abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27625350
Bij BvD waren beelden te zien van executies in Iran, op verzoek van een Iraanse vluchteling. Dat wil zeggen: het vertonen van de beelden, natuurlijk.

Een takelwagen wordt op een pleintje gereden, een paar mensen met blinddoek gaan de strop krijgen. Eén van hen verzocht nog om verwijdering van de blinddoek omdat ie de mensen wilde zien. Tevergeefs. Een minuut later werd de takel opgehezen en draaide de man aan zijn strop om zijn as.

Een dagelijkse gang van zaken, executies. Ik zag eens online een documentaie over folteringen in Iran. Lijfstraffen. Hoe iemands' ogen vakkundig worden uitgestoken door een arts, alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

Dit soort dingen gebeuren, niet alleen in Iran. Maar ik vraag me af op wat voor manier dit soort dingen kan worden tegengegaan. Wat voor politiek instrument is er? Moeten we dit domweg negeren omdat het een paar kilometer te ver naar het oosten gebeurt? Of zou Iran moeten worden aangepakt en Saudi Arabië met z'n amputaties bijv. niet?

Op dit forum komt een bont gezelschap aan bezoekers. Graag lees ik eens wat meningen. Persoonlijk weet ik het namelijk niet. Wat je ertegen kunt doen en zelfs of je er iets tegen zou moeten willen doen.

Het 'hangfestijn' zelf deed me denken aan oude filmpjes van burgerexecuties door de Nazi's in Polen. Slachtoffers die niet eens tegenstribbelen maar zich gewoon laten ophangen, beetje bungelen, en iedereen lijkt weer over te gaan tot de orde van de dag, Mijn haren gaan ervan overeind staan, misschien juist van die kilte. Onwerkelijk gewoon. Toevallig net wanneer er video is opgedoken van Serviers, ook al zo ongelofelijk.

Graag meningen.
  zaterdag 4 juni 2005 @ 00:32:17 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_27625443
Mijn mening: het boeit me niet.
En dat wil ik zo houden, anders kun je al het leed van de wereld je wel gaan aantrekken.

Persoonlijk vind ik het erger als iemand zijn huisdier afranselt.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_27625816
Praten natuurlijk.
  zaterdag 4 juni 2005 @ 00:58:48 #4
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_27625842
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 00:32 schreef static het volgende:
Mijn mening: het boeit me niet.
En dat wil ik zo houden, anders kun je al het leed van de wereld je wel gaan aantrekken.

Persoonlijk vind ik het erger als iemand zijn huisdier afranselt.
Ik denk dat dit mijn mening ook wel zo'n beetje samenvat, al is de situatie in Iran natuurlijk hetzelfde als in Saddam-Irak. Het toond maar weer eens aan hoe onmensenlijk linkse "mensen" zijn die tegen de verdrijving zijn van gruwelijke dictators en daarmee ook tegen democratie zijn.
  zaterdag 4 juni 2005 @ 00:59:30 #5
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_27625853
Ophangen is nog relatief humaan... zoek maar eens naar een stenigingsfilmpje (ik kreeg er een misselijk gevoel van)..
Dat land wordt volkomen geregeerd door angst (decenia lang).
De vergelijking met Polen tijdens WO-II is zo gek nog niet.
  zaterdag 4 juni 2005 @ 00:59:41 #6
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_27625856
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 00:56 schreef NightH4wk het volgende:
Praten natuurlijk.
De beproefde VN-methode.
pi_27625891
Een dictator zorgt meestal wel voor een aardige binnenlandse veiligheid, zolang je natuurlijk niet gaat schoppen tegen het regime of de ongewenste minderheid/meerderheid bent.
pi_27625896
Verschrikkelijk vind ik het. Die video van de Serviërs deed me ook pijn.
Ik twijfel over wat erger is: een oorlog tegen het land of dagelijkse executies.
Grote verschil is dat bij een oorlog onschuldige mensen de 'dupe' zijn.
pi_27625911
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 00:59 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

De beproefde VN-methode.
Israel gooit vast wel een bom op de reactor zodra ze het niet meer zien zitten.
pi_27626119
Je hoort veel mensen in onze westerse wereld altijd maar zeggen dat ze de 'holocaust niet nog een keer willen laten gebeuren', en ondertussen zijn zaken zoals jij ze beschrijft nog steeds normaal op sommige plekken in de wereld. Opzich zijn er wel dingen tegen te doen, maar ik denk gewoon dat de meeste regeringen niet durven, en/of vinden dat het - hoe hard t ook klinkt - de moeite niet waard is, om in te grijpen. Bijvoorbeeld Iran; politieke druk van westerse landen zal Irak een worst wezen, economische blokkades zijn denk ik al (min of meer) van kracht, maar zullen nog steeds niet al te veel effect hebben (zie Irak). Verder resteren alleen de meer actievere interventiemethoden, maar om daarmee te beginnen is onpraktisch voor westerse landen. Lees: economisch nadelig. Zit klote in elkaar, maar zo zit de wereld (nu nog) inelkaar...
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_27626127
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 00:59 schreef Drugshond het volgende:
Ophangen is nog relatief humaan... zoek maar eens naar een stenigingsfilmpje (ik kreeg er een misselijk gevoel van)..
Dat land wordt volkomen geregeerd door angst (decenia lang).
De vergelijking met Polen tijdens WO-II is zo gek nog niet.
Als je normaal wordt opgehangen wel ja, dan breek je je nek en ben je weg.
Maar deze gasten werden langzaam omhoog getakeld om langzaam te stikken aan de strop.

Maar het is inderdaad altijd nog beter dan gestenigd worden.
  zaterdag 4 juni 2005 @ 01:27:04 #12
15080 static
pi_27626278
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 01:16 schreef ChuckyPancamo het volgende:

[..]

Maar deze gasten werden langzaam omhoog getakeld om langzaam te stikken aan de strop.
Correctie: je nek breekt i.p.v. te stikken.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_27626363
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 01:27 schreef static het volgende:

[..]

Correctie: je nek breekt i.p.v. te stikken.
Als je zo langzaam omhoog getakeld wordt? Hmm... Wist niet dat je nek zo snel kon breken.
  zaterdag 4 juni 2005 @ 01:34:10 #14
15080 static
pi_27626373
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 01:33 schreef ChuckyPancamo het volgende:

[..]

Als je zo langzaam omhoog getakeld wordt? Hmm... Wist niet dat je nek zo snel kon breken.
*snap*

ipv

*zucht*
pi_27626517
Een keer overspel en je hangt, een keer gezopen en je hangt enz enz

Hoop dat je het nu begrepen hebt.
pi_27626523
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 01:01 schreef SlimShady het volgende:
Verschrikkelijk vind ik het. Die video van de Serviërs deed me ook pijn.
Ik twijfel over wat erger is: een oorlog tegen het land of dagelijkse executies.
Grote verschil is dat bij een oorlog onschuldige mensen de 'dupe' zijn.
Klopt natuurlijk geen moer van wat je hier zegt.
Juist komen er bij dit soort executies onschuldigen om het leven, het rechtsysteem is zo corrupt als het maar zijn kan en rammelt aan alle kanten. Omdat er onrechtvaardige executies plaatsvinden is het een probleem. Misdadigers mogen ze van mij best publiekelijk ophangen maar dat is een andere discussie.

Echter is dit weer een extreem moeilijke kwestie. Het is namelijk nooit goed wat men doet.
Doen de grote wereldlanden niks, dan is het een schande. Vallen ze zo'n land binnen dan is het ook niet goed.

Ik vind het trouwens ook belachelijk dat nu ze het bij BvD hebben laten zien ineens veel mensen er moeilijk over doen. We weten toch al decennia lang wat daar gaande is. Vind het toch wel getuigen van enige vorm van hypocritie.
pi_27626550
Hahahhahahahaa noemen ze dit nog politiek wel behoorlijk triest, middeleeuwse moslim mongolen.Wat een trieste figuren.Kom jongens verzet.
pi_27626638
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 01:47 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Klopt natuurlijk geen moer van wat je hier zegt.
Juist komen er bij dit soort executies onschuldigen om het leven, het rechtsysteem is zo corrupt als het maar zijn kan en rammelt aan alle kanten. Omdat er onrechtvaardige executies plaatsvinden is het een probleem. Misdadigers mogen ze van mij best publiekelijk ophangen maar dat is een andere discussie.

Echter is dit weer een extreem moeilijke kwestie. Het is namelijk nooit goed wat men doet.
Doen de grote wereldlanden niks, dan is het een schande. Vallen ze zo'n land binnen dan is het ook niet goed.

Ik vind het trouwens ook belachelijk dat nu ze het bij BvD hebben laten zien ineens veel mensen er moeilijk over doen. We weten toch al decennia lang wat daar gaande is. Vind het toch wel getuigen van enige vorm van hypocritie.

en dat meen ik
pi_27626662
-edit-
Flames

[ Bericht 16% gewijzigd door Sidekick op 04-06-2005 11:53:18 ]
pi_27626664
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 01:58 schreef SlimShady het volgende:

[..]

[afbeelding]
en dat meen ik
No Probs JT
  † In Memoriam † zaterdag 4 juni 2005 @ 11:30:47 #21
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27629905
Hoop Jan Mulder-reakties hier.
Waarom zoveel aandacht aan Iran besteed? Dit gebeurt in vele andere landen. We hebben 2 pijlers van terror: Communisme a la Nuke-Korea en Islam a la Iran.
Er gezellig over keuvelen levert niks op, maar aktie willen we ook niet, want je zou je pijn kunnen doen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juni 2005 @ 11:45:09 #22
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27630120
Ik was vooral geschokt van de moderne techniek die ze gebruikten om iemand te hangen.
Geen boom of stellage, nee gewoon praktisch een auto met kraan.
pi_27630192
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 11:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik was vooral geschokt van de moderne techniek die ze gebruikten om iemand te hangen.
Geen boom of stellage, nee gewoon praktisch een auto met kraan.
En dan durft men te beweren dat het maar allemaal middeleeuws is in de arabische wereld
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  † In Memoriam † zaterdag 4 juni 2005 @ 11:51:20 #24
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27630221
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 11:49 schreef axis303 het volgende:

[..]

En dan durft men te beweren dat het maar allemaal middeleeuws is
Allah is modern. Kan dat niet nog verder geautomatiseerd worden? Ik zie een opportunity voor de Nederlandse IT-wereld.

If you can't beat them, join them!
pi_27630299
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 00:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het toond maar weer eens aan hoe onmensenlijk linkse "mensen" zijn die tegen de verdrijving zijn van gruwelijke dictators en daarmee ook tegen democratie zijn.
Hoezo generaliseren?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')