Dat hij daar moeite mee heeft blijkt wel uit het feit dat het hem al niet lukte duidelijk te zijn tegen over de eerste twee mensen.
God heeft wat psychologische probleempjes, waardoor het hem niet lukt om duidelijk te communiceren.
pi_27986080
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 14:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

God heeft wat psychologische probleempjes, waardoor het hem niet lukt om duidelijk te communiceren.
Een gevolg van Zijn kruistocht tegen afgoden is dat hij zich nu waarschijnlijk erg eenzaam voelt.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_27986393
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 15:23 schreef Maethor het volgende:
Een gevolg van Zijn kruistocht tegen afgoden is dat hij zich nu waarschijnlijk erg eenzaam voelt.
Ach, we hebben Allah nog, en Vishnu. Hij heeft vast nog wel iemand om mee te schaken.
pi_27986477
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 15:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ach, we hebben Allah nog, en Vishnu. Hij heeft vast nog wel iemand om mee te schaken.
Nee, dat zijn gewoon alterego's.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  donderdag 16 juni 2005 @ 15:35:24 #228
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27986517
quote:

[..]

Daar heeft Rereformed nog een nachtmerrie over geschreven.
pi_27986632
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 15:35 schreef Alicey het volgende:
Daar heeft Rereformed nog een nachtmerrie over geschreven.
Ik herinner mij daar vagelijk iets van, schreef 'ie dat hier op Fok?
  donderdag 16 juni 2005 @ 15:40:48 #230
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27986695
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 15:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik herinner mij daar vagelijk iets van, schreef 'ie dat hier op Fok?
Ja, op Fok heeft hij er over geschreven. Het staat echter ook in zijn boek.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 01:15:14 #231
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28003975
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 09:35 schreef Bensel het volgende:

[..]

Omdat het jou klaarblijkelijk niet gegund word om het te bevatten.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 01:16:16 #232
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28003990
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:24 schreef djenneke het volgende:

[..]

Met alle respect hoor, maar ik zie hier ten eerste geen antwoord in, en ten tweede is dit misschien leesbaar voor mensen die leefden in de eerste eeuw na chr..... sjeesus...
En wat wil je nu ?
Met het bonnetje terug gaan naar de kassa om te ruilen ?
Tjonge jonge hé....

Het begint bij "Geloof je" ...
Dat vond ik een verstandige opmerking van Lotte.
En die staat, ook namens mij.

[ Bericht 11% gewijzigd door Tiesemans op 17-06-2005 06:59:41 ]
  vrijdag 17 juni 2005 @ 01:19:31 #233
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28004046
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 14:49 schreef Frezer het volgende:

[..]

Als jij nou gewoon is niet zoveel moeite doet om steeds onder het mom van "ik zal me niet branden aan de inhoudelijke info" mij te schofferen , doordat je dus dingen gaat zeggen die zeker te meer niet te bewijzen zijn tenzij je gezamenlijk met het "clubje" toehoorders aan het spotten slaat ..
Zie eerdere discussie met huilende wolvin.
Kortom aan mij ligt het niet ....
  vrijdag 17 juni 2005 @ 01:22:50 #234
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28004105
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 14:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Of was het nou andersom ? LOL

Lupa_Solitaira heeft wat "biochemisch" onderbouwde psychologische probleempjes en daarom lukt het haar totaal niet om met "gezond" verstand te beredeneren, laat staan iets te zeggen waardoor Tiesemans niet nog meer overtuigd raakt van het feit dat ze loopt op pure "haat" ongelood, euro 95 (uiteraard)..
Want inhoudelijk slaat ze de plank voordurend mis...
Het is ook vaak niet meer dan 3 a 4 luliige regeltjes bestaande uit een enkel kronkeltje...
  vrijdag 17 juni 2005 @ 01:27:18 #235
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28004169
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 15:23 schreef Maethor het volgende:

[..]

Ik voel me bepaald niet eenzaam, daarintegen getuigd jou frequentie in postings een behoorlijke drang om erbij te horen... "gehoord" te worden zeg maar.....
Kortom wie ben jij om zulke conclusies te trekken over wat ik wel en niet doe..
Ga eerst maar is nadenken over wat je nou eigenlijk precies wil zeggen voordat je je postingsrate wéér opwaardeerd, ten koste van inhoudelijke (informatieve) materie welk je mij nu schuldig blijft.
Ongefundeerd ratelen is makkelijk dat blijkt maar weer....
Misschien dat jij en Wolvie samen wat kunnen gaan uit-huilen bij Alicey ?
  vrijdag 17 juni 2005 @ 01:32:35 #236
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28004240
quote:

[..]

Goh .. tijd voor je medicijnen Lupa ... je bent namelijk nu echt onsamenhangend aan het kronkelen om niks.
Misschien tijd dat je maar weer is op andere zaken gaat focussen ipv te "proberen" mij te schofferen omwille van je eigen onvrede en afgunst tegenover mensen welk jij absoluut het licht niet in de ogen gunt..
Wil je soms nog een rondje pure ellende en hel in je leven ? Heb je nog niet genoeg gehad ?...
Als je zo doorgaat tegenover mensen die jij niet kent maar jou wel kennen,
zul je verbaasd staan over hoe een simpel lijntje tekst door zo'n vreemdeling zo'n impact kan hebben op zo iemand als jouzelf..
Want bijtertjes die raken tandloos bij mij,,, en dat gebeurd sneller dan dat ze het zelf vermoeden c.q denken.
God heeft een unieke manier om mensen nederig te maken, zoals alleen Hij dat kan.
Daar hoef ik niks voor te doen of te laten,,, slechts registreren de weerstand welk ik ondervind.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tiesemans op 17-06-2005 07:02:41 ]
  vrijdag 17 juni 2005 @ 01:34:23 #237
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28004258
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 15:34 schreef Maethor het volgende:

[..]

Nee, dat zijn gewoon alterego's.
Postingrate (na dit oeverloze reactie'tje van Maethor..... +1 posting.....

Bravo Maethor doe je best.
Ik zou zeggen.... succes.. !

[ Bericht 3% gewijzigd door Tiesemans op 17-06-2005 07:04:47 ]
pi_28008248
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 01:15 schreef Tiesemans het volgende:
Omdat het jou klaarblijkelijk niet gegund word om het te bevatten.
God houdt dus niet van iedereen? Sommige mensen wíl hij gewoon de hel in hebben?
pi_28008278
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 01:22 schreef Tiesemans het volgende:
Lupa_Solitaira heeft wat "biochemisch" onderbouwde psychologische probleempjes en daarom lukt het haar totaal niet om met "gezond" verstand te beredeneren, laat staan iets te zeggen waardoor Tiesemans niet nog meer overtuigd raakt van het feit dat ze loopt op pure "haat" ongelood, euro 95 (uiteraard)..
Want inhoudelijk slaat ze de plank voordurend mis...
Het is ook vaak niet meer dan 3 a 4 luliige regeltjes bestaande uit een enkel kronkeltje...
Ik haat niemand. Jij bent degene die hier constant mensen belachelijk maakt, ik vind dat niet pleiten voor die godsdienst van je. Ik dacht namelijk altijd dat die deels op liefde voor je medemens was gestoeld.
pi_28008298
quote:
[b]Op vrijdag 17 juni 2005 01:32
Goh .. tijd voor je medicijnen Lupa ... je bent namelijk nu echt onsamenhangend aan het kronkelen om niks.
Misschien tijd dat je maar weer is op andere zaken gaat focussen ipv te "proberen" mij te schofferen omwille van je eigen onvrede en afgunst tegenover mensen welk jij absoluut het licht niet in de ogen gunt..
Waarom wil jij blijkbaar zo graag zien dat mensen jou 'schofferen' (terwijl je zelf voortdurend op de man speelt, iets dat je mij nog niet hebt zien doen omdat ik dat laag vind en geen manier om een discussie te winnen)? Ik schoffeerde hooguit jouw God. Of ben jij God? Of heeft Hij jou aangesteld om je in Zijn plaats geschoffeerd te voelen? Ik denk dat God oud en wijs genoeg is om zelf te bepalen of Hij zich laat schofferen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')