wat deze 'verbastering' betreft.
Weet u dat Eva de moeder van de 'verbastering' was?
Zij kruiste het menselijk geslacht.
Weet u, nadat zij deze kwade zaak gedaan had, toen zij deze affaire met de slang had, die toen nog geen slang was, een reptiel...
De Bijbel zei dat hij de listigste van alle dieren van het veld was.
De wetenschap probeert nu de beenderen van een schepsel te vinden tussen een aap en een mens en zoekt dat bij het gekleurde ras, enzovoort.
Ze zijn zo onwetend als het maar kan zijn. De slang was een man.
Het bloed van een dier zal zich niet mengen met het bloed van een mens. Beslist niet.
Maar deze soort was er zo dicht bij dat hij het wel vermengde en Satan wist dat - een grote reus van een kerel.
Is het niet vreemd dat men daarna grote reuzen in het land vond?
Ik wenste dat Josephus, de schrijver, daaraan zou hebben gedacht.
Waar kwamen deze reuzen vandaan? Het zaad van de slang!
De Bijbel zei dat Hij zou veroorzaken dat het zaad van de slang... het zaad van de slang, de slang had een zaad, en het zaad van de vrouw... maar we zullen dat maar liever met rust laten.
Maar toen zij dat deed, bedierf zij de hele zaak.
Verdiept u zich nu alstublieft niet in die belachelijke zaak van een appelboom.
Zoals ik menigmaal gezegd heb: "Als het eten van appels maakt dat de vrouwen beseffen dat ze naakt zijn, konden ze beter weer met de appels rondgaan", omdat het hoog tijd is.
Ik zeg dit niet om grof te zijn, maar om mijn bewering te bewijzen dat het de waarheid is!
Het waren geen appels.
Laten we daar niet zo belachelijk over doen.
Het was geen appelboom; maar laten we naar een andere boom kijken, zodat we het naar voren kunnen brengen om onze tekst te volbrengen.
Laten we het beschouwen als een boom van geloof; dat Eva genomen heeft van deze verboden boom van ongeloof. Dan kunnen wij de tekst uit laten komen. Het was geloof.
Zij geloofde Gods Woord niet.
God zei dat er een zekere bepaalde zaak zal gebeuren.
Zij had het met rust moeten laten.
Zij had het moeten geloven op de wijze zoals God het zei. Maar nee, Satan kwam langs met zijn theologie; en zij vermengde het en gaf het aan Adam en het veroorzaakte een bastaardgeloof.
Dat is wat de kerk vandaag heeft (de zogenaamde kerk): een bastaardgeloof.
Het is vermengd met vrees, twijfels, frustraties; als het waarachtig geloof was, zou het niet wankelen.
Wanneer God iets zei, was het zo.
Maar ziet u, zij vermengde het - nam wat God zei en wat Satan zei, roerde het stevig door elkaar en zei: "Hier is het."
Zo doen vele mensen vandaag.
Zie, zij nemen wat de Bijbel zegt en wat de mensen zeggen - dat maakt een bastaardgeloof.
En wanneer zij het doen, brengen zij het terug... O, het vormt een prachtige kerk.
Zeker, maar er zit geen Leven in - het is dood!
Een verbasterd geloof: "O, ik geloof dat God het was, ja, maar vandaag is Hij geen geneesheer meer."
Dat is verbasterd geloof.
"Ik geloof dat Hij de Heilige Geest aan de Pinkstermensen van vroeger daar op de Pinksterdag gaf, maar dat is vandaag niet voor ons."
- Een verbasterd geloof!
Door God veroordeeld.
Verbasterd! Niet goed. Blijf er vandaan! Het is zondig.
Het brengt twijfels binnen.
"Misschien ga ik naar voren en wordt genezen.
Misschien zal de Here mij genezen."
Dat is bastaardgeloof. Het is niet goed.
Dat is kerkgeloof.
Wij willen Gods geloof.
God heeft iets gezegd, en dat is de Waarheid; blijf erbij.
Amen!
Wij waren allemaal veroordeeld door Eva, door verbastering.
Dat is precies juist.
Wij komen allemaal tot die plaats door Eva.
Eva veroorzaakte dat het gehele menselijke ras viel.
Zij en Adam waren één.
Het begon bij de vrouw.
Het zal eindigen met een vrouw.
Eén man in haar, genaamd een man van zonde.
Men vergeeft zonden op aarde.
Nemen het dogma en geven het aan de mensen en ze slikken het.
De mensen der aarde, "de koningen", zei de Bijbel, "werden dronken gemaakt met de wijn van haar hoererij."
Wat is haar hoererij? Haar ontrouw.
Een vrouw die hoererij pleegt is ontrouw aan haar echtgenoot.
Een kerk die hoererij pleegt predikt iets wat niet Gods Woord is.
"Verbastert" de kerk.
Wat heeft ze gedaan?
Zij bracht ook enkele dochters voort. Welnu, wie zijn de dochters van de Katholieke kerk?
Waar kwam Luther vandaan en zo verder uit deze lijn?
Deze denominaties en organisaties. Ziet u waar het binnenkwam?
Maar de ware kerk van God zit tussen die alle verweven. Methodisten, Baptisten, Presbyterianen en zo maar door - de waarachtige Kerk, gekocht door het Bloed van God.
Zoals dat rode koord waaraan de verspieders werden neergelaten.
Zij waren erin vermengd, maar hun denominaties kunnen hen niet redden.
"Bent u een Christen?"
"Ik ben een Presbyteriaan."
"Ik ben een Baptist."
"Ik ben een Methodist."
Dat betekent niets voor God.
U bent een Christen wanneer u bent wedergeboren.
Zij veroorzaakte dit allemaal.
Menigmaal heb ik mensen horen zeggen: omdat Adam en Eva dit kwaad gedaan hebben, het Woord van God kruisten en ons in deze toestand brachten, is God niet rechtvaardig als Hij mij veroordeelt.
Ik heb er niets mee te maken gehad.
Ik heb nooit gezondigd.
Het was Adam die zondigde."
De Bijbel zei: "Ik was in zonde geboren, gevormd in ongerechtigheid, leugen sprekend ter wereld gekomen."
Dus iemand vertegenwoordigde mij.
O, hier is een gedachte (het zal u wel schokken).
Iemand vertegenwoordigde u als een zondaar.
Dat was degene die het Woord "kruiste".
En als u vandaag verwacht dat de Pinkster-, de Methodisten- of Baptistenkerk u vertegenwoordigt, is het een verbasterd woord en wordt veroordeeld.
U wordt veroordeeld omdat Adam u veroordeelt.
Adam en Eva, die verenigd waren, namen de verbasterde korenvorm aan en veroordeelden de wereld.
Dan zegt u: "Waarom moest God mij verantwoordelijk houden?
Omdat één man mij vertegenwoordigde.
En dan sterf ik omdat die man zondigde, dan ben ik een zondaar door vertegenwoordiging."
Zo is het.
U bent een zondaar door vertegenwoordiging.
God houdt u niet verantwoordelijk omdat u een zondaar bent.
Hij houdt u niet verantwoordelijk omdat u liegt en steelt en de dingen die u doet.
Hij houdt u niet verantwoordelijk omdat u een zondaar bent.
Hij houdt u verantwoordelijk omdat u uzelf niet helpt!
Er is voor u een weg gebaand.
U verwerpt de weg die God heeft voorgeschreven; daarvoor wordt u door God veroordeeld.
Er is een weg van ontkoming!
Laten we dan het geloof nemen.
Laten we dan zeggen door geloof, door de voortplanting dan van geloof, bracht Eva haar theologie binnen; zij en Adam en probeerden zich te verontschuldigen de een ten opzichte van de ander en gaven elkaar de schuld.
(Zoals men in het leger zegt: "De verantwoordelijkheid afschuiven.")
"De vrouw die Gij mij gaf..."
"De slang heeft mij verleid."
"De slang bedroog mij."
Hij heeft haar nooit een appel gegeven om te bedriegen. Iedereen met normaal verstand moest dit toch kunnen weten.
Maar "de slang bedroog mij" - deed iets oneerbaars.
God vervloekte die zaak tot men geen been meer in een slang kan vinden die lijkt op een man.
Zij zullen het nooit vinden.
Ze zullen blijven doorgaan als een dwaas te graven.
Dat is alles.
Gods geheim ligt bij Hem.
Dat is juist.
En het land was vol reuzen en Josephus zei dat... de grote geschiedschrijver... Kunt u zich voorstellen dat een historicus zoals Josephus zegt dat de zonen van God de dochteren der mensen aanzagen en zij zich van een engel in menselijk vlees persten - een historicus!
Als dat zo is, dan is Satan een schepper!
Waar zijn we dan?
Er is één Schepper!
Dat is God!
Satan verdraait alleen wat God heeft geschapen.
Ongerechtigheid is enkel verdraaide gerechtigheid!
Het is wettig voor een man en een vrouw getrouwd te zijn, maar niet met een ander er vandoor te gaan. Zie, dat is verdraaiing.
Dood is bedorven leven; en een bedorven kerk is nagebootst van een originele.
Dus worden we allen geoordeeld als menselijke wezens onder vertegenwoordiging.
Adam vertegenwoordigde ons voor God, als zondaars - ongelovig in Zijn Woord.
Wij worden op die basis aangenomen. Ongelovigen van Zijn Woord.
"O ja, God zei dat, maar ik weet dat God een goede God is.
Hij zal dat niet doen."
Ik hoor dat zo vaak. God is een goede God, maar God is een God van oordeel.
God is een God van heiligheid. God is een God van rechtvaardigheid.
God is een God van toorn.
We zullen voor Hem staan wanneer Hij vertoornd is.
De Bijbel zei het.
Zijn tegenwoordigheid zal een verterend vuur zijn. Dat is juist.
Probeer God niet naar uw eigen gevoel te beoordelen.
Wij moeten God beoordelen naar Zijn Woord; wat Hij gezegd heeft.
Loop niet te hard van stapel met:
"Dit is een voorname kerk.
Hij heeft heel wat stormen doorstaan en deze is het."
Keer terug naar wat God gezegd heeft.
Wanneer ik voor Hem kom te staan wens ik onschuldig te worden bevonden aan het ooit geprobeerd te hebben één ding aan dat Woord toe te voegen of ervan af te nemen; ik wil het precies zoals het is.
Onderwijs het volk en richt je er precies naar!
Als de Bijbel dit zegt, kan ik het niet helpen wat iemand anders zegt; ik moet precies daarbij blijven.
Voor voetwassing, zeggen ze (Pinksterbroeders): "zo deden we het vroeger."
Laten we het nòg doen, als we het eens gedaan hebben.
Jezus deed het, voetwassing.
"O", zeggen ze, "het is ongezond.
Mensen hebben voetschimmel."
Het geeft niet wat ze hebben.
Ze kunnen het in die dagen ook wel hebben gehad.
Ja, ja, dat is waar, Gene. God is een Geneesheer.
Ziet u, men probeert een weg te vinden om eronder uit te komen.
Net eender als men zegt: "O, ik zou niet uit hetzelfde glas willen drinken waar iemand anders uit gedronken heeft, tenzij het brandschoon gewassen is."
Mijn broeder en zuster is mijn broeder en zuster. Amen!
God is mijn bescherming als er iets verkeerd is!
Ik vertrouw Hem!
Laat ons terugkeren naar het Woord.
Het maakt mij niet uit of hij gekleurd is, of wat hij ook is, of tot welke kerk hij behoort, als hij mijn broeder is, is hij mijn broeder!
Ik zal de geboden van God uitvoeren.
Nu kon in het Oude Testament alleen wat mannelijk was besneden worden; het overtollige vlees werd weggesneden.
Wat de Heilige Geest in de laatste dagen doet is het overtollige wegsnijden.
Hij snijdt de theologie van de wereld weg; snijdt de door mensen gemaakte dogma's weg, snijdt alle ongeloof weg, snijdt alles weg.
Stefanus zei: "O, gij onbesnedenen van hart en oren, waarom wederstaat gij altijd de Heilige Geest. Zoals uw vaderen deden zo doet gij."
Zover is het vrienden.
U moet ervan afstappen om te zeggen... "Wel, nu hoorde ik de vorige avond een toespraak en er werd gezegd: 'Die goddelijke genezers kunt u maar beter in de gaten houden.'"
Het gaat niet om de goddelijke genezers.
Ik heb ze ook in het oog gehouden, maar ik heb wel op het Woord van God gelet, wat het zei.
Ik neem het Woord. Het Woord zei het, ziet u.
"Och, u moet oppassen met die mensen die geloven in het spreken in tongen, omdat dit voor een andere dag was. Het zijn alleen maar duivels."
Wat zegt het Woord?... "Deze tekenen zullen de gelovigen volgen tot het einde der wereld... In Mijn Naam zullen ze duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zúllen zij spreken; op zieken de handen leggen en ze zullen herstellen" - Jezus' laatste opdracht aan Zijn Kerk.
Wat probeert de Heilige Geest vandaag te doen?
Al dat ongeloof af te snijden: "Zij zullen handen op de zieken leggen en zij zullen herstellen", proberend de mensen terug te voeren naar het ongerepte Woord, waar God van zei dat het was zoals in Eden vóór er theologie aan was toegevoegd; om het terug te brengen en zoals het was in Eden toen de mens met God wandelde, en hij zei... als de boom hier niet goed stond, zou hij zeggen: "Word uitgerukt en hier geplant."
Als de wind waaide, zei hij: "Kalm, wees stil", en het hield op.
Wat hij maar wilde, hij had alle dieren onder zijn controle; alles op aarde was van hem; hij was god over de aarde.
Hij had besturende kracht in zich.
Eén daalde uit de hemel neer in heel deze verontreiniging en bewees dat dit Gods plan was, want Hij was de Zoon van God.
Wat deed Hij? Sterven, zodat wij terug konden komen en door de gerechtigheid van Zijn Bloed worden gezuiverd.
Welnu, als wij veroordeling gekregen hebben door vertegenwoordiging, hebben we ook...
Waarom hebben wij veroordeling gekregen?
Wegens verbastering - door de wereld in te planten bij de dingen van God.
Zo hebben wij het gekregen.
Hoe komen we ooit van die 'verbastering' af?
Keer u af van dat hybride spul.
Keer terug naar Gods Woord, wat de Waarheid is!
Ieder mensenwoord is een leugen, wat God zegt is waar.
Blijf erbij.
Het plant u weer regelrecht terug.
Er is een weg gebaand.
Uw vader en moeder vertegenwoordigden u als Adam en Eva. Jazeker.
Toen u in de wereld geboren werd door heilige echtvereniging; het was door God verordineerd om kinderen voort te brengen.
Nu bent u precies teruggekeerd tot hetzelfde punt waar u was in de Hof van Eden zoals Adam en Eva - u zonen en dochters van God.
U bent precies weergekeerd tot die twee bomen.
Een ervan was de Boom der Kennis en de andere was de Boom des Levens.
Wenst u nu de wetenschappelijke weg van 'verbastering' te gaan?
Kijk waar u terecht komt.
In wat voor een knoeiboel heeft de mens zichzelf gebracht met deze 'verbastering'?
In wat voor een warboel heeft hij zichzelf door zijn eigen kennis gebracht?
In plaats van gewoon een kind te zijn, dat nederig vertrouwt op God, probeert hij de wetenschap te nemen om atomen te splitsen.
Kijk in welk een warboel hij zich op het ogenblik bevindt.
God laat hem gewoon zichzelf vernietigen, dat is alles.
In den beginne vernietigde de mens zichzelf, scheidde zich van God af, van de gemeenschap, door de Boom der Kennis.
Hij verliet de Boom des Levens om van de Boom der Kennis te eten.
Waar u Hem ook verlaten hebt... Neem niet dit "hybride" kerkspul.
Er is Eén vanmorgen die u vertegenwoordigt voor redding.
U hoeft geen zondaar te zijn.
U hoeft dat niet te zijn. U bent het, als u het bent.
God houdt u niet verantwoordelijk omdat u een zondaar bent; Hij zal u vanaf nu in geen enkel opzicht verantwoordelijk houden, maar Hij zal u verantwoordelijk stellen als u dit verwerpt.
Hij zal u niet verantwoordelijk stellen omdat u misschien in het verleden geen verschil kende in waterdoop, in het ontvangen van de Heilige Geest en de kracht van God.
Hij zou u daarvoor wellicht niet verantwoordelijk stellen, u mocht het misschien niet eerder hebben gehoord; maar vanaf nu weet u beter.
Keer terug naar het Woord.
Keer naar God terug.