abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juni 2005 @ 17:48:05 #1
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_27614219
Zoals het subject al zegt; is het de moeite waard om zo'n speciale camera verzekering op je al-dan-niet dure camera-apparatuur te nemen? En, als het al zinnig is, voor hoeveel % van de aanschafprijs zou je moeten verzekeren, in alle realiteit? Ik heb zo de indruk dat veel van de kosten al door normale verzekeringen worden gedekt en dat er altijd een klein eigen risico is waardoor klein onderhoud in feite nooit word betaald door de verzekering.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 18:15:26 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_27614908
dat zijn nou vragen die mij ook bezig houden, er zit toch aardig wat investering in mijn rugzakje

tvp
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_27616054
Ik heb hier ook een tijdje geleden mee gezeten. Mijn rugzakje werd steeds ook duurder.

Ik heb besloten om mijn fotospul toch maar te verzekeren. Daarvoor heb ik een kostbaarheden verzekering afgesloten (dat kan vaak alleen bij het bedrijf waar je ook je inboedelverzekering hebt). Dat kost me 30 euro op elke 1000 euro van waarde. Dan is alles gedekt behalve slijtage. Dus ik kan mijn spul in de sloot gooien, laten jatten en mee kegelen. Dat soort dingen, moet je wel met werelddekking nemen anders geldt dat alleen maar voor binnen je eigen huis en buiten dus niet.

Analoge aparatuur schrijft niet af de eerste 10 jaar, digitale 20% per jaar.

De reden voor de verzekering is vooral dat ik nogal wat buiten fotografeer en ook nog eens op erg vroege tijdstippen. Dus als er verders niemand in de buurt is en er een paar ongure types mijn rugzak willen hebben dan kan ik die gewoon overhandigen (nou ja gewoon...). Als ik het spul niet verzekerd zou hebben ben ik wellicht meer geneigd om domme dingen te doen.

Als het me alleen zou gaan over laten vallen of kwijtraken zou ik geen verzekering hebben afgesloten. Daar kijk ik zelf wel voor uit.
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:39:12 #4
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_27624317
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 19:00 schreef luap het volgende:
Dus ik kan mijn spul in de sloot gooien, laten jatten en mee kegelen. Dat soort dingen, moet je wel met werelddekking nemen anders geldt dat alleen maar voor binnen je eigen huis en buiten dus niet.
Dat durf ik toch te betwijfelen. Je dient namelijk ten allen tijden zorgvuldig met je apparatuur om te gaan. Kegelen en in de sloot smijten wordt niet vergoed door de verzekering, uiteraard.

Ik heb sinds kort ook zo'n verzekering en betaal 90 euro per jaar, voor 3000 euro aan verzekerde apparatuur.
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 18:15 schreef Re het volgende:
tvp
Wat is er toch mis met topic bookmarks?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:49:53 #5
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_27624585
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 23:39 schreef TripleM het volgende:

quote:
Afhankelijk van de policy van het forum, kan een moderator besluiten om jouw TVP post te verwijderen om een overzichtlijk topic te houden
uit:

http://wiki.fok.nl/index.php/Tvp

Zou misschien een verklaring kunnen zijn
  zaterdag 4 juni 2005 @ 01:51:08 #6
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_27626553
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 23:39 schreef TripleM het volgende:

Het is eigenlijk de plek niet, maar van die bookmarks snap ik geen jota. Hoe plaats je een bookmark?

ontopic: Afdreiging is voor mij ook de reden dat ik over een verzekering zit na te denken. Heb al een keer meegemaakt dat een kutgastje 's-nachts aan mijn draagband begon te trekken. Nou was dit een niet serieus te nemen eikeltje maar het gaf toch stof tot nadenken.
Life is what you make it.
  zaterdag 4 juni 2005 @ 06:53:20 #7
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_27627778
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 01:51 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Het is eigenlijk de plek niet, maar van die bookmarks snap ik geen jota. Hoe plaats je een bookmark?
Bovenaan ieder topic heb je 3 icoontjes. Een printertje (daarmee kan je het topic printen ), een geel driehoekje (de NSB-knop) en een foldertje-mapje. Die laatste hoef je alleen maar op te klikken, dan zet je een bookmark in de donkerbruine balk zie je dan tussen "Reset Cookie" en "FAQ & Policy" de Bookmarks staan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 4 juni 2005 @ 06:54:11 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_27627780
maar ontopic Zo'n kostbaarhedenverzekering, vallen daar PDA's en mobieltjes en al die shit ook onder?
pi_27632395
Ik heb mijn camera bij Combi gekocht, en daar ook meteen een verzekering afgesloten. Eén van de redenen ook dat ik niet via internet heb gekocht. Ik heb geloof ik iets van 100 euro betaald, voor 2 jaar verzekering (totaal voor 700 verzekerd).
Daarbij heb ik de uitgebreide verzekering genomen, mijn camera is volgens mij tegen alles verzekerd (zand, water, diefstal, verlies, inbraak, en alle schade die je kunt hebben) met 12,50 euro eigen risico.
Bij deze verzekering heb ik verder geen afschrijving, wat ook wel fijn is

Het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe zuinig je altijd met je spullen omgaat Maar dat zal wel goed zitten denk ik, dus dan is een verzekering toch te betwijfelen. Aan de andere kant, vind ik het gewoon een prettig idee dat ik toch een camera overhoud mocht er iets mee gebeuren (je weet maar nooit...).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_27684838
tja, mijn inziens heel nuttig, je wilt niet dat al je camera apperatuur gejat wordt en je er vervolgens geen cent terug krijgen.
Ik heb zowel een inbraak (voor thuis) als een 'kostbaarheden' verzekering (voor buitenshuis).
Toen mijn camera-tas bij een inbraak op het kantoor van een vriend van me gejat was en bleek dat hij geen verzekering had, was ik toch wel erg blij dat dit ook gedekt werd door de 'kostbaarheden' verzekering
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  maandag 6 juni 2005 @ 20:06:33 #11
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_27686737
Ik vind zo'n verzekering heel erg handig. Hoewel ik natuurlijk niet de nieuwprijs terug krijg, is het beter dan niks hebben. De vakantie verzekering die ik heb dekt maar tot 500 euro ofzo.

ik heb een verzekering die dekt tot ongeveer 7000 euro aan kostbaarheden/sieraden. Kost mij 17 euro per maand ongeveer. De schade die gedekt word is ivm: beroving, afpersing, vermissing en diefstal, brand ontploffing, overige van buiten komende onheilen.

Uit de auto gestolen worden word niet gedekt, uit een stoffen tent weer wel (mits sporen van inbraak)

Oja, uit burgeroorlogen, gewapend conflict, vulkaan uitbarstingen, atoomkernreacties, aardbevingingen en overstroming ontstane schade wordt niet gedekt.

deze verzekering is van kracht waar ook ter wereld.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 6 juni 2005 @ 21:46:25 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_27690508
Wat een BUTverzekering shark

Dus als je hele zooi op de maan gejat wordt krijg je NIKS???

maandag 6 juni 2005 @ 22:40:26 #13
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_27692337
quote:
Op maandag 6 juni 2005 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een BUTverzekering shark

Dus als je hele zooi op de maan gejat wordt krijg je NIKS???

Nee, dan mag ik een heel krat bier in je kont douwen. Sideways.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 7 juni 2005 @ 09:39:08 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_27699926
hmmm ben wel een paar bonnetjes kwijt, ben niet zo'n ster in alles bewaren, kan je ook op serie nummer verzekeren etc? mijn 2 jaar verzekering loopt af (jeetje al weer 2 jaar dat ding, schiet weer erg op)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 7 juni 2005 @ 10:19:38 #15
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_27700896
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 09:39 schreef Re het volgende:
hmmm ben wel een paar bonnetjes kwijt, ben niet zo'n ster in alles bewaren, kan je ook op serie nummer verzekeren etc? mijn 2 jaar verzekering loopt af (jeetje al weer 2 jaar dat ding, schiet weer erg op)
Bij de mijne kan je op serienummer verzekeren, vooral omdat ik een sloot aan 2e hands spul heb (die ook nog eens uit het buitenland komt)
  dinsdag 7 juni 2005 @ 13:12:04 #16
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_27705952
Waar heb je dat verzekerd dan, dat op serienummer?
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:34:06 #17
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_34891658
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:12 schreef mwvdlee het volgende:
Waar heb je dat verzekerd dan, dat op serienummer?
ik lees het nu pas
yup, ik stuur geregeld kopieen van aankoopbonnen op, plus de uitdraai van een excel sheet waar alle fotospullen op zijn vermeld.

Bedenk me nu wel dat mijn statief er niet opstaat......
  donderdag 9 februari 2006 @ 21:27:38 #18
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_34915390
hmm als ik dus mijn fotospul wil verzekeren, een 4000 euro's eff grove schatting.

daar betaal ik dus een 30 euro per 1000 euro voor.
dus 120 euro voor 4000 euro verzekerd. dit is per jaar neem ik aan?
en welke verzekerings aanbieders hebben gunstige voorwaarden?

andere vraag, lenzen en flitsers. hebben die ook 20% afschrijving? of vald dat weer onder analoog? en id het dus de eerste 10jaar geen afschrijving?
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  donderdag 9 februari 2006 @ 21:36:14 #19
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34915771
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:27 schreef blackbully het volgende:
hmm als ik dus mijn fotospul wil verzekeren, een 4000 euro's eff grove schatting.

daar betaal ik dus een 30 euro per 1000 euro voor.
dus 120 euro voor 4000 euro verzekerd. dit is per jaar neem ik aan?
en welke verzekerings aanbieders hebben gunstige voorwaarden?

andere vraag, lenzen en flitsers. hebben die ook 20% afschrijving? of vald dat weer onder analoog? en id het dus de eerste 10jaar geen afschrijving?
Univé doet het voor ¤20,- per ¤ 1000.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_34915987
Ik ga waarschijnlijk een verzekering afsluiten bij Klomps & Boor. Daar kan je zelf bepalen of je tegen nieuwwaarde wil verzekeren etc.
  donderdag 9 februari 2006 @ 21:49:03 #21
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_34916360
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:36 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Univé doet het voor ¤20,- per ¤ 1000.
Die heb ik ook
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_34919242
Bij verzekeringen van bedrijven als Univé vind ik het altijd zo irritant dat je overal bonnen of taxatierapporten van moet hebben.
Zelf heb ik vrijwel alles 2e hands (een objectief van 600 euro bv.) waar ik geen bon van heb. Dan zou ik het weer moeten laten taxeren (kost tijd, geld en ik zou niet eens weten waar ik dat moet laten doen). Bij K&B lever je gewoon zelf een lijstje in met je apparatuur en de waarde die dat volgens jou heeft (wil je iets voor de nieuwprijs verzekeren, dan doe je dat, wil je iets voor de halve nieuwprijs verzekeren dan mag dat ook). Je hoeft verder nooit bonnetjes of taxatierapporten te laten zien.
Een verademing
pi_34919419
Ik heb mijn camera verzekerd voordat ik op vakantie ging. Vond het risico toch iets te groot. Totale verzekerde waarde rond de 1300 euro, kosten een euro of 50 per jaar, gewoon bij de ABN. Ga mijn verzekering nu wel weer opzeggen.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 10 februari 2006 @ 16:53:52 #24
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_34941098
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 17:48 schreef mwvdlee het volgende:
Zoals het subject al zegt; is het de moeite waard om zo'n speciale camera verzekering op je al-dan-niet dure camera-apparatuur te nemen? En, als het al zinnig is, voor hoeveel % van de aanschafprijs zou je moeten verzekeren, in alle realiteit? Ik heb zo de indruk dat veel van de kosten al door normale verzekeringen worden gedekt en dat er altijd een klein eigen risico is waardoor klein onderhoud in feite nooit word betaald door de verzekering.
Gewoon verzekeren en over een jaartje laten stelen.
pi_34941384
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:53 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Gewoon verzekeren en over een jaartje laten stelen.
En ons allemaal meer laten betalen (premie omhoog) + valse aangifte doen.

Goede tip
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')