Het vrouwentennis is gewoon van een dusdanig laag niveau dat Clijsters gewoon met slecht spel zo ontzettend makkelijk alles kan winnen...Ook in al die wedstrijden in Miami en Indian Wells vond ik haar niet zo heel sterk of zo, altijd dubbel zo veel onnodige fouten als winners en zo..Het vrouwentennis is gewoon een ongelooflijk groot foutenfestijn waarbij het niveau veel en veel lager ligt dan bij de mannen..>Je kan er zelfs half geblesseerd en met groot overgewicht nog #1 op de wereld staan(Davenport)
Eigenlijk de enige vrouw die mij echt heeft kunnen imponeren is Henin. Die is gewoon zo allround dat ze iedereen van de baan veegt..En zelfs als ze slecht speelt(zoals tegen nikskunner Kuznetsova) kan ze de wedstrijd nog winnen..Ze is eigenlijk ook de enige samen met toch wel Clijsters die tenminste ook nog af en toe naar het net komt en dat nog goed doet ook. Technisch is het vrouwentennis al jaren helemaal niks eigenlijk. ALleen de Williamns zusjes en de belgischen konden echt foutloos en overweldigend spelen in hun topdagen...
Vorig jaar heb ik geen van die russische winnaars goed zien spelen. Sharapova won ook alleen Wimbledon omdat Williams er niks van bakte in de finale, en in de halve finale toen ze echt totaal werd weggespeeld door Davenport ging het regenen en kon ze de wedstrijd nog kantelen.
Feit is dat Sharapova wel een grote favoriete is nu, maar ja, ze hoeft maar tegen een slimme speelster als Henin te komen(of Clijsters en Schnyder) en ze maakt meteen geen enkele kans...Ze kan, net als wat ik destijds van de Williams zusjes vond, niet veel meer dan gewoon hard slaan...Ze kan in ieder geval niet goed nadenken op de baan...(Kijk maar naar die 6-0 6-0 tegen Davenport..Denk maar niet dat ze ineens wat zachter gaat slaan als al haar harde ballen 2 meter uit gaan...)
Maar goed...Ik vind het vrouwentennis ondanks deze negatieve post toch vrij boeiend. Het is erg imponerend om te zien hoe Clijsters en Henin de top terugveroveren, en volkomen terecht. Ze hebben allebei een allround spelletje
En de laatste 7 toernooien waar een Belgische aan meedeed zijn dus ook allemaal gewonnen trouwens door een Belgische
![]()
Het enige grote toernooi dat niet door hun gewonnen is is Rome en daar deden ze beiden niet meet ^^_