Tankink is zeker.quote:Op maandag 13 juni 2005 11:47 schreef hetsjhokleek het volgende:
Hoe zit het eigelijk met de andere niet rabo nederlanders. Knaven is tot nu toe de enige die zeker is he?
Hij zegt zelf dat er nog een klein kansje is: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=173&i=378573&t=378522quote:Op maandag 13 juni 2005 11:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Van Bon doet dus definitief niet mee.
Zie ook: http://sport.fok.nl/sport/nieuws/15052
Tuurlijk, puur een logistieke en een financiële kwestie. Steden leggen veel geld op tafel om aankomstplaats te zijn en aangezien er boven op cols weinig steden liggen valt daar weinig te verdienen.quote:Op maandag 13 juni 2005 13:42 schreef Chepke het volgende:
Bij de ''echte bergetappes'' zitten te grote stukken vlak. Of er is geen aankomst bergop. Ik snap niet waarom er nog afgedaalt moet worden na een mooie bergetappe. Iedereen wil toch aankomsten bergop zien!!
Er moeten tientallen grote wagens (tv enz.) kunnen staan. Dat naar beneden rijden van de renners is ook niet alles tussen het publiek (wat alweer afdaalt en dus niet omkijkt), vrij gevaarlijk.quote:Op maandag 13 juni 2005 14:29 schreef Chepke het volgende:
Wat die steden betreftt klopt wel, maar logistiek maakt het niet uit. De renners kunnen gewoon meteen na de etappe naar beneden rijden. En de supporters staan toch wel op de cols, dus dat maakt geen verschil...
Goede renner, zou nog weleens de beste Nederlander kunnen worden. Hoe zit het met Moerenhout die zat toch ook in de voorselectie en reed goed mee in de dauphiné libéré.quote:
Hoezo? In elk van die bergetappes is het verschil te maken...quote:Op maandag 13 juni 2005 14:33 schreef hetsjhokleek het volgende:
En idd maar weinig bergettapes waar het verschil te maken is.
Ben ik niet met je eens, alleen die drie aankomsten bergop kan denk ik verschil gemaakt worden. Die etappe over de galibrier, het zou mij niets verbazen als dat een sprint wordt van een man of 15. En die etappe met de Aubisque op 70 kilometer van de aankomst, lijkt mij ook niet voor een verschil te zorgen.quote:Op maandag 13 juni 2005 14:36 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo? In elk van die bergetappes is het verschil te maken...
Hetzelfde geldt voor etappe 16quote:Op maandag 13 juni 2005 14:38 schreef BVO het volgende:
Zo'n etappe 11 is dan toch zonde. Drie geweldige colls, maar de laatste op 40 kilometer van de streep... kan me niet voorstellen dat de toppers daar echte verschillen kunnen maken met elkaar.
Niet? Nou waarschijnlijk zullen de toppers zich nog rustig houden in die etappe maar als ze echt willen of moeten kunnen ze toch al gas geven op de allereerste col? Daarna krijg je nog 2 cols van de buitencategorie. Reken maar dat je dan het verschil kan maken. Mits je goed bent, maar dat is vanzelfsprekend.quote:Op maandag 13 juni 2005 14:38 schreef BVO het volgende:
Zo'n etappe 11 is dan toch zonde. Drie geweldige colls, maar de laatste op 40 kilometer van de streep... kan me niet voorstellen dat de toppers daar echte verschillen kunnen maken met elkaar.
Nee klopt, een Merckx had van elk van bovenstaande etappe een legendarische etappe kunnen maken. Dus het ligt eerder aan de renners dan aan het parcours.quote:Op maandag 13 juni 2005 14:44 schreef hetsjhokleek het volgende:
Heb je gelijk in Zwansen maar als je het huidige wielrennen goed kent weet je toch al dat dat niet gaat gebeuren helaas.
Idd, alleen zal hij zich in dienst stellen voor de ploeg. Denk niet dat hij voor eigen kansen zal gaan.quote:Op maandag 13 juni 2005 14:53 schreef Zjwegel het volgende:
Etappe 11 en 16 lijken mij op het hart geschreven voor Savoldelli, die goed bergop kan en zich daarna naar onder kan laten storten.
Dat weet ik zo nog niet, Armstrong is niet iemand die voor etappe's gaat. Die kan zich op een laatste berg best handhaven alleen of met nog 1 pion naast zich. Een Savoldelli zal best wel eens mogen gaan voor een overwinning als hij zich goedvoelt. Komt ook alleen maar de ploeg tengoede in het ploegenklassement, pro tour endergelijke.quote:Op maandag 13 juni 2005 14:56 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Idd, alleen zal hij zich in dienst stellen voor de ploeg. Denk niet dat hij voor eigen kansen zal gaan.
Hehe, mooi dat ik het weet. En Eisel? Eisel zie ik ook wel leuk meekomen... Al trekt die in de Tour zeker de sprint aan voor Cooke? In Zwitserland won ie nog een etappe eergister.quote:Op maandag 13 juni 2005 15:17 schreef Bartoli het volgende:
en Quaranta die gaat niet eens van start man
Eisel trekt inderdaad de sprint aan voor Cooke. Dat was eergister trouwens ook al de bedoeling, alleen voelde Cooke zich niet top.quote:Op maandag 13 juni 2005 15:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hehe, mooi dat ik het weet. En Eisel? Eisel zie ik ook wel leuk meekomen... Al trekt die in de Tour zeker de sprint aan voor Cooke? In Zwitserland won ie nog een etappe eergister.
Hehe, idd. En als Landaluze geen goeie Tour rijdt wat goed kan dan zul je Mart weer horen dat ie toch gelijk had enzo!quote:Op maandag 13 juni 2005 22:01 schreef Leatherface het volgende:
Wat gaf Smeets trouwens een partij beroerd commentaar bij de zaterdagetappe in de Dauphine Libere. Tot 20 keer toe blijven doordrammen dat het maar een trainingswedstrijd is, en dat winnen niet van belang is voor de Tour de France - favorieten. Yeah right, er zijn 50 Pro Tour - punten te verdienen als je de Dauphine wint, top 5 klassering in tour of vuelta erbij en je eindigt bijna zeker in de top 10 van de Pro Tour - stand.
En dan nog over Landaluze. Zei die dat zijn ploeggenoot Mayo het jaar ervoor ook de Dauphine won, en dat we allemaal weten wat er sindsdien van hem terecht kwam in de Tour. Nou en? Alsof Landaluze een favoriet is in juli. Voor hem zou deze koers als een doel op zich zijn geweest.
Hopelijk is in juli wat beter in vorm.
Inderdaad.quote:Op maandag 13 juni 2005 22:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hehe, idd. En als Landaluze geen goeie Tour rijdt wat goed kan dan zul je Mart weer horen dat ie toch gelijk had enzo!
Ik ben echt een fan van Mart, maar de laatste jaren is wielrennen echt op de automatische piloot gegaan bij hem en dat vind ik wel jammer. Ik zie (hoor eigenllijk) Ducrot veel liever, maar wel met een andere collega dan Dijkstraal.....quote:Op maandag 13 juni 2005 22:17 schreef Zwansen het volgende:
Mart moet het volgend jaar maar bij de NBA houden... Ducrot en Jean lijken me leuk.
Precies.quote:Op maandag 13 juni 2005 14:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee klopt, een Merckx had van elk van bovenstaande etappe een legendarische etappe kunnen maken. Dus het ligt eerder aan de renners dan aan het parcours.
Nee, per slot won hij er vorig jaar ook maar 5.quote:Op maandag 13 juni 2005 15:02 schreef Zjwegel het volgende:
[..]
Dat weet ik zo nog niet, Armstrong is niet iemand die voor etappe's gaat.
En met de ploegentijdrit erbij 6!quote:Op maandag 13 juni 2005 22:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, per slot won hij er vorig jaar ook maar 5.
De afaling van de Galibier is een brede weg, die niet al te steil is. Behalve de eerste 6 km, daar is het smal en wel steil, Maar na de top van de Lauteret (als je afdaalt van de Galibier kom je over de top van de Lauteret) is het een brede weg, neit steil. Echt een bijtrapafdaling. Daar maken je daalcapaciteiten geen hol uit.quote:Op maandag 13 juni 2005 14:53 schreef Zjwegel het volgende:
Etappe 11 en 16 lijken mij op het hart geschreven voor Savoldelli, die goed bergop kan en zich daarna naar onder kan laten storten.
Voor de tourfavorieten (als Armstrong, Vino) doet winst er in de Dauphine echt niet toe, maar ze willen er wel goed rijden. De Protour, dat interesseert die mannen ook niet zoveel, als ze 'm kunnen winnen misschien, maar of ze daar nu 9e of 10e worden.quote:Op maandag 13 juni 2005 22:01 schreef Leatherface het volgende:
Wat gaf Smeets trouwens een partij beroerd commentaar bij de zaterdagetappe in de Dauphine Libere. Tot 20 keer toe blijven doordrammen dat het maar een trainingswedstrijd is, en dat winnen niet van belang is voor de Tour de France - favorieten. Yeah right, er zijn 50 Pro Tour - punten te verdienen als je de Dauphine wint, top 5 klassering in tour of vuelta erbij en je eindigt bijna zeker in de top 10 van de Pro Tour - stand.
En dan nog over Landaluze. Zei die dat zijn ploeggenoot Mayo het jaar ervoor ook de Dauphine won, en dat we allemaal weten wat er sindsdien van hem terecht kwam in de Tour. Nou en? Alsof Landaluze een favoriet is in juli. Voor hem zou deze koers als een doel op zich zijn geweest.
Hopelijk is in juli wat beter in vorm.
Dat vvond ik eigenlijk al jaren.quote:Op maandag 13 juni 2005 22:38 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind Mart de laatste jaren echt een azijnpisser geworden.
Die eerste was 2 maal zo lang als die laatste in Parijs. Fignon verloor toen 25 seconden in die eerste tijdrit. Met 50 seconden voorsprong begon Fignon aan de afsluitende tijdrit. Hij verloor maar 25 seconden in die tijdrit die 2 maal zo lang was, dus hij voelde zich safe voor de eindoverwinning. Daar dacht LeMond heel anders over. Hij raffelde het parcours 58 seconden sneller af dan Fignon, won de Tour de France van 1989 en bezorgde mij het meest enerverende, sensationeelste en mooiste sportmoment aller tijden.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:16 schreef Againzender het volgende:
Maar eerder in die tour zat er een veel langere, iets van 73km ofzo. Niemand rekende op Lemond, maar hij won mooi die rit. Daar heeft 'ie meer gewonnen dan in die afsluitende rit naar Parijs, die was inderdaad niet zo lang.
Lemondquote:Op dinsdag 14 juni 2005 01:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Die eerste was 2 maal zo lang als die laatste in Parijs. Fignon verloor toen 25 seconden in die eerste tijdrit. Met 50 seconden voorsprong begon Fignon aan de afsluitende tijdrit. Hij verloor maar 25 seconden in die tijdrit die 2 maal zo lang was, dus hij voelde zich safe voor de eindoverwinning. Daar dacht LeMond heel anders over. Hij raffelde het parcours 58 seconden sneller af dan Fignon, won de Tour de France van 1989 en bezorgde mij het meest enerverende, sensationeelste en mooiste sportmoment aller tijden.
Ah, was het verschil in die eerste tijdrit zo klein, dacht dat het veel groter wasquote:Op dinsdag 14 juni 2005 01:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Die eerste was 2 maal zo lang als die laatste in Parijs. Fignon verloor toen 25 seconden in die eerste tijdrit. Met 50 seconden voorsprong begon Fignon aan de afsluitende tijdrit. Hij verloor maar 25 seconden in die tijdrit die 2 maal zo lang was, dus hij voelde zich safe voor de eindoverwinning. Daar dacht LeMond heel anders over. Hij raffelde het parcours 58 seconden sneller af dan Fignon, won de Tour de France van 1989 en bezorgde mij het meest enerverende, sensationeelste en mooiste sportmoment aller tijden.
idd, bannen die gastenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:33 schreef Ambrosius het volgende:
Owja, krijgen we weer die gasten die zelf geen research kunnen doen en zich zelfs speciaal registreren om hier een team te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |