Erg goed boek inderdaad, ik vind em beter dan DaVinci Codequote:Op maandag 6 juni 2005 23:02 schreef Dos37 het volgende:
Ik ga ook maar is naar bedje
verder lezen in Het Bernini mysterie geweldig boek
quote:Op maandag 6 juni 2005 23:02 schreef Dos37 het volgende:
Gelezen inderdaad ben benieuwd hoever ze komenquote:Op maandag 6 juni 2005 23:04 schreef golfer het volgende:
*rondje op kosten van de Krajiceks*
Ze hebben van Wimbledon een wild-card gekregen om samen met elkaar mee te kunnen doen met het gemengd dubbel.![]()
Dat is wel leukquote:Op maandag 6 juni 2005 23:04 schreef golfer het volgende:
Ze hebben van Wimbledon een wild-card gekregen om samen met elkaar mee te kunnen doen met het gemengd dubbel.![]()
Wordart?quote:Op maandag 6 juni 2005 23:08 schreef Noca het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn...een voorkant maken voor een scriptie... *zucht*
zowzow mooi warkquote:Op maandag 6 juni 2005 23:02 schreef Dos37 het volgende:
ik denk zo moeilijk als dat je het jezelf maakt !quote:Op maandag 6 juni 2005 23:08 schreef Noca het volgende:
Precies woensdag moet ik mijn bachelor thesis inleveren, maar de voorkant duurde hooguit een halve minuut.quote:Op maandag 6 juni 2005 23:08 schreef Noca het volgende:
Je watquote:Op maandag 6 juni 2005 23:12 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Precies woensdag moet ik mijn bachelor thesis inleveren, maar de voorkant duurde hooguit een halve minuut.
Ja zo heet dat tegenwoordig. Een soort lichte vorm van afstudeerscriptie met "begeleiding" geschreven.quote:
Interestingquote:Op maandag 6 juni 2005 23:05 schreef JaWi het volgende:
7 Juni 2005 23.14 Ned. 1
Van hooligan naar hulpverlener
“Ik stond vijf meter naast iemand die een lange ijzeren staaf uit het hek zat los te wrikken. Toen hij die paal uiteindelijk in zijn handen had wierp hij hem op het veld en raakte de doelman van Austria Wien vol in het gezicht. Het was prachtig, echt kicken.”
Robin Sieval was van 1988 tot 1990 een fanatieke F-side supporter van Ajax. Het ‘staafincident’ uit 1989, waarbij de doelman van Austria Wien gewond raakte is een van de vele incidenten van supportersgeweld die hij heeft meegemaakt. Ajax bepaalde zijn hele leven: “Ajax was alles voor mij, de hele week was ik er mee bezig.“ Robin raakte verslaafd aan de agressie die rond de F-side hing. “Voor de wedstrijd ging ik met mijn vrienden stevig drinken en blowen. Na de wedstrijd ging ik met een grote groep F-siders de stad in en sloeg alles kort en klein wat ik tegen kwam. Je komt in een roes. De adrenaline geeft je een enorme kick. Eerst ga je samen als beesten tekeer en daarna maak je dat je wegkomt. Je kijkt niet achterom. Ik was er trots op.”
Nu heeft Robin Sieval een heel ander leven. Hij is hoofd van een christelijk afkickcentrum in Leiden en helpt nu drugsverslaafden uit de goot te komen. Vroeger tuigde hij mensen af en nu wil hij mensen helpen.
Toch is hij nog steeds even fanatiek als toen. De ervaringen met verslavingen en agressie helpen hem ook in zijn huidige job: “Als het moet kan ik stevig optreden en ik ben voor niemand bang.”
In de documentaire komt ook Gerard Vliegendhart aan het woord. Hij was ook hooligan maar dan voor Feyenoord. Hij haatte alles wat met Ajax te maken had. In totaal was Gerard zestien jaar verslaafd aan de cocaïne en actief in criminele activiteiten. Robin hielp hem om af te kicken. Dat ging er af en toe heftig aan toe. Robin: “Ik moest een keer aan zijn benen hangen omdat hij een begeleider wou vermoorden”. Vroeger zou hij Robin als Ajax- supporter hebben aangevallen. Nu werken ze allebei in het afkickicentrum en zijn ze vrienden geworden.
Hoe is Robin van voetbalhooligan nu ‘hooligan voor God’ geworden?!
Mja ik wil er natuurlijk iets onnodig moois van maken met mn domme kop. Wat bjoro zegt dus..quote:Op maandag 6 juni 2005 23:12 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Precies woensdag moet ik mijn bachelor thesis inleveren, maar de voorkant duurde hooguit een halve minuut.
okéquote:Op maandag 6 juni 2005 23:15 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Ja zo heet dat tegenwoordig. Een soort lichte vorm van afstudeerscriptie met "begeleiding" geschreven.
Als het niet lukt gewoon even wegleggen. Inspiratie komt vanzelf.quote:Op maandag 6 juni 2005 23:16 schreef Noca het volgende:
[..]
Mja ik wil er natuurlijk iets onnodig moois van maken met mn domme kop. Wat bjoro zegt dus..
Universiteitquote:
Jij vind haar lekker?quote:Op maandag 6 juni 2005 23:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
Sophie Hilbrand op NED2 bij de Nexxt voorbeschouwing
Dat is beter natuurlijkquote:Op maandag 6 juni 2005 23:23 schreef Mindlight het volgende:
[..]
UniversiteitJe schrijft in principe gewoon een wetenschappelijk artikel, maar wel met behoorlijk wat feedback onderweg
Is ook zo, en de eerste 3 jaar op de uni heten ook Bachelor, das om het overzichtelijk te houdenquote:Op maandag 6 juni 2005 23:27 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dat is beter natuurlijk![]()
ik dacht HBO omdat je dan Bachelor of zo heet als je klaar bent.
Ja, dat maakt het inderdaad een stuk overzichtelijkerquote:Op maandag 6 juni 2005 23:29 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Is ook zo, en de eerste 3 jaar op de uni heten ook Bachelor, das om het overzichtelijk te houden
Joh!quote:Op maandag 6 juni 2005 23:29 schreef VoreG het volgende:
Krijg nou wat! De oude lay-out is terug!
Ja erg leuk!!quote:Op maandag 6 juni 2005 23:04 schreef golfer het volgende:
Ok dan heb je wel gelijkquote:Op maandag 6 juni 2005 23:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Niet lekker in de zin van tjezis wat een lekker wijf. Wel een lief schatje
nou, feli dan maar...en bier natuurlijkquote:Op maandag 6 juni 2005 23:30 schreef MrDoegewoon het volgende:
* MrDoegewoon werk heeft voorlopig
Wel op een houtverwerkings geval maar boeie alles beter dan niks in deze tijden en helemaal als starter
* MrDoegewoon had ik dan wat gezegdquote:
Wij hadden een kroegquote:Op maandag 6 juni 2005 23:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
* BliksemSchigt gaat ook slapen
Morgen van 09.00 tot 14.00 naar de universiteit om te studeren. Daar is geen afleiding
dat dacht k al wel van je, je drinkt ook kansloos bierquote:Op maandag 6 juni 2005 18:54 schreef VoreG het volgende:
Ik ga toch voor Dommelsch!
Hee nieuwe VBL-modquote:Op maandag 6 juni 2005 23:42 schreef Blumchen het volgende:hallo lieve hools
Ik heb een schone comp, dus ik kan weer lekker fokken![]()
alles oke met jullie?![]()
![]()
ze is heel lekker, Sophiequote:
Bjorooooo.. hoe lang nog??quote:
je staat zeker op ontploffenquote:Op maandag 6 juni 2005 23:45 schreef Eilanden het volgende:
Nog een uurtje of 8 en dan is vriendin na 2 1/2 week weer terug![]()
quote:Op maandag 6 juni 2005 23:42 schreef Blumchen het volgende:hallo lieve hools
Ik heb een schone comp, dus ik kan weer lekker fokken![]()
alles oke met jullie?
![]()
![]()
spannendquote:Op maandag 6 juni 2005 23:49 schreef Bjoro het volgende:
[..]
je staat zeker op ontploffen![]()
@Blum....... kleine 3 weekjes![]()
quote:
zeker spannend...en alles gaatquote:Op maandag 6 juni 2005 23:52 schreef Blumchen het volgende:
spannendEn alles nog goed met Mevrouw Bjoroo?
Fijn voor je Bjorooquote:
Ik ben bijna klaar met breien, dus ze mag gaan opschieten.quote:
quote:
mooi hèquote:Op maandag 6 juni 2005 23:57 schreef DutchGooner het volgende:
Coldplay op 2 voor de liefhebbers
quote:
voor de 2e keer ook weer mooi om te zienquote:Op maandag 6 juni 2005 23:57 schreef DutchGooner het volgende:
quote:
quote:Op maandag 6 juni 2005 23:57 schreef DutchGooner het volgende:
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:09 schreef Eilanden het volgende:
De vrouwtjes hier hebben Bloempie gemist lijkt het
jij wordt toch blauw?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:11 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
wanneer wordt je modschap bekend gemaakt?
de mannen ook geloof ikquote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:09 schreef Eilanden het volgende:
De vrouwtjes hier hebben Bloempie gemist lijkt het
oiquote:
Mijn glazen bol zegt mij dat er weer veel te weinig VBL-users gaan mailen om mod te willen worden.quote:
SCH zou solliciteren en die telt voor meerquote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Mijn glazen bol zegt mij dat er weer veel te weinig VBL-users gaan mailen om mod te willen worden.
hoeveel tot nu toe dan?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Mijn glazen bol zegt mij dat er weer veel te weinig VBL-users gaan mailen om mod te willen worden.
Okidakiequote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:21 schreef Blumchen het volgende:Bloes en clauwheee
Alles oke met jullie?
Nee Golfer .. vanavond is de lesbische nacht .. ze zitten al in het hoekjequote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:23 schreef golfer het volgende:
Hey Blumchen.
Begroet je je favo in-de-arm-bijt modje niet eens meer even?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |