tja ben bezig met een bedrijfsanalyse die gister af had moeten zijn :S heb geen tijd om 400 pag te lezenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:52 schreef mcintosh het volgende:
Lees de grondwet door en dan weet je het waarschijnlijk
Probleem voor mij is dat iedereen wat anders roept over die grondwet. Dus ik ben ook benieuwd naar het antwoord maar dan wel gebasseerd op een artikel uit die grondwet, en geen loze kreet
Bron: Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelatiesquote:Geen invloed EU-grondwet op drugsbeleid Nederland
De Europese grondwet zal geen invloed hebben op het Nederlandse drugsbeleid. Europees justitiecommissaris Frattini zal Nederland ook niet in de weg staan als de regering-Balkenende een eigen drugsbeleid wil voeren, door bijvoorbeeld de groei van enkele cannabisplanten te legaliseren.
Wel vraagt hij om een 'volledige coöperatie' in de strijd tegen de georganiseerde drugshandel. 'Nederland kan zoals elke EU-lidstaat zijn eigen nationale drugsbeleid blijven voeren, zolang het maar blijft meewerken aan de strijd tegen de internationale georganiseerde misdaad die actief is in de drugshandel', zei Frattini in een gesprek met de Nederlandse media. 'De grondwet zal nationale bevoegdheden op dit terrein niet aantasten. Het is aan elke lidstaat om zijn eigen beleid te voeren, maar we moeten wel de georganiseerde misdaad aanpakken, omdat drugshandel, mensensmokkel en prostitutie in die wereld vaak gelinkt zijn', stelde de vice-voorzitter van de Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de EU.
nee, zijn 2 mensen die het geen reet kan schelen die denken dat ze toch wel genaaid worden:Dquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:00 schreef oi het volgende:
Moet je bij die twee volmachten niet stemmen wat diegenen willen i.p.v. wat jij wilt?
dank uquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:03 schreef Thundertje het volgende:
Ik quote:
[..]
Bron: Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
En jij baseert je beslissing op of het gedoogbeleid van softdrugs wel of niet doorgaat...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:04 schreef XoloX het volgende:
[..]
nee, zijn 2 mensen die het geen reet kan schelen die denken dat ze toch wel genaaid worden:D
en omdat ik een pAar keer in de krant heb gestaan enzo vinden ze het verantwoord om mij hun stem te geven![]()
dus ik mag ermee doen wat ik wil
Eeehm aan dit soort rituelen wordt al lang gedaan in Europaquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:10 schreef SnowBite het volgende:
Ik vertrouw het allemaal niet zo. Wat ze tot nu toe doen zijn beloftes.
In Amerika mag elke staat bepalen of de alcohol leeftijd verlaagd wordt naar bijvoorbeeld 18 jaar.
Wanneer een staat dat doet, krijgen ze opeens honderden miljoenen minder subsidie voor de snelwegen etc.
Dus in de wet zijn er geen sancties tegen het verlagen van de alcohol leeftijd, maar in het echt gebeurt het constant. Gewoon pure chantage dus...
Ik ben bang dat dit soort rituelen zich ook gaan afspelen in de EU.
whahahaha.... ik had al zo'n vermoeden dat jij wel iets van je liet horen in dit topique....quote:
En nu van een echt onafhankelijke bron, want deze ministeries willen allemaal dat we ja gaan stemmen, dus daar geloof ik weinig van.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:03 schreef Thundertje het volgende:
Ik quote:
[..]
Bron: Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Hmmm onafhankelijker dan die site krijg je het nietquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En nu van een echt onafhankelijke bron, want deze ministeries willen allemaal dat we ja gaan stemmen, dus daar geloof ik weinig van.![]()
Dan heb je het toch écht nog niet helemaal begrepen. Het is niet de vraag of Nederland ooit zijn huidige beleid gaat afschaffen. Het is de vraag of Europa ooit ons huidige beleid gaat afschaffen (hetgeen geheel los staat van wat onze regering, onze eerste en tweede kamer en 16 miljoen Nederlands daarvan vinden).quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:19 schreef Kopstoot het volgende:
Maar ik denk niet dat Nederland ooit zijn huidige beleid gaat afschaffen. Feit is dat ons beleid beter is dan het beleid in Frankrijk, Duitsland en België etc.
Tja.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:26 schreef XoloX het volgende:
oi> nee maar het was wel een vote-turner gewees voor me.
wdn, je maakt daar een mooie vergelijking; maar dan moet je wel de dubbele kant zien; kan spanje dat afschaffen zonder masale protesten en onlusten? zal spanje dat ooit afschafeen? ongeacht de hoeveel heid euri? het blijft hun "cultuur"
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:22 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
whahahaha.... ik had al zo'n vermoeden dat jij wel iets van je liet horen in dit topique....
en nog voor stemmen ook....
Correct maar onvolledig en daarmee een verkeerd beeld schetsend.quote:
Als gezondheid geen europese aangelegenheid is, wat was dan de reden dat ik vanochtend in het journaal een stukje zag over een stoppen met roken campange van de europese unie.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:31 schreef wdn het volgende:
Overigens had ik echt ooit ergens gelezen dat softdrugs naar gezondheid zijn overgeheveld en daarmee NIET onder strafrecht valt. Gezondheid is geen Europese aangelegenheid.
Klein beetje off-topic, maar even met betrekking tot 'een blok vormen tegen Amerika' wat zo vaak gezegd wordt. Even als voorbeeldje de Irak oorlog, als je bedenkt dat we een Europese minister van Buitenlandse Zaken hadden gehad en je kijkt naar de stemverhoudingen en de standpunten binnen Europa, dan was 'onze' Europese minister voor de Irak-oorlog geweest (met dank aan The UK, Spanje en voormalig Oostblok landen als Polen).quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:32 schreef Skv het volgende:
[..]
Anders blijven we nikszeggende kleine kutlands die Bush' ass keihard likken.
Opfokken met Amerika.
Europa moet de macht grijpen.
En de drugs moet blijven.
Dat snap ik wel en ik weet ook dat de rechterlijke macht zich zal moeten conformeren aan Europese regelgeving. Maar ik denk dat Nederland in dat geval ernstige diplomatieke druk uit zal gaan oefenen en daartoe zelfs zal dreigen uit de Unie te stappen. De Unie zal dan het Nederlandse drugsbeleid vast wel ongemoeid laten.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:29 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
Dan heb je het toch écht nog niet helemaal begrepen. Het is niet de vraag of Nederland ooit zijn huidige beleid gaat afschaffen. Het is de vraag of Europa ooit ons huidige beleid gaat afschaffen (hetgeen geheel los staat van wat onze regering, onze eerste en tweede kamer en 16 miljoen Nederlands daarvan vinden).
Als je mijn replies had gelezen denk ik dat we kunnen stellen dat ik het eens ben met jouw postquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:34 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
Correct maar onvolledig en daarmee een verkeerd beeld schetsend?
Zie mijn bovenstaande reactie.
Nee. Dan waren we niet gegaan. Duitsland, Frankrijk, Italie, Nederland zouden een beslissende NEE stem hebben gehad.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:38 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
Klein beetje off-topic, maar even met betrekking tot 'een blok vormen tegen Amerika' wat zo vaak gezegd wordt. Even als voorbeeldje de Irak oorlog, als je bedenkt dat we een Europese minister van Buitenlandse Zaken hadden gehad en je kijkt naar de stemverhoudingen en de standpunten binnen Europa, dan was 'onze' Europese minister voor de Irak-oorlog geweest (met dank aan The UK, Spanje en voormalig Oostblok landen als Polen).
De kans dat ons drugsbeleid blijft bestaan binnen een 'steeds hechter verenigd Europa' acht ik uitermate klein.
Ernstige diplomatieke druk van Nederland? Zoals met betrekking tot het simpelweg navolgen van de bepalingen van het stabiliteitspact toen het over de begrotingstekorten (>3%) van Frankrijk en Duitsland ging?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:38 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Dat snap ik wel en ik weet ook dat de rechterlijke macht zich zal moeten conformeren aan Europese regelgeving. Maar ik denk dat Nederland in dat geval ernstige diplomatieke druk uit zal gaan oefenen en daartoe zelfs zal dreigen uit de Unie te stappen. De Unie zal dan het Nederlandse drugsbeleid vast wel ongemoeid laten.
Wat hier staat is ook correct, nederlands, maar het gaat om de uitvoering, zoals iemand hier ook al stelde is het voor de komende 4 jaar dan gegarandeerd, en daarna kan europa gaan doen en laten wat men wil met ons beleid, dus NEE tegen europa als je je softdrugbeleid wilt behouden.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:27 schreef wdn het volgende:
[..]
Hmmm onafhankelijker dan die site krijg je het niet
Reken maar dat wat daar staat korrekt is.
Zat ik ook aan te denken maar some twijfel ik hier over.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:39 schreef GoodspeeD het volgende:
De Grondwet gaat alleen over grensoverschrijdende zaken. Het beleid van drugsgebruik in Nederland zal dus niet door Italië veranderd kunnen worden. Wel het beleid van drugssmokkel vanuit Nederland.
Ik hoop dat er tegen die tijd wat meer Nederlandse politici zijn die hun mond wel open durven te trekken.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:41 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
Ernstige diplomatieke druk van Nederland? Zoals met betrekking tot het simpelweg navolgen van de bepalingen van het stabiliteitspact toen het over de begrotingstekorten (>3%) van Frankrijk en Duitsland ging?![]()
"daklopnieo omdat ze liegen!11" is geen valide argument.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En nu van een echt onafhankelijke bron, want deze ministeries willen allemaal dat we ja gaan stemmen, dus daar geloof ik weinig van.![]()
Dat zijn de mensen die ons nu aan het overhalen zijn om op ja te stemmen, dus ik kan me niet voorstellen die die hun mond durven open te trekken of uberhaubt met goede argumenten komen om beleid te verdedigen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:43 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Ik hoop dat er tegen die tijd wat meer Nederlandse politici zijn die hun mond wel open durven te trekken.![]()
Feitelijk onjuist. Ten eerste waren zowel Nederland als Italië (gematigd) voor. Ten tweede worden dergelijke beslissingen met gekwalificeerde meerderheid genomen (en dus niet de 4 landen 35% tegen regel).quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:39 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee. Dan waren we niet gegaan. Duitsland, Frankrijk, Italie, Nederland zouden een beslissende NEE stem hebben gehad.
Voor mij is dit wel degelijk een issue, dus ik ga dit topic lekker volgenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:06 schreef oi het volgende:
En jij baseert je beslissing op of het gedoogbeleid van softdrugs wel of niet doorgaat...
Probeer maar uit: http://www.europese-grond(...)eve-stemmachine.htmlquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:48 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
Feitelijk onjuist. Ten eerste waren zowel Nederland als Italië (gematigd) voor. Ten tweede worden dergelijke beslissingen met gekwalificeerde meerderheid genomen (en dus niet de 4 landen 35% tegen regel).
Jij komt zeker niet uit Maastricht?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:39 schreef GoodspeeD het volgende:
De Grondwet gaat alleen over grensoverschrijdende zaken. Het beleid van drugsgebruik in Nederland zal dus niet door Italië veranderd kunnen worden.
Zalm heeft z'n best gedaan hoor, zelfs gedreigd ze voor de rechter te slepen. Meer kón hij niet doen, maar we zijn gewoon te klein om binnen Europa enige invloed uit te kunnen oefenen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:43 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Ik hoop dat er tegen die tijd wat meer Nederlandse politici zijn die hun mond wel open durven te trekken.![]()
Ok resume:quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Voor mij is dit wel degelijk een issue, dus ik ga dit topic lekker volgen
Zalm zou met de Grondwet zelfs de begroting hebben geveto'd als ie dat had gemogenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:54 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
Jij komt zeker niet uit Maastricht?
[..]
Zalm heeft z'n best gedaan hoor, zelfs gedreigd ze voor de rechter te slepen. Meer kón hij niet doen, maar we zijn gewoon te klein om binnen Europa enige invloed uit te kunnen oefenen.
Ik ben bang dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:55 schreef wdn het volgende:
Voor nu is het softdrugsbeleid safe.
Ooit zal het verboden worden.
Afhankelijk van het (gebrek aan) lef en de grootte van de ballen van onze vertegenwoordigers ligt dat ooit dichter bij of verder weg![]()
Gaat nu onwijs off-topic maar het internationale ingrijpen in Kosovo had exact dezelfde legetimatie als de Irak oorlog (door de NAVO en niet door de VN), alleen waren we het daar in Europa wel mee eens dus hoorde je er destijds niemand over..quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:58 schreef Salvad0R het volgende:
ja man
we moeten blok kunnen vormen tegen USA
ze hadden ten tijde van het begin van de irakoorlog radicale Schijt aan de Verenigde Naties.
Dus nou.
Da mag niet meer .
Volgende keer kicken we als Supermacht Europa met 450 miljoen inwoners Amerika's ass.
Ach, in beginsel is alles mogelijk, maar in de praktijk zal het, zoals zo vaak, allemaal niet zo'n vaart lopen. Ook binnen een steeds groter wordende Europese Unie kan Nederland de rol van gidsland blijven vervullen. Zelfs een superstaat als de VS hebben het Nederlands gedoogbeleid t.a.v. softdrugs niet ingrijpend kunnen beïnvloeden c.q. veranderen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:40 schreef Esc het volgende:
Volgens mij is het best mogelijk dat ons gedoogbeleid afgeschaft wordt, als de meerderheid van de EU lidstaten voor een europees verbod is, is het afgelopen met ons drugsbeleid.
Er zijn 2 bevoegdheden:quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:30 schreef Falco het volgende:
Waar vind jij het artikel in de grondwet dat de EU zich mag bemoeien met ons eigen nationale drugsbeleid? Terecht werd opgemerkt dat we banger moeten zijn voor het CDA enzo dan voor de EU...
2. http://www.europese-grondwet.nl/tekst/DEEL_I/TITEL_III/14.htmlquote:ARTIKEL I-17: De gebieden voor ondersteunend, coördinerend of aanvullend optreden
De Unie is bevoegd om ondersteunend, coördinerend of aanvullend op te treden. De gebieden voor dat optreden zijn, wat hun Europese dimensie betreft:
a) bescherming en verbetering van de volksgezondheid;
b) industrie;
c) cultuur;
d) toerisme;
e) onderwijs, jeugd, sport en beroepsopleiding;
f) civiele bescherming;
g) administratieve samenwerking.
Alleen en alleen op europees nivo mag de unie ingrijpen.quote:ARTIKEL I-13: De gebieden van exclusieve bevoegdheid
1. De Unie is exclusief bevoegd op de volgende gebieden:
a) de douane-unie;
b) de vaststelling van mededingingsregels die voor de werking van de interne markt nodig zijn;
c) het monetair beleid voor de lidstaten die de euro als munt hebben;
d) de instandhouding van de biologische rijkdommen van de zee in het kader van het gemeenschappelijk visserijbeleid;
e) de gemeenschappelijke handelspolitiek.
2. De Unie is tevens exclusief bevoegd, een internationale overeenkomst te sluiten indien een wetgevingshandeling van de Unie in die sluiting voorziet, indien die sluiting noodzakelijk is om de Unie in staat te stellen haar interne bevoegdheid uit te oefenen of indien die sluiting gevolgen kan hebben voor gemeenschappelijke regels of de strekking daarvan kan wijzigen.
HvJEG 15-07-1964 Costa/ENELquote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:30 schreef Falco het volgende:
Waar vind jij het artikel in de grondwet dat de EU zich mag bemoeien met ons eigen nationale drugsbeleid? Terecht werd opgemerkt dat we banger moeten zijn voor het CDA enzo dan voor de EU...
Verdragsluitende bevoegdheid bijvoorbeeld even vergeten? Europa kan op elk gebied naar believen regels uitvaardigen en de scheidsrechter die uitmaakt of ze te ver gaat is... Europa!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:43 schreef wdn het volgende:
[..]
Alleen en alleen op europees nivo mag de unie ingrijpen.
Homohuwelijk, Euthanasie, Drugsbeleid vallen daar niet onder. Ook niet onder de afgestaande rechten.
Er zijn meer voorbeelden hoor
Das een oudje!quote:
Dat gaat voorzover ik de discussie begreepquote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:25 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
Verdragsluitende bevoegdheid bijvoorbeeld even vergeten? Europa kan op elk gebied naar believen regels uitvaardigen en de scheidsrechter die uitmaakt of ze te ver gaat is... Europa!
Dat noemen ze democratischer en transparanter..
http://www.arsaequi.nl/flapteksten/jurisstaatsbestuurs.htmquote:
Inmiddels is duidelijk geworden dat Europa steeds meer bevoegdheden naar zich toe heeft getrokken, waarvan de lidstaten die haar opgericht hebben nooit bedoeld hadden (of zelfs maar hadden kunnen verwachten) dat ze deze zou krijgen. Dat is ook inherent aan het systeem waarbinnen Europa uitmaakt waarover Europa gaat en of Europa daarin te ver gaat (zogenaamde jurisdiction over jurisdiction).quote:Costa/ENEL in a nutshell:
* the transfer of powers to the Community institutions to a greater degree than with other international organisations, and extending to areas in which States normally retain their sovereign rights;
* the establishment of its own legal order which is independent of the Member States' legal orders;
* the direct applicability of Community law, which makes provisions of Community law fully and uniformly applicable in all Member States, and bestows rights and imposes obligations on both the Member States and their citizens;
* the primacy of Community law, which ensures that Community law may not be revoked or amended by national law, and that it takes precedence over national law if the two conflict.
* the EC is thus an autonomous entity with its own sovereign rights and a legal order independent of the Member States, to which both the Member States themselves and their nationals are subject.
quote:Your right to choose your vitamin, mineral and other supplements may end in June of this year (2005). After that U.S. supplements will be defined and controlled by the World Trade Organization (WTO) and the World Health Organization (WHO). The CODEX ALIMENTARIUS (Food Code) is setting the supplement standards for all countries in the WTO. They will be enforced by the WTO and will override U.S. laws. The U.S. President and Congress agreed to this take-over when the WTO Treaty was signed. Violations are punished by WTO trade sanctions. CODEX drastically restricts vitamins, minerals, herbs and other food supplements. CODEX met secretly in November, 2004 and finalized "Step 8 (the final stage)" to begin implementation in June '05.
The CODE includes:
(1) No supplement can be sold for preventive or therapeutic use.
(2) Any potency higher than RDA (minimal strength) is a "drug" requiring a prescription and must be produced by drug companies. Over 5000 safe items now in health stores will be banned, terminating health stores as we now know them.
(3) CODEX regulations become binding internationally.
(4) New supplements are banned unless given very expensive CODEX testing and approval.
CODEX now applies to Norway and Germany, among others, where zinc tablets rose from $4 per bottle to $52. Echinacea (an ancient immune-enhancement herb) rose from $14 to $153 (both examples are now allowed by prescription only). They are now "drugs!" Vitamin C above 200 mg, niacin above 32 mg, vitamin B6 above 4 mg -all are banned over-the-counter as drugs. No essential amino acids (arginine, lysine (used effectively for fever blisters), carnitine, L-Tryptophan (used effectively for eliminating depression), GABA (used effectively for eliminating anxiety), etc., Essential Fatty Acids (omegas 3, 6, 9, etc.), or other essential supplements such as DMAE, DHEA, CoQ10, MSM, beta-carotene, etc. are not allowed!
The CODEX rules are not based on real science. They are made by a few people meeting in secret (see web sites below), not necessarily scientists. In 1993 the FDA and drug corporations tried to put all supplements under restriction and prescription. But over 4 million Americans told Congress and the President to protect their freedom of choice on health supplements. The DSHEA Law was passed in 1994, which does so. But this will be over ruled by CODEX and the World Trade Organization!
Virtually nothing about it has been in the media. What the drug corporations have failed to do through Congress they have gotten by sneak attack through CODEX with the help of a silent media. What can be done at this late hour?
(1) Spread the word as much as possible. Inform yourselves :
http://www.ahha.org
http://www.iahf.com
http://www.alliance-natural-health.org
(2) Oppose bills S.722 and H.R.3377. These support the CODEX restrictions with U.S. laws, changing the DSHEA law.
(3) Support H. R.1146 which would restore the sovereignty of the U.S. Constitution over CODEX, etc.
(4) Express your wishes to the President, Senators and Representatives (They got us into this!) ASAP.
(5) Contact multi-level health marketing groups that can get their members to inform the government.
(6) Contact the British Alliance for Natural Health (see Web site above). It has succeeded in challenging the CODEX directives in World Court and will appear in court again later this month or next. They need help financially, having carried the fight effectively for everyone. CODEX and the FDA wish to "protect" us by controlling supplements in the same way they do prescription drugs. A study of the latter by three medical scientists was reported in the Journal of the American Medical Association, April 15, 1998 -Vol. 279, No. 15, p. 1200: "Incidence of Adverse Drug Reactions (ADR's) was found to be extremely high." Covering 30 years (1966 to 1996) it was found that in the U.S. an average of 106,000 hospitalized patients per year (290 per day!!) DIE from ADR's and 2,200,000 need more hospitalization for recovery! These were FDA approved drugs, properly administered by competent professionals in hospitals--none were considered malpractice. This is the number four cause of dea!
th in the U.S. When combined, these account for 7% of all hospitalized patients. This is equivalent to a 9-11 attack every ten days. There are very few fatalities from supplements or the news would be on every front page. There is no need for more FDA control of supplements than is already in place, which is substantial. Instead of drastically restricting supplements, why doesn't the FDA better control, restrict the extremely dangerous pharmaceutical drugs and require double-blind studies of multiple Px interactions which are now killing us at the rate of a major airline crash per day?
Wallace G. Heath, Ph.D.
1145 Marine Drive
Bellingham, WA 98225
Do a LYCOS search for "codex alimentarius" and read all you can . . . . This thing is REALLY, R E A L L Y BAD !
"We are fast approaching the stage of the ultimate inversion: the stage where the government is free to do anything it pleases, while the citizens may act only by permission; which is the stage of the darkest periods of human history, the stage of rule by brute force." [Ayn Rand, The Nature of Government]
For Liberty in Our Lifetime,
R.J. Tavel, J.D., Founder
Juich niet te vroeg. De meeste verdragen zijn al van kracht. Het referendum kwam ook een beetje laat, het had net het laatste zetje moeten zijn geweest. Erg veel anders is het nu niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:14 schreef Koos Voos het volgende:
Nu ook de UK geen trek meer heeft is alles voorbij......![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |