abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juni 2005 @ 00:36:50 #76
121739 Angular
Massive Momentum
pi_27595271
Er is met al je intelligentie toch altijd een ander vlak waar je op moet inleveren. Einstein kon zijn huis niet terug vinden, al was ie er twee straten van verwijderd.
  Eindredactie Games vrijdag 3 juni 2005 @ 00:38:22 #77
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_27595290
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 21:03 schreef Keromane het volgende:
Je verwart intelligentie met opleiding.
opleiding zegt wat over intelligentie
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_27595351
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 00:31 schreef Falco het volgende:
Toch is het verband opvallend en misschien erg confronterend toch voor sommigen. Ikzelf denk dat hoger opgeleiden zelfstandig meer op zoek gaan naar informatie via internet en kranten en meer denken van is dit wel zo'n goede grondwet en waarom wel of niet? Met al dat soort dingen vormen de hogere opgeleiden hun oordeel. Daarentegen gaan lager opgeleiden (lijkt mij) eerder af op korte flarden informatie over de grondwet en dan blijft bij hen alleen die ridicule balkanisering- en lichtuit-argumenten en wat al dan nog niet meer. Met zulke oneliners (want daar is de keuze toch het snelst beïnvloedbaar bij de lagere opgeleiden) denk ik dat de lagere opgeleiden sneller geneigd zijn om nee te stemmen.
Ideaal zou het zijn als mensen zich in het één en ander zouden verdiepen voordat ze een keuze maken in plaats van af te gaan op een one-liner. Echter is dit natuurlijk niet mogelijk en het feit dat de JA-campagne zo belabberd was heeft er wel voor gezorgd dat uiteindelijk deze uitslag gekomen is.
Als Balkenende dat gaat verkondigen in Brussel als verklaring waarom het een zo duidelijk NEE is geworden in Nederland krijgt hij nog grotere problemen denk ik.

"Ja sorry we hebben de domme kiezers niet genoeg voorgelicht."
  vrijdag 3 juni 2005 @ 00:42:16 #79
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27595352
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 00:31 schreef Falco het volgende:
Toch is het verband opvallend en misschien erg confronterend toch voor sommigen. Ikzelf denk dat hoger opgeleiden zelfstandig meer op zoek gaan naar informatie via internet en kranten en meer denken van is dit wel zo'n goede grondwet en waarom wel of niet? Met al dat soort dingen vormen de hogere opgeleiden hun oordeel. Daarentegen gaan lager opgeleiden (lijkt mij) eerder af op korte flarden informatie over de grondwet en dan blijft bij hen alleen die ridicule balkanisering- en lichtuit-argumenten en wat al dan nog niet meer. Met zulke oneliners (want daar is de keuze toch het snelst beïnvloedbaar bij de lagere opgeleiden) denk ik dat de lagere opgeleiden sneller geneigd zijn om nee te stemmen.
Hier heb je volgens mij wel grotendeels gelijk in.
quote:
Ideaal zou het zijn als mensen zich in het één en ander zouden verdiepen voordat ze een keuze maken in plaats van af te gaan op een one-liner. Echter is dit natuurlijk niet mogelijk en het feit dat de JA-campagne zo belabberd was heeft er wel voor gezorgd dat uiteindelijk deze uitslag gekomen is.
Nee er zijn veel meer factoren te geven. Ik hoor, schijnbaar (volgens de algemene mening en statistieken zeg maar), bij de hoger opgeleiden. Ik heb me verdiept en ik kwam toch op nee uit. Niks sentiment of wat dan ook. 80% procent van de kamer is voor maar toch kunnen hun argumenten niet overtuigen. Dan is er dus blijkbaar iets goed mis. Tja tijd om op de blaren te zitten
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 00:42:55 #80
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27595363
Opleiding heeft gewoon een correlatief verband met intelligentie en vice versa. Daarover zijn we het toch wel eens neem ik aan?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 3 juni 2005 @ 00:43:35 #81
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27595373
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 00:38 schreef donald_dick het volgende:
opleiding zegt wat over intelligentie
Jazeker zegt het wel iets. Echter, het is zeker geen 1 op 1 relatie.
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 00:44:16 #82
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27595386
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 00:42 schreef Falco het volgende:
Opleiding heeft gewoon een correlatief verband met intelligentie en vice versa. Daarover zijn we het toch wel eens neem ik aan?
Veel te simplistisch gedacht. Het zegt bv ook iets over inzet.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 00:45:10 #83
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27595404
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 00:42 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Hier heb je volgens mij wel grotendeels gelijk in.
[..]

Nee er zijn veel meer factoren te geven. Ik hoor, schijnbaar (volgens de algemene mening en statistieken zeg maar), bij de hoger opgeleiden. Ik heb me verdiept en ik kwam toch op nee uit. Niks sentiment of wat dan ook. 80% procent van de kamer is voor maar toch kunnen hun argumenten niet overtuigen. Dan is er dus blijkbaar iets goed mis. Tja tijd om op de blaren te zitten
Misschien al eerder gezegd, de JA-campagne had het volk niet als stront moeten beschouwen door die bangmaakargumenten, maar meer in te gaan op de onrelevante tegenargumenten, die in het begon nog speelden: euro, Turkije en superstaat. Dat hebben ze echter te weinig gedaan en ging het uiteindelijk helemaal niet daarom en was het appeltje eitje voor de NEE-campagne.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 3 juni 2005 @ 00:45:33 #84
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27595412
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 00:44 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook correlatief.
pi_27595433
quote:
Het zegt wat over het vermogen een bepaalde studie te volgen het de aangeboden stof in zich op te nemen en te begrijpen. Intelligentie is iets anders, het gaat hooguit af en toe samen.
pi_27595451
quote:
Niet zo rechtlijnig als veel mensen graag zouden willen. Het is bijvoorbeeld uitstekend mogelijk om zeer intelligent te zijn, maar geen opleiding afgerond te hebben en met de staat van het onderwijs in Nederland zou je met het tegenovergestelde geval ook best een heel eind moeten kunnen komen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 3 juni 2005 @ 00:52:31 #87
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27595537
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 00:45 schreef Falco het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook correlatief.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 00:53:37 #88
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_27595552
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 00:44 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Dat is waar, maar ik denk wel dat er iig toch een positieve correlatie bestaat tussen het opleidingsniveau en de mate waarin men 'intelligent' mag worden verondersteld.
Zo niet, dan kunnen we de kenniseconomie wel afschaffen

Daarbij, ik mag ook tot de noemer "hoogopgeleid" worden gerekend, en juist omdat ik zelf meerdere bronnen heb geraadpleegd over "het verdrag (...) europese grondwet", ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het niet in mijn voordeel acht dat deze 'grondwet' geratificeerd zou moeten worden.

Trouwens: relatief gezien heeft het ja-kamp meer hoogopgeleiden achter zich staan, maar absoluut gezien stemmen er nog steeds meer hoogopgeleiden tegen. Dus of die hoogopgeleiden zijn niet zo intelligent als hun opleiding doet vermoeden, of er zijn toch wel een aantal goede redenen om niet zonder slag of stoot dit verdrag te tekenen...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_27595615
Dat hoeft niet per se afhankelijk van elkaar te zijn. Ik ken iemand die het uitstekend doet op een hoge school, domweg omdat hij erg gemakkellijk dingen in zich opneemt en onthoud.
Op een simpele intelligentietest scoort hij zelfs slecht.
pi_27595679
Ach, ik doe HBO en ik heb 'ja' gestemd. Ik woon in een studentencomplex met 1100 HBO en UNI studenten en er hebben hier ook héél erg veel mensen 'nee' gestemd. Het zal allemaal wel...
I've got a ridge in my brooke
  vrijdag 3 juni 2005 @ 01:02:23 #91
67978 HenryHill
pi_27595701
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 00:57 schreef Kokomo het volgende:
Dat hoeft niet per se afhankelijk van elkaar te zijn. Ik ken iemand die het uitstekend doet op een hoge school, domweg omdat hij erg gemakkellijk dingen in zich opneemt en onthoud.
Op een simpele intelligentietest scoort hij zelfs slecht.
En dat is nu het fijne van een correlatie: ook al zullen er een aantal uitschieters tussen zitten (zowel positief als negatief), gemiddeld genomen blijkt er toch een verband te bestaan.

Vandaar dan ook: correlatie.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  vrijdag 3 juni 2005 @ 01:02:38 #92
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27595704
Bij mij (ook uni) stemden weer heel veel voor. Het verschilt denk ik ook wel weer qua opleiding dan toch hoor.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 01:02:58 #93
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_27595711
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 21:30 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]
alle kakgemeenten stemmen ja, en alle conservatieven stemmen nee....
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_27595817
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 01:02 schreef Falco het volgende:
Bij mij (ook uni) stemden weer heel veel voor. Het verschilt denk ik ook wel weer qua opleiding dan toch hoor.
Een buurmeisje van mij doet "Europese Studies" en volgens mij heeft zij ook 'nee' gestemd.
I've got a ridge in my brooke
  vrijdag 3 juni 2005 @ 01:10:45 #95
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27595832

Bron IQ per provincie is de nationale BNN IQ-test van 2005 .
pi_27595954
Vergelijk dan nu Groningen en Friesland en daarna Friesland en Limburg.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 01:21:24 #97
67978 HenryHill
pi_27595990
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 01:10 schreef Falco het volgende:
Bron IQ per provincie is de nationale BNN IQ-test van 2005 .
Prachtig, maar je hebt er geen klap aan. Een spreiding van 4 hele punten...
  vrijdag 3 juni 2005 @ 01:21:35 #98
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27595992
*iets met korreltje zout*

Zo heel serieus zou ik die BNN-test ook niet opvatten en daarbij wil ik niet geloven dat Limburg de slimste provincie van Nederland is .
pi_27596007
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 01:21 schreef Falco het volgende:
*iets met korreltje zout*

Zo heel serieus zou ik die BNN-test ook niet opvatten en daarbij wil ik niet geloven dat Limburg de slimste provincie van Nederland is .
Waarom plaats je het dan????
  vrijdag 3 juni 2005 @ 01:24:20 #100
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27596022
Het is toch redelijk ontopic? En zo valt er altijd wel iets te vinden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')