abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juni 2005 @ 17:40:51 #51
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27649860
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:39 schreef irritantetante het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in, en er zijn ook zeker verschillen. Maar ik kan ook heel goed mijn olie en mijn koelvloeistof bijvullen. Daar hoef je geen man voor te zijn. Mannen zijn misschien in sommige opzichten 'beter' in een aantal dingen, terwijl vrouwen dat weer zijn in andere dingen. Dat maakt alleen nog niet dat we onbekwaam zijn om die dingen van de andere sekse uit te voeren, als je begrijpt wat ik bedoel...
Veel mannen vinden het echter wel leuk om een hulpeloze vrouw te hebben, en ik moet zeggen dat ik het soms best makkelijk vind als een man iets doet wat ik zelf net zo goed had gekund.
  zondag 5 juni 2005 @ 17:41:06 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27649867
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:38 schreef Alicey het volgende:

[..]

Definieer eerst eens gelijkwaardig? Gelijkwaardig is ook weer een begrip wat iedereen anders invult..
Nog maar eens de definitie uit de OP:

fe·mi·nis·me (het ~)
1 het streven naar een gelijkwaardige behandeling van vrouwen ten opzichte van mannen

En gelijkwaardig? Het woord zegt het al: van gelijke waarde.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 5 juni 2005 @ 17:41:23 #53
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27649871
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:39 schreef irritantetante het volgende:
als je begrijpt wat ik bedoel...
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt.
Míj heb je nog niets nieuws verteld in dit topic.
Maar wellicht komt dat omdat ik jaaaarenlang abonnee ben geweest van Opzij...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 5 juni 2005 @ 17:42:16 #54
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27649897
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nog maar eens de definitie uit de OP:

fe·mi·nis·me (het ~)
1 het streven naar een gelijkwaardige behandeling van vrouwen ten opzichte van mannen

En gelijkwaardig? Het woord zegt het al: van gelijke waarde.
Hoe uit dat zich? Hoe uit ongelijkwaardigheid zich?
  zondag 5 juni 2005 @ 17:42:53 #55
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27649911
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:41 schreef Moonah het volgende:

Maar wellicht komt dat omdat ik jaaaarenlang abonnee ben geweest van Opzij...
Dat vind ik nou were net zo'n over the top blad.
Maar misschien was dat in vroeger jaren wel nodig voor een onstaan van een bewustwording.

Ik lees het ook maar soms als iemand het in de trein laat liggen hoor
[KNE]-Mod
  zondag 5 juni 2005 @ 17:42:59 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27649915
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoe uit dat zich? Hoe uit ongelijkwaardigheid zich?
Dat een vrouw voor hetzelfde werk minder betaald krijgt als een man.
The love you take is equal to the love you make.
pi_27649925
Gelijke rechten is oké. Maar dat gezeur dat een zo weinig vrouwen een topfunctie hebben, vind ik onzin. Misschien wíllen sommige vrouwen wel geen topfunctie. Misschien willen ze wel fijn kindertjes krijgen.
  zondag 5 juni 2005 @ 17:43:31 #58
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27649930
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:40 schreef Alicey het volgende:

[..]

Veel mannen vinden het echter wel leuk om een hulpeloze vrouw te hebben, en ik moet zeggen dat ik het soms best makkelijk vind als een man iets doet wat ik zelf net zo goed had gekund.
Ik ook!
Ik maak soms echt bewust gebruik van mijn vrouwelijke charmes.
Da's gewoon een leuk spel tussen mannen en vrouwen waar je beiden plezier aan beleeft.
Ik hoef niet zo nodig te bewijzen dat ik gelijkwaardig ben. Dat weet ik immers wel en dat straal ik ook uit.
  zondag 5 juni 2005 @ 17:44:06 #59
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27649944
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Overigens mooi om te zien hoe dat bij Surinamers (in Nederland) juist weer bijna niet zo is.
[KNE]-Mod
  zondag 5 juni 2005 @ 17:44:12 #60
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27649949
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:43 schreef Toeps het volgende:
Gelijke rechten is oké. Maar dat gezeur dat een zo weinig vrouwen een topfunctie hebben, vind ik onzin. Misschien wíllen sommige vrouwen wel geen topfunctie. Misschien willen ze wel fijn kindertjes krijgen.
Voor de meeste topfuncties moet je toch wel enige "hardheid" hebben. Dit is iets wat meer mannen in huis hebben dan vrouwen.
pi_27649962
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Misschien voert de vrouw hetzelfde werk wel minder goed uit? Ik bedoel, ik mag aannemen dat er een reden bestaat waarom ze minder betaald krijgt. Bovendien staan de meeste lonen gewoon vast, dus jouw uitspraak lijkt me sowieso flauwekul.
pi_27649964
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:40 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat dan weer wel jammer is, is dat sommige mannen dat ook wel eens doen. Zo had een vriendin van me een vriend. Hartstikke technisch, radio's installeren, video's en t.v.'s repareren... geen probleem.... Maar hoe die wasmachine werkt??? Dat snapte hij niet hoor....
Be annoying.
Thomas Leonard
  zondag 5 juni 2005 @ 17:44:47 #63
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27649968
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:42 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Dat vind ik nou were net zo'n over the top blad.
Ik ook.
quote:
Maar misschien was dat in vroeger jaren wel nodig voor een onstaan van een bewustwording.
En in díe tijd was ik dus abonnee.
  zondag 5 juni 2005 @ 17:44:51 #64
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27649970
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:43 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik ook!
Ik maak soms echt bewust gebruik van mijn vrouwelijke charmes.
Da's gewoon een leuk spel tussen mannen en vrouwen waar je beiden plezier aan beleeft.
Ik hoef niet zo nodig te bewijzen dat ik gelijkwaardig ben. Dat weet ik immers wel en dat straal ik ook uit.
Ik kan ook bij deze reactie eigenlijk aansluiten.
pi_27649982
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:32 schreef irritantetante het volgende:

[..]

Het verschil zit hem in vrouwen die menen dat ze dat niet kunnen, of vrouwen die dat gewoon niet willen! Iets niet willen is prima, maar menen iets niet te kunnen omdat je een vrouw bent is onzin.... Ik heb dus een tijdje voor een watermaatschappij gewerkt, waarvoor ik wel eens moest bellen voor het opnemen van de waterstand. Veel (!) vrouwen meenden dat ze dat niet konden, zels niet na simpele uitleg (het is echt niet moeilijk zoals je waarschijnlijk wel weet), en stonden erop dat ik later terug zou bellen als hun man thuis was, of dat ik anders maar een mannetje van ons moest langssturen.... Want zij waren immers "maar" en vrouw....
dat vind ik zo jammer. alles valt te leren. wat mannen kunnen, kunnen vrouwen ook.
in de bouw werken is mss moeilijker, maar als ze sterk genoeg zijn kunnen ze het ook aan.
pi_27649985
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ook niet inpakken/uitpakken etc.?
Inpakken wel een beetje.. maar geen schoonmaak bv. 'uuugghh.. er zit allemaal schimmel.. dat ga ik niet schoonmaken hoor'

Dat was in de douche.. luchtventilatie werkte voor geen meter.. uiteindelijk heb ik het maar voor hem gedaan omdat er anders geheid schoonmaak kosten zouden komen.. (was een tijdelijk huur appartement)

zondag 5 juni 2005 @ 17:45:41 #67
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27649995
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:43 schreef Toeps het volgende:
Misschien wíllen sommige vrouwen wel geen topfunctie. Misschien willen ze wel fijn kindertjes krijgen.
Ik denk dat je dat niet moet onderschatten inderdaad. Een gedelte van de ongelijkheid in belong komt ook daarvandaan, omdat vrouwen vaker minder werkervaring hebebn doordat ze een x aantal jaren ertussenuit zijn geweest om voor de kinderen te zorgen.

Dan kun je je natuurlijk wel weer afvragen waarom mannen dat minder snel doen, en waarom het in andere landen minder speelt.
[KNE]-Mod
  zondag 5 juni 2005 @ 17:45:44 #68
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_27649998
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:16 schreef ScienceFriction het volgende:
Maar mannen en vrouwen blijven verschillend natuurlijk... wel gelijk, niet identiek.
Nee, wel gelijkwaardig, maar niet gelijk.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  zondag 5 juni 2005 @ 17:45:55 #69
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27650004
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:44 schreef thabit het volgende:

[..]

Misschien voert de vrouw hetzelfde werk wel minder goed uit? Ik bedoel, ik mag aannemen dat er een reden bestaat waarom ze minder betaald krijgt. Bovendien staan de meeste lonen gewoon vast, dus jouw uitspraak lijkt me sowieso flauwekul.
Er zijn veel bedrijven die zonder CAO werken. Vrouwen zijn gemiddeld iets minder assertief, en onderhandelen dus minder hard over salaris.
pi_27650017
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:33 schreef Moonah het volgende:

[..]

Idd!
Vergeet ik als impliciet feminist zo maar de mannen.

Ik vind het trouwens zo geforceerd om verschillen tussen mannen en vrouwen te ontkennen.
welke verschillen bedoel je precies?
  zondag 5 juni 2005 @ 17:46:45 #71
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27650023
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:45 schreef Omkron het volgende:

[..]

Inpakken wel een beetje.. maar geen schoonmaak bv. 'uuugghh.. er zit allemaal schimmel.. dat ga ik niet schoonmaken hoor'
OMG
quote:
Dat was in de douche.. luchtventilatie werkte voor geen meter.. uiteindelijk heb ik het maar voor hem gedaan omdat er anders geheid schoonmaak kosten zouden komen.. (was een tijdelijk huur appartement)

Dat is wel vreselijk ja.. Zo'n wijf dat zich te goed voelt om dat te doen ofzo.
pi_27650037
Belangrijke kwestie! Ik ben benieuwd naar een niet-triviale definitie van waardigheid gevolgd door een redenering die als conclusie heeft dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn aan elkaar.
  zondag 5 juni 2005 @ 17:47:27 #73
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27650042
quote:

[..]

Bovendien staan de meeste lonen gewoon vast, dus jouw uitspraak lijkt me sowieso flauwekul.
Uit cijfers blijtk wel dat vrouwen minder verdienen. Dit is deels te verklaren door toch echt ongelijke beloning, maar ook doordat vrouwen vaker in deeltijd werken en zoals ik net al noemde ook minder jaren werkervaring hebben.
[KNE]-Mod
  zondag 5 juni 2005 @ 17:47:43 #74
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27650052
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:44 schreef irritantetante het volgende:

[..]

Wat dan weer wel jammer is, is dat sommige mannen dat ook wel eens doen. Zo had een vriendin van me een vriend. Hartstikke technisch, radio's installeren, video's en t.v.'s repareren... geen probleem.... Maar hoe die wasmachine werkt??? Dat snapte hij niet hoor....
Haha hij kijkt wel uit.
pi_27650056
quote:

[..]

Toch is het echt zo. En dat heeft niets met uitvoering te maken. Vrouwen worden vaak lager ingeschaald, terwijl ze hetzelfde werk doen. Misschien dat vrouwen daarin zelf dus ook niet hard genoeg zijn... Het is ook een kwestie van onderhandelen natuurlijk...
Vrouwen nemen misschien ook wel eerder genoegen met een salaris.
Beide redenen zijn erg jammer en onnodig, maar feitelijk is het echt zo... En dat is best een punt waar vrouwen wat aan zouden mogen werken....
Be annoying.
Thomas Leonard
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')