abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:54:34 #1
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27705397
Ik zou graag willen weten wat mijn rechten zijn als consument om een contract te ontbinden.
Het zit zo ik heb 2 mei ADSL Family+telefonie aangevraagd bij Wanadoo en dat is 3 juni geleverd.
Maar het product werkt niet zoals het hoort te werken, mijn verbinding met het internet valt om de 30 a 60 minuten uit en de telefoon is niet bereikbaar voor vrienden/familie en instanties aangezien hun geen gehoor krijgen.
De telefoon gaat volgens hun over maar wij krijgen geen signaal binnen dat er iemand belt naar ons.

Ik heb het helemaal gehad met hun en zou het liefst van hun af willen zijn, mijn vertrouwen hebben zij geschaad.
Maar aangezien ik aan 1 jaar contract vast zit kan ik er niet 1,2,3 onder uit komen.

Wat zijn de rechten als consument zijnde als een bedrijf niet een degelijk product kan afleveren.
Ik heb toch het recht om dan de contract te ontbinden aangezien het product niet werkt zoals het hoort te werken?

Graag zou ik jullie mening daar over willen horen
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:08:22 #2
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27707923
Welke acties heb je tot nu toe richting Wanadoo ondernomen?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:09:47 #3
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27707960
ik heb hun 2 weken de tijd gegeven om het probleem op te kunnen lossen zo niet wil ik mijn contract eenzijdig ontbinden
pi_27707979
Ik zou beginnen ze schriftelijk in gebreke te stellen. Dat kan nooit kwaad. Daarin zou ik ze verzoeken de boel te fixen.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:19:23 #5
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27708288
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
ik heb hun 2 weken de tijd gegeven om het probleem op te kunnen lossen zo niet wil ik mijn contract eenzijdig ontbinden
Heb je dit bij aangetekende brief gedaan?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:23:25 #6
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_27708406
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

Heb je dit bij aangetekende brief gedaan?
Aangetekend. Dat is zo'n domme voorwaarde. Als je niet aangetekend verstuurd, doen ze net alsof ze het niet hebben ontvangen. Ik had mazzel, had net 12 maand erop zitten, toen tiscali met een soortgelijke dienst kwam...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:25:13 #7
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27708467
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:23 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Aangetekend. Dat is zo'n domme voorwaarde. Als je niet aangetekend verstuurd, doen ze net alsof ze het niet hebben ontvangen. Ik had mazzel, had net 12 maand erop zitten, toen tiscali met een soortgelijke dienst kwam...
Dat heeft niets met voorwaarden te maken, maar te maken met het feit dat je bewijs hebt als ze zeggen hem niet ontvangen te hebben. TS heeft Wanadoo in gebreke gesteld, maar wanneer Wanadoo dit ontkent, is het voor TS slechts verstandig om betaling te stoppen wanneer hij kan aantonen dat hij hen in gebreke heeft gesteld.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:40:31 #8
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27708964
Ik heb nog geen brief opgesteld naar Wanadoo maar zal dat zeker gaan doen.
Maar als ik een betaling stop zet je kent Nederland ik krijg dan gegarandeerd een deurwaarder op mijn dak en ik heb niks over te zeggen aangezien ik een contract heb ook al stel ik ze in gebreke.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:43:06 #9
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27709056
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik heb nog geen brief opgesteld naar Wanadoo maar zal dat zeker gaan doen.
Maar als ik een betaling stop zet je kent Nederland ik krijg dan gegarandeerd een deurwaarder op mijn dak en ik heb niks over te zeggen aangezien ik een contract heb ook al stel ik ze in gebreke.
Als je ze op een nette manier bij aangetekende brief in gebreke hebt gesteld, en ze de problemen niet hebben opgelost, dan kun je het contract ontbinden op basis van wanprestatie. Natuurlijk zullen ze een deurwaarder op je afsturen. Aan die deurwaarder stuur je vervolgens een kopie van de ingebreke-stelling. De kans is dan niet bijzonder groot meer dat de deurwaarder naar de rechter stapt.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:55:04 #10
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27709420
Hoe zit het dan met de lijn als ik nieuwe internet provider ga zoeken.
Je hoort verhalen dat internet providers de klant lijn gijzelen zo om de klant te pesten en zo lang mogelijk uit te rekken.
En dan kan ik als nog niet internetten.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:55:46 #11
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27709444
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:55 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hoe zit het dan met de lijn als ik nieuwe internet provider ga zoeken.
Je hoort verhalen dat internet providers de klant lijn gijzelen zo om de klant te pesten en zo lang mogelijk uit te rekken.
En dan kan ik als nog niet internetten.
ADSL gaat via KPN, en ik meen dat de provider moet meewerken.. Dat lijkt mij echter meer een vraagje voor in DIG.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 15:12:04 #12
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27709962
ADSL van Wanadoo gaat via hun eigen netwerk (zogenaamde) livebox maar goed hoeveel kans van slagen denk je dat het hebt als ik een brief opstel en aangetekend naar hun opstuur en er duidelijk in vermeld dat ik hun aansprakelijk stel op basis van wandprestaties? en zo toch van hun af kom
  dinsdag 7 juni 2005 @ 15:20:03 #13
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27710214
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:
ADSL van Wanadoo gaat via hun eigen netwerk (zogenaamde) livebox maar goed hoeveel kans van slagen denk je dat het hebt als ik een brief opstel en aangetekend naar hun opstuur en er duidelijk in vermeld dat ik hun aansprakelijk stel op basis van wandprestaties? en zo toch van hun af kom
Ik heb weinig ervaring met Wanadoo. In ieder geval is het zo dat wanneer je hen in gebreke stelt en zij daar niet op reageren, dat dit een rechtsgrond vormt om de overeenkomst te vernietigen. Voor de rechter zullen ze hun gelijk dan niet meer halen, maar ze kunnen je natuurlijk wel behoorlijk lang blijven lastigvallen, iets waar veel bedrijven ook voor kiezen.
pi_27710228
Wandprestaties?

Ik zou ze maar gewoon in gebreke stellen, en ze een redelijke termijn geven om de boel te komen fixen. Niet met termen gaan gooien waar je niks van weet.
pi_27711376
Even voor verheldereing ( k ben een expert op wanadoo gebied).
Wat je eht beste kan doen,.. is contact opnemen met de technische helpdesk en een lijncheck uit laten voeren (duurt ongeveer 3/4 dagen al ze snel zijn) Vervolgens wordt er zeer waarschijnljik geroepen dat het aan KPN ligt.
Vraag een neiuwe livebox aan omdat deze defect is (deze heb je met 2/3 dagen) vervolgens werkt het nog niet gaat de thd roepen dat ze het niet meer weten en wordt je afgesloten ivm technische problemen,..
Tis echt niet zo moeilijk, je moet alleen weten hoe het werkt.
En brief schrijven heeft geen zin,.. klachtenadmin loopt week of 3/4 achterne n zijn niet zo snel.
En gebreken stellen en niet betalen is geen combi,.. Gewoon betalen,.. je krijgt je geld terug op het moment dat je bent afgesloten ivm de technische problemen.
Wat dat betreft is wanadoo de moeilijkste niet en gooit je gewoon door een incassoprocedure waarna je nog een 50 pleuros aan boete krijgt,.. en dag kan zeggen tegen je geld.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:05:42 #16
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27711832
en heb je dan grote kans dat je als nog een contract ontbinding krijgt?
pi_27711953
yeapzz,..
hele grote kans zelfs,..
mist ze ineens het heldere licht krijgen en je verbinding fixxen,.. (wat 1 op de 100000 gebeurd )
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:35:27 #18
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27713095
en als ze een lijncheck uit voeren krijg je dan schriftelijk de resultaten te zien of niet?
heb je zelf ook de Livebox gehad?
ik hoop dat dit werkt dan ben jij mijn dank verschuldigd o mij god wat is dit product slecht.
nog nooit zo iets meegemaakt
pi_27713393
Uhmzz,.. hoe ik dit weet kan k je niet vertellen,.. maar trust me dit werkt echt,..
de resultaten krijg je telefonisch door (mits je daarom vraagt), wat je het beste kunt doen is na een dag of 5 (let wel: werkdagen) even bellen met afdeling opzeggingen (zijn ze eigenlijk niet voor, en mogen ze eigelijk ook niet chekken, maar die afdeling heeft de meeste kennis van heel wanadoo).
en die kunnen ook wel af en toe wat regelen als je het aardig aan ze vraagt,..
1 tip ga ze niet beledigen/uitschelden,..
Ik heb zelf geen lixebox gehad en ben k ook niet van plan OOIT binnen 50 meter van me in de buurt te laten komen.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:53:24 #20
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27713741
moet ik die lijnchecking aan afdeling opzegging vragen? of aan technische dienst aangezien je eerst technische dienst zegt en later afdeling opzegging (administratie?)
En idd ik raad niemand aan dit product in huis te halen.
ECHT TROEP IS HET
pi_27714444
lijncheck aan technische helpdesk.
Verder na een dag of 5 dan ff afdeling opzeggingen (punt 1 wachtijd is er niet tot hooguit 2 min, en punt 2 ze helpen je vaak sneller).
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:23:36 #22
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27714740
dus als ik het goed begrijp lijncheck bij Wanadoo.
na 5 dagen weer opbellen vragen wat de resultaten zijn.
zullen hoogst waarschijnlijk zeggen dat het KPN ligt of aan hun zelf.
vragen om nieuw Livebox.
als je Livebox ontvangt en nog steeds de zelfde problemen hebt
weer technische dienst bellen (hun weten dan ook niet waar het aan ligt) en dan afdeling opzegging bellen aangezien ze het problemen niet kunnen oplossen
pi_27715008
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:23 schreef MisterJ.Lo het volgende:
dus als ik het goed begrijp lijncheck bij Wanadoo.
na 5 dagen weer opbellen vragen wat de resultaten zijn.
zullen hoogst waarschijnlijk zeggen dat het KPN ligt of aan hun zelf.
vragen om nieuw Livebox.
als je Livebox ontvangt en nog steeds de zelfde problemen hebt
weer technische dienst bellen (hun weten dan ook niet waar het aan ligt) en dan afdeling opzegging bellen aangezien ze het problemen niet kunnen oplossen
kort samengevat
ja indd
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:34:17 #24
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_27715053
Naast het verhaal van het.ismij zou ik alsnog de aangetekende brief opsturen met daarin de vermelding dat je je betaling opschort totdat je een fatsoenlijk product hebt. Let wel, je zegt dus niet dat je je contract opzegt, maar dat je de betaling opschort wegens wanprestatie.
pi_27715207
Dank zoals ik al zei,.. doe dat nou maar niet,.. dan krijg je incassoprocedure op je dak en dan moet je alleen maar meer dokken!!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:58:19 #26
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27715701
ik hoop dat dit werkt en ik ben weer
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:09:48 #27
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_27715966
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:39 schreef het.ismij het volgende:
Dank zoals ik al zei,.. doe dat nou maar niet,.. dan krijg je incassoprocedure op je dak en dan moet je alleen maar meer dokken!!
Misschien, maar ik vertik het om iets te betalen wat niet werkt. En geen rechter die dat anders ziet.
pi_27715973
Op deze manier gebeurt het een keer of 20 in de week
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:18:33 #30
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27716194
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:39 schreef het.ismij het volgende:
Om betaling af te dwingen is een gang naar de rechter nodig, en de rechter is van mening dat er niet betaald hoeft te worden voor een dienst die niet goed geleverd wordt.
pi_27716238
ja inderdaad,..
Alleen jammer als wanadoo ineens met een linecheck komt waaruit blijkt dat er wel degelijk een verbinding is naar de modem (wat 99% van de gevallen is) en dat het dus niet aan wanadoo ligt. want de service gaat totaan de modem. de rest is voor de klant zelf.
en dan ben je nog de lul,..
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:33:56 #32
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27716575
dat zou wel zo zijn, aangezien ik wel internet heb maar het telkens uit valt.
Dus werkt het niet zoals het hoort te werken toch ?
pi_27716753
uhmzz neej niet bepaald
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:44:45 #34
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_27716865
Zal nog maar keertje goed kijken of je splitter wel goed zit aangesloten en dat het kabeltje tussen de splitter en je ISRA punt wel goed zit en ook het kabeltje van de splitter naar je modem.

Ik werkte bij de KPN ADSL helpdesk dus ik weet wel redelijk waarover het gaat... (zovaak deze problemen gehad)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:45:45 #35
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27716888
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:20 schreef het.ismij het volgende:
ja inderdaad,..
Alleen jammer als wanadoo ineens met een linecheck komt waaruit blijkt dat er wel degelijk een verbinding is naar de modem (wat 99% van de gevallen is) en dat het dus niet aan wanadoo ligt. want de service gaat totaan de modem. de rest is voor de klant zelf.
en dan ben je nog de lul,..
Niet wanneer Wanadoo niets met de ingebrekestelling doet.
pi_27716893
Als je verbinding ineens wegvalt zit dat gewoon goed,..
Zie je,... kut helpdesk overal,..
Die snappen der geen klote van,..
Op dinsdag 7 juni 2005 18:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

Niet wanneer Wanadoo niets met de ingebrekestelling doet.
Uhmzz op het moment dat je met de klacht (aldan niet telefonisch) komt wordt er een case van aangemaakt die netjes op de stapel gaat,.. (bij wijze van spreken,..:+ hijs electronisch.)
dus ja,.. geduld is een schone zaak als je een egt fokop probleem hebt met wanadoo verbinding..

en bovendien zoals ik al zei,.. kan wanadoo op dat moment aantonen dat hun niet in gebreken blijven omdat uit de linecheck blijkt dat de verbinding WEL werkt,..
en Wanadoo zorgt voor de verbinding TOT AAN de modem, daarna niet meer,. aparatuur is geleverd,.. de rest is aan de klant.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:49:03 #38
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27716978
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:48 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Uhmzz op het moment dat je met de klacht (aldan niet telefonisch) komt wordt er een case van aangemaakt die netjes op de stapel gaat,.. (bij wijze van spreken,..:+ hijs electronisch.)
dus ja,.. geduld is een schone zaak als je een egt fokop probleem hebt met wanadoo verbinding..
Oftewel, ze lossen het dan dus op.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:49:10 #39
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27716984
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:44 schreef Public_NME het volgende:
Zal nog maar keertje goed kijken of je splitter wel goed zit aangesloten en dat het kabeltje tussen de splitter en je ISRA punt wel goed zit en ook het kabeltje van de splitter naar je modem.

Ik werkte bij de KPN ADSL helpdesk dus ik weet wel redelijk waarover het gaat... (zovaak deze problemen gehad)
als dat zo zou zijn dan had ik niets op het forum kunnen plaatsen.
Ik heb wel internet verbinding maar het is altijd de vraag voor hoelang meestal valt het na 30 minuten uit, en soms na 3 uur maar het feit dat het internet steeds uitvalt (dat hoort gewoon niet)
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:50:31 #40
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27717012
bij mij is er al vanaf zaterdag een cage aangemaakt maar tot nu toe nix van gehoord en het probleem is nog steeds niet verholpen. en aangezien iedereen die wanadoo livebox heeft de zelfde problemen heeft als mij, lijkt dit geen toeval kijk maar eens kassa website
pi_27717020
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:49 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

als dat zo zou zijn dan had ik niets op het forum kunnen plaatsen.
Ik heb wel internet verbinding maar het is altijd de vraag voor hoelang meestal valt het na 30 minuten uit, en soms na 3 uur maar het feit dat het internet steeds uitvalt (dat hoort gewoon niet)
Ik had ooit ook zo iets met mijn Planet ADSL trouwens. Het lag idd aan KPN, die kwamen meteen de volgende ochtend de lijn fixen. Nooit meer problemen gehad daarna.
pi_27717055
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:49 schreef Alicey het volgende:

[..]

Oftewel, ze lossen het dan dus op.
wha niet echt,..
klachtenteam kijkt ernaar,.. en dat duurt zowiezo al week of 4/5.
dan gaan we is kijken wat er aang edaan kan worden=> 2 weken verder
Dan gaan er opdracht gestuurd worden naar diverse afdelingen= week verder
dan wordt er actie ondernomen=> 3 weken verder
zal k verder gaan? of snap je het plaatje??
Net als dat versatel. Daar wordt je ook hard genaaid,.. ma goed,..
dat zoekt iedereen verder zelf maar uit
Dit is het advies wat k je kan geven,..
Verder zal je het zelf moeten doen (eventuele tips kunnen nog wel )
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:55:12 #44
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27717152
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:52 schreef het.ismij het volgende:

[..]

wha niet echt,..
klachtenteam kijkt ernaar,.. en dat duurt zowiezo al week of 4/5.
dan gaan we is kijken wat er aang edaan kan worden=> 2 weken verder
Dan gaan er opdracht gestuurd worden naar diverse afdelingen= week verder
dan wordt er actie ondernomen=> 3 weken verder
zal k verder gaan? of snap je het plaatje??
Daarvoor kan er dus een redelijke termijn gesteld worden in de ingebreke-stelling, om gebeden zonder einde te voorkomen.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:56:09 #45
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27717191
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:54 schreef het.ismij het volgende:
Het is ook in princiepe dom geweest om een nieuw product gelijk te nemen,..
Net als dat versatel. Daar wordt je ook hard genaaid,.. ma goed,..
dat zoekt iedereen verder zelf maar uit
Dit is het advies wat k je kan geven,..
Verder zal je het zelf moeten doen (eventuele tips kunnen nog wel )
ik wist dus echt niet dat het een nieuw product was dacht dat het een tijdje bestond en aangezien ik 3 maanden zonder internet zat kon ik dat ook niet controleren dacht dat het wel goed zou zijn.
Achteraf heel stom en of ik er dit jaar vanaf kom is maar de vraag
pi_27717292
alicey,.. neej dus,..
Als je ff de algemene voorwaarden van Wanadoo leest,..
Daarmee is alles egt vertieft goed dichtgespijkerd.
we hebben een gast op de afdeling zitten (k werk zelf voor wanadoo )
Ddie heeft ze bull in de rechten sinds kort,. en die heeft met een leraar en nog wat studenten alles zitten doorspitten,..
Alle dagelijkse problemen die we hebben zijn gewoon dichtgetimmerd met de algemene voorwaarden..
Op dinsdag 7 juni 2005 18:59 schreef het.ismij het volgende:
alicey,.. neej dus,..
Daarmee is alles egt vertieft goed dichtgespijkerd.
we hebben een gast op de afdeling zitten (k werk zelf voor wanadoo )
Ddie heeft ze bull in de rechten sinds kort,. en die heeft met een leraar en nog wat studenten alles zitten doorspitten,..
Alle dagelijkse problemen die we hebben zijn gewoon dichtgetimmerd met de algemene voorwaarden..
Algemene voorwaarden staan niet boven de wet.

Volgens de wet mag je iemand in gebreke stellen, en als ze niet binnen een redelijke termijn voldoen aan wat ze beloven, dan kun je er vanaf.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 19:05:05 #48
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27717445
het.ismij zou jij aub wat voor mijn kunnen doen en mijn problemen nakijken als ik je mijn klantnummer via mail doorstuur?
pi_27717504
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:05 schreef MisterJ.Lo het volgende:
het.ismij zou jij aub wat voor mijn kunnen doen en mijn problemen nakijken als ik je mijn klantnummer via mail doorstuur?
Omdat je het zo aardig vraagd dan

@toeps,.. de klant is akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van Wanadoo, dit valt samen het het aangaan van een abbonement. Dus de klant heeft zich wel degelijk te houden aan de algemene voorwaarden.
En technische gezien kan wanadoo eigelijk zoon beetje alles maken conform de algemene voorwaarden.
Op dinsdag 7 juni 2005 19:07 schreef het.ismij het volgende:

@toeps,.. de klant is akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van Wanadoo, dit valt samen het het aangaan van een abbonement. Dus de klant heeft zich wel degelijk te houden aan de algemene voorwaarden.
En technische gezien kan wanadoo eigelijk zoon beetje alles maken conform de algemene voorwaarden.
Nee hoor. Er zijn bepaalde algemene voorwaarden die niet mogen, de zogenaamde 'zwarte lijst'. Die staat in het wetboek.
pi_27717617
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:10 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nee hoor. Er zijn bepaalde algemene voorwaarden die niet mogen, de zogenaamde 'zwarte lijst'. Die staat in het wetboek.
Noem ze is,..
Op dinsdag 7 juni 2005 19:12 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Noem ze is,..
Zoek het lekker zelf op.

Maar er mag bijvoorbeeld niet in staan: "Bij deze doet de klant afstand van al zijn rechten." Ik noem maar even een dwarsstraat. Ook de veel geziene: "Wij zijn niet aansprakelijk voor enige schade..." is vaak bullshit.
pi_27717715
Noem ze lker zelf?? Jij komt ermee mafkees.
ik geef alleen maar aan dat wanadoo alles goed heeft dicht getimmerd. en dat klanten automatisch aan de algemene voorwaarden vast zitten als ze een contract aangaan,..
Dus ik vraag wat er dan in de wet is opgenomen (dat volgens jou zo is), om te kijken of wanadoo dat erin heeft staan of niet.
Op dinsdag 7 juni 2005 19:15 schreef het.ismij het volgende:
Noem ze lker zelf?? Jij komt ermee mafkees.
ik geef alleen maar aan dat wanadoo alles goed heeft dicht getimmerd. en dat klanten automatisch aan de algemene voorwaarden vast zitten als ze een contract aangaan,..
Dus ik vraag wat er dan in de wet is opgenomen (dat volgens jou zo is), om te kijken of wanadoo dat erin heeft staan of niet.
Ja, ik ga me daar niet een beetje een hele bladzijde uit het BW overtypen.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 19:18:57 #56
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27717808
Het is mij ik heb je een email gestuurd, ik hoop dat je me op de hoogte houd van de problemen en misschien mij wel kunt verlossen van dit contract
Maar iedergeval ik heb je een mail gestuurd met mij klantnummer

Nogmaals bedankt dat je tenminste wilt kijken wat er aan de hand is en hoe dit opgelost kan worden, en ik hoop dat ik echt onder mijn contract uit kom
pi_27717919
ik zal alles even nakijken morge,..
ennuh toeps was dat zou zo moeilijk??
Ik heb het even snel doorgelezen,.. maar wanadoo ontneemt/weigert helemaal niks van de klant.
het enige wat ze doen is op ene sneaky manier hunzelf zoveel mogelijk tijd gunnen om alles te fixxen of totdat niemand der meer zin in heeft en de boel gewoon ontbonden wordt, dit gebeurt overgens steeds sneller. (het ontbinden dan).
  dinsdag 7 juni 2005 @ 19:43:50 #58
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27718546
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:59 schreef het.ismij het volgende:
alicey,.. neej dus,..
Algemene voorwaarden staan nimmer boven de wet.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:43:16 #59
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27720742
het is mij zijn de verbinding van de livebox algemeen onstabiel of zijn die dingen zo slecht als de pest ??
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:32:46 #60
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_27725096
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:11 schreef het.ismij het volgende:
bank jij bent echt stom,.. ik ken de regels uit me hoofd (jaja helemaal van wanadoo ) en trust me je wordt genaaid en moet betalen als je de automatisch incasso laat stopzetten/ terughalen.
Het wordt me duidelijk waarom kabelboeren z'n slechte reputatie hebben.

De rechter (dat is die vent die bepaald wie er fout zit in een conflict) kijkt primair of de overeenkomst nageleeft wordt. Als wanadoo geen stabiele verbindig kan leveren dan zit wanadoo fout. (zie ook 1.19).

De incassoafdeling heeft dan ook geen poot om op te staan mochten ze geld willen claimen. Zoals elk bedrijf zullen ze dat wel proberen, maar dat is vanwege hun te starre procedures. Als je het maar lang genoeg volhoudt zul je zien dat ze het nooit tot een rechtszaak zullen laten komen.

Natuurlijk moet je wel met bewijs komen. Als TS kan laten zien wanneer ze achter de computer zat en wanneer dan de verbinding wegviel, dan staat ze al vrij sterk. Als ze ook nog kan aantonen dat haar telefoonverbinding beroerd is, dan heeft ze een gewonnen zaak.

Uiteraard moet TS wel de mogelijkheid geven aan wanadoo om de problemen op te lossen, maar met een schorsing doet ze dat ook. Ze pleegt geen contractbreuk, en als wanadoo niet in staat is haar een stabiele verbinding te geven, dan heeft ze nog recht op een schadevergoeding ook.

Het bovenstaande is geen voer voor juristen, maar simpel gezond verstand. Dat is veel eenvoudiger dan de lettertjes in de algemene voorwaarden. Dat jij je nu makkelijk laat intimideren door een incasso .....
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:00:12 #61
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_27726242
quote:
Als je verbinding ineens wegvalt zit dat gewoon goed,..
Zie je,... kut helpdesk overal,..
Die snappen der geen klote van,..
Dat hoeft dus echt niet..! Statische electriciteit, niet goed afgeschermde kabels, splitter kapot of verkeerd om. (een symptoom is daarvan dat je niet gebeld kan worden)
Heb je al getest zonder de splitter ertussen direct op het ISRA punt? Weet je zeker of het in het KPN domein zit of in huis... Want direct op je inkomende lijn moet je ALTIJD verbinding kunnen maken (en behouden)

Zie,... kut users overal,..
Die snappen der geen klote van,...
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:14:28 #62
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27726772
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:00 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dat hoeft dus echt niet..! Statische electriciteit, niet goed afgeschermde kabels, splitter kapot of verkeerd om. (een symptoom is daarvan dat je niet gebeld kan worden)
Heb je al getest zonder de splitter ertussen direct op het ISRA punt? Weet je zeker of het in het KPN domein zit of in huis... Want direct op je inkomende lijn moet je ALTIJD verbinding kunnen maken (en behouden)

Zie,... kut users overal,..
Die snappen der geen klote van,...
ik heb dus geen splitter maar een modem (wanadoo livebox waar de splitter en router in 1 zitten) en het probleem ligt echt bij wanadoo hier voor had ik adsl van demon en dat ging via kpn en toen ging alles goed, maar nu gaat het via wanadoo netwerk en dat is werkelijk dramatisch .
Echt ik heb heimwee naar mijn vetrouwde kpn leverancier ook al was dat iets duurder je had tenminste kwaliteit in huis.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:28:09 #63
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_27727176
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

ik heb dus geen splitter maar een modem (wanadoo livebox waar de splitter en router in 1 zitten) en het probleem ligt echt bij wanadoo hier voor had ik adsl van demon en dat ging via kpn en toen ging alles goed, maar nu gaat het via wanadoo netwerk en dat is werkelijk dramatisch .
Echt ik heb heimwee naar mijn vetrouwde kpn leverancier ook al was dat iets duurder je had tenminste kwaliteit in huis.
Ah oke sorry, blijkbaar overheen gelezen? Maar je hebt dus ADSL? Dan gaat dat altijd over een lijn vd KPN. Soms verhuren ze de lijnen wel aan bijv. Demon of BBned maar de infrastructuur ligt toch nog steeds bij de kpn.
Dus of je lijn is gaar of er is iets mis met het wanadoo network. Hebben zelf thuis Wanadoo cable en werkt al jaren feilloos!
pi_27731485
Eén welgemeend advies voor TS: laat die brief die je gaat sturen door iemand controleren op taal- en spelfouten, want als jij net zo schrijft als je hier doet, dan gaan ze alleen maar de brief intern doorsturen om ééns lekker te lachen.

Voor de rest: je moet ze in gebreke stellen, de betaling opschorten, termijn geven om de problemen definitief op te lossen, aansprakelijk stellen voor de gevolgschade (bellen met GSM).

En dat alles schriftelijk, liefst aangetekend.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_27732320
De livebox is echt een pokkeding
en het enige product waar we contant problemen mee hebben,,,
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:42:59 #66
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27732951
het.ismij hoe staat het ervoor met mijn problemen
pi_27733069
hey rlext,..
k kom net me bed uit ,.
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:48:39 #68
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27733096
ow lol dacht dat je al op je werk zat hehehe
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:49:51 #69
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27733133
is er trouwens een mogelijkheid dat wanadoo een andere modem opstuurt dan de livebox als het daar aan zou moeten liggen want de livebox vertrouw ik niet meer vaag ding.
pi_27733183
geeft niet
De livebox is ontworpen voor family en direct ivm telefonie,.. een andere modem is er niet voor beschikbaar.
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:53:52 #71
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27733246
is er dan wellicht een mogelijkheid om over te stappen naar wanadoo adsl lite dat dus gewoon via kpn gaat want daar zijn geen problemen mee dacht ik
pi_27733656
Wanadoo livebox (kutding), ruis op telefoon

Er staan ergens in dit topic nog een paar links naar weer andere topics over Wanadoo en de Livebox. Het is echt bar slecht, dat ding. Ik heb hem sinds een paar maanden, eerste tijd vaak uitval, slechte verbinding. Toen ging het weer een tijd goed, tot vorige week. Toen is 'ie helemaal overleden. Gister kwam de nieuwe doos, maar nu zit ik net als TS om de zoveel tijd aan een soort van blackout.

Ik ga vandaag nog bellen om eens goed uitleg te krijgen.
  woensdag 8 juni 2005 @ 10:37:16 #73
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27734528
het enigste wat hun zeggen bij de helpdesk is (reset je modem)
Echt waarom schakelen grote bedrijven niet net zoals xs4all een eigen gespecialiseerde helpdesk die alles weten van het product, dan script lezers die alleen weten hoe je een modem reset en als dan het probleem niet opgelost wordt gelijk niet meer weten wat te doen en maar een cage aanmaken waardoor je dus lang aan het draadje wordt gehouden.
pi_27734893
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:37 schreef MisterJ.Lo het volgende:
.....lang aan het draadje wordt gehouden.....
was vast zo bedoeld, toch?
  woensdag 8 juni 2005 @ 10:57:32 #75
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27734976
pi_27736619
Het is niet mogelijk om binnen het eerste jaar van je contract op een ander abbonementsvorm over te stappen met direct of family.
Ik ga zo ff voor je kijken,.. k moet zo nl werken,..
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')