abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27724202
ik kan echt helemala niks doen, en het is echt heel erg.... alles wat ik me voorneem om te doen, daar komt nooit wat van terecht, tot het nu op een punt waar ik me echt zorgen begin te maken! vandaag had ik me het een en ander voorgenomen om te doen, maar is het er weer niet van gekomen.... ik heb een lerares die elke dag bij me langskomt, (ik zit thuis vanwege een gebroke enkel) maar die nep ik ook door te zeggen dat ik al werk naar school heb opgestuurd en da soortt smoesjes meer....

maar ik wil echt werken, maar het lukt me gewoon nooit! ik heb dit altijd al gehad, maar het begint steeds erger te worden! ik maak elk jaar weer afspraken met leraren om toch over te kunnen, maar elk jaar maak ik er weer zooitje van!

Ik heb van alles al geprobeert, zoals me computer uitzetten, buiten in de tuin werken, in de keuken als er niemand is, echt van alles! maar als ik dan in een lege kamer zit, val ik vaak echt gewoon in slaap over mijn boeken! of zit ik in een soor trance naar de muur te staren! Wat moe tik hier nou mee? Iemand anders dit probleem ook?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:12:47 #2
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27724254
en toch 5 vwo..? volgens mij kun je wel wat
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:13:04 #3
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_27724262
Je zou eigenlijk een enorme schop onder je hol moeten hebben.

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_27724439
Klinkt erg bekend in de oren dit
Ik heb ook ontzettend weinig motvatie en het is niet zo dat ik het vervelend vind om iets te doen en als ik eenmaal bezig ben lukt het ook best, maar gewoon die eerste stap daar kom ik vaak niet toe...
Maar ik heb helaas geen oplossing want het overkomt mij ook nog te vaak

(verkapte tvp )
-
pi_27724461
ik ga elk jaar over omdat ik wel wat kan, voor al mijn toetsen scoor ik altijd minimaal een acht ofzo... en dan leer ik tussen de lessen door.... maar ik lever dan verder niks in of veels te laat. en dat is mijn probleem! en soms begin ik wel, maar neem ik na de eerste vraag even pauze, en dan vergeet ik het weer ofzo...., maar mede door die hoge proefwerk cijfers laten leraren me altijd weer door, en matsen ze me weer vaak, maar ik kan gewoon niks maken! en ik denk dat het later in het bedrijs leven toch echt zal moeten produceren, aan alleen brieven uit mijn hoofd leren en jaar cijfers uit mijn hoofd leren hebben die gasten weinig denk ik!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:22:42 #6
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_27724650
mmh oplossing heeft vast iets met een zweep te maken

maar nu serieus

ik zit ook in 5vwo en ik doe ook (bijna) niks
je bent dus zeker niet de enige
probleem is gewoon een gebrek aan motivatie
had ik ook een tijdje met gitaarspelen
je moet er even doorheen
dan daarna vind je het leuk (al weet ik niet of ik dat met school zo zou vinden)

maar het enige verschil denk ik is dat als het nodig is ik best wel aan het werk ga
vooral voor de laatste prw week
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:34:52 #7
122321 PLEP
PLЄP
pi_27725174
Idd het is een gebrek aan motivatie dat is wel lastig. Ik heb zelf net de havo zonder al te veel moeite af gemaakt (er van uit gegaan dat ik de 16e geslaagd ben atans).
Wat ik als ik jou was zou gaan doen is na je vwo (wel eerst af maken, maakt niet uit hoe maar wel dat afmaken) en dan een jaar of 2 gaan reizen zodat je eens wat anders doet het liefst ver weg ook dat je niet al te veel hulp krijgt van bekende. Dan zul je wel dingen gaan MOETEN doen anders heb je niks te eten. Als je het daar kan dan kan je het ook in nederland en zal werken voor een opleiding helemaal makkelijk worden.

Maar dat is maar een theorie van mij.
pi_27725625
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:13 schreef ondeugend het volgende:
Je zou eigenlijk een enorme schop onder je hol moeten hebben.

Eigenlijk wel, hè?
Iemand die constant achter je kont aanloopt en je dwingt zaken af te handelen.

Maar zo'n ernstig discipline-gebrek... tja, je kan alleen zélf de eerste stap zetten.
Schrijf voor iedere dag een aantal punten op die je gedaan wil hebben, rustig aan beginnen en dan opbouwen, 's avonds afstrepen en je tevreden voelen.

Wordt eens boos op jezelf.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:47:51 #9
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_27725720
Ik moet hier gigantisch veel leren voor mijn werk. Ben meer gemotiveerd, dan ik ooit op school ben geweest.

Er is alleen 1 probleem. Ik krijg het gewoon niet in mijn kop!
Horrible Cunt!
  woensdag 8 juni 2005 @ 02:53:33 #10
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_27730533
tvp

Heb hetzelfde gezeik. Krijg alles altijd maar net op tijd gedaan zo. Op de middelbare school heeft het me bakken met punten gekost.
pi_27730544
Grappig, laatst kwam je vriendin langs en die zei precies hetzelfde over je. Dat je nooit wat voor elkaar kreeg bij haar enzo.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_27730556
Met kleine dingetjes beginnen, die dus wel moeten lukken.

En langzaam terug opbouwen naar het gewenste niveau, mits dat niet te hoog is. Ga dus na of je niet te hoge eisen stelt aan jezelf, bijvoorbeeld om de teleurstelling in jezelf te compenseren die voortkomt uit het niets doen.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_27730572
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 02:57 schreef FritsVanEgters het volgende:
Met kleine dingetjes beginnen, die dus wel moeten lukken.

En langzaam terug opbouwen naar het gewenste niveau, mits dat niet te hoog is. Ga dus na of je niet te hoge eisen stelt aan jezelf, bijvoorbeeld om de teleurstelling in jezelf te compenseren die voortkomt uit het niets doen.
Eerder te lage eisen.

Ik word zo moe van dit soort topics: ''Ik kan niks doen boehoe''. Tuurlijk wel je kan er alles aan doen, jij bent de enige die je eigen falen in stand houdt.
pi_27730580
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 03:01 schreef Xennia het volgende:

[..]

Eerder te lage eisen.

Ik word zo moe van dit soort topics: ''Ik kan niks doen boehoe''. Tuurlijk wel je kan er alles aan doen, jij bent de enige die je eigen falen in stand houdt.
Uiteraard. Maar als je erg teleurgesteld in jezelf bent heb je de neiging om jezelf te overvragen, compensatiegedrag. Met als gevolg dat je die doelstelling waarschijnlijk niet haalt en de situatie op die manier in stand houdt.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 8 juni 2005 @ 03:08:39 #15
84524 Morwen
I got life
pi_27730601
Mwah,

Eat dust en kijk eens of je dat lekker vind. Ik denk van niet, maar goed, ieders pad is anders

Ben overal geweest en weet dat je vooral jezelf moet zijn of vinden whatever. Mja, dat was hem weer

Sterkte wel, al gaat dat vanzelf
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  woensdag 8 juni 2005 @ 03:11:14 #16
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_27730613
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 03:01 schreef Xennia het volgende:

[..]

Eerder te lage eisen.

Ga maar ergens uitrusten dan als je er zo moe van wordt. Stop in ieder geval met stompzinnige replieken te geven, daar heeft men niks aan.
  woensdag 8 juni 2005 @ 03:14:30 #17
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27730628
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 03:11 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Ga maar ergens uitrusten dan als je er zo moe van wordt. Stop in ieder geval met stompzinnige replieken te geven, daar heeft men niks aan.
Steve2003, je moet niet zo zeiken en wat gaan doen!

Zo, en nu maar afwachten of dit gaat helpen...!!!!
pi_27730629
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 03:11 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Sinds wanneer is een realistisch repliek nou weer stompzinnig
  woensdag 8 juni 2005 @ 03:18:22 #19
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_27730646
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 03:14 schreef Xennia het volgende:

[..]

Sinds wanneer is een realistisch repliek nou weer stompzinnig
Sinds het niks toevoegt. De TS had dat zelf namelijk ook al bedacht, alleen verzoekt ie om raad aangezien de TS het probleem zelf niet op kan lossen. Dan is het stompzinnig om te zeggen dat ie het zelf maar op moet lossen, want dat is in tegenspraak met het adagium dat in de OP wordt neergezet dat het probleem door de TS zelf niet oplosbaar is.
pi_27730664
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 03:18 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Sinds het niks toevoegt. De TS had dat zelf namelijk ook al bedacht, alleen verzoekt ie om raad aangezien de TS het probleem zelf niet op kan lossen.
Tuurlijk is het ''probleem'' wel op te lossen. Met een beetje motivatie en discipline. Hij zal het toch echt zelf moeten doen.
  woensdag 8 juni 2005 @ 03:26:38 #21
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_27730690
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 03:22 schreef Xennia het volgende:

[..]

Tuurlijk is het ''probleem'' wel op te lossen. Met een beetje motivatie en discipline. Hij zal het toch echt zelf moeten doen.
Nah. Combinatie van tijd en besef enzo denk ik. Een harde docent kan ook helpen. Op je bek gaan is een goede doch pijnlijke les zo weet ik uit ervaring.
  woensdag 8 juni 2005 @ 03:27:19 #22
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_27730695
Ik heb een tip voor de TS:

Vertel aan zoveel mogelijk mensen wat je plannen zijn, het liefst zo groot mogelijk (maar wel haalbaar). Als ze je er dan naar vragen, krijg je een ontzettend schuldgevoel als je het niet hebt gedaan. Wellicht word je dan wel gemotiveerd wordt om wat uit te voeren, zodat je niet voor lul staat.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  woensdag 8 juni 2005 @ 08:45:37 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27731798
Opgeruimd weer open.

[ Bericht 53% gewijzigd door Copycat op 08-06-2005 08:50:57 ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:34:48 #24
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_27732775
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:11 schreef steve2003 het volgende:
ik kan echt helemala niks doen, en het is echt heel erg.... alles wat ik me voorneem om te doen, daar komt nooit wat van terecht, tot het nu op een punt waar ik me echt zorgen begin te maken! vandaag had ik me het een en ander voorgenomen om te doen, maar is het er weer niet van gekomen.... ik heb een lerares die elke dag bij me langskomt, (ik zit thuis vanwege een gebroke enkel) maar die nep ik ook door te zeggen dat ik al werk naar school heb opgestuurd en da soortt smoesjes meer....

maar ik wil echt werken, maar het lukt me gewoon nooit! ik heb dit altijd al gehad, maar het begint steeds erger te worden! ik maak elk jaar weer afspraken met leraren om toch over te kunnen, maar elk jaar maak ik er weer zooitje van!

Ik heb van alles al geprobeert, zoals me computer uitzetten, buiten in de tuin werken, in de keuken als er niemand is, echt van alles! maar als ik dan in een lege kamer zit, val ik vaak echt gewoon in slaap over mijn boeken! of zit ik in een soor trance naar de muur te staren! Wat moe tik hier nou mee? Iemand anders dit probleem ook?
Welkom op de middelbare school: voor menigeen een levensperiode zonder uitdaging Het is heel simpel: juist omdat je alles haalt zonder er moeite voor te doen, heb je geen drijfveer om uberhaupt iets te doen. De vakken zijn saai, te makkelijk en docenten bestaan alleen maar om je het leven zuur te maken. Huiswerk heeft geen nut, want je haalt het toch wel.

Even doorbijten, hierna ga je iets doen wat je wel wilt
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_27732930
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:11 schreef steve2003 het volgende:
maar ik wil echt werken, maar het lukt me gewoon nooit! ik heb dit altijd al gehad, maar het begint steeds erger te worden!
Tsja, als alles een beetje komt aanwaaien is er natuurlijk weinig motivatie om echt je best te doen. En als het dan tijd wordt om echt iets te doen, zie je bergen stress op je afkomen, dus geef je het maar op. Ken dat wel. De truc is om resultaatgericht te werken en het doel continu voor ogen te hebben.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')