Eigenlijk wel, hè?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:13 schreef ondeugend het volgende:
Je zou eigenlijk een enorme schop onder je hol moeten hebben.
Eerder te lage eisen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 02:57 schreef FritsVanEgters het volgende:
Met kleine dingetjes beginnen, die dus wel moeten lukken.
En langzaam terug opbouwen naar het gewenste niveau, mits dat niet te hoog is. Ga dus na of je niet te hoge eisen stelt aan jezelf, bijvoorbeeld om de teleurstelling in jezelf te compenseren die voortkomt uit het niets doen.
Uiteraard. Maar als je erg teleurgesteld in jezelf bent heb je de neiging om jezelf te overvragen, compensatiegedrag. Met als gevolg dat je die doelstelling waarschijnlijk niet haalt en de situatie op die manier in stand houdt.quote:Op woensdag 8 juni 2005 03:01 schreef Xennia het volgende:
[..]
Eerder te lage eisen.
Ik word zo moe van dit soort topics: ''Ik kan niks doen boehoe''. Tuurlijk wel je kan er alles aan doen, jij bent de enige die je eigen falen in stand houdt.
Ga maar ergens uitrusten dan als je er zo moe van wordt. Stop in ieder geval met stompzinnige replieken te geven, daar heeft men niks aan.quote:Op woensdag 8 juni 2005 03:01 schreef Xennia het volgende:
[..]
Eerder te lage eisen.
Ik word zo moe van dit soort topics: ''Ik kan niks doen boehoe''. Tuurlijk wel je kan er alles aan doen, jij bent de enige die je eigen falen in stand houdt.
Steve2003, je moet niet zo zeiken en wat gaan doen!quote:Op woensdag 8 juni 2005 03:11 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Ga maar ergens uitrusten dan als je er zo moe van wordt. Stop in ieder geval met stompzinnige replieken te geven, daar heeft men niks aan.
Sinds wanneer is een realistisch repliek nou weer stompzinnigquote:Op woensdag 8 juni 2005 03:11 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Ga maar ergens uitrusten dan als je er zo moe van wordt. Stop in ieder geval met stompzinnige replieken te geven, daar heeft men niks aan.
Sinds het niks toevoegt. De TS had dat zelf namelijk ook al bedacht, alleen verzoekt ie om raad aangezien de TS het probleem zelf niet op kan lossen. Dan is het stompzinnig om te zeggen dat ie het zelf maar op moet lossen, want dat is in tegenspraak met het adagium dat in de OP wordt neergezet dat het probleem door de TS zelf niet oplosbaar is.quote:Op woensdag 8 juni 2005 03:14 schreef Xennia het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een realistisch repliek nou weer stompzinnig![]()
Tuurlijk is het ''probleem'' wel op te lossen. Met een beetje motivatie en discipline. Hij zal het toch echt zelf moeten doen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 03:18 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Sinds het niks toevoegt. De TS had dat zelf namelijk ook al bedacht, alleen verzoekt ie om raad aangezien de TS het probleem zelf niet op kan lossen.
Nah. Combinatie van tijd en besef enzo denk ik. Een harde docent kan ook helpen. Op je bek gaan is een goede doch pijnlijke les zo weet ik uit ervaring.quote:Op woensdag 8 juni 2005 03:22 schreef Xennia het volgende:
[..]
Tuurlijk is het ''probleem'' wel op te lossen. Met een beetje motivatie en discipline. Hij zal het toch echt zelf moeten doen.
Welkom op de middelbare school: voor menigeen een levensperiode zonder uitdagingquote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:11 schreef steve2003 het volgende:
ik kan echt helemala niks doen, en het is echt heel erg.... alles wat ik me voorneem om te doen, daar komt nooit wat van terecht, tot het nu op een punt waar ik me echt zorgen begin te maken! vandaag had ik me het een en ander voorgenomen om te doen, maar is het er weer niet van gekomen.... ik heb een lerares die elke dag bij me langskomt, (ik zit thuis vanwege een gebroke enkel) maar die nep ik ook door te zeggen dat ik al werk naar school heb opgestuurd en da soortt smoesjes meer....
maar ik wil echt werken, maar het lukt me gewoon nooit! ik heb dit altijd al gehad, maar het begint steeds erger te worden! ik maak elk jaar weer afspraken met leraren om toch over te kunnen, maar elk jaar maak ik er weer zooitje van!
Ik heb van alles al geprobeert, zoals me computer uitzetten, buiten in de tuin werken, in de keuken als er niemand is, echt van alles! maar als ik dan in een lege kamer zit, val ik vaak echt gewoon in slaap over mijn boeken! of zit ik in een soor trance naar de muur te staren! Wat moe tik hier nou mee? Iemand anders dit probleem ook?
Tsja, als alles een beetje komt aanwaaien is er natuurlijk weinig motivatie om echt je best te doen. En als het dan tijd wordt om echt iets te doen, zie je bergen stress op je afkomen, dus geef je het maar op. Ken dat wel. De truc is om resultaatgericht te werken en het doel continu voor ogen te hebben.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:11 schreef steve2003 het volgende:
maar ik wil echt werken, maar het lukt me gewoon nooit! ik heb dit altijd al gehad, maar het begint steeds erger te worden!
Ik wilde net vragen "waar is je moeder" ...quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:56 schreef avotar het volgende:
Gouden Tip:
Heb het er met je moeder over.... en zorg dat zij je achter je broek zit....
Dat is het dus bij mij waardoor ik dnek ik nog minder werk, tijdens de lessen zit ik meestal te praten, maar let ik nog wle op, en voor een repetitie lees ik altijd op het laatste moment nog ff snel het hoofdstuk door in de les ervoor, en dan haal ik vaak gewoon een acht voor mijn repetitie, zonder dat ik er eigenlijk voor hoef te leren.... en uiteindleijk heb ik dan toch allemaal viertjes en vijfen en zessen op mijn rapport, waardoor ik met een hoop gelul toch net over kan....quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:29 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Je moet jezelf leren motiveren. Laat je ouders je ook helpen, want in je eentje lukt het echt niet (dan ga je uitwegen zoeken om maar niets te hoeven doen) Als je weer naar school gaat, probeer dan tijdens de lessen al goed op te letten, want dat scheelt meer dan de helft!
En ga daarna iets studeren dat je WEL interessant vindt
ik denk een combinatie van die twee mischien, maar vooral dat laatste den ik, mijn zussen hebben namelijk wel hard moeten leren om hun vwo te halen....quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:42 schreef Nembrionic het volgende:
Ik heb het idee dat jij OF een te laag opleidingsniveau geniet en je je daardoor de pleuris verveeld OF jij hebt een enorme hekel aan 'moeten'.
Deze combi klopt niet, als je alleen maar die 8 haalt, dan moet er veel slechts tegenover staan voor een 4 of 5.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:49 schreef steve2003 het volgende:
[..]
Dat is het dus bij mij waardoor ik dnek ik nog minder werk, tijdens de lessen zit ik meestal te praten, maar let ik nog wle op, en voor een repetitie lees ik altijd op het laatste moment nog ff snel het hoofdstuk door in de les ervoor, en dan haal ik vaak gewoon een acht voor mijn repetitie, zonder dat ik er eigenlijk voor hoef te leren.... en uiteindleijk heb ik dan toch allemaal viertjes en vijfen en zessen op mijn rapport, waardoor ik met een hoop gelul toch net over kan....
Dat is natuurlijk een waarheid als een koequote:Op woensdag 8 juni 2005 09:34 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Welkom op de middelbare school: voor menigeen een levensperiode zonder uitdagingHet is heel simpel: juist omdat je alles haalt zonder er moeite voor te doen, heb je geen drijfveer om uberhaupt iets te doen. De vakken zijn saai, te makkelijk en docenten bestaan alleen maar om je het leven zuur te maken. Huiswerk heeft geen nut, want je haalt het toch wel.
Even doorbijten, hierna ga je iets doen wat je wel wilt
ik zit niet op een nederlandse school, dus mischien is het hier anders, maar bij ons tellen de repetities vrij zwaar, maar we krijgen ook vrij veel essays op en andere oefeningen die we in moeten leveren, en die ik dus vrijwel nooit doe....quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:58 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Deze combi klopt niet, als je alleen maar die 8 haalt, dan moet er veel slechts tegenover staan voor een 4 of 5.
Wil je wel? Dan kan je. Wil je niet, dan kan je inderdaad ook niet.
Inderdaad.quote:Op woensdag 8 juni 2005 03:01 schreef Xennia het volgende:
[..]
Eerder te lage eisen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |