quote:Op maandag 27 juni 2005 18:38 schreef Bartoli het volgende:
Er is iemand op 2cycle/cycling4fans die interne informatie heeft en die weet te melden dat Schumacher dat spul mag gebruiken. Hij heeft er een attest voor. Dus hoogstwss niks aan de hand.
Allemaal leuk en aardig, maar het blijft toch doping. En die arts kan denk ik nu ook z'n biezen pakken.quote:Stefan Schumacher heeft op advies van
z'n arts in de Ronde van Rijnland-Palts
een middel tegen hooikoorts genomen.Het
gebruik van het medicijn leidde tot een
positieve dopingcontrole.
Volgens Arend Scheppink,de teammanager
van Shimano (de ploeg van de Duitser)
berust alles op een groot misverstand.
Het bewuste medicijn maakt melding van
het bestanddeel nor-pseudo-efedrine,een
stof die niet op de dopinglijst staat.
Schumacher had bij de dopincontrole ook
aangegeven dit middel te gebruiken.
Later bleek dat nor-psuedo-efedrine een
andere naam is voor cathine,dat wel op
de lijst staat.De Duitse wielerbond zal
de zaak beoordelen.
Als Schumacher dat middel mag gebruiken tegen hooikoorts is er niks aan de hand. Waarvoor heb je die attestjes andersquote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:31 schreef zjroentje het volgende:
[..]
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar het blijft toch doping. En die arts kan denk ik nu ook z'n biezen pakken.
Dus er bestaan gewoon attesten om doping te gebruiken?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:34 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Als Schumacher dat middel mag gebruiken tegen hooikoorts is er niks aan de hand. Waarvoor heb je die attestjes anders![]()
Als wielrennen hun gezondheid in gevaar brengt -> heel, heel erg simpel -> andere job zoeken.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:41 schreef placebeau het volgende:
De klopjacht naar doping hoeft niet zo erg te worden dat we zelfs renners hun gezondheid niet gunnen.
Als je hooikoorts of iets dergelijks of blessures hebt. En je krijgt daarvoor van de dokter iets voorgeschreven dan mag je dat gebruiken. Moet je wel steeds als je gecontroleerd wordt zo'n attest voor leggen. Nu weet ik ook wel dat er mee gefraudeerd kan worden maar dat is niet of nauwelijks te achterhalen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:35 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dus er bestaan gewoon attesten om doping te gebruiken?
Waarom gebruikt hij niet gewoon de pillen van Dr. Vogel, net zoals ik.
Ik beweer net het omgekeerdequote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:45 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Als je hooikoorts of iets dergelijks of blessures hebt. En je krijgt daarvoor van de dokter iets voorgeschreven dan mag je dat gebruiken. Moet je wel steeds als je gecontroleerd wordt zo'n attest voor leggen. Nu weet ik ook wel dat er mee gefraudeerd kan worden maar dat is niet of nauwelijks te achterhalen.
Dus als ik jou en placebeau mag geloven. Moeten renners die iets hebben en daardoor iets voorgeschreven krijgen maar beter stoppen met wielrennen? omdat ze die dingen krijgen om hetgeen ze hebben te bestrijden.
Nou als ze dan beter kunnen stoppen houdt je nog weinig wielrenners![]()
Precies en als ze die lijst nu eens op de schop gooide en alleen die middelen erop zetten waarvan de bijwerkingen echt gevaarlijk zijn. Dan zou ik zeggen ja je brengt jezelf en de sport in gevaar. Maar door zo'n onschuldig middeltje als Cathine komop zeg waar zijn we mee bezig.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Het gaat om de situatie andersom. Je hebt een relatief onschuldig kwaaltje (hooikoorts bijvoorbeeld). In het normale dagdagelijkse leven kun je dan even goed als ieder ander functioneren als je hier een medicijn voor neemt. Ben je echter sporter, dan mag dat plotseling niet meer. Zelfs onschuldige middeltjes als hoestdrank kunnen een positieve test afleveren. Middeltjes die je zelfs zonder doktorsrecept krijgt.
In een aantal gevallen is het dan niet het wielrennen dat de gezondheid in gevaar brengt maar de strenge dopinglijst.
Als ik al die flauwekul moet geloven, is vrijwel iedereen allergisch voor vanalles, heeft iedereen wel één of andere vorm van asthma, is iedereen constant verkouden, om maar te zwijgen over de apotheek waarop Armstrong rondrijdt. Zal wel aan mij liggen, maar volgens mij zijn 80% van de doktersbriefjes dikke, vette bullshit.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:45 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Als je hooikoorts of iets dergelijks of blessures hebt. En je krijgt daarvoor van de dokter iets voorgeschreven dan mag je dat gebruiken. Moet je wel steeds als je gecontroleerd wordt zo'n attest voor leggen. Nu weet ik ook wel dat er mee gefraudeerd kan worden maar dat is niet of nauwelijks te achterhalen.
Dus als ik jou en Saintofkillers mag geloven. Moeten renners die iets hebben en daardoor iets voorgeschreven krijgen maar beter stoppen met wielrennen? omdat ze die dingen krijgen om hetgeen ze hebben te bestrijden.
Dus in principe zou iemand die om de één of andere reden EPO nodig heeft om gezond te blijven, zou daar een attest voor kunnen krijgen? Puur hypothetisch.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:45 schreef Bartoli het volgende:
Dus als ik jou en Saintofkillers mag geloven. Moeten renners die iets hebben en daardoor iets voorgeschreven krijgen maar beter stoppen met wielrennen? omdat ze die dingen krijgen om hetgeen ze hebben te bestrijden.
Nee, maar met veel verboden middelen tegen hooikoorts ga je ook niet sneller rijden.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:49 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Tevens zijn er imo toch genoeg anti-hooikoorts middelen waarvan de ingredienten niet op de dopinglijst staan. En met een beetje hooikoorts ga je ook niet langzamer fietsen
Dat lijkt me ook idd. Maar goed, die lijst is er nu eenmaal, dus doe het nou niet op deze manier en pak gewoon dat middeltje dat wel veilig is.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:50 schreef placebeau het volgende:
[..]
Nee, maar met veel verboden middelen tegen hooikoorts ga je ook niet sneller rijden.
Epo krijg je niet voorgeschreven voor iets wat je hebt. Maar jullie vatten alles samen onder de noemer EPO en dat is natuurlijk niet zo.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:49 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dus in principe zou iemand die om de één of andere reden EPO nodig heeft om gezond te blijven, zou daar een attest voor kunnen krijgen? Puur hypothetisch.
Tevens zijn er imo toch genoeg anti-hooikoorts middelen waarvan de ingredienten niet op de dopinglijst staan. En met een beetje hooikoorts ga je ook niet langzamer fietsen
Tuurlijk zitten er renners bij die de boel belazeren. Maar er rijden zeker geen 80% aan renners rond die zo'n attest nodig heeft.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als ik al die flauwekul moet geloven, is vrijwel iedereen allergisch voor vanalles, heeft iedereen wel één of andere vorm van asthma, is iedereen constant verkouden, om maar te zwijgen over de apotheek waarop Armstrong rondrijdt. Zal wel aan mij liggen, maar volgens mij zijn 80% van de doktersbriefjes dikke, vette bullshit.
Niet sneller, maar je wordt wel minder snel moe.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:50 schreef placebeau het volgende:
[..]
Nee, maar met veel verboden middelen tegen hooikoorts ga je ook niet sneller rijden.
Ik beweer niet dat er 80% van de renners met valse briefjes rondrijdt. Ik beweer dat 80% van de briefjes vals (of zwaar overdreven) zijn. Tenzij álle renners met briefjes rondrijden. Dan beweer ik het wel.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:52 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Tuurlijk zitten er renners bij die de boel belazeren. Maar er rijden zeker geen 80% aan renners rond die zo'n attest nodig heeft.
In sommige gevallen gaat dat niet en heb je dus dat attest. Dus nogmaals ze moeten eens die dopinglijst op de schop gooien. Het is ook zo dat de UCI, NeCedo, Wada en andere instanties die vechten tegen doping allemaal andere lijsten hebben. Ze zijn niet 100% identiek dus daar zit hem dan ook soms verwarring in.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:51 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook idd. Maar goed, die lijst is er nu eenmaal, dus doe het nou niet op deze manier en pak gewoon dat middeltje dat wel veilig is.
Mooiste voorbeeld van die consternatie was natuurlijk Delgado.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:55 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Het is ook zo dat de UCI, NeCedo, Wada en andere instanties die vechten tegen doping allemaal andere lijsten hebben. Ze zijn niet 100% identiek dus daar zit hem dan ook soms verwarring in.
Laat ik nu net vandaag een middel tegen mijn hooikoorst gehaald hebben. Bijwerkingen kunnen zijn:quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Niet sneller, maar je wordt wel minder snel moe.
En staat jouw middel op de lijst? Ik heb ooit al gefietst nadat ik een paar dagen aan de hoestdrank zat en ik voelde het wel degelijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:58 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Laat ik nu net vandaag een middel tegen mijn hooikoorst gehaald hebben. Bijwerkingen kunnen zijn:
- vermoeidheid
- uitputting
- duizeligheid
- zwakheid
- bittere smaken
etc. etc
Dat middel heet Otrivin neusspray. Kan er niet van zeggen dat je er automatisch beter van gaat rijden of dat je er dan minder moe door voelt
Tuurlijk zitten erbij die zwaar overdreven zijn maar dan kom je nog niet aan 80%. Die allergie van Beloki waar die bij Brioches toen niet aan geholpen mocht worden dat is volgens mij een typisch voorbeeld van de boel flessen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Niet sneller, maar je wordt wel minder snel moe.
[..]
Ik beweer niet dat er 80% van de renners met valse briefjes rondrijdt. Ik beweer dat 80% van de briefjes vals (of zwaar overdreven) zijn. Tenzij álle renners met briefjes rondrijden. Dan beweer ik het wel.
Ik zie dat het sinds verleden jaar aan de "veilige" lijst is toegevoegd althans bij het NeCeDo. Was eerst ook niet. Weet niet hoe dat bij de UCI/Wada zit.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En staat jouw middel op de lijst? Ik heb ooit al gefietst nadat ik een paar dagen aan de hoestdrank zat en ik voelde het wel degelijk.
quote:Flecha mischien naar Rabobank
Datum: 2-jul 17:45
Juan Antonio Flecha (27) rijdt het komende seizoen wellicht in dienst van Rabobank. Het Italiaanse wielertijdschrift Tuttobici meldt dat diverse renners van Fassa Bortolo uitkijken naar een andere ploeg omdat de sponsor van ploegleider Giancarlo Ferretti er volgend jaar mee ophoudt. De Luxemburger Kim Kirchen wordt in verband gebracht met Liquigas.
Flecha begint zaterdag aan zijn derde Tour de France. De Spanjaard won in 2003 een etappe in La Grande Boucle. Bij Rabobank zou Flecha met name worden gehaald voor klassiekers als Parijs-Roubaix en Gent-Wevelgem, waarin hij dit jaar met respectievelijk een tweede en een derde plaats een hoofdrol speelde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |