Ik dacht dat die Kees voor het proloog zorgde ?quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:57 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ehm ik denk dat het traumatischer is om 9 maanden zwanger te zijn, te baren, je eigen kind te zien en het dan te dumpen dan met 8 weken zwanger in de stijgbeugels te liggen, stofzuigertje erin en klaar is kees....
Als ze het dan al niet hadden gehouden met alle gevolgen van dienquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:04 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb het even opgezocht. Er vinden in Nederland ongeveer 40.000 abortussen per jaar plaats, de meeste vrouwen komen hier prima doorheen zonder er depressies aan over te houden.
(Ik moet er niet aan denken dat al deze vrouwen voor een babyluikje hadden gekozen ipv. een abortus,
er zijn al veel te veel -ongewenste- kinderen op aarde).
dat zou ik ook denken maarja kheb genoeg verhalen gelezen dat een abrotus redelijk traumatisch kan zijn, begrijpelijk ookquote:Op woensdag 8 juni 2005 22:57 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ehm ik denk dat het traumatischer is om 9 maanden zwanger te zijn, te baren, je eigen kind te zien en het dan te dumpen dan met 8 weken zwanger in de stijgbeugels te liggen, stofzuigertje erin en klaar is kees....
en in gebruik geweest. 'ten vondeling leggen'... redelijk human als abortus te laat is, mits goede opvang.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:28 schreef yvonne het volgende:
Dat voorstel is toch al hartstikke oud??
Sterker nog, begin vorige eeuw werd de 'bewaarplaats voor kinderen' opgericht voor armlastige gezinnen, later werd dit als ongepast beschouwd en omgedoopt in crèche..quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:21 schreef Tijger_m het volgende:
Typerend dat het altijd mannen zijn die met dit soort briljante ideeen komen.
Lekker terug naar de Middeleeuwen, toen hadden we nog weeshuizen voor ongewenste kinderen, konden ze ook gelijk een beetje kinderarbeid doen en we hebben ook een lekker goedkoop alternatief voor de sociale werkplaatsen.
Gristelijk tot en met.
Hm taal naar mijn hartquote:
Je kan er zo een krijgen hoor, 2 voor de prijs van 1quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:49 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Hm taal naar mijn hart![]()
Mooi beschreven
Hmm doe maar danquote:Op donderdag 9 juni 2005 01:51 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Je kan er zo een krijgen hoor, 2 voor de prijs van 1
In een vuilnisbak zijn de overlevingskansen aanzienlijk kleiner.quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:55 schreef cinnamongirl het volgende:
Misschien hooguit in gevallen van vrouwen die er te laat achter komen dat ze zwanger zijn en geen abortus meer kunnen plegen. In ieder geval lijkt het me niet dat er vrouwen zullen zijn die het zo doen omdat ze tegen abortus zijn. Want of je nu een baby in een vuilnisbak doet of in een babyluik stopt, het blijft dumpen.
wurg postquote:Op woensdag 8 juni 2005 22:55 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ook zij kunnen terecht bij een van de vele, zeer laagdrempelige abortusklinieken in ons land.
Een abortus is hier ook nog eens volledig gratis. Ik begrijp gewoon niet dat er vrouwen zijn die ongewenst zwanger zijn en dan geen abortus plegen maar de zwangerschap uitdragen.
Ik denk dus dat er nauwelijks een 'markt' is voor deze luikjes.
Misschien hooguit in gevallen van vrouwen die er te laat achter komen dat ze zwanger zijn en geen abortus meer kunnen plegen. In ieder geval lijkt het me niet dat er vrouwen zullen zijn die het zo doen omdat ze tegen abortus zijn. Want of je nu een baby in een vuilnisbak doet of in een babyluik stopt, het blijft dumpen.
Dat zet je toch lekker een mini auswitz op. Kunnen alle ongewenste kinderen metteen je verwarmingsprobleem oplossenquote:Op donderdag 9 juni 2005 01:21 schreef Tijger_m het volgende:
Typerend dat het altijd mannen zijn die met dit soort briljante ideeen komen.
Lekker terug naar de Middeleeuwen, toen hadden we nog weeshuizen voor ongewenste kinderen, konden ze ook gelijk een beetje kinderarbeid doen en we hebben ook een lekker goedkoop alternatief voor de sociale werkplaatsen.
Gristelijk tot en met.
Je weet toch dat je een discussie per definitie verliest als je met Nazi-vergelijkingen komt hè?quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:11 schreef CANARIS het volgende:
Dat zet je toch lekker een mini auswitz op. Kunnen alle ongewenste kinderen metteen je verwarmingsprobleem oplossen
Dat zou ik niet te hard zeggen als ik jou was. Er zijn zelfs vrouwen die er zélf pas na 8 maanden ofzo achterkomen dat ze zwanger zijn. Vorig jaar nog een vrouw over de 50 hier in Friesland, die was al dik en dacht gewoon dat ze wat aangekomen was. Plus ze verwachtte op die leeftijd uiteraard geen baby meer. Maar ook bij zeer jonge meisjes is een zwangerschap soms nauwelijks te zien. Vraag me niet hoe dat kan, maar het is zo.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja oke, maar een zwangerschap verberg je niet voor je omgeving.
"Ik wil niet veel zeggen ... maar eh .... waarom blijft jullie kind al zestien jaar een baby?"quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:56 schreef Wolter het volgende:
Cool! Volgens mij moet zo´n luikje-babydumpen bijna hetzelfde voelen als werken bij de Febo.
Misschien kunnen we ook een systeem bedenken waardoor mensen hun al wat oudere kind kunnen inruilen tegen een jonge exemplaar. Eentje die minder kilometers heeft gekropen. En die kunnen ze dan weer ruilen met iemand die liever een wat oudere kind wil zodat die sneller van al dat gedoe af is.
Respect hebben voor het leven, uh huh, de hypocrisie. Ik word een beetje bang van die pro-life rakkers zoals jij. Respect voor het leven is dus zaligmakend, het is verder niet van belang of je respect hebt voor het kind zelf? Want dat heb je niet als je het kind dumpt. Of het nou in zo'n luikje is of op straat.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:08 schreef CANARIS het volgende:
[..]
wurg post
Omdat er mensen zijn die
1) het kind niet kunnen aannemen uit wat voor redenen dan ook
2) diezelfde mensen recpect voor het leven hebben en dat zelfde leven niet even weg laten maken omdat ze er effe geen zin in hebben.
Kotsmisselijk word ik van figuren zoals jij.
Ja, bla bla. Maar de meeste vrouwen kunnen niet 9 maanden een baby dragen zonder dat de omgeving iets merkt, oke?quote:Dat zou ik niet te hard zeggen als ik jou was. Er zijn zelfs vrouwen die er zélf pas na 8 maanden ofzo achterkomen dat ze zwanger zijn. Vorig jaar nog een vrouw over de 50 hier in Friesland, die was al dik en dacht gewoon dat ze wat aangekomen was. Plus ze verwachtte op die leeftijd uiteraard geen baby meer. Maar ook bij zeer jonge meisjes is een zwangerschap soms nauwelijks te zien. Vraag me niet hoe dat kan, maar het is zo.
Zoals ik eerder al zei: vrouwen zijn erg vindingrijk in het verbergen van een zwangerschap.quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, bla bla. Maar de meeste vrouwen kunnen niet 9 maanden een baby dragen zonder dat de omgeving iets merkt, oke?![]()
De weeshuizen zullen vol worden. Dit zijn echt meer kinderen dan er adoptie-ouders zullen zijn. Wie gaat dat betalen? En je kunt je afvragen of je niet meer probleemkinderen krijgt, echt happy zullen ze zich niet voelen in een tehuis, lekker met z'n allen ongewenst. Uiteraard wordt ook op hun zorg flink bezuinigd. Nou, laat maar zitten. Stom idee.quote:Nederland zou dan immers ernstig overbevolkt zijn (40.000 abortussen per jaar...)
Vraag me af hoeveel procent het voor hun man/vriend/familie kan verbergen. Zal niet veel zijn hoor.quote:Zoals ik eerder al zei: vrouwen zijn erg vindingrijk in het verbergen van een zwangerschap.
Vanaf 12 weken schijnt er een zeker vorm van bewustzijn op te treden. Daarvoor dus niet. Maar het is dan ook nog niet echt een 'kind' te noemen. Zuigcurettage is ook alleen mogelijk in een vroeg stadium van de zwangerschap, weet niet precies tot hoeveel weken.quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:17 schreef -DailaLama- het volgende:
Voelt een kind het nou wél of niet dat hij door zo'n stofzuiger wordt opgezogen?
quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Vanaf 12 weken schijnt er een zeker vorm van bewustzijn op te treden. Daarvoor dus niet. Maar het is dan ook nog niet echt een 'kind' te noemen. Zuigcurettage is ook alleen mogelijk in een vroeg stadium van de zwangerschap, weet niet precies tot hoeveel weken.
Mijn bron is een documentaire over abortus. Hier te zien: http://www.eo.nl/portals/programs/episode.jsp?episode=5473592quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:26 schreef speknek het volgende:.
Vanaf 28 weken kan een foetus pas pijn registreren, bewustzijn is dan helemaal een nogal losgebruikte term. Meestal worden andere zoogdieren geen bewustzijn geaccrediteerd, en die zijn in ontwikkeling heel wat verder dan een ongeboren kind.
Ik had het over zelfbewustzijn. check.quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Met bewustzijn bedoel ik geen zelfbewustzijn. En natuurlijk hebben dieren wel bewustzijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |