Doen we bij ons thuis ook nog steeds (mijn zus en ik vooral)quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:07 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Dat doe (nog steeds) vaak letters omwisselen van samengestelde woorden
Smeet akelijk
Mimpelpees
Koterboek
boppelstaard
etc..
Heb ik ook vaak!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:07 schreef Lynx666 het volgende:
Dat doe (nog steeds) vaak letters omwisselen van samengestelde woorden
Smeet akelijk
Mimpelpees
Koterboek
boppelstaard
etc..
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:05 schreef Kroketter het volgende:
Vroegah, dacht ik dat electriciteit eruitzag als piepkleine elleboogmacaronietjes (vraag me niet waarom, maar het is echt zo). Dus iedere keer als we die macaroni aten, noemde ik ze ook 'stroompjes'.![]()
poenschoetsquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doen we bij ons thuis ook nog steeds (mijn zus en ik vooral)
Zeethakje´s
kwamkwammer
Deethoek
-gehalbakjequote:
Wie wat beter gelezen heeft weet dat die shit al bijna 400 keer genoemd isquote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:00 schreef Tali-banaan het volgende:
ik dacht vroeger dat de wereld zwart-wit was, omdat al het beeldmateriaal wat ik van vroeger heb gezien (films zoals de boefjes, oude foto's etc) in zwart-wit was. het was mij nooit duidelijk geworden dat het aan de stand van de techniek lag
wie de film pleasantville heeft gezien weet die shit
Ook ik heb daar erg last vanquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doen we bij ons thuis ook nog steeds (mijn zus en ik vooral)
Zeethakje´s
kwamkwammer
Deethoek
quote:Op woensdag 15 juni 2005 01:55 schreef Hilzillah het volgende:
Ohw ja standaard welkoms groet op het werk bij iedereen "moedegorgen" Of "moedegiddag"
Erg verwarrend idd. Ik zou zomaar mijn nest weer inkruipen als iemand zomaar welterusten zegt. Of savonds naar mijn werk gaan als iemand goedemorgen tegen mij zegt. Ik zou er niet mee om kunnen gaan.quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:01 schreef Kroketter het volgende:
[..]
Wat ook verwarrend werkt is om standaard bij het ontmoeten van iemand "goedemorgen" te zeggen, ongeacht het tijdstip. En bij het weggaan "welterusten", ook al ben je net wakker.
pfffffrrrrrttquote:Op woensdag 15 juni 2005 12:16 schreef Taproot het volgende:
Maar wat ik nou nog steeds niet snap: kan iemand me vertellen wat die mop betekent van: "trek eens aan mijn vinger".
gescheedsschapskistquote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:21 schreef brambosjesman het volgende:
[..]
-gehalbakje
-kanpostoor
-ketelfluit
-joooinkk (riep mijn vader altijd als we door een chicanebocht bij ons in de buurt reden, dacht dat bochten joooooinks heetten)
en ik heb tot mijn 20e ofzo gedacht dat die motoren waarmee ze crosses doen (die hoge spatborden motors) dat die Wibra-motors heetten. Mijn broer had me dat geleerd (omdat hij dat zulke goedkoop uitziende motoren vond, noemde hij ze zo) Ik dacht dat Wibra gewoon het merk/soort mortoren was
Uhmm daarin ben je niet de enige, een medewerkster uit een van de winkels van ons maakte voor het eerst kennis met de fax. Ze faxte er lustig op los.quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:53 schreef Jegorex het volgende:
Vroeger, lang geleden, dacht ik dat er kaboutertjes in de fax zaten die je brief overschreven en dan de nieuwe brief door de kabels naar de ontvanger duwden.![]()
Verder was de wereld vroeger natuurlijk zwart/wit.
Winkel sprak ik trouwens altijd uit als wienkel.
Whahaha, LOL! Ik heb hier echt flink om moeten lachen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 13:13 schreef Kajalevi het volgende:
Uhmm daarin ben je niet de enige, een medewerkster uit een van de winkels van ons maakte voor het eerst kennis met de fax. Ze faxte er lustig op los.
Ik hoor hier de fax maar tekeer gaan en ik even kijken, ongeveer 50x dezefde fax ontvangen.
Dus ik bel haar op wat ze in vredesnaam aan het doen is.![]()
Antwoord: "nou ik stop de fax er hier in maar hij komt er aan de onderkant steeds weer uit dus dan probeer ik het nog maar een keer........"
![]()
Same here!quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:56 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Whahaha, LOL! Ik heb hier echt flink om moeten lachen.![]()
![]()
en, luke hetquote:Op donderdag 16 juni 2005 15:49 schreef alwaysthebest het volgende:
Hm, ik weet er weer nog een.
Vroeger als het heel wam was in bed, maar zonder deken koud, dacht ik dat het een goed idee was om precies de helft van mij lichaam met een deken te bedekken, en de andere helft niet. Zo zou koud en warm met zich in mij lichaam vermengen en zou het precies de goed temepratuur zijn.
Maar nu de vraag, van welke heilige ook alweer? Is het hetzelfde als Maria Hemelvaart?quote:Op maandag 6 juni 2005 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Er is in het katholieke deel van Duitsland een heeeeel belangrijke katholieke feestdag, Frohen Leichnam.
Ik dacht altijd, Blij lijk, waar slaat dat nu op. Maar dat bleek Vroom ofwel, heilige overledene te zijn.. Jaja
Het is anders gewoon fojer hoorquote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:06 schreef tulpje6 het volgende:
Dat je 'foyer' niet uitspreekt als 'foojer' maar als 'fwajeej'.
Dan moet je de film "The Blob" gaan kijken.quote:Op donderdag 16 juni 2005 21:08 schreef kartoffelschnitzel het volgende:
Ook heb ik een trauma aan de film ghostbusters over gehouden. Ik kan me nog herinneren dat ik niet in bad durfde omdat ik bang was dat er 'slijm' door de kraan zou komen. Dit gebeurt volgens mij ook in de film, er loopt dan een grote 'rivier' met slijm onder de stad![]()
Dat had ik altijd bij een roltrap. Durfde mezelf nooit vanaf de roltrap op de etage te laten 'schuiven'. Was bang dat ik dan klem zou komen te zitten en mee zou rollen naar de onderkant...quote:Op donderdag 16 juni 2005 21:08 schreef kartoffelschnitzel het volgende:
Leuk Topic!! Erg herkenbaar allemaal!![]()
Vroeger dacht ik altijd dat als ik in bad zat en het bad liet leeglopen dat ik dan meegezogen werd.![]()
quote:Op donderdag 16 juni 2005 21:18 schreef The_Punisher het volgende:
[..]
Dan moet je de film "The Blob" gaan kijken.
Daar wordt iemand door een slijmbeest door de gootsteen heen getrokken. Dan durf je nooit meer je handen te wassen.
ben ik blij dat ik niet de enige benquote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:26 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Wie wat beter gelezen heeft weet dat die shit al bijna 400 keer genoemd is![]()
Hoe veilig zijn roltrappen?quote:Op donderdag 16 juni 2005 21:19 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Dat had ik altijd bij een roltrap. Durfde mezelf nooit vanaf de roltrap op de etage te laten 'schuiven'. Was bang dat ik dan klem zou komen te zitten en mee zou rollen naar de onderkant...
Sommige toeristen maken die fout nu ook nog wel eens. Al dan niet expres.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:11 schreef Taproot het volgende:
-Vroeger dacht ik dat een coffieshop was om koffietjes te gaan drinken.
Zeg, hou jij eens op met die enge links!quote:
Ik raak niet eens een levende vogel aanquote:Op vrijdag 17 juni 2005 02:27 schreef Dr.C het volgende:
Als kind kreeg ik ooit een verhaal te horen dat boeren nep (dode) vogels neerleggen in hun akker om de vogels te verschrikken.
Dus tijdens een avondvierdaagse loop ik met een groep langs een akker waar een dooie vogel aan de kant van de weg lag. Deze raap ik rustig op in de veronderstelling dat de vogel nep was en door een boer was neergelegd. Voor m'n vrienden trok ik de vogel in stukken terwijl ik doodleuk het verhaal aan het vertellen was van de "dode nep vogels". Ik kan mij nog goed die blikken van die kinderen herinneren. Jaren later kon ik er pas echt om lachen.
Dat zeiden ze toen zelfs in de reclame (heel lang geleden dus)quote:Op vrijdag 17 juni 2005 02:36 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik kwam er vanavond achter dat finimal 'einde pijn' betekend!
Nooit over nagedacht!Stomme Frans ook.
![]()
Net als bij mensenquote:Op zaterdag 18 juni 2005 22:50 schreef Scootmobiel het volgende:
Bij mij heeft het echt jaaaaren geduurd voordat ik wist dat een (melk)koe eerst een kalf gehad moet hebben voordat ze melk kan geven... ik dacht vroeger altijd dat dat vanaf een bepaalde leeftijd elke dag gewoon vanzelf geproduceerd wordt!![]()
![]()
Mijn kind wat doe jequote:Op donderdag 16 juni 2005 21:25 schreef kartoffelschnitzel het volgende:
vroeger verdraaide ik een aantal woorden, ik noemde een stop die je in badkuip doet een 'stok' en een oven noemde ik een 'over'
Ook dacht ik dat ik kon vliegen als ik met een handdoek een cape maakte...
Haha, zo ben ik wel eens met een paraplu uit een boom gesprongen...quote:Op zondag 19 juni 2005 01:58 schreef Bluezz het volgende:
Zij liepen ook met capes zo hard mogelijk.. wie weet stijg je op![]()
Leg je ondertitel eens uit in duidelijke taal als je wilt. Onduidelijkheid is niet toegestaan. Ik zie al, je hebt 04:43 als tijdstip van posten, je gaat terug naar 3.quote:Op zondag 19 juni 2005 04:43 schreef blackmage het volgende:
toen ik wat jonger was en ik voor het eerst begon aan html had ik wel wat verwaring met wat code door een gekke uitleg van me pa, dat heb ik een jaar of 2 later ook zelf begrepen.
Deze is echt de koningquote:voodoolady - zondag 25 april 2004 @ 09:25
Ik kwam er een paar maanden geleden achter dat de borden langs de weg met plaatsnamen erop niet betekenen dat daar de grens van de plaats is, maar dat je de bebouwde kom binnen komt, en ik me maar altijd afvragen van wie de grond ertussen was...
Heb ik toch nog wat geleerd van m'n theorie-examen.
Dan heb je de film niet goed afgekekenquote:Op maandag 20 juni 2005 08:19 schreef XrAiDeN het volgende:
Toen ik vroeger de film/serie "Het Zakmes" keek, verhuisde er een vriendje van het hoofdrolspelertje naar Flevoland, en ik maar denken dat het 1 of ander exotisch land was totdat we aardrijkskunde kregen op school...
Denk het ook nietquote:Op maandag 20 juni 2005 08:53 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dan heb je de film niet goed afgekekenWant aan het einde legt Tim aan Mees uit dat het gewoon een andere provincie was.
dat ding was leuk!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:25 schreef Scootmobiel het volgende:
Als kind had ik een Viewmaster, zo'n kijker met plaatjes op kartonnen schijven dus:
[afbeelding]
[afbeelding]
[....]
Een gif is een plaatje, dus nu maar uitzoeken wat de 14e isquote:Op woensdag 22 juni 2005 08:29 schreef caradoc het volgende:
Ik ben er nog steeds niet achter wat die leipe 14.gif betekend
http://images.google.nl/images?q=%2214.gif%22&hl=nl&lr=&sa=N&tab=wiquote:Op woensdag 22 juni 2005 08:29 schreef caradoc het volgende:
Ik ben er nog steeds niet achter wat die leipe 14.gif betekend
quote:Op woensdag 22 juni 2005 09:56 schreef Pietverdriet het volgende:
http://images.google.nl/images?q=%2214.gif%22&hl=nl&lr=&sa=N&tab=wi
omgquote:Op vrijdag 17 juni 2005 02:27 schreef Dr.C het volgende:
Als kind kreeg ik ooit een verhaal te horen dat boeren nep (dode) vogels neerleggen in hun akker om de vogels te verschrikken.
Dus tijdens een avondvierdaagse loop ik met een groep langs een akker waar een dooie vogel aan de kant van de weg lag. Deze raap ik rustig op in de veronderstelling dat de vogel nep was en door een boer was neergelegd. Voor m'n vrienden trok ik de vogel in stukken terwijl ik doodleuk het verhaal aan het vertellen was van de "dode nep vogels". Ik kan mij nog goed die blikken van die kinderen herinneren. Jaren later kon ik er pas echt om lachen.
Dan lees je zeker nooit de ingezonden brieven, daar werd een paar jaar geleden nl al eens een brief over geplaatstquote:Op woensdag 22 juni 2005 11:14 schreef SG-sam het volgende:
Niet echt begrepen, maar ik kwam er laatst pas achter.
In de donald duck staat geen enkelle punt in een spraakballon, alleen maar uitroeptekens aan het eind van de zin.
[afbeelding]
Elke ongeveer 6 maanden komt die vraag/opmerking voorbij in het weekbladquote:Op woensdag 22 juni 2005 23:04 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dan lees je zeker nooit de ingezonden brieven, daar werd een paar jaar geleden nl al eens een brief over geplaatst
dat had ik ook met 't volkswagen logo, kwam er pas achter toen ik 14 was dat dat nou eigelijk een V en een W onder elkaar zijn...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:28 schreef jogy het volgende:
[afbeelding]
Dat het logo een rode hand met een glas chocomel was, nooit geweten, kwam er pas achter wat het was toen ik 20 was ofzo.
Nee hoorquote:Op donderdag 23 juni 2005 01:59 schreef Tichelaar het volgende:
Elke ongeveer 6 maanden komt die vraag/opmerking voorbij in het weekblad![]()
Hihi, je bent een Belgquote:Op donderdag 23 juni 2005 02:26 schreef MMach het volgende:
Ik las vroeger toen ik klein was in een boek "aan het dek schrobben had hij een broertje dood". Ik vroeg me dus af hoe je in godsnaam dood kon gaan door het dek te kuisen.
En wat was het antwoord?quote:Op donderdag 23 juni 2005 08:44 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Nee hoorAfgelopen jaren slechts één keer geweest
Klinkt logischquote:Op donderdag 23 juni 2005 08:51 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Omdat wij in Duckstad elkaar dan beter verstaan!
Dacht ik tenminste
Idd, en ik ben er nog fier op ookquote:
Die antwoorden op die brieven zijn met de jaren trouwens wel enorm gedaald in niveauquote:Op donderdag 23 juni 2005 08:51 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Omdat wij in Duckstad elkaar dan beter verstaan!
Dacht ik tenminste
Dubbele brieven komen ook voorquote:Op donderdag 23 juni 2005 16:42 schreef InTrePidIvity het volgende:
Die antwoorden op die brieven zijn met de jaren trouwens wel enorm gedaald in niveau
quote:Op donderdag 23 juni 2005 20:37 schreef Laniboekje het volgende:
Ik zei vroeger altijd dat ik psychopaat wilde worden. Vaak keken de mensen waar tegen ik dat zei me altijd met een angstige blik aan, en mijn ouders maar doen alsof ze van niets wisten.
Pas geleden hebben ze mij verteld dat ik vroeger altijd zei dat ik psychopaat wilde worden i.p.v psychiater.. Vandaar dat sommige mensen die me vroeger als lief klein meisje kende denken dat ik nu compleet gestoord ben.
En welke van de twee ben je nou geworden uiteindelijk?quote:Op donderdag 23 juni 2005 20:37 schreef Laniboekje het volgende:
Ik zei vroeger altijd dat ik psychopaat wilde worden. Vaak keken de mensen waar tegen ik dat zei me altijd met een angstige blik aan, en mijn ouders maar doen alsof ze van niets wisten.
Pas geleden hebben ze mij verteld dat ik vroeger altijd zei dat ik psychopaat wilde worden i.p.v psychiater.. Vandaar dat sommige mensen die me vroeger als lief klein meisje kende denken dat ik nu compleet gestoord ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |