quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:54 schreef Puckzzz het volgende:
hier heb ik al eens iets over gezegd toch? die mening staat nog steeds
quote:Op zondag 5 juni 2005 21:21 schreef Puckzzz het volgende:
Het is op zich een leuke foto van een duif, maar meer dan dat is het niet...
Ik denk dat hij 'm ZW heeft gemaakt omdat de achtergrond ws nogal stoorde in kleur ofzoiets...
Ja dat was het, maar dat over die achtergrond was weer meer naar Portier die zich afvroeg waarom je de foto ZW had gemaakt.quote:
zat ik toch echt ff heel blont te kijken zo van "waar is die bokeh dan?"quote:
Ja, dat vind ik dus jammer. Er is een clubje dat regelmatig meet, heel veel met fotograferen bezig is en dus evolueert. Die hebben (wellicht onbewust) toch de neiging meer met elkaar bezig te zijn, beginnen een eigen referentiekader en ongeschreven regeltjes op te bouwen en zo krijg je snel een kloof met de nieuwkomers.quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:13 schreef dubbellu het volgende:
Dat de onderwerpen moeilijker worden heeft imo te maken met het feit dat veel mensen hier steeds meer leren op het gebied van fotografie, dat zie je bv. ook aan de meetings, waar het eerst een dagje dierentuin was (ook leuk), wordt het nu een modellenshoot inc. lampen etc.
Dit kan je alleen bereiken door elkaar commentaar te geven, waarna iedereen zelf beslist wat hij er mee doet.
Maar een onderwerp moet ook niet 4 keer per jaar voorbij komen...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Schrap de regel dat onderwerpen maar één keer mogen. We hadden bijna portret opnieuw gehad en dat is een leuk, toegankelijk thema.
Verder zal het lastig zijn. De mogelijkheid om foto's anoniem in te sturen zou inderdaad misschien interessant kunnen zijn, maar ik heb ook geen pasklare oplossing.
...dus gewoon blijven meedoen en of de duim of de middelvinger opsteken bij commentaarquote:Op woensdag 8 juni 2005 13:07 schreef Luckepuk het volgende:
@Schanulleke en Re en alle anderen: Ik bedoelde dus niet dat ik geen (óf positief óf negatief) commentaar zou willen, maar ik merk van mezelf dat ik me nog steeds een newbee voel en dat ik daardoor het commentaar (waar ik idd zelf om vraag én waar ik ook van wil leren!) te veel laat inspelen op mijn eigen gevoel en dat ik me daardoor onzeker ga voelen! tis dus een punt wat bij mezelf zit en waar ik aan moet werken! Dat kan nog 2 ronde´s duren, kunnen er ook nog 20 zijn!
Dat je anoniem kunt inzenden, betekent niet dat het moet.quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:01 schreef -PatrickO- het volgende:
En over het anoniem inzenden... Leuk idee, maar in de praktijk nauwelijks werkbaar... De "bekenden" worden qua stijl toch wel herkend, en je zou dan ook geen "ideeen" mogen posten in de SC over het onderwerp...
ik zal zeggen dat ik absoluut geen referntie kadertje aan het vormen ben, ik denk nog steeds over foto's toen als nu en ik hou me aan me eigen regeltjes (winnen met een archief foto bijvoorbeeldquote:Op woensdag 8 juni 2005 18:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus jammer. Er is een clubje dat regelmatig meet, heel veel met fotograferen bezig is en dus evolueert. Die hebben (wellicht onbewust) toch de neiging meer met elkaar bezig te zijn, beginnen een eigen referentiekader en ongeschreven regeltjes op te bouwen en zo krijg je snel een kloof met de nieuwkomers.
Juist een wedstrijd als deze zou bij uitstek geschikt zijn als iets laagdrempeligs, voor iedereen geschikt. Maar nu zijn we al zo ver dat er een onderwerp is waarvan een gewone sterveling niet eens zonder uitleg een voorstelling kan maken.
Ik denk dat het - niet alleen bij de onderwerpkeuze, maar in z'n algemeenheid - een hoop zou schelen als de vaste kern zich eens achter de oren zou krabben, de eigen mentaliteit eens kritisch tegen het licht houden en dan verder zou gaan op een manier waarop de wedstrijd leuk blijft voor iederéén. Geef bijvoorbeeld ook eens punten voor een matig uitgevoerde foto met een ijzersterk idee, stop met het gezeur over archiefwerk, kaders of een titel bij de foto en doe weer eens lief tegen elkaar.
Portret, water, landschap, kinderen, zomer, stilleven, etcetera, etceteraquote:Op woensdag 8 juni 2005 19:07 schreef Re het volgende:
de onderwerpen zijn inderdaad wel erg hoog qua drempel, maar ja, wat zijn laagdrempelige onderwerpen dan...
dieren, eten, mode, flora, kleuren, z/w, sportquote:Op woensdag 8 juni 2005 19:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Portret, water, landschap, kinderen, zomer, stilleven, etcetera, etcetera
Goed ideequote:Op woensdag 8 juni 2005 19:16 schreef Re het volgende:
[..]
dieren, eten, mode, flora, kleuren, z/w, sport
wat wel een mogelijkheid is is ipv van een poll gewoon open stemmen in het topic, gewoon je voorkeur als reactie geven, kan je ook gelijk zien wie er stemt en of zijn/haar kloontje ook meedoet
Heb jij dan een idee wie een kloon van wie is?quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:16 schreef Re het volgende:
[..]
dieren, eten, mode, flora, kleuren, z/w, sport
wat wel een mogelijkheid is is ipv van een poll gewoon open stemmen in het topic, gewoon je voorkeur als reactie geven, kan je ook gelijk zien wie er stemt en of zijn/haar kloontje ook meedoet
ach de meeste ken ik wel jah en las iemand echt wil zieken kan je dat achter de schermen ook wel zienquote:Op woensdag 8 juni 2005 20:05 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Heb jij dan een idee wie een kloon van wie is?
Maar ik vind dit ook wel ok, voor mij hoeft het niet alleemaal verborgen. Ik heb al aangegeven waarvoor ik gestemd heb, dat vind ik allerminst een probleem.
Slinger je MSN eens aan...quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:05 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Heb jij dan een idee wie een kloon van wie is?
Maar ik vind dit ook wel ok, voor mij hoeft het niet alleemaal verborgen. Ik heb al aangegeven waarvoor ik gestemd heb, dat vind ik allerminst een probleem.
Ik heb vooralsnog niemand gemeet, maar ik begrijp je wel. Ik heb dat gevoel ook een tijd gehad in het begin (eigenlijk toen ik af en toe keek en niet meedeed). Ik heb zelf geen ongeschreven regels, ik kijk niet alleen naar de kwaliteit, maar ook naar de keuze van onderwerp. Bij het stemmen kijk ik naar het beeld in een overzicht van alle foto's, en daar kies ik de 5 beste uit, dan maak ik een keuze in volgorde. Pas bij het invullen van m'n post kijk ik naar de naam.quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus jammer. Er is een clubje dat regelmatig meet, heel veel met fotograferen bezig is en dus evolueert. Die hebben (wellicht onbewust) toch de neiging meer met elkaar bezig te zijn, beginnen een eigen referentiekader en ongeschreven regeltjes op te bouwen en zo krijg je snel een kloof met de nieuwkomers.
quote:Juist een wedstrijd als deze zou bij uitstek geschikt zijn als iets laagdrempeligs, voor iedereen geschikt. Maar nu zijn we al zo ver dat er een onderwerp is waarvan een gewone sterveling niet eens zonder uitleg een voorstelling kan maken.
Ik reken me dan maar niet bij die vaste kern want ik zou niet weten wat ik niet leuk probeer te houden aan de wedstrijd. Als ik me hierin zou vergissen, moet je dit maar toelichten. Ik sta open voor elk voorstel, zelfs dat van een nieuwkomer.quote:Ik denk dat het - niet alleen bij de onderwerpkeuze, maar in z'n algemeenheid - een hoop zou schelen als de vaste kern zich eens achter de oren zou krabben, de eigen mentaliteit eens kritisch tegen het licht houden en dan verder zou gaan op een manier waarop de wedstrijd leuk blijft voor iederéén.
Als ik naar een leuk beeld zoek bij het beoordelen van de foto's (m'n eerste stap -zie boven-) let ik niet eens op de technische zaken, dan kijk ik naar een leuk onderwerp of origineel gebracht.quote:Geef bijvoorbeeld ook eens punten voor een matig uitgevoerde foto met een ijzersterk idee, stop met het gezeur over archiefwerk, kaders of een titel bij de foto
quote:en doe weer eens lief tegen elkaar.
Tnx voor het commentaarquote:Op woensdag 8 juni 2005 18:48 schreef Astridj0h het volgende:
@ Elefes ik vind het twee gewone fotootjes. Of het nou wel of geen bokeh is maakt me niet eens zoveel uit (ben er toch nog niet achter wat het precies is) maar ik vind het geen bijzondere plaatjes. Op twee vind ik het opzich wel gaaf dat je die bolle oogjes van het beestje ziet, maar ik zou dat dan veel groter willen zien! (voor mijn part een crop) maar ja... dat zal wel afbreuk doen aan het bokeh effect
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |