quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:43 schreef MrTorture het volgende:
Tegen de tijd dat ik mijn cd's heb, is dit topic al weer uitgestorven en is SC10 uit
je weet het nooit misschien trap ik het topic wel weer leven inquote:Op woensdag 1 juni 2005 23:43 schreef MrTorture het volgende:
Tegen de tijd dat ik mijn cd's heb, is dit topic al weer uitgestorven en is SC10 uit
Heldquote:Op donderdag 2 juni 2005 00:07 schreef mschol het volgende:
[..]
je weet het nooit misschien trap ik het topic wel weer leven in![]()
aggosiequote:Op donderdag 2 juni 2005 09:55 schreef AMD64 het volgende:Ok ok ok.
Vanavond amar weer verder. Gisteren niet gespeeld namelijk
meestal doe ik dat wel ja, nu was ik lekker bezig en heb ik dat niet gedaan, en vervolgens haast om sc4 af te sluiten...quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:27 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's mooi kut. Trouwens, tussentijds saven is ook nooit weg. Ik had van de week ook bijna 3 uur werk weggegooid door dat niet te doen. Dus beter af en toe ff opslaan
Ik heb ook een keer zoiets leuks gehad. Net op het moment dat ik op saven klikte sprong er zo'n *********adviseur in beeld en deed het spel dus niks meerquote:Op donderdag 2 juni 2005 10:45 schreef mschol het volgende:
[..]
aggosie
ik heb gister wel gespeeld en flink uitgebouwd de stad (van 14.000 inwonders naar 60.000) maar heb de optie quit without save aangeklikt
Ik doe het altijd zoquote:Op donderdag 2 juni 2005 11:56 schreef jogy het volgende:
Ik ben gister van 4000 naar 11000gegaan en toen had ik het alweer gezien, ik kom er nu wel weer een beetje in trouwens maar het gaat nog niet echt van harte.
Wat is nou eigenlijk een goede indeling v/een stad qua zones?
Kan iemand met een grote winstgevende stad zijn zones laten zien, of is dat te intiem?.
Kan je redelijk kriskras door elkaar zetten. Alleen met industrie moet je voorzichter zijn. Dat vinden ze in de meeste gevallen niet echt leuk om naast te wonen. Al vormt de hightechindstrie hier weer een uitzondering op.quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:56 schreef jogy het volgende:
Ik ben gister van 4000 naar 11000gegaan en toen had ik het alweer gezien, ik kom er nu wel weer een beetje in trouwens maar het gaat nog niet echt van harte.
Wat is nou eigenlijk een goede indeling v/een stad qua zones?
Kan iemand met een grote winstgevende stad zijn zones laten zien, of is dat te intiem?.
wel mee oppassen..quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:04 schreef speknek het volgende:
Volgens mij kun je de zones wel redelijk kriskras door elkaar heen zetten. Zolang niemand maar te ver hoeft te reizen voor werk. En dat betekent dus zowel industrie als commercieel. Kijk vooral naar waar behoefte aan is, en pas het daarop aan. Ook handig: als je onderin op een van de tabs drukt kun je 'desirability' aanvinken. Dan zie je per rijkdoms en zoneindeling waar je die het beste neer kunt zetten.
Te vierkantquote:Op donderdag 2 juni 2005 12:05 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Ik doe het altijd zo
| R R R R R R R R R ||
| R R R R R R R R R ||
| R R R R R R R R R ||
| R R R P P P R R R ||
| R R R P P P R R R ||
| R R R P P P R R R ||
| R R R R R R R R R ||
| R R R R R R R R R ||
| R R R R R R R R R ||
R = Residental
P = Parken
| = Road/Street
|| = Hoofdstraat
En zo doe ik het ook met Commerciele doelen
Ik heb liever mooie stedenquote:
| 1 2 3 4 5 6 7 | ______ |___|___| |___|___| |___|___| |___|___| |___|___| |___|___| |
Ik vind dat "Amerikaanse" dambordpatroon nooit zo heel boeiendquote:
dat wordt je haast opgedrongen door maxis, door het automatisch aanleggen van wegenquote:Op donderdag 2 juni 2005 12:26 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Ik vind dat "Amerikaanse" dambordpatroon nooit zo heel boeiend
de RCI meter (of WCI voor nederlandse versie)quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:00 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb gister wel nog ff gespeelt, maar viel ineens terug van 49000 naar 42000 met een hoop werkloosheid enzoDus ik moet eerst nu weer ff probleem zien te vinden voor ik weer verder kan..
Ik druk ook shift in dude.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:06 schreef mschol het volgende:
[..]
dat wordt je haast opgedrongen door maxis, door het automatisch aanleggen van wegen
maar ach shift indrukken en klaar
Ja, ik weet hoe t principe werktquote:Op donderdag 2 juni 2005 14:01 schreef mschol het volgende:
de RCI meter (of WCI voor nederlandse versie)
bij mij zijn ze inmiddels ook aardig slim en commercie doet het nog steeds ok...quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:34 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ja, ik weet hoe t principe werktMaar volgens mij raken mijn sims een beetje te slim en willen ze niet meer in de low wealth industry en commercial zones werken ..
kan je niet gewoon bestellen bij bartsmit... sc4 deluxe 15 euro...quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:52 schreef MrTorture het volgende:
k Heb ze net gemaild met vraag wanneer ze leveren. Als het niet snel genoeg is, of niet snel genoeg beantwoord wordt, is het idd annuleren en bij bol bestellen, a 69,00 ofzo
Heb geen bart smit in de buurtquote:Op donderdag 2 juni 2005 14:52 schreef mschol het volgende:
[..]
kan je niet gewoon bestellen bij bartsmit... sc4 deluxe 15 euro...
maar als je toch moet beste;llen, proberen kan geen kwaadquote:Op donderdag 2 juni 2005 14:54 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Heb geen bart smit in de buurten het duurt me te lang
maar dit dus ook
Ik zag zelfs dat je bij Bol beter Simcity 4 en Rush Hour los kunt bestellen. Dan ben je nog goedkoper uit dan met de Deluxe editie.quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:52 schreef MrTorture het volgende:
k Heb ze net gemaild met vraag wanneer ze leveren. Als het niet snel genoeg is, of niet snel genoeg beantwoord wordt, is het idd annuleren en bij bol bestellen, a 69,00 ofzo
Hopen dat ie snel word bezorgd.quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:57 schreef MrTorture het volgende:
Ja inderdaad, maar ik zie net dat GameQ meteen kan verzenden, dus dat wordt annuleren bij proxis
quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:02 schreef MrTorture het volgende:
AAAAAAARGH, GameQ levert deze maand geen spellen uitwat is internetverkoop in nederland toch übertriest geregeld
ik haal ze gewoon een tijd na release in de winkelquote:Op donderdag 2 juni 2005 16:02 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Je moet gewoon de goede winkel hebben, en eerst kijken of ze betrouwbaar zijn. Ik bestel m'n spellen meestal over internet, omdat dat goedkoper is, meestal bij nedgame
De Hole Digging Lot om de grond makkelijk te verlagen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:23 schreef AMD64 het volgende:
Hey Elmar. Geef mij die verlaagde snelweg aub
Merci. Nu in het plugin topicquote:Op donderdag 2 juni 2005 16:36 schreef ElmarO het volgende:
[..]
De Hole Digging Lot om de grond makkelijk te verlagen.
De Network Addon Mod voor de onramps die ik gebruik.
De Residential and Rural Diagonal Walls voor de muren die ik langs de snelweg gebruik.
De Marrast Road Site Kit voor het gras+hek die ik langs de snelweg gebruik.
En voor de snelweg zelf gebruik je de Ground Highway.
Tip van mij; Let niet op je geld in het begin maar bouw lekker, desnoods met cheatjes.. Later als de steden wat groter zijn kan je met belastingen, tol, verordeningen en buurcontracten e.d. wel regelen dat je winst maaktquote:Op donderdag 2 juni 2005 16:57 schreef Tomasso het volgende:
Ook ik ben overgehaald om weer eens Sim City 4 te gaan spelen, en kan er weer amper vanaf blijven.
Alleen blijf ik de hele tijd verlies maken. Ga ik te snel in het begin ofzo? Iemand tips?
Gierig zijn met je budgetten voor je school en energiecentrale. Pas een politiebureau maken als ze er om gaan zeuren.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:57 schreef Tomasso het volgende:
Ook ik ben overgehaald om weer eens Sim City 4 te gaan spelen, en kan er weer amper vanaf blijven.
Alleen blijf ik de hele tijd verlies maken. Ga ik te snel in het begin ofzo? Iemand tips?
Je hebt helemaal geen leuke dingen zoals parkjes of andere natuur. Speeltuintjes kan je ook wel ergens neergooien, commercial kan wel aan dezelfde kant als residential en zet een volledige opleiding neer. basisschool, middelbare en college. want opgeleide mensen worden rijkere mensenquote:
Winst is winstquote:Op donderdag 2 juni 2005 21:35 schreef AMD64 het volgende:
Tja. Om nu echt in je stad te wonen
Nee dank.
Dank je, het is alleen geen eiland, kijk maar naar de regiokaartquote:Op donderdag 2 juni 2005 22:04 schreef AMD64 het volgende:
Wow Cerbie. Heel mooi eilandje zeg die 1e screenshot
En Renesite. Dat klopt idd
Dat is het enige onderdeel in het spel waar ik een cheatgebouw voor heb, het vuilnis. Ik vind het niet realistisch op deze manier, als je een tijdje speelt is je stad gewoon niet meer bruikbaar omdat er een gigantische vuilnishoop ligt. Als het dan na een jaar of vijftig naar landfill te veranderen is, dat het weer groen land wordt zou beter zijn geweestquote:Op donderdag 2 juni 2005 22:08 schreef AMD64 het volgende:
En Remqo, waarom vuilnisbelten?
Dat hoort er ook een beetje bij, ik hoef geen tool die mij van het vuilnisprobleem afhelpt (al vind ik die gooi-je-vuilnis-over-de-rand van PEG wel grappig)quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:08 schreef AMD64 het volgende:
En Remqo, waarom vuilnisbelten?
Aardig wat auto's.quote:Op donderdag 2 juni 2005 21:58 schreef Cerbie het volgende:
[afbeeldingen]
Ik ben weer even bezig geweest
Linksboven waren wat verkeersprobleempjes in m'n stad, nu heb ik er maar een elektronische tolpoort neergezet waar ruim 25k auto's doorheen razen, lekkere winst
Rechtsboven m'n commerciestadje, dat ten oosten van degene op de linkse screenshot ligt. PEG's boompjes zijn hier duidelijk in de meerderheidLoopt erg goed, en er zal binnenkort waarschijnlijk commercie van het hoogste level verschijnen. Het enige probleem is de mitsubishi crystal mall, ik heb er al een aantal omgegooid, die dingen zijn net konijnen
[..]
Let trouwens op het spookschip op de screenshot rechtsboven, met dank aan m'n videokaart
Ziet er goed uit.quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:04 schreef Remqo het volgende:
Ik heb de afgelopen paar dagen jammer genoeg weinig kunnen spelen, maar ik heb weer een stad vol gestampt. Binnenkort ga ik aan een grote regio beginnen, want ik de middelgrote pak ik iets te vaak
[afbeelding]
Aan de rand van m'n downtown, met als trekpleister de Transamerica Pyramid
[afbeelding]
Een flink stuk industrieterrein, mooi afgewisselt met groen.
Deze stad heeft nu 84.000 inwoners en ik maak §1500 winst.
Misschien dat het helpt als je in plaats van 5 jaar één type bouwstijl hem alles door elkaar laat bouwen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:08 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dank je, het is alleen geen eiland, kijk maar naar de regiokaart
Ik moet alleen wat meer luxe residentialgebouwen voor middelbebouwde gebieden downloaden, er staan bijna alleen maar 2 dezelfde gebouwen
Ik cheat ook niet voor mijn afval. Ik gebruik gewoon mijn verbrandingsoven.quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:11 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dat is het enige onderdeel in het spel waar ik een cheatgebouw voor heb, het vuilnis. Ik vind het niet realistisch op deze manier, als je een tijdje speelt is je stad gewoon niet meer bruikbaar omdat er een gigantische vuilnishoop ligt. Als het dan na een jaar of vijftig naar landfill te veranderen is, dat het weer groen land wordt zou beter zijn geweest
Dat is de NDEX Grand Aqua Mall.quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:18 schreef AMD64 het volgende:
[..]
@ElmarO
Wat zijn die groene (ronde) gebouwen? En bedankt voor je plugins!
toch vraagje:quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:18 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Ik cheat ook niet voor mijn afval. Ik gebruik gewoon mijn verbrandingsoven.
datr idee heb ik ook maar als je een verbrandings ven hebt (genoeg) dan zou het technisch gezien toch zo moeten zijn dat het vuil dat daar ligt alsnog verbrand wordt???quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:27 schreef Cerbie het volgende:
Volgens mij niet, het wordt alleen maar groter en groter
Het is mij volgens mij weleens deels gelukt. De stapel werd in ieder geval niet groter. Ik denk dat als je het snel kan verbranden en/of afvoert het zou kunnen lukken. Maar ik denk dat je dan een vrij hoge capaciteit nodig hebt.quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:26 schreef mschol het volgende:
[..]
toch vraagje:
is het uberhaupt mogelijk om je landfill leeg te krijgen???
Ik had laatst een onwijze berg afval, maar toen ik een verbrandingsoven neerzette werd die afvalberg al een heel stuk kleinerquote:Op donderdag 2 juni 2005 22:27 schreef Cerbie het volgende:
Volgens mij niet, het wordt alleen maar groter en groter
ik heb nu 1 stad die 3 verbrandings ovens heeft (op 1 plek in de map in de hoek omring door heleboel bos en daarna commerciequote:Op donderdag 2 juni 2005 22:35 schreef Cerbie het volgende:
Dat is me niet gelukt/opgevallen, maar is wel realistisch. Maar ik hou het toch maar bij de black hole
Probeer dat met die ovens misschien nog wel een keertje
Is mogelijk inderdaadquote:Op donderdag 2 juni 2005 22:26 schreef mschol het volgende:
[..]
toch vraagje:
is het uberhaupt mogelijk om je landfill leeg te krijgen???
wat bouwen jullie ongeloofelijk ruim..quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:36 schreef AMD64 het volgende:
City Pearl City (2e stad in regio)
Inwoners 43.000
[[url=http://img82.echo.cx/img82/7446/pearlcity33ss.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img85.echo.cx/img85/6176/pearlcity41tb.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img85.echo.cx/img85/9351/pearlcity53mm.th.jpg]afbeelding][/URL]
Hoe vindt jij mijn stad worden?quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:38 schreef mschol het volgende:
[..]
wat bouwen jullie ongeloofelijk ruim..
In het begin bouwde ik mijn steden ook redelijk dicht op elkaar. Maar na een tijdje had ik dat ook wel weer gezien. En op deze manier krijg je toch wat meer diversiteit in je steden.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:38 schreef mschol het volgende:
[..]
wat bouwen jullie ongeloofelijk ruim..
En op deze manier heb je veel minder last van het verkeerquote:Op donderdag 2 juni 2005 23:49 schreef ElmarO het volgende:
[..]
In het begin bouwde ik mijn steden ook redelijk dicht op elkaar. Maar na een tijdje had ik dat ook wel weer gezien. En op deze manier krijg je toch wat meer diversiteit in je steden.
Ook dat.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:52 schreef AMD64 het volgende:
[..]
En op deze manier heb je veel minder last van het verkeer
Yup. Met hekjes.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:54 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ook dat.En je hebt trouwens ook een high wealth versie van die tegels die je op het derde plaatje hebt liggen. Als ik het goed zie heb jij de medium wealthvariant.
moet t eerst lerenquote:Op donderdag 2 juni 2005 22:04 schreef AMD64 het volgende:
Wow Cerbie. Heel mooi eilandje zeg die 1e screenshot
En Renesite. Dat klopt idd
ermquote:Op vrijdag 3 juni 2005 07:25 schreef mschol het volgende:
ik zou graag ideeen willen hebben voor de volgende stad:
http://fia181-83.dsl.hccnet.nl/images/fok/SC4/Small City.png
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 07:25 schreef mschol het volgende:
quote:
Misschien handig om te vermelden dat het plaatje bijna 1MB groot is en succes met het volbouwen hiervanquote:Op vrijdag 3 juni 2005 07:25 schreef mschol het volgende:
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:14 schreef Tain het volgende:
[..]
Misschien handig om te vermelden dat het plaatje bijna 1MB groot is en succes met het volbouwen hiervan
Kan. Of alleen maar woonwijken/commercial. en de industrie dumpen in de andere stad.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:11 schreef mschol het volgende:
[..]
goed he
ik zat te denken aan een heel klein beetje langer maken en klein eilandje aan de rand, bruggen en heel klein beetje industrie ofzo??
quote:
Ik zou er een haven/marinestad van maken. En dan in combinatie met industrie.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:11 schreef mschol het volgende:
[..]
goed he
ik zat te denken aan een heel klein beetje langer maken en klein eilandje aan de rand, bruggen en heel klein beetje industrie ofzo??
vanmiddag eff naar kijkenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:59 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik zou er een haven/marinestad van maken. En dan in combinatie met industrie.
PEG CDKN Navy Pier 1
PEGCDKN Navy Pier 2
PEG CDK Industrial Warehouse
PEGCDK Transition Lots
PEG CDK Industrial Style
Ziet er zeer goed uitquote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:22 schreef Dezz het volgende:
Oke weer wat plaatjes van mijn stad Port Donaldson, waar ik nu al zo'n 3 maanden mee bezig ben. Alles moet gewoon kloppen
Inwoners: 314.000
[[url=http://img214.echo.cx/img214/7676/coventry32tv.th.jpg]afbeelding][/URL]
Een deel van de wijk Coventry
Nou komen wat oude plaatjes, vanavond ga ik weer verder
[[url=http://img229.echo.cx/img229/3019/portdonaldsoncitadel9jx.th.jpg]afbeelding][/URL]
De Citadel in het centrum
[[url=http://img229.echo.cx/img229/9677/portdonaldsonbeach17hc.th.jpg]afbeelding][/URL]
Het strand aan het rand van het centrum
[[url=http://img229.echo.cx/img229/5919/portdonaldsonoldcentre46rk.th.jpg]afbeelding][/URL]
Het oude centrum
[[url=http://img229.echo.cx/img229/4200/coventrybusiness2jr.th.jpg]afbeelding][/URL]
Het zakencentrum
[[url=http://img229.echo.cx/img229/9757/italianborrow28xm.th.jpg]afbeelding][/URL]
Italiaanse wijk (Borrow = Borough, was een foutje
Zoals beloofd, vanavond een grote update![]()
![]()
Het zit je ook niet echt meequote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:30 schreef MrTorture het volgende:
Bij Game247 staat-ie nog steeds op "order ontvangen" niet eens bevestigdZe moedigen copyeren wel aan zeg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |