Ja mooie fotoquote:Op donderdag 2 juni 2005 23:24 schreef Flipper01 het volgende:
Ik heb het allemaal doorgelezen en de foto's bekeken, maar ik vind het lastig om te beoordelen of het nou om bokeh of om DOF gaat.
Deze foto vond ik in m'n archief, gemaakt met de Nikon coolpix 5400. Deze heeft wel mooie bokeh geloof ik
[afbeelding]
Focuslengte: 14mm, F 3,8
Er hoeven dus niet van die rondjes in te zitten? Dat geeft alleen maar aan hoe "smooth" het out of focus gedeelte is?quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:43 schreef miekd het volgende:
Mijn definitie van bokeh is simpel.
Het out of focus gedeelte van de foto, en de 'smoothheid' daarvan.
Volgens mij is het gewoon een term (het was toch een japans woord voor onscherp ofzo? )en gaat dat niet in gradaties.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:04 schreef Jereon het volgende:
Okay, Bokeh en DOF vormen dus samen zo ongeveer de foto.
Bokeh beschrijft dus het gedeelte buiten de DOF
DOF is het gedeelte dat scherp wordt weergegeven in een foto...
Maar hoe omschrijf je dan Bokeh?
Als het onscherpe gedeelte bijvoorbeeld heel erg smooth is, zeg je dan dat de Bokeh erg goed is, erg groot is of erg hoog is...of...
Nou heb ik emquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:04 schreef Jereon het volgende:
Okay, Bokeh en DOF vormen dus samen zo ongeveer de foto.
Bokeh beschrijft dus het gedeelte buiten de DOF
DOF is het gedeelte dat scherp wordt weergegeven in een foto...
Maar hoe omschrijf je dan Bokeh?
Als het onscherpe gedeelte bijvoorbeeld heel erg smooth is, zeg je dan dat de Bokeh erg goed is, erg groot is of erg hoog is...of...
Bokeh is het out of focus gedeelte.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:55 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Er hoeven dus niet van die rondjes in te zitten? Dat geeft alleen maar aan hoe "smooth" het out of focus gedeelte is?
Dat is een voorbeeld van goede bokeh. Die Brand tap is een voorbeeld van slechte bokeh: het gebied buiten DOF is toch enigsinds scherp.quote:
Tnx!quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:59 schreef SuperRembo het volgende:
Dat is een voorbeeld van goede bokeh.
Het is een eigenschap van de lens, geen kwaliteit van de fotograafquote:
Bokeh of niet, het is één van mijn mooiste foto'squote:Op zaterdag 4 juni 2005 12:19 schreef SuperRembo het volgende:
Het is een eigenschap van de lens, geen kwaliteit van de fotograaf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |