Dat is een close-up foto van de waterbobbel op een borrelsteen in de vijver. En dan van de zijkant genomen ...snappie?quote:Op maandag 6 juni 2005 21:49 schreef MissyMirjaM het volgende:
Fotowedstrijd Juni 2005: het Centrale Topic
gaaf zeg!
maa, wat is het??!
Ik vind 2, 3 en 5 het mooistequote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:09 schreef Flipper01 het volgende:
Ik ben afgelopen weekend ook bezig geweest, ik zit nog te twijfelen welke ik zal insturen:
1 [F2.8, focal length 6mm]:
[afbeelding]
2 [F4, focal length 6mm]:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
1 [F3.8, focal length 14mm]:
[afbeelding]
Alle foto's zijn genomen met de Nikon E5400.
Daarnaast wil ik nog even kwijt dat de foto van Dubbellu een hele mooie Bokeh heeft!!![]()
Komt omdat ie van mij isquote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:12 schreef PdeHoog het volgende:
In de foto van Rewimo (fraai, maar wel te groot volgens de policy hier) bespeur ik al helemaal weinig bokeh.
quote:
Leg ik je nog wel uitquote:
Plaats 'm es ff dan? Hij staat er nog niet bijquote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:26 schreef Anitra het volgende:
LOL
Ik heb een foto ingestuurd en ben benieuwd of die volgens de bokeh-kenners wel onder bokeh valt
Ik kreeg Anitra's foto vanmorgen pas en toen had ik geen tijd om hem te plaatsen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:31 schreef Puckzzz het volgende:
Plaats 'm es ff dan? Hij staat er nog niet bij
@Rewimo, denk dat ik het wel weet..... maar uitleg is altijd verhelderend
Ah.....jij bent nu ook druk bezig met achter elke opmerking dingen te zoekenquote:
Het is ook niet makkelijk als het waait en je op je hurken zit, proberen je evenwicht te bewaren op een zeer ongelijke ondergrondquote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:15 schreef Puckzzz het volgende:
Dat is Bokeh dacht ik hoor, maar ik weet het zelf nog niet eens goed
Mooie foto, alleen jammer van het onderste blaadje dat die er net niet op staat.
Nou geen gedoe hier wat niets met Fok te maken heeft he?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ah.....jij bent nu ook druk bezig met achter elke opmerking dingen te zoeken
SuccesMoet ik nog wat opmerkingen maken
Wil ik best doen hoor
je mm zeggen mij niet zoveel. als jij je sensor grootte erbij zet, dan kan ik er wel wat van makenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:09 schreef Flipper01 het volgende:
Ik ben afgelopen weekend ook bezig geweest, ik zit nog te twijfelen welke ik zal insturen:
[afbeelding]
2 [F4, focal length 6mm]:
[afbeelding]
3 [F2.8, focal length 6mm]:
[afbeelding]
4 [F2.8, focal length 6mm]:
[afbeelding]
5 [F3.8, focal length 14mm]:
[afbeelding]
Alle foto's zijn genomen met de Nikon E5400.
Daarnaast wil ik nog even kwijt dat de foto van Dubbellu een hele mooie Bokeh heeft!!![]()
Ik was het niet van plan hoorquote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:25 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Nou geen gedoe hier wat niets met Fok te maken heeft he?
Meestal wordt de tweede gehanteerd volgens mij, tochquote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:31 schreef Shark.Bait het volgende:
Bokeh heeft 2 verschillende definities; de een heeft het over onscherpte in algemene vorm, de tweede over lichtpuntjes die onscherp zijn in de (meestal) achtergrond.
bokeh a Japanese term for the subjective aesthetic quality of out-of-focus areas of a photographic image
Example: The bokeh, or quality of the blurred image in the photograph, was described and discussed
Met de tweede kan je de kwaliteit van de lens beter afleiden.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:32 schreef PdeHoog het volgende:
Meestal wordt de tweede gehanteerd volgens mij, toch![]()
Ik denk dat die het duidelijkst herkenbaar is als zijnde Bokeh, die eerste wekt denk ik vaker de DOF discussie weer op. Of zie ik het nu alweer verkeerd?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Meestal wordt de tweede gehanteerd volgens mij, toch![]()
Wie plaatst er nou een zinloze post wat vervolgens uitgelegd moet worden middels mysterieuze IM's... vraag me af wie nou gedoe er bij haalt wat niks met Fok te maken heeft...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:25 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Nou geen gedoe hier wat niets met Fok te maken heeft he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |