quote:Artikel 11 in fine van de Verordening (EG) nr. 974/98 van de Raad van 3 mei 1998 over de invoering van de euro (Publicatieblad Nr. L 139 van 11/05/1998 blz. 0001 - 0005) bepaalt het volgende :
"Vanaf 1 januari 2002 geven de deelnemende lidstaten in euro of in cent luidende muntstukken uit (...). Deze muntstukken zijn de enige muntstukken die in alle betrokken lidstaten de hoedanigheid van wettig betaalmiddel hebben. Behalve de uitgevende autoriteit en personen die specifiek in de nationale wetgeving van de uitgevende lidstaat zijn aangewezen, is geen enkele partij verplicht voor één betaling meer dan vijftig muntstukken te aanvaarden".
dit kost geen euro maar 0,25 cent bovenop de waarde van het geldquote:Op zondag 5 juni 2005 12:35 schreef Casparovvv het volgende:
Als winkel zou ik blij zijn met zoveel kleingeld!
Een rolletje kleingeld kost je als winkelier 1 euro extra bovenop de nominale waarde van het geld. Zo kan het dus zijn dat je voor een rolletje 1, 2 of 5 eurocenten zelfs meer kwijt bent aan 'verpakkingskosten' dan aan het geld dat er in zit. In grote fillialen gaan er per week honderen rolletjes kleingeld over de toonbank, reken maar uit je winst!
Ik had mijn boodschappen laten staan en mijn geld weer meegenomen, zullen ze van leren de volgende keer
Dan heeft mijn baas maar wat gelultquote:Op zondag 5 juni 2005 12:39 schreef SwOoSh het volgende:
[..]
dit kost geen euro maar 0,25 cent bovenop de waarde van het geld
Zijn dit nieuwe verkeersregels of is het gewoon bullshit?quote:Op zondag 5 juni 2005 12:33 schreef Nexxennium het volgende:
Uhhu. Jij rijdt op een weg die kruist met een voorrangsweg. Er staan verkeerslichten, jouw licht voor rechtdoor is groen, dus je rijdt lekker door.
BAM!, daar hangt een Sjonnie in je portier! De eikel reed zomaar door rood licht! Wie is fout?
Antwoord: beiden. Jij had voorrang moeten verlenen, en Sjon had niet door rood mogen rijden.
Zie je de analogie?
Volgens mij gaan de verkeerslichten nog altijd bovende overige verkeers tekens zoals borden etc.quote:Op zondag 5 juni 2005 12:54 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Zijn dit nieuwe verkeersregels of is het gewoon bullshit?
Eensch is!quote:Op zondag 5 juni 2005 12:36 schreef Prego het volgende:
of 7 doe gewoon normaal
quote:Op zondag 5 juni 2005 13:24 schreef Jerruh het volgende:
hehe je maakt het ook wel weer mee he oversight.
maar ik snap niet waarom ze het niet aannemen...
9quote:9. Gewoon opflikkeren met al mijn 1.0, 1.1, enz topics en niet meer als een klein kind verhalen uit mijn duim zuigen zodat ik wat te zeuren heb op fok!.
quote:Op zondag 5 juni 2005 12:33 schreef PM-girl het volgende:
wat zei de bedrijfsleider...?
quote:Op zondag 5 juni 2005 13:51 schreef Oversight het volgende:
[..]
daar heb je hem weer.......
wat zou ie bedoeld hebben ?
quote:Op zondag 5 juni 2005 13:59 schreef heiden6 het volgende:
Ik zou voor optie twee gaan.
Juridisch ben je denk ik safe, en in de praktijk sowieso.quote:Op zondag 5 juni 2005 14:00 schreef Oversight het volgende:
[..]heb ik ook gedaan....
zou ik nu strafbaar zijn ?
quote:Op zondag 5 juni 2005 14:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Juridisch ben je denk ik safe, en in de praktijk sowieso.
Ik zou zelf juist er blij geweest zijn als iemand met zoveel kleingeld zou komen.. natuurlijk, het natellen is bagger maar dan had ik weer lekker volop kleingeld in mijn kassaquote:Op zondag 5 juni 2005 13:27 schreef Oversight het volgende:
[..]ik ook niet....
als ik daar nou een bekende lastige klant was ofzow......
of als ik een boel heibel schopte voor het bijbetalen voor de pinkosten.....
maar nee,. ik gedroeg me keurig ....
Gebruikte iedereen die kwam dan je gleufquote:Op zondag 5 juni 2005 19:36 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik zou zelf juist er blij geweest zijn als iemand met zoveel kleingeld zou komen.. natuurlijk, het natellen is bagger maar dan had ik weer lekker volop kleingeld in mijn kassa
* Maraca zat gisteren zonder kleingeld in haar kassa![]()
Dan geef je een belletje en dan komt er een hele vriendelijke collega langs met kleingeld, jij geeft 'm 100 euro terug ofzo en je hebt weer genoegquote:Op zondag 5 juni 2005 19:36 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik zou zelf juist er blij geweest zijn als iemand met zoveel kleingeld zou komen.. natuurlijk, het natellen is bagger maar dan had ik weer lekker volop kleingeld in mijn kassa
* Maraca zat gisteren zonder kleingeld in haar kassa![]()
whahahaha!!!!!!!quote:Op zondag 5 juni 2005 19:44 schreef ChicaneBT het volgende:
[..]
Gebruikte iedereen die kwam dan je gleuf.....
Ik werk bij McDonaldsquote:Op zondag 5 juni 2005 19:44 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Dan geef je een belletje en dan komt er een hele vriendelijke collega langs met kleingeld, jij geeft 'm 100 euro terug ofzo en je hebt weer genoeg
Haha?quote:Op zondag 5 juni 2005 19:44 schreef ChicaneBT het volgende:
[..]
Gebruikte iedereen die kwam dan je gleuf.....
quote:Op zondag 5 juni 2005 22:14 schreef Agiath het volgende:
Pin eerst gvd dan bij zo'n automaat en zeg dan dat tientje voor haar neus...klaar!
quote:Op maandag 6 juni 2005 10:18 schreef Ronhui het volgende:
gewoon aannemen moeten ze het geld, zijn ze nou helemaal betoeterd?
Geld is volgens mij nog steeds een wettig betaalmiddel. Als de winkel het niet aanneemt overtreden ze de wet. Als er nergens staat aangegeven dat je met bepaalde middellen niet mag betalen, moet je er gewoon mee kunnen betalen!
quote:Op zondag 5 juni 2005 14:19 schreef Oversight het volgende:
[..]Juridisch denk ik ook...... maar dat zullen we nooit weten.
In GWR had ik een vergelijkbaar topic maar die moest dicht om een duidelijk reden:
het had niets met geld of recht te maken volgens hun...... feedback hierover
quote:Op maandag 6 juni 2005 19:23 schreef Mikkie het volgende:
Doe niet zo kansloos en zorg gewoon dat je normale coupures hebt. Die dubbeltjes stort je maar bij de bank ofzo. Die winkels moeten een beetje met tempo werken, en dan ga jij zitten zeiken met 49 muntjes
Wat een rasmongool ben jij dan zeg.quote:Op maandag 6 juni 2005 20:30 schreef Oversight het volgende:
[..]nee,...
als je goed had gelezen wilde ik met min pinpas betalen, maar om met mijn pinpas te mogen betalen wilde ze mij 0.25 extra in rekeing brengen.
dat moet je niet bij overzichie doen als ie toch al een rotbui heeft...
en ook met een goede bui blijft het oplichting !
quote:Op maandag 6 juni 2005 22:49 schreef EdwardSeepers het volgende:
[..]
Wat een rasmongool ben jij dan zeg.
quote:Doe normaal en betaal met gewoon briefgeld, of kap met je gepiep en PIN.
quote:Je kunt beter gaan zeiken bij de mensen die hebben bedacht dat er administratiekosten in rekening worden gebracht dan bij elke supermarkt.
Lul.
quote:Op maandag 6 juni 2005 22:16 schreef Ofyles2 het volgende:
168. Gedoseerd boodschappen doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |