Mooie foto hoor.quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
dit is bokeh?
oh, en, niet geheel onbelangrijk, wat vinden jullie ervan..?
[afbeelding]
ik moet anders hard mn best doenquote:Op donderdag 9 juni 2005 21:11 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Mooie foto hoor.
Beter zou zijn om die andere paarse bloem weg te halen, dan heb je een rustigere achtergrond. Bokeh is goed, maar ik ga natuurlijk ook kijken of het een interessante foto is.. iedereen kan immers onscherpe foto's maken
Is het al weer zo laatquote:Op vrijdag 10 juni 2005 00:54 schreef American_Nightmare het volgende:Oh ja ik ben terug!
Mooie foto! Heerlijke kleuren, lekkere dromerige sfeer...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 01:39 schreef MacroTough het volgende:
Omdat de meesten kennelijk graag van die schitteringen zien...![]()
klikbaar
[[url=http://www.xs4all.nl/~dennet/pics/20050609/IMGP5192-550.jpg]afbeelding][/url]
Canon 70-200 4 Lquote:Op vrijdag 10 juni 2005 00:54 schreef American_Nightmare het volgende:
@ Weerdo; Sigma lens?
quote:
en je binnenkomst was gelijk lekkerquote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:04 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik ben door Yvonne 3 maanden kunstmatig in coma gehouden.
ga je wel lief doen nu?quote:Veel cheap ass lenzen hier met 6 diafragmabladen
Enige wat ik jammer vind nu ik er wat vaker naar heb gekekenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 09:57 schreef MacroTough het volgende:
@Puckzzz
Dank je wel, ik kon het alleen niet over m'n hart verkrijgen om de blaadjes van die net geopende roos te rukken. En je moet er ook een beetje de ironie van inzien, een roos met roos(Ik geef er wel een draai aan hoor...)
@Elefes
Ook bedankt voor het compliment. Ik weet zelf ook nog niet of dit de foto wordt die ik in ga sturen hoor. Ik moet maar hopen dat er de komende dagen een minder schurfterige roos opengaat én dat tegelijkertijd de zon schijnt, we'll see
.
juist omdat bokeh een beetje vaag begrip is zal het eerder gewoon de mooiste foto worden waar toevallig ook wat bokeh in te vinden isquote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:16 schreef mwvdlee het volgende:
Ook reeds een fotootje doorgemaild met boel bokeh effectjes, begrijp dat ie zondag pas bij wordt geplakt in de lijst. Ga 'm niet hier plaatsen want ik wil geen commentaar, ik wil puntjes!
Hoedanook; iemand enig idee hoe ze deze wedstrijd gaan jureren? Vind het zelf namelijk een erg moeilijk onderwerp om iets over te oordelen; bokeh is eigenlijk een soort van verzamelnaam voor alle effecten die je krijgt in de onscherpe gebieden, maar betekend het dan dat degene met de meeste cirkels (of 5/6/7-kanten) beter is, of degene met de meeste onscherpte? Ik vind het zelf iig lastig om een estetisch oordeel te vellen over iets wat in principe slechts een technische term is.
Ik denk zelf vooral te kijken of de bokehachtergrond mooi past bij het onderwerp op de voorgrond. Dus niet zoals mijn plaatje eerder in dit topic, wat een erg nep setting is. Maar meer zoals die van elefes, schittering van de zon door de blaadjes bij een bloem, of juist zoals die van puckzzz stervormige hanger, waar de bokeh schitteringen min of meer dezelfde vorm hebben als het onderwerp.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:16 schreef mwvdlee het volgende:
Ook reeds een fotootje doorgemaild met boel bokeh effectjes, begrijp dat ie zondag pas bij wordt geplakt in de lijst. Ga 'm niet hier plaatsen want ik wil geen commentaar, ik wil puntjes!
Hoedanook; iemand enig idee hoe ze deze wedstrijd gaan jureren? Vind het zelf namelijk een erg moeilijk onderwerp om iets over te oordelen; bokeh is eigenlijk een soort van verzamelnaam voor alle effecten die je krijgt in de onscherpe gebieden, maar betekend het dan dat degene met de meeste cirkels (of 5/6/7-kanten) beter is, of degene met de meeste onscherpte? Ik vind het zelf iig lastig om een estetisch oordeel te vellen over iets wat in principe slechts een technische term is.
iiieeeeuw, waar heb je die heks gekiekt?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |