Heb je dit bij aangetekende brief gedaan?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
ik heb hun 2 weken de tijd gegeven om het probleem op te kunnen lossen zo niet wil ik mijn contract eenzijdig ontbinden
Aangetekend. Dat is zo'n domme voorwaarde. Als je niet aangetekend verstuurd, doen ze net alsof ze het niet hebben ontvangen. Ik had mazzel, had net 12 maand erop zitten, toen tiscali met een soortgelijke dienst kwam...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je dit bij aangetekende brief gedaan?
Dat heeft niets met voorwaarden te maken, maar te maken met het feit dat je bewijs hebt als ze zeggen hem niet ontvangen te hebben. TS heeft Wanadoo in gebreke gesteld, maar wanneer Wanadoo dit ontkent, is het voor TS slechts verstandig om betaling te stoppen wanneer hij kan aantonen dat hij hen in gebreke heeft gesteld.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:23 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Aangetekend. Dat is zo'n domme voorwaarde. Als je niet aangetekend verstuurd, doen ze net alsof ze het niet hebben ontvangen. Ik had mazzel, had net 12 maand erop zitten, toen tiscali met een soortgelijke dienst kwam...
Als je ze op een nette manier bij aangetekende brief in gebreke hebt gesteld, en ze de problemen niet hebben opgelost, dan kun je het contract ontbinden op basis van wanprestatie. Natuurlijk zullen ze een deurwaarder op je afsturen. Aan die deurwaarder stuur je vervolgens een kopie van de ingebreke-stelling. De kans is dan niet bijzonder groot meer dat de deurwaarder naar de rechter stapt.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik heb nog geen brief opgesteld naar Wanadoo maar zal dat zeker gaan doen.
Maar als ik een betaling stop zet je kent Nederland ik krijg dan gegarandeerd een deurwaarder op mijn dak en ik heb niks over te zeggen aangezien ik een contract heb ook al stel ik ze in gebreke.
ADSL gaat via KPN, en ik meen dat de provider moet meewerken.. Dat lijkt mij echter meer een vraagje voor in DIG.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:55 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hoe zit het dan met de lijn als ik nieuwe internet provider ga zoeken.
Je hoort verhalen dat internet providers de klant lijn gijzelen zo om de klant te pesten en zo lang mogelijk uit te rekken.
En dan kan ik als nog niet internetten.
Ik heb weinig ervaring met Wanadoo. In ieder geval is het zo dat wanneer je hen in gebreke stelt en zij daar niet op reageren, dat dit een rechtsgrond vormt om de overeenkomst te vernietigen. Voor de rechter zullen ze hun gelijk dan niet meer halen, maar ze kunnen je natuurlijk wel behoorlijk lang blijven lastigvallen, iets waar veel bedrijven ook voor kiezen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:
ADSL van Wanadoo gaat via hun eigen netwerk (zogenaamde) livebox maar goed hoeveel kans van slagen denk je dat het hebt als ik een brief opstel en aangetekend naar hun opstuur en er duidelijk in vermeld dat ik hun aansprakelijk stel op basis van wandprestaties? en zo toch van hun af kom
kort samengevatquote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:23 schreef MisterJ.Lo het volgende:
dus als ik het goed begrijp lijncheck bij Wanadoo.
na 5 dagen weer opbellen vragen wat de resultaten zijn.
zullen hoogst waarschijnlijk zeggen dat het KPN ligt of aan hun zelf.
vragen om nieuw Livebox.
als je Livebox ontvangt en nog steeds de zelfde problemen hebt
weer technische dienst bellen (hun weten dan ook niet waar het aan ligt) en dan afdeling opzegging bellen aangezien ze het problemen niet kunnen oplossen
Misschien, maar ik vertik het om iets te betalen wat niet werkt. En geen rechter die dat anders ziet.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:39 schreef het.ismij het volgende:
Dank zoals ik al zei,.. doe dat nou maar niet,.. dan krijg je incassoprocedure op je dak en dan moet je alleen maar meer dokken!!
Om betaling af te dwingen is een gang naar de rechter nodig, en de rechter is van mening dat er niet betaald hoeft te worden voor een dienst die niet goed geleverd wordt.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:39 schreef het.ismij het volgende:
Dank zoals ik al zei,.. doe dat nou maar niet,.. dan krijg je incassoprocedure op je dak en dan moet je alleen maar meer dokken!!
Niet wanneer Wanadoo niets met de ingebrekestelling doet.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:20 schreef het.ismij het volgende:
ja inderdaad,..
Alleen jammer als wanadoo ineens met een linecheck komt waaruit blijkt dat er wel degelijk een verbinding is naar de modem (wat 99% van de gevallen is) en dat het dus niet aan wanadoo ligt. want de service gaat totaan de modem. de rest is voor de klant zelf.
en dan ben je nog de lul,..
Uhmzz op het moment dat je met de klacht (aldan niet telefonisch) komt wordt er een case van aangemaakt die netjes op de stapel gaat,.. (bij wijze van spreken,..:+ hijs electronisch.)quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Niet wanneer Wanadoo niets met de ingebrekestelling doet.
Oftewel, ze lossen het dan dus op.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:48 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Uhmzz op het moment dat je met de klacht (aldan niet telefonisch) komt wordt er een case van aangemaakt die netjes op de stapel gaat,.. (bij wijze van spreken,..:+ hijs electronisch.)
dus ja,.. geduld is een schone zaak als je een egt fokop probleem hebt met wanadoo verbinding..
als dat zo zou zijn dan had ik niets op het forum kunnen plaatsen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:44 schreef Public_NME het volgende:
Zal nog maar keertje goed kijken of je splitter wel goed zit aangesloten en dat het kabeltje tussen de splitter en je ISRA punt wel goed zit en ook het kabeltje van de splitter naar je modem.
Ik werkte bij de KPN ADSL helpdesk dus ik weet wel redelijk waarover het gaat... (zovaak deze problemen gehad)
Ik had ooit ook zo iets met mijn Planet ADSL trouwens. Het lag idd aan KPN, die kwamen meteen de volgende ochtend de lijn fixen. Nooit meer problemen gehad daarna.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:49 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
als dat zo zou zijn dan had ik niets op het forum kunnen plaatsen.
Ik heb wel internet verbinding maar het is altijd de vraag voor hoelang meestal valt het na 30 minuten uit, en soms na 3 uur maar het feit dat het internet steeds uitvalt (dat hoort gewoon niet)
wha niet echt,..quote:
Daarvoor kan er dus een redelijke termijn gesteld worden in de ingebreke-stelling, om gebeden zonder einde te voorkomen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:52 schreef het.ismij het volgende:
[..]
wha niet echt,..
klachtenteam kijkt ernaar,.. en dat duurt zowiezo al week of 4/5.
dan gaan we is kijken wat er aang edaan kan worden=> 2 weken verder
Dan gaan er opdracht gestuurd worden naar diverse afdelingen= week verder
dan wordt er actie ondernomen=> 3 weken verder
zal k verder gaan? of snap je het plaatje??
ik wist dus echt niet dat het een nieuw product was dacht dat het een tijdje bestond en aangezien ik 3 maanden zonder internet zat kon ik dat ook niet controleren dacht dat het wel goed zou zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:54 schreef het.ismij het volgende:
Het is ook in princiepe dom geweest om een nieuw product gelijk te nemen,..
Net als dat versatel. Daar wordt je ook hard genaaid,.. ma goed,..
dat zoekt iedereen verder zelf maar uit
Dit is het advies wat k je kan geven,..
Verder zal je het zelf moeten doen (eventuele tips kunnen nog wel)
Algemene voorwaarden staan niet boven de wet.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:59 schreef het.ismij het volgende:
alicey,.. neej dus,..
Als je ff de algemene voorwaarden van Wanadoo leest,..
Daarmee is alles egt vertieft goed dichtgespijkerd.
we hebben een gast op de afdeling zitten (k werk zelf voor wanadoo)
Ddie heeft ze bull in de rechten sinds kort,. en die heeft met een leraar en nog wat studenten alles zitten doorspitten,..
Alle dagelijkse problemen die we hebben zijn gewoon dichtgetimmerd met de algemene voorwaarden..
Omdat je het zo aardig vraagd danquote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:05 schreef MisterJ.Lo het volgende:
het.ismij zou jij aub wat voor mijn kunnen doen en mijn problemen nakijken als ik je mijn klantnummer via mail doorstuur?
Nee hoor. Er zijn bepaalde algemene voorwaarden die niet mogen, de zogenaamde 'zwarte lijst'. Die staat in het wetboek.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:07 schreef het.ismij het volgende:
@toeps,.. de klant is akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van Wanadoo, dit valt samen het het aangaan van een abbonement. Dus de klant heeft zich wel degelijk te houden aan de algemene voorwaarden.
En technische gezien kan wanadoo eigelijk zoon beetje alles maken conform de algemene voorwaarden.
Noem ze is,..quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:10 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nee hoor. Er zijn bepaalde algemene voorwaarden die niet mogen, de zogenaamde 'zwarte lijst'. Die staat in het wetboek.
Zoek het lekker zelf op.quote:
Ja, ik ga me daar niet een beetje een hele bladzijde uit het BW overtypen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:15 schreef het.ismij het volgende:
Noem ze lker zelf?? Jij komt ermee mafkees.
ik geef alleen maar aan dat wanadoo alles goed heeft dicht getimmerd. en dat klanten automatisch aan de algemene voorwaarden vast zitten als ze een contract aangaan,..
Dus ik vraag wat er dan in de wet is opgenomen (dat volgens jou zo is), om te kijken of wanadoo dat erin heeft staan of niet.
Algemene voorwaarden staan nimmer boven de wet.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:59 schreef het.ismij het volgende:
alicey,.. neej dus,..
Als je ff de algemene voorwaarden van Wanadoo leest,..
Het wordt me duidelijk waarom kabelboeren z'n slechte reputatie hebben.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:11 schreef het.ismij het volgende:
bank jij bent echt stom,.. ik ken de regels uit me hoofd (jaja helemaal van wanadoo) en trust me je wordt genaaid en moet betalen als je de automatisch incasso laat stopzetten/ terughalen.
Dat hoeft dus echt niet..! Statische electriciteit, niet goed afgeschermde kabels, splitter kapot of verkeerd om. (een symptoom is daarvan dat je niet gebeld kan worden)quote:Als je verbinding ineens wegvalt zit dat gewoon goed,..
Zie je,... kut helpdesk overal,..
Die snappen der geen klote van,..
ik heb dus geen splitter maar een modem (wanadoo livebox waar de splitter en router in 1 zitten) en het probleem ligt echt bij wanadoo hier voor had ik adsl van demon en dat ging via kpn en toen ging alles goed, maar nu gaat het via wanadoo netwerk en dat is werkelijk dramatischquote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:00 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat hoeft dus echt niet..! Statische electriciteit, niet goed afgeschermde kabels, splitter kapot of verkeerd om. (een symptoom is daarvan dat je niet gebeld kan worden)
Heb je al getest zonder de splitter ertussen direct op het ISRA punt? Weet je zeker of het in het KPN domein zit of in huis... Want direct op je inkomende lijn moet je ALTIJD verbinding kunnen maken (en behouden)
Zie,... kut users overal,..
Die snappen der geen klote van,...
Ah oke sorry, blijkbaar overheen gelezen? Maar je hebt dus ADSL? Dan gaat dat altijd over een lijn vd KPN. Soms verhuren ze de lijnen wel aan bijv. Demon of BBned maar de infrastructuur ligt toch nog steeds bij de kpn.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
ik heb dus geen splitter maar een modem (wanadoo livebox waar de splitter en router in 1 zitten) en het probleem ligt echt bij wanadoo hier voor had ik adsl van demon en dat ging via kpn en toen ging alles goed, maar nu gaat het via wanadoo netwerk en dat is werkelijk dramatisch.
Echt ik heb heimwee naar mijn vetrouwde kpn leverancier ook al was dat iets duurder je had tenminste kwaliteit in huis.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:37 schreef MisterJ.Lo het volgende:
.....lang aan het draadje wordt gehouden.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |