Vd Laak naar Groningen, Daerden komt niet
Zaterdag 11 juni 2005 - Den Bosch - FC Den Bosch-spits Koen van de Laak heeft gisteren een vierjarig contract getekend bij FC Groningen. Van de Laak (22) had bij Den Bosch nog een contract tot de zomer van 2007. Groningen deed geen mededeling over de betaalde transfersom. Het zou om een bedrag van 500.000 euro gaan.
![]()
Van de Laak begon zijn loopbaan bij de amateurs van Zwaluw VFC. In twee seizoenen eredivisie en drie seizoenen eerste divisie speelde hij 143 duels, waarin hij 46 keer scoorde. Afgelopen seizoen werd Van de Laak met zes treffers clubtop- scorer van FC Den Bosch.
Komst Daerden afgeketst
Een nieuwe trainer heeft FC Den Bosch ondertussen nog niet. De komst van kandidaat nummer één, de Belgische ex-international Jos Daerden, is afgeketst. Den Bosch kon klaarblijkelijk niet ingaan op bepaalde sportieve en financiële garanties waar de Belg om had gevraagd, en dus werden de onderhandelingen gisteren definitief afgebroken.
Daerden: „Als je vanaf het begin niet honderd procent op dezelfde golflengte zit, is het zinloos om eraan te beginnen. Ik heb ooit getekend bij Lierse. Wel, de inkt van mijn handtekening was nog niet droog of de uitverkoop startte. Dat wilde ik niet opnieuw meemaken.“
Volmer gaat weg bij FC Den Bosch
Zaterdag 11 juni 2005 - Den Bosch - Joost Volmer (31) speelt komend voetbalseizoen niet bij FC Den Bosch. De verdediger kreeg wel een nieuwe aanbieding van de club, maar die vond hij niet aantrekkelijk genoeg. „Ik neem niet aan dat er nog een verhoogde aanbieding komt“, aldus Volmer.
„Den Bosch is dus een gesloten boek voor mij. Jammer, want ik heb in de slotfase van de competitie mijn waarde kunnen tonen. Daarvoor was ik te veel geblesseerd.“ De Graafschap heeft belangstelling om de geboren Enschedeër in te lijven, maar Volmer heeft nog geen gesprek met de club gevoerd