Da's inderdaad een prima analyse van hoe het in het algemeen met intellectuele stromingen afloopt.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:11 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat er gewoon simpelweg sprake is van realisme. Zoals elke (nieuwe) politieke/maatschappelijke stroming heeft men in het begin een duidelijk doel voor ogen, een ideaalbeeld. Deze idealen inspireren mensen, mensen zijn bereid ervoor te vechten. Al vechtende weet men het een en ander te bereiken, waardoor nog meer mensen zich achter zo'n beweging scharen. Zo breidt de golf zich almaar uit en lijkt de hele aarde te zullen overstromen (om maar eens een metafoor te gebruiken).
Wat er echter gebeurt is dat naarmate de beweging meer succes boekt en dichter bij haar idealen komt, hetgeen overblijft om voor te vechten almaar afneemt. Mensen beginnen na te denken over de gewijzigde situatie en de balans op te maken. Sommigen zijn tevreden en haken af. Anderen zijn ontevreden en willen terug naar hoe het eens was (desillusie slaat toe). De groep die overblijft wordt hierdoor veel kleiner, alsmede de nog te verwezenlijken idealen die nog maar weinig inspirerend zijn. Probleem binnen deze groep is vaak tevens dat er een harde kern bestaat van mensen die slechts strijden om het strijden, en hun idealen reeds lang verloren zijn. Deze groep keert zich vervolgens vaak tegen de "afvalligen", waardoor van verdere vooruitgang vrijwel geen sprake meer is.
Nee, want je denkt nu in absolute cijfers in plaats van in relatieve cijfers. Relatieve cijfers zijn beter met elkaar te vergelijken dan absolute cijfers.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:08 schreef irritantetante het volgende:
[..]
Zo kun je die cijfers niet vergelijken.
Het is 0,04 procent van de werkende mannelijke bevolking
en 0,05 procent van de werkende vrouwelijke bevolking
Je kunt die cijfers niet op de manier dat jij doet tegen elkaar zetten, alsof het absolute cijfers zijn, want dat zijn het niet.
Op elke man die op psychische gronden in de wao komt, staat 0,98 vrouw die op die gronden in de wao belandt.... namelijk....
Vooruitgang als in progressie volgens de idealen die de stroming nu hanteert is denk ik niet gewenst.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Da's inderdaad een prima analyse van hoe het in het algemeen met intellectuele stromingen afloopt.
jouw link was ook absoluut en laat geen relatieve cijfers zien.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, want je denkt nu in absolute cijfers in plaats van in relatieve cijfers. Relatieve cijfers zijn beter met elkaar te vergelijken dan absolute cijfers.
Het verschil tussen 0,05% van de vrouwelijke werkende bevolking en de 0,04% mannelijke werkende bevolking, kun je niet herleiden tot de uitspraak op iedere 4 mannen, komen 5 vrouwen in de wao... daar heb je toch echt absolute cijfers voor nodig...quote:Op zondag 5 juni 2005 22:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, want je denkt nu in absolute cijfers in plaats van in relatieve cijfers. Relatieve cijfers zijn beter met elkaar te vergelijken dan absolute cijfers.
Wel als je standaardiseert naar gelijke aantallenquote:Op zondag 5 juni 2005 22:21 schreef irritantetante het volgende:
[..]
Het verschil tussen 0,05% van de vrouwelijke werkende bevolking en de 0,04% mannelijke werkende bevolking, kun je niet herleiden tot de uitspraak op iedere 4 mannen, komen 5 vrouwen in de wao... daar heb je toch echt absolute cijfers voor nodig...
Nou, ga je gang!quote:Op zondag 5 juni 2005 22:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Wel als je standaardiseert naar gelijke aantallen
Stel je voor, er zijn 100.000 werkende mannen en 20.000 werkende vrouwen. Er zijn dan 0.0004x100.000=40 arbeidsongeschikte mannen, tegen 0,0005x20.000=10 werkloze vrouwen. Hierbij mis je echter de relatieve factor.quote:
Feminisme staat ook voor politieke correctheid, wat in volgend boek aangepakt wordt door... een feministe (maar dan een realistische)quote:Op zondag 5 juni 2005 20:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Feminisme is cool
Er werd heftig gediscussieerd, dus mi leent het zich voor een vervolg.:)
Misschien iets beter geformuleerd dat het niet erg is als je onderdoet voor 'iemand' anders, of dat nou een man of een vrouw is?quote:Op zondag 5 juni 2005 21:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voor mezelf speelt vooral dat ik "ontdekt" heb dat er niets mis is met op bepaalde vlakken onderdoen voor een man.
Dat is denk ik een betere formulering. Er zijn ook genoeg vrouwen die op bepaalde gebieden beter of sterker zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:19 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Misschien iets beter geformuleerd dat het niet erg is als je onderdoet voor 'iemand' anders, of dat nou een man of een vrouw is?
Wat ik dan weer wel irritant vind is als mensen veronderstellen dat ik iets niet zou kunnen omdat ik een vrouw ben. Als het om kracht ga, heb ik daar geen problemen mee, dan hebben ze gewoon gelijk, en dat is ook wel aan mij te zienquote:Op woensdag 8 juni 2005 15:19 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Misschien iets beter geformuleerd dat het niet erg is als je onderdoet voor 'iemand' anders, of dat nou een man of een vrouw is?
quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:29 schreef djenneke het volgende:
Maar een voorbeeld:
- ik kreeg een dvd-speler voor mijn verjaardag. Een paar mensen belden me op om me te feliciteren (leuk) en vroegen natuurlijk wat ik had gekregen. Op mijn antwoord zei een van mijn vrienden: Dan moet je wel wachten tot je vriend thuis is, voor je hem uit kan proberen, zal ik even langskomen anders?
Dat is inderdaad wel erg ja. Hier heb ik dat ook als ik een second line probleem aan moet pakken, dan wordt er ook vaak gevraagd of ik kan doorverbinden.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:29 schreef djenneke het volgende:
Ik kon er wel om lachen, maar aan de andere kant had ik ook wel zoiets van: dat kan ik zelf wel hoor. Maar goed, naar eerlijkheid antwoordde ik: Bedankt voor het aanbod, maar ik ben al shrek () aan het kijken....
Alicey, het zijn mannen. Ze willen je imponeren met hun verbluffende kennis. Zet ze maar lekker voor joker!quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:39 schreef Alicey het volgende:
Het ergst zijn dan nog systeembeheerders. Die lui gaan dan allerlei kretologie gebruiken terwijl ze gewoon in ABN hadden kunnen uitleggen wat er aan de hand is. Dit laatste begrijp ik overigens niet helemaal waarom dat zo nodig zo moet.
Het hangt af van mijn bui. Normaal gesproken herhaal ik het in gewoon ABN en vraag ik of ze dat bedoelen. Als ik iets verveelder ben dan ga ik zelf ook kretologie gebruiken die de gemiddelde systeembeheerder te boven gaat.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Alicey, het zijn mannen. Ze willen je imponeren met hun verbluffende kennis. Zet ze maar lekker voor joker!
quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:40 schreef -Lotte- het volgende:
Leuk voorbeeld inderdaad. Ik heb zelf informatica gedaan en werk dus in de ict, net als Alicey dacht ik...
Dat klopt wel ja, maar dan krijg je ook weer van die domme vragen "Je weet er wel aardig wat van af he?"quote:en dan kom je vaak genoeg in de situatie dat mensen heel expliciet gaan uitleggen hoe iets in elkaar zit. Dan gooi je er gewoon even een paar pittige termen tegenaan en laat je zien dat je er misschien nog wel meer van weet dan de ander... en dan slaat heel de toon van de conversatie om.
quote:
En dan op zo'n toon alsof ze een kind van drie aan de lijn hebben.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:45 schreef Alicey het volgende:
Dat klopt wel ja, maar dan krijg je ook weer van die domme vragen "Je weet er wel aardig wat van af he?"![]()
Inderdaad ja.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En dan op zo'n toon alsof ze een kind van drie aan de lijn hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |