Dat is een close-up foto van de waterbobbel op een borrelsteen in de vijver. En dan van de zijkant genomen ...snappie?quote:Op maandag 6 juni 2005 21:49 schreef MissyMirjaM het volgende:
Fotowedstrijd Juni 2005: het Centrale Topic
gaaf zeg!
maa, wat is het??!
Ik vind 2, 3 en 5 het mooistequote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:09 schreef Flipper01 het volgende:
Ik ben afgelopen weekend ook bezig geweest, ik zit nog te twijfelen welke ik zal insturen:
1 [F2.8, focal length 6mm]:
[afbeelding]
2 [F4, focal length 6mm]:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
1 [F3.8, focal length 14mm]:
[afbeelding]
Alle foto's zijn genomen met de Nikon E5400.
Daarnaast wil ik nog even kwijt dat de foto van Dubbellu een hele mooie Bokeh heeft!!![]()
Komt omdat ie van mij isquote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:12 schreef PdeHoog het volgende:
In de foto van Rewimo (fraai, maar wel te groot volgens de policy hier) bespeur ik al helemaal weinig bokeh.
quote:
Leg ik je nog wel uitquote:
Plaats 'm es ff dan? Hij staat er nog niet bijquote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:26 schreef Anitra het volgende:
LOL
Ik heb een foto ingestuurd en ben benieuwd of die volgens de bokeh-kenners wel onder bokeh valt
Ik kreeg Anitra's foto vanmorgen pas en toen had ik geen tijd om hem te plaatsen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:31 schreef Puckzzz het volgende:
Plaats 'm es ff dan? Hij staat er nog niet bij
@Rewimo, denk dat ik het wel weet..... maar uitleg is altijd verhelderend
Ah.....jij bent nu ook druk bezig met achter elke opmerking dingen te zoekenquote:
Het is ook niet makkelijk als het waait en je op je hurken zit, proberen je evenwicht te bewaren op een zeer ongelijke ondergrondquote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:15 schreef Puckzzz het volgende:
Dat is Bokeh dacht ik hoor, maar ik weet het zelf nog niet eens goed
Mooie foto, alleen jammer van het onderste blaadje dat die er net niet op staat.
Nou geen gedoe hier wat niets met Fok te maken heeft he?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ah.....jij bent nu ook druk bezig met achter elke opmerking dingen te zoeken
SuccesMoet ik nog wat opmerkingen maken
Wil ik best doen hoor
je mm zeggen mij niet zoveel. als jij je sensor grootte erbij zet, dan kan ik er wel wat van makenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:09 schreef Flipper01 het volgende:
Ik ben afgelopen weekend ook bezig geweest, ik zit nog te twijfelen welke ik zal insturen:
[afbeelding]
2 [F4, focal length 6mm]:
[afbeelding]
3 [F2.8, focal length 6mm]:
[afbeelding]
4 [F2.8, focal length 6mm]:
[afbeelding]
5 [F3.8, focal length 14mm]:
[afbeelding]
Alle foto's zijn genomen met de Nikon E5400.
Daarnaast wil ik nog even kwijt dat de foto van Dubbellu een hele mooie Bokeh heeft!!![]()
Ik was het niet van plan hoorquote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:25 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Nou geen gedoe hier wat niets met Fok te maken heeft he?
Meestal wordt de tweede gehanteerd volgens mij, tochquote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:31 schreef Shark.Bait het volgende:
Bokeh heeft 2 verschillende definities; de een heeft het over onscherpte in algemene vorm, de tweede over lichtpuntjes die onscherp zijn in de (meestal) achtergrond.
bokeh a Japanese term for the subjective aesthetic quality of out-of-focus areas of a photographic image
Example: The bokeh, or quality of the blurred image in the photograph, was described and discussed
Met de tweede kan je de kwaliteit van de lens beter afleiden.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:32 schreef PdeHoog het volgende:
Meestal wordt de tweede gehanteerd volgens mij, toch![]()
Ik denk dat die het duidelijkst herkenbaar is als zijnde Bokeh, die eerste wekt denk ik vaker de DOF discussie weer op. Of zie ik het nu alweer verkeerd?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Meestal wordt de tweede gehanteerd volgens mij, toch![]()
Wie plaatst er nou een zinloze post wat vervolgens uitgelegd moet worden middels mysterieuze IM's... vraag me af wie nou gedoe er bij haalt wat niks met Fok te maken heeft...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:25 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Nou geen gedoe hier wat niets met Fok te maken heeft he?
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:23 schreef Astridj0h het volgende:
Ontopic: bokeh, alweer een onderwerp waar ik als enige echt niks mee had van de onderwerpen
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:21 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]echt wel.. nu hebben mijn onscherpe foto's ook ineens zin
"ja, met die foto wilde ik de bokeh testen op dat onderwerp met die lens "
quote:21 mensen gestemd?Het bloedt een beetje dood zo, lijkt het.
Niet dat ik dat niet kan begrijpen trouwens.
Het gaat me niet om het stemmen sec, maar om de hele wedstrijd. Die verwordt steeds meer tot een maandelijks ritueel voor een select groepje users en dat komt de sfeer niet ten goede.quote:dat komt omdat je een mailtje moet sturen en dat is wat meer werk dan stemmen in een poll, en vertel waarom je dat wel kan begrijpen?
Er zijn elk maand mensen die voor de eerste keer meedoen ....quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:16 schreef k_man het volgende:
Uit het vorige topic;
[..]
[..]
Het gaat me niet om het stemmen sec, maar om de hele wedstrijd. Die verwordt steeds meer tot een maandelijks ritueel voor een select groepje users en dat komt de sfeer niet ten goede.
.....
Ik had voor deze wedstrijd gehoopt op Reizen en vervoer, ook een onderwerp waar iedereen wel iets mee kan. Een foto van een auto ofzo, is niet zo'n probleem.quote:Als ik bijvoorbeeld de allereerste wedstrijd vergelijk met waar we nu zijn aanbeland is het treurigheid alom. De eerste wedstrijd had als thema 'portret' - een thema waar iedereen wel wat mee kan en iedereen ook wat mee dééd.
Als je bedoelt dat je vroeger op een poll kon stemmen en nu moet mailen ... tja. Van de poll werd teveel misbruik gemaakt, zo bleken er wel een aantal mensen meerdere keren te stemmen.quote:....toevallige voorbijganger wordt effectief weggejaagd doordat de users hier en de wedstrijdleiding er een sport van lijken te maken de wedstrijd zo ontoegankelijk mogelijk te maken.
tja, en de ene user let op slagschaduw en de andere kijkt naar je compositie ....quote:En denk je aan alle regeltjes voldaan te hebben, dan blijken veel users er bij het stemmen nog eens hun eigen ongeschreven regels op na te houden. Archieffoto's mogen niet (alsof dat vast te stellen valt), er zit een te dik kader omheen, die user staat me niet aan dus die krijgt ook geen punten, etc.
Ik heb er nog steeds lol in omdat ik er meestal wel iets van leer.quote:... Kortom; de lol is er voor mij wel onderhand af
Da's toch altijd met FOK!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:44 schreef Olio het volgende:
Het enige wat overblijft is het allemaal met een flinke korrel zout nemen, kwaliteit staat niet altijd voorop.
Je hebt de eerste wedstrijden dan ook niet meegemaakt (althans meegedaan).quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:40 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ik heb er nog steeds lol in omdat ik er meestal wel iets van leer.
Het minst leuke is dat er elke maand wel iemand iets te klagen heeft.
Schrap de regel dat onderwerpen maar één keer mogen. We hadden bijna portret opnieuw gehad en dat is een leuk, toegankelijk thema.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:34 schreef Rewimo het volgende:
k_man, hoe kunnen we dat verbeteren dan?
MissyMirjamquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:48 schreef MissyMirjaM het volgende:
als ik nog heel eventjes zeikerig mag inhaken;'
ik doe dan nu voor de 2e keer mee zeg maar, maar blijf erbij dat bokeh echt een moeilijk onderwerp is, en zeker ook niet makkelijk toegangelijk. dat vind ik wel heel erg jammer
Dit was absoluut geen aanval ofzo, maar die discussies waar je niemand een oplossing voor heeft zijn ook niet bevorderlijk.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Je hebt de eerste wedstrijden dan ook niet meegemaakt (althans meegedaan).
En meteen in de verdediging schieten en dit impliciet bestempelen als de zoveelste klacht, lijkt me geen constructieve houding om de wedstrijd weer wat aantrekkelijker te maken.
Nee, maar je hebt dan minder voor de geest hoe het ooit begon. Als je het nu leuk vindt, was je toen in extase geweest.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:53 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Dat ik toen nog niet meedeed mag toch geen reden zijn, dat ik het nu nog leuk vind.
thank you!!!quote:Op maandag 6 juni 2005 10:21 schreef 2nosedT het volgende:
[..]
afbeelding 3 is werkelijk waar prachtig! Hoe heb je die gemaakt? Tegenlicht door bladeren heen zo te zien, en heb je een invul flits gebruikt om het object nog iets meer highlight te geven?
en welke instellingen/lens. I wanna know![]()
WHZ*quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:50 schreef PdeHoog het volgende:
MissyMirjam
En ik ben het wel met haar eensen met K_man voor de verandering ook eens
maar wie ben ik he
En spontaan voelde ik mijn enthousiasme weg-ebben.... Het "eindelijk eens een leuke goeie foto!" gevoel zakte direct weg....quote:Je onderwerp staat wel erg in het midden Luckepuk. Als je hem anders neemt/snijdt is hij misschien wat spannender.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |