Mijn Lillith, wat doe jequote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:09 schreef Flying_nomad het volgende:
De canonieke geschriften, de gnostische overleringen, de totaal bizarre verhalen over 'Lilith' die hier rondgang doen. Die mensen die hierover willen discusseren zijn alleen opzoek naar hun eigen waarheid. Niks ervan dat ze de Bijbel willen snappen, of ook maar zouden willen 'geloven' in de eeuwige en enige boodschap die er in beklonken ligt.
Filia, Eros, Storge.... en nu?quote:Agape,
beste,quote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jouw schijnbare overtuiging van je gelijk siert je anders niet zo. Ik hoop dat je doorhebt dat jouw interpretatie 1 van de velen is, en de kans dat de jouwe de enige juiste is bijzonder klein is. Maar kennelijk werkt geloof niet met zulke ratio, en mag je met volle overtuiging kansloos alle vorm van rationeel nadenken overboord gooien.
En in één adem door maak je alle andersdenkenden min of meer belachelijk. Maar ja, dat mag, want jij hebt de waarheid in pacht.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:01 schreef Flying_nomad het volgende:
Maar ik heb niet gezegt, geschreven en whatever more dat jij niet mag argumenteren tot je een ons weegt. Ik geef alleen mijn mede-geloofsgenoot een suggestie die wellicht bruikbaar is voor hem/ haar.
Dat snap ik. En ik beredeneer niet alles rationeel, mocht je dat denken. Maar jou manier van denken sluit gewoon alle andere deuren. Dat is soms beangstigend. Ikzelf probeer altijd voor me te houden dat er misschien wel andere mogelijkheden zijn. Jammer dat religie niet zo werkt, het eist volledige toewijding. Maar je staat volledig in je recht, natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:01 schreef Flying_nomad het volgende:
[..]
Geloof is niet rationeel te beargumenteren
vrdl grt,
Pat
Bijdehandjequote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:56 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Mijn Lillith, wat doe je![]()
[..]
Filia, Eros, Storge.... en nu?
Da's niet echt tof van je, maar als je dit zo ziet (terwijl ik dacht toch de moeite te hebben genomen zo'n interpretatie te vermijden) dan sorry !!!!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En in één adem door maak je alle andersdenkenden min of meer belachelijk. Maar ja, dat mag, want jij hebt de waarheid in pacht.
ben je dronken ofzo ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:15 schreef Flying_nomad het volgende:
p.s. Lol
Waar zullen we het eens over gaan hebben (ja is flauw) Spijt me echt (beetje maar)
Heel erg offtopic: jij bent al de 2e gelovige die Lotte probeert te versieren. Op een forum notabenequote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:12 schreef Flying_nomad het volgende:
[..]
Maarre (ben nieuwsgierig van aard) heel leuk profiel(praatje) heb je, discuseren met jou (maar dan niet over het geloof,) lijkt me wel leuk...........
Anyway, lekker recalcitrant dus he............ ben ik ook !!`
heb je wellicht (jaja weet het is vreselijk offtopic, sorry allemaal, sue me if you want!!!) ergens een MP-3 ofzo van je band ?? (of een mpeg filmpje) ben wel benieuwd eigenlijk !!!
Jij vindt dat dit:quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:14 schreef Flying_nomad het volgende:
Da's niet echt tof van je, maar als je dit zo ziet (terwijl ik dacht toch de moeite te hebben genomen zo'n interpretatie te vermijden) dan sorry !!!!
getuigt van respect voor mensen die het anders zien?quote:Het heeft totaal geen zin om, zoals hier gebeurt eigen (veelal) onzinnige interpretaties aan te gaan en daarmee een 'eigen' verstaan op te stellen van de Bijbel.
'yoda' zou zeggen, het wiel uitvinden opnieuw, gebeuren hier
De canonieke geschriften, de gnostische overleringen, de totaal bizarre verhalen over 'Lilith' die hier rondgang doen. Die mensen die hierover willen discusseren zijn alleen opzoek naar hun eigen waarheid. Niks ervan dat ze de Bijbel willen snappen, of ook maar zouden willen 'geloven' in de eeuwige en enige boodschap die er in beklonken ligt.
Deze mensen geloven hun eigen waarheid en elke christen die in de kuil trapt om hier een discussie mee aan te gaan wordt gezien als een welkome prooi die bestookt gaat worden met oneigenlijke argumentatie en filosofische redenatie.
Ja daaaaag !!!!!!!,quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Heel erg offtopic: jij bent al de 2e gelovige die Lotte probeert te versieren. Op een forum notabene![]()
Beetje plagen ??? doen jullie zo vaak..............(jegens gelovigen), is niets mis mee hoor, maar mag ik ook eens ??quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:17 schreef Frezer het volgende:
Als je vind dat je niet over religie kunt discussiëren, wat doe je dan in dit topic als ik vragen mag?
Het heeft weinig zin om het te ontkennen denk ik.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:39 schreef Flying_nomad het volgende:
Laat gerust een berichtje achter ofzo.............altijd leuk, Lupa jij was de laatste zag ik :-)
Jij bent ook een modje zonder ballen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:45 schreef Haushofer het volgende:
Uhmm.....ik verwijs nog even subtiel naar de OP, en naar het woordje on-topic
( ja, ik kan er ook wat van)
Waarom heb je dan zo'n misplaatste ondertitel? Daarin betrek je causaliteit in het geloof. En causaliteit is een wetenschappelijke term.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:50 schreef Flying_nomad het volgende:
Probeer dus niet met wetenschap (of haar argumenten) het geloof te onderbouwen of omver te werpen, dit is bij voorbaat kansloos.........
Briljant topic.......... Amai zeg !!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jij bent ook een modje zonder ballen.
De Genesisvloek. De Genesisvloek is eigenlijk een zegen, zoals uiteengezet in mijn briljante topic Satan is goed, God is slecht Dat zit al vol, maar het is wel een interessante discussie in het licht van dit topic. Misschien kunnen we er een deel 2 op wagen of er alhier op verder borduren, voor degenen die van handwerken houden.
het is hier eigenlijk de bedoeling dat je dan gaat uitleggen waarom haar argumenten in jouw ogen zinloos zijn. Trouwens, met betrekking tot je andere post:quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:58 schreef Flying_nomad het volgende:
[..]
Briljant topic.......... Amai zeg !!
't gaat verder wel goed met je he![]()
Eigenlijk vraag je erom......maar goed, heb me zelf voorgenomen d'r niet in mee te gaan (tenminste niet te ver)
Sterk gezien !!!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:56 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Waarom heb je dan zo'n misplaatste ondertitel? Daarin betrek je causaliteit in het geloof. En causaliteit is een wetenschappelijke term.
Kom op zeg. Wie probeert het christelijk geloof op wetenschappelijke basis te onderbouwenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:50 schreef Flying_nomad het volgende:
Alright, zal niet meer flauw doen.............(probeer het tenminste)
Waarom denken jullie het christelijk geloof of religie in het algemeen te kunnen be-argumenteren in logische termen ?
Nee, da's ook triviaal: God is in geen enkel opzicht rationeel, logisch of wetenschappelijk te verantwoorden. Je ondertitel is dus wetenschappelijk gezien nonsens, en aangezien causaliteit een wetenschappelijk begrip is, denk ik dat je toch doelt op een wetenschappelijke/rationele kijk. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om alle rationaliteit over boord te gooien, maar dan zijn zulke uitspraken volstrekte onzin.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:02 schreef Flying_nomad het volgende:
[..]
Sterk gezien !!!
maar toch zoals ik al schreef, wetenschap sluit het bestaan van God niet uit..... Zo misplaatst is ie dus niet als je erover nadenkt. (en dit is dus niet mijn stelling, doch logisch te beargumenteren zoals ik al schreef)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |