abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:10:50 #251
35189 Troel
scherp en bot
pi_34161001
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:05 schreef Anneque het volgende:
Mn PDD broer heeft altijd een beetje aan de rand van de maatschappij gehangen, kon niet goed vriendjes maken, werd gepest.. was eigenlijk een heel bang en beinvloedbaar meisje die een boel deed om in de smaak te vallen. Overdreef verhalen. niet eerlijk, altijd de makkelijkste weg overal uit. Driftig, dreinend, aandachtvragen
dit gedeelte herken ik, het andere niet. Ik heb juist dat ik dus heel erg sterk ben qua karakter omdat ik het gevoel heb overal tegenop te moeten boksen om te laten zien dat ik een mens ben.
Dat niet eerlijk zijn, tja, dat heb ik ook, vaak weet ik niet wat de reactie is die ik moet geven, en geef ik maar de reactie van de mensen om mij heen. Een kennis van mij vertelde pas dat ze dat zelfs aan foto's van mij kon zien.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34161166
Ik herken mijn zwager ook goed in dat eerste deel van de omschrijving van PDD-NOS... Maar is het dan zo dat je ook echt alleen het PDD-NOS kan doorgeven als je drager bent of ook een andere vorm van autisme? Misschien een hele domme vraag hoor...

Ik ga morgen maar eens de huisarts bellen voor een afspraak om te kijken of zij misschien meer info voor me heeft
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:29:29 #253
35189 Troel
scherp en bot
pi_34161725
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:14 schreef Stiemie het volgende:
Ik herken mijn zwager ook goed in dat eerste deel van de omschrijving van PDD-NOS... Maar is het dan zo dat je ook echt alleen het PDD-NOS kan doorgeven als je drager bent of ook een andere vorm van autisme? Misschien een hele domme vraag hoor...

Ik ga morgen maar eens de huisarts bellen voor een afspraak om te kijken of zij misschien meer info voor me heeft
Ik heb geen flauw idee of de verschillende gradaties en verschillende stoornissen ook doorgegeven kunnen worden. Ik hoop eigenlijk van niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34162120
nou, zeker weet ik het natuurlijk niet, maar ik weet wel dat mijn vader geen klassiek autist is, wel PDD kenmerken draagt, en een autist op de wereld heeft gezet.. sorry.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:44:08 #255
35189 Troel
scherp en bot
pi_34162188
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:42 schreef Anneque het volgende:
nou, zeker weet ik het natuurlijk niet, maar ik weet wel dat mijn vader geen klassiek autist is, wel PDD kenmerken draagt, en een autist op de wereld heeft gezet.. sorry.
Maar zit er in jouw vaders familie verder Autisme?

Want bij mijn familie is het dus wel duidelijk allemaal PDD, en komen er dus verder geen klassiek autisten voor.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34162617
verder geen klassiek autisme, niet dat ik weet in ieder geval. maar voor mijn gevoel is het autisme wat mijn broer heeft de uiterste vorm van de (PDD?) stoornis die de rest van de familie heeft.. snap je? t zijn niet twee verschillende dingen in mijn ogen.
pi_34162944
wat ik dus zeg is eigenlijk, dat ik denk dat het niet onmogelijk is voor jou om een autistisch kind te krijgen. nogmaals, ik wens het je echt niet toe ofzo, maar ik denk wel dat je enigzins verhoogde kans hebt (maar natuurlijk blijft die klein, kans 0,000000001 * 10 is nog steeds niks natuurlijk (voorbeeld he)). natuurlijk is hier nooit onderzoek naar gedaan en dus valt er niks met zekerheid te zeggen.
pi_34165948
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:10 schreef Troel het volgende:

[..]

dit gedeelte herken ik, het andere niet. Ik heb juist dat ik dus heel erg sterk ben qua karakter omdat ik het gevoel heb overal tegenop te moeten boksen om te laten zien dat ik een mens ben.
Dat niet eerlijk zijn, tja, dat heb ik ook, vaak weet ik niet wat de reactie is die ik moet geven, en geef ik maar de reactie van de mensen om mij heen. Een kennis van mij vertelde pas dat ze dat zelfs aan foto's van mij kon zien.
dat ik-tegen-de-wereld gevoel wat je beschrijft herken ik ook in mijn PDD broer, dat had hij ook. Gevolg alleen dat hij zich in de steek gelaten voelde door zijn omgeving en zich afsloot.
  Jubileum moderator dinsdag 17 januari 2006 @ 19:30:39 #259
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34170865
In mijn hele familie komt geen (klassiek) autisme voor, wel een geval van Rett maar volgens de chromosomenexpert die we meermaals geraadpleegd hebben heeft dat geen enkele invloed gehad. Ik ben wel onwijs bang geweest voor Rett bij Eva maar gezien het feit dat ze (zij het heel erg langzaam) blijft vooruitgaan is dat niet meer aan de orde. (Het chromosomen-onderzoek heeft daar ook bij geholpen uiteraard, de uitslag was negatief).
In Jeroens familie komt voor zover wij weten ook geen autisme voor, tot deze generatie. Jeroens neef heeft een dochtertje met een autistische stoornis, en wij hebben Eva.
Stom toevallig dat het 2 keer in een familie, en ook nog bij meisjes, voorkomt aldus de geneticus.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_34173972
Ik heb niet alles reacties over erfelijkheid en autisme gelezen, dus als ik iets zeg wat er gezegd is,
... sorry

Zover ik weet kan een stoornis in het autisch spectrum "spontaan" ontstaan, maar erfelijkheid speelt ook een belangrijke rol. Wat ik weet, uit mijn hoofd (en mijn boek heb ik uitgeleend) is er 70% meer kans op een stoornis in het autistisch spectrum als dit al in de familie voorkomt. En mannen hebben meer "kans" op een autische stoornis dan vrouwen.

uiteraard is de ene stoornis de andere niet en heeft de één er meer ´last´van dan de ander..

Ik ga nog even op zoek naar de info hierover
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:59:25 #261
124712 Mutter
feuer und wasser
pi_34177702
quote:
sorry hoor maar de laatste posts van Anneque en Troel schieten bij mij even in het verkeerde keelgat. "Normale kinderen" en "mijn gehandicapte familie" en " slecht karakter"

Laat ik mij even kort voorstellen ik ben al 26 partner van iemand met PDD-NOS en heb een 17 jarige zoon met PDD-NOS en angststoornis. Ik heb geen gehandicapte familie maar een gewoon gezin. Ik heb ook nog een dochter en die behandel ik niet anders. Ik heb geen normaal en een gehandicapt kind. Een slecht karakter is niet gebonden aan het hebben van een stoornis in het autisme spectrum.
quote:

Moet je voor een "autist"op de wereld zetten geen twee mensen hebben. En misschien zou je in je woord gebruik ook wel wat genuanceerder willen zijn. Autisten zijn ook medeburgers.
Mutter Mutter Muuuuuuttttttttttttttteeerrrrrrrrr
pi_34182911
@ Mutter:

Ik kan me voorstellen dat mn bewoordingen je in het verkeerde keelgat zijn geschoten, sorry. Ik vind het fijn voor je dat jouw gezin zo normaal en leuk kan funtioneren, en ik probeer het niet goed te praten want dat vind ik niet nodig, maar ik hoop dat je je realiseert dat het ook anders kan. Dat het niet overal zo goed en leuk gaat.

Daarnaast, voor mij zijn autisten ook mensen hoor, ik hou zielsveel van mn broer, ik vind het dan ook vrij kort door de bocht dat ik niet mag zeggen dat iemand 'een autist op de wereld zet', want als ik had verteld dat ik vorige week zelf een kindje op de wereld had gezet zou iedereen me hier feliciteren. Juist het feit dat ik ze zie als gewone mensen maakt dat ik niet onnodig moeilijk doe over bewoordingen, ik vind het gewoon geen overgevoelig onderwerp meer.

Ik geloof ook dat ik heel duidelijk aan heb gegeven dat ik me realiseerde dat PDD en het zwakke karakter van mijn broer niet gebonden waren? geen reden om daar moeilijk over te doen, sommige mensen hebben nou eenmaal een zwak karakter, en als ze dan ook een stoornis hebben kunnen ze best in de problemen komen.

die opmerking over 'mijn gehandicapte familie' ga ik niet eens uitleggen, in de context lijkt het me heel makkelijk op te maken dat dat puur en alleen ging om de verhouding mensen met en zonder stoornis.
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 12:27:51 #263
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34195747
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:59 schreef Mutter het volgende:

[..]

sorry hoor maar de laatste posts van Anneque en Troel schieten bij mij even in het verkeerde keelgat. "Normale kinderen" en "mijn gehandicapte familie" en " slecht karakter"

Laat ik mij even kort voorstellen ik ben al 26 partner van iemand met PDD-NOS en heb een 17 jarige zoon met PDD-NOS en angststoornis. Ik heb geen gehandicapte familie maar een gewoon gezin. Ik heb ook nog een dochter en die behandel ik niet anders. Ik heb geen normaal en een gehandicapt kind. Een slecht karakter is niet gebonden aan het hebben van een stoornis in het autisme spectrum.
[..]

Moet je voor een "autist"op de wereld zetten geen twee mensen hebben. En misschien zou je in je woord gebruik ook wel wat genuanceerder willen zijn. Autisten zijn ook medeburgers.
Hear, hear!
Mag ik er verder even op wijzen dat "DE" autist niet bestaat en "een"autist ook al niet.
En er maar bitter weinig mensen met voldoende vakkennis rondlopen om er ook maar iets van te begrijpen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 12:31:24 #264
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34195862
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:54 schreef Anneque het volgende:
een echte autist heeft idd meer last. Mijn PDD broer was altijd heel anders. maar ik heb hem al jaren niet gezien dus hoe het nu is kan ik weinig over zeggen. Dat het hem niet goed gaat weet ik wel.
Wat is een "echte"autist en wat is een "onechte"dan?

Fyi! Er bestaat niet zoiets als een "echte"autist!

Dem, laat ik me toch overhalen hier te reageren, maar ik kan hier zo pissed om worden.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin woensdag 18 januari 2006 @ 12:33:26 #265
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34195931
Mag in godsherejezus naam het woord "autist:" verdwijnen?
Niet iedere "autist"is een Dustin Hoffmann in Rainman

pi_34195932
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wat is een "echte"autist en wat is een "onechte"dan?

Fyi! Er bestaat niet zoiets als een "echte"autist!

Dem, laat ik me toch overhalen hier te reageren, maar ik kan hier zo pissed om worden.
Ik denk dat Anneque het verschil tussen een "klassiek" autist en "de rest" ietswat ongelukkig uitdrukte.
ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat er hier mensen met kwade opzet andere mensen zitten te kwetsen met hun woordgebruik
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 12:34:18 #267
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34195962
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik denk dat Anneque het verschil tussen een "klassiek" autist en "de rest" ietswat ongelukkig uitdrukte.
ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat er hier mensen met kwade opzet andere mensen zitten te kwetsen met hun woordgebruik
Er bestaat geen klassiek autist
Dat is een ingesleten fabel

pi_34196110
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:34 schreef yvonne het volgende:

[..]

quote:
Autistische stoornissen vallen onder de psychiatrische stoornissen en worden geclassificeerd volgens de criteria van de DSM-IV-TR, een systeem dat wereldwijd gebruikt wordt. Binnen deze criteria worden vijf subgroepen van autisme onderscheiden:

(klassiek) autisme
stoornis van Asperger
PDD-NOS
RETT-syndroom
Desintegratiestoornis van de kinderleeftijd

Van de site van de NVA:
http://www.autisme-nva.nl/autismealgemeen.html?mnu=tmain100:sovaut100&s=1&l=nl&t=1137588199
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34196188
quote:

[..]

Ik denk dat jij bedoelt "er is niet zo iets als dé autist", want dan moet ik je zonder meer gelijk geven: er bestaan zoveel vormen van autisme als er autisten zijn.
Mijn jochie zweeft op dit moment wat tussen PDD-NOS en klassiek autisme in (meer opgeschoven naar klassiek in de afgelopen 1,5 jaar).
Het zijn ook maar termen, dat weet ik...het jongetje onder het etiketje is belangrijker
pi_34196227
quote:

[..]

ze noemen het niet voor niets een stoornis in het autistisch spectrum. Een "klassieke" autist is iemand die voldoet aan de criteria zoals deze genoemd staan in de DSM-IV. Dat wil niet zeggen dat alle kenmerken bij iedereen hetzelfde zijn.

En inderdaad de autisten zoals Dustin Hoffman in Rainman zijn erg zeldzaam.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 12:46:38 #271
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34196360
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:39 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

[..]

Van de site van de NVA:
http://www.autisme-nva.nl/autismealgemeen.html?mnu=tmain100:sovaut100&s=1&l=nl&t=1137588199
Het zegt niets over de ziekte, het zegt iets over de administratieve indeling.
Een indeling die met name door de pharmaceutische en curatieve sector gewenst is..
Want de indeling leidt tot gegarandeerde financierbaarheid van de behandeling.
Als je DSM IV loslaat op de amerikaanse bevolking valt 30% onder de een of andere Borderline kwalificatie. Onderzoek van ruim 20 jaar geleden al!

Admin woensdag 18 januari 2006 @ 12:48:02 #272
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34196396
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:42 schreef loezzie het volgende:

[..]

En inderdaad de autisten zoals Dustin Hoffman in Rainman zijn erg zeldzaam.
Maar vormt wel het beeld dat men bij het woord autist heeft..

Admin woensdag 18 januari 2006 @ 12:49:05 #273
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34196435
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het zijn ook maar termen, dat weet ik...het jongetje onder het etiketje is belangrijker
Ieder mens is uniek, ook de zogenoemde "autist"!

pi_34196515
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:46 schreef yvonne het volgende:

[..]

Het zegt niets over de ziekte, het zegt iets over de administratieve indeling.
Een indeling die met name door de pharmaceutische en curatieve sector gewenst is..
Want de indeling leidt tot gegarandeerde financierbaarheid van de behandeling.
Als je DSM IV loslaat op de amerikaanse bevolking valt 30% onder de een of andere Borderline kwalificatie. Onderzoek van ruim 20 jaar geleden al!
Ja, dat is een gevolg van het feit dat er letterlijk duizenden mogelijke symptomen zijn. Iedereen heeft er wel een paar. Pas als ze zodanig gebundeld zijn en samenvallen met enkele kernsymptomen (in de contactsfeer) dan heet het een autistiforme stoornis. Dus dat "Borderline" zegt ook niet zoveel.
pi_34196797
men wat doet iedereen moeilijk. als ik elk woord dat ik hier zeg moet aanpassen op iedereen bij wie het mogelijk een gevoelige snaar zou kunnen raken, dan never mind! dit is een forum toch?
pi_34196911
Laten we er maar van uitgaan dat niemand het expres doet wat "het" dan ook mag zijn
  woensdag 18 januari 2006 @ 13:18:20 #277
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_34197486
Grappig dit topic, dat ik het nu pas oppak.

Ikzelf ben denk ik dan ook maar ervaringsdeskundige. Ik heb sinds enkele dagen Asperger ( eindelijk zijn ze eruit ), ook ADHD, maar dan in een hele bepaalde vorm.

Vroeger werd enkel ADHD geconstateerd, onderzoek was ook niet vergenoeg, ben nu 20 jaar oud. En ik merkte altijd al dat sommige dingen lastiger gingen..wennen aan situaties.. en stage..opschool.. moeite met opstaan.. bepaalde disciplinaire basissen zeg maar.

Wat bij mij nu tegenwerkt is het moeite hebben met plannen, en organiseren. Toen ik bij de psych. zat waar ik heen was gegaan ( ik wilde echt heel graag weten wat ik precies had, zodat ik eventueel begeleid kon worden zeg maar ) heb ik daarmee 3 gesprekken gehad, mijn ouders zitten zelf ook in het psych. onderwijs en mijn moeder is Pyschologe waardoor ze redelijk bekend zijn met de vormen van en aan verwantte autisme. Ik heb medicijnen gekregen vanaf mijn 16e, daar begon het pas duidelijk merkbaar te worden dat sommige dingen bij mij moeilijker gingen dan bij de rest.

Ik was altijd de grappenmaker in de klas, de clown, grootste mond. altijd vooraan, nooit bevreesd, en had altijd zo veel mogelijk lol. Maar was enorm snel afgeleid, kon me hoofd er niet altijd bijhouden en ik was onrustig. Concenteren ging niet lekker omdat ik door elke meer intressante gebeurtenis zeg maar werd afgeleid .

na mijn 17e tot 18e werkte ritalin gewoon niet meer...ik werd te groot, teveel lichaam zeg maar om het nog effectief te laten zijn, dus ik liep weer tegen de lamp met mijn 2e studie.. bij etalages of grote opdrachten wilde ik 30 dingen tegelijk doen waardoor het geheel minder goed uit de verf kwam. Ik was btw wel gewoon goed geslaagd op de mavo, mijn schoolresultaten zijn altijd prima.

Toen ben ik Concerta gaan nemen na een aantal maanden bij een andere psych. te zijn geweest, maar dat was echt een aap , van die concerta kreeg ik btw enorme uitslag. Dat hield ook maar op.

Maargoed, na enige jaren hiermee gesukkeld te hebben widle ik het dus weten, en kwam bij een zeeeeeer goede arts hiervoor die erg bekend staat. Lichthard, in berkel Enschot. Na gesprekken met die man die zeer intressant waren waar ik vertelde hoe ik dacht dat ik in elkaar zat, wat klasgenoten en vrienden over me zouden zeggen, en vele vragen beantwoord te hebben, had de man enkele dagen nodig om het allemaal uit te zoeken.

Ik heb genoeg vrienden, 3 zeer goede, schoolresultaten waren prima, had een actief en wisselend leven, deed mijn ding, had leuke hobby's maar waarom ging het bij mij in sommige situaties allemaal zo lastig.

Ik kwam enkele dagen terug bij de beste man en na een gesprek meldde hij me dat ik asperger had, en het grappige was.. die personen hebben altijd.. altijd staalblauwe ogen zei hij.. en een bepaalde blik. Die had ik ook.. hele witte ogen, met echt diepblauwe pupillen ( zijn het de pupillen ? of heet dat anders dat blauwe )

maargoed, als klein kind had ik hier geen last van, was ik ook naar mijn ouders veel opener, n ikveraderde toen ik op de basisschool kwam, toen moest ik dingen.. en mocht het niet meer... kon ook niet stilzitten , waarschijnlijk is het zich toen erg gaan ontwikkelen )

Ik hoef hier neit te melden wat asperger allemaal inhoud, ik ga enkele boeken lezen om er meer over te weten te komen, maar ik ben blij om te vertellen dat de punten waar ik nu echt tegenaanloop, planning e.d zullen verminderen in de nabije toekomst...

En hij kende een geval, dat een eigenzaakje is begonnen, en het enorm heeft gemaakt... maar zijn personeel moet het niet proberen met hem oneens te zijn in publieke situaties..dan kunnen ze gewoon vertrekken.. ken dat wel .. haha.

probleem is ook naar iemands pijpen dansen bij mij.. en tjah.. ik ben ook van plan na mijn HBO een eigen bedrijfje te beginnen met een goede vriend. en dan verder te zien.

oja, ik krijg nieuwe bepaalde medicijnen , maar die zjin nog 100 euri de maand, en worden niet vergoed. Ben de naam kwijt, maar ze schijnen echt heel erg goed te zijn, stukken beter dan concerta en ritalin, ben de naam enkel kwijt .
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_34198214
Dustin Hoffman was officieel niet eens autist maar een 'idiot savant'

Aspergers hebben altijd staalblauwe ogen Klinkt meer als een vooroordeel (en dat bij iemand die blijkbaar diagnoses stelt ?! ) dan als een wetenschappelijk onderbouwd iets.. Of komt Asperger bij andere rassen niet voor..
Pumatje kijk eens naar de aanvullende verzekeringen; veel 'luxe pakketten' zoals ONVZ Optifit vergoeden de eigen bijdrage ook.

[ Bericht 21% gewijzigd door poemojn op 18-01-2006 13:41:32 ]
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:28:46 #279
35189 Troel
scherp en bot
pi_34200288
quote:

[..]

[..]
En als je het nou gelezen had, dan had je gezien dat ik ZELF iemand ben die PDD-NOS heb. Ik BEN dus zo'n gehandicapt persoon, sorry dat JIJ je aangesproken voelt, maar mag ik MEZELF misschien noemen zoals IK wil?

Jeetje
Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat zulke kreten geplaatst worden om tekst leesbaarder te houden en dat je niet "mensen met autisme en mensen zonder autisme en mensen met PDD-NOS en mensen zonder PDD-NOS en mensen met Asperger en mensen zonder Asperger".
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:35:10 #280
35189 Troel
scherp en bot
pi_34200570
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:00 schreef Anneque het volgende:
men wat doet iedereen moeilijk. als ik elk woord dat ik hier zeg moet aanpassen op iedereen bij wie het mogelijk een gevoelige snaar zou kunnen raken, dan never mind! dit is een forum toch?
Ja, en laat het nou net een gevoelige snaar raken bij de mensen die zelf geen last van die stoornis hebben, in plaats van de mensen bij wie je het zou verwachten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:36:01 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_34200619
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:27 schreef yvonne het volgende:

En er maar bitter weinig mensen met voldoende vakkennis rondlopen om er ook maar iets van te begrijpen.
Maar ik begrijp dat jij alles begrijpt?
Misschien dat jij het me dan eens kan uitleggen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Admin woensdag 18 januari 2006 @ 14:52:10 #282
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34201315
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:36 schreef Troel het volgende:

[..]

Maar ik begrijp dat jij alles begrijpt?
Misschien dat jij het me dan eens kan uitleggen
Zeg ik dat

woensdag 18 januari 2006 @ 15:09:31 #283
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_34202047
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:36 schreef poemojn het volgende:

Aspergers hebben altijd staalblauwe ogen Klinkt meer als een vooroordeel (en dat bij iemand die blijkbaar diagnoses stelt ?! ) dan als een wetenschappelijk onderbouwd iets.. Of komt Asperger bij andere rassen niet voor..
Pumatje kijk eens naar de aanvullende verzekeringen; veel 'luxe pakketten' zoals ONVZ Optifit vergoeden de eigen bijdrage ook.
dank je, zal ik doen.
En euhm.. dit is een goede opmerking van je!

ja, ik denk dat hij bedoelde dat elke blanke persoon dit zou hebben. andere "rassen" gaat dit niet op. ik durf het niet met zekerheid te zeggen hoor, maar hij noemde dit zeker.

een aanrader is het boek : sociaal onhandig.

echt heel intressant
  woensdag 18 januari 2006 @ 15:25:27 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_34202707
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zeg ik dat
Nee, maar blijkbaar weet je er wel meer van af dan de gemiddelde leek

Die opmerking was dus ook niet sarcastisch bedoeld, maar serieus.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:04:15 #285
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_34204476
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:36 schreef poemojn het volgende:

Een idiot savant is iemand met een zeer laag IQ en een bijzondere gave. Sommige autisten hebben een zeer laag IQ met een bijzondere gave en hebben dus en een vorm van autisme en zijn idiot savant. Het een sluit het ander niet uit.

En dat van Asperger en blauwe ogen is volgens mij complete onzin.
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:08:07 #286
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_34204661
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:04 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Een idiot savant is iemand met een zeer laag IQ en een bijzondere gave. Sommige autisten hebben een zeer laag IQ met een bijzondere gave en hebben dus en een vorm van autisme en zijn idiot savant. Het een sluit het ander niet uit.

En dat van Asperger en blauwe ogen is volgens mij complete onzin.
volgens Dr. lichthart niet

gast staat hoog aangeschreven anders..

maargoed k heb t niet bedacht

als jij iemand tegenkomt met asperger en bruine ogen , blanke huidskleur.. laat t weten , zal ik t wel doorgeven.
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:09:46 #287
54772 Silmarwen
pi_34204746
quote:

[..]

[..]

Ik heb een vader met autisme en een broertje met autisme, met wie ik beide een buitengewoon sterke band heb, net zo goed als dat ik met mijn moeder een hele sterke band heb.

Ik heb er nooit problemen meegehad dat mijn broertje of vader PDD-NOS'ers zijn, ik zou ze niet anders meer willen hebben.

Ik zelf heb waarschijnlijk een gen die mijn vader en broertje ook hebben. Deze zorgt er oa voor dat mijn kinderen (vooral jongens) meer kans hebben op autisme. Lange tijd heb ik nagedacht over of ik zou testen op het gen en als de tijd zo ver zou zijn, ik alleen voor een meisje zou kiezen (Dat kan en mag bij sommige erfelijkheden).

Een tijdje terug bedacht ik me ineens hoe idioot dit voelde. Wat nu als mijn oma daarvoor gekozen had of mijn moeder? Dan had ik niet eens bestaan en had mijn broertje niet bestaan. Ik schrok zo van dit idee, dat ik me nimmer wil laten testen.

Een partner, een ouder, een kind of een broer of zusje met autismeis niet makkelijk. In ons gezin moet alles op vaste tijden, met vaste rituelen en de nodige driftbuien als het niet zo gaat. Maar welk gezin is nu wel normaal? Iedereen heeft wel wat, overal is wel wat "mis".

Ik zou het niet anders willen en als mijn kind een autisme verwante stoornis of iets dergelijks zou krijgen, zou ik dat jammer vinden, maar ik zou net zoveel geven om het kind. Net als dat ik zoveel mijn ouders en broertje houd.
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:10:57 #288
54772 Silmarwen
pi_34204798
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:28 schreef Troel het volgende:

[..]

En als je het nou gelezen had, dan had je gezien dat ik ZELF iemand ben die PDD-NOS heb. Ik BEN dus zo'n gehandicapt persoon, sorry dat JIJ je aangesproken voelt, maar mag ik MEZELF misschien noemen zoals IK wil?

Jeetje
Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat zulke kreten geplaatst worden om tekst leesbaarder te houden en dat je niet "mensen met autisme en mensen zonder autisme en mensen met PDD-NOS en mensen zonder PDD-NOS en mensen met Asperger en mensen zonder Asperger".
Ja, maar doro jouw reactie denken mensen meteen dat elke PDD-NOS'er er zo over denkt en dat is niet zo.
Mijn vader en broertje staan heel anders tegenover hun "handicap" of hoe je het wil noemen.

Het is ook een kwestie van hoe jij in het leven staat.
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:12:34 #289
54772 Silmarwen
pi_34204858
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:08 schreef Pumatje het volgende:

[..]

volgens Dr. lichthart niet

gast staat hoog aangeschreven anders..

maargoed k heb t niet bedacht

als jij iemand tegenkomt met asperger en bruine ogen , blanke huidskleur.. laat t weten , zal ik t wel doorgeven.
Er zijn erg veel doktoren die wat in de rondte lullen. Men weet er nog veelte weinig over.

Over het algemeen deren uiterlijke kenmerken mij niet, maar ik zal eens gaan letten op de blauwe ogen.
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:13:08 #290
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_34204881
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:09 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik heb een vader met autisme en een broertje met autisme, met wie ik beide een buitengewoon sterke band heb, net zo goed als dat ik met mijn moeder een hele sterke band heb.

Ik heb er nooit problemen meegehad dat mijn broertje of vader PDD-NOS'ers zijn, ik zou ze niet anders meer willen hebben.

Ik zelf heb waarschijnlijk een gen die mijn vader en broertje ook hebben. Deze zorgt er oa voor dat mijn kinderen (vooral jongens) meer kans hebben op autisme. Lange tijd heb ik nagedacht over of ik zou testen op het gen en als de tijd zo ver zou zijn, ik alleen voor een meisje zou kiezen (Dat kan en mag bij sommige erfelijkheden).

Een tijdje terug bedacht ik me ineens hoe idioot dit voelde. Wat nu als mijn oma daarvoor gekozen had of mijn moeder? Dan had ik niet eens bestaan en had mijn broertje niet bestaan. Ik schrok zo van dit idee, dat ik me nimmer wil laten testen.

Een partner, een ouder, een kind of een broer of zusje met autismeis niet makkelijk. In ons gezin moet alles op vaste tijden, met vaste rituelen en de nodige driftbuien als het niet zo gaat. Maar welk gezin is nu wel normaal? Iedereen heeft wel wat, overal is wel wat "mis".

Ik zou het niet anders willen en als mijn kind een autisme verwante stoornis of iets dergelijks zou krijgen, zou ik dat jammer vinden, maar ik zou net zoveel geven om het kind. Net als dat ik zoveel mijn ouders en broertje houd.
Good thinking

duidelijk ontwikkeling in de mens sinds 1935
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:00:37 #291
124712 Mutter
feuer und wasser
pi_34206845
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:00 schreef Anneque het volgende:
Nee, je hoeft je niet aan te passen en ik wil graag met je in discussie gaan, maar jouw houding is van dit is een forum dus ik mag alles zeggen, what the Hell. Ik begrijp dat je boos bent om hoe de situatie was en misschien nog is voor je, maar je boosheid mag je niet reflecteren door maar van alles te roepen, bedenk wel dat ook jouw broer en vader zich waarschijnlijk vaak onbegrepen en verdrietig hebben gevoeld.
Natuurlijk is in ons gezin niet alles van een leien dakje gegaan en heb wij hebben diepe dalen moeten overwinnen en nog zijn er heus wel dagen dat ik wanhopig mijn handen in de lucht gooi.
Ik zou misschien inderdaad wat spontaner in mijn huishouding willen zijn, maar dat gaat gewoon niet, maar dit gezegd te hebben, ik zou niet meer anders willen.
Ik begrijp best dat je vragen hebt over je wel of niet aan kinderen wil beginnen, maar je moet ook open kunnen staan voor andere input. Je wilt alleen het negatieve zien, maar ik vertel je dat het ook positief kan zijn, daar reageer je niet op. Als je een keuze wil maken. lijkt het mij logisch de zaak van alle kanten te bekijken.
Trouwens volgens mijn dochter ben ik toch een vreemd mens en ik heb zeker geen stoornis in het autistische spectrum en ben zeer sociaal begaafd, ben ik nu wel of niet "normaal" Stop met mensen in hokjes te plaatsen, kijk naar de mens en niet naar de handicap of stoornis. Mocht je besluiten om toch kinderen te nemen, dan is jouw input van wat je nu weet en hoe het niet zou moeten toch ook belangrijk.

@ Troel
Het feit dat jezelf PDD-NOS hebt is geen enkele reden om onbeleefd te worden, wij moeders zijn zeer zeker ervaringsdeskindige en wij lijden zeer onder de beperkingen van onze kinderen en nee wij begrijpen ook veel dingen niet, net zo min als mijn kind de wereld begrijpt.
Verder is het heel goed mogelijk om teksten leesbaar te maken zonder kwetsende opmerkingen te maken. Ik denk dat respect voor iedereen geldt en dat probeer ik hier ook uit te drukken, ik vond en vind dat de post van Anneque niet van respect getuigde.
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:07:34 #292
35189 Troel
scherp en bot
pi_34207122
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:00 schreef Mutter het volgende:

@ Troel
Ik denk dat respect voor iedereen geldt en dat probeer ik hier ook uit te drukken, ik vond en vind dat de post van Anneque niet van respect getuigde.
Datzelfde vind en vond ik nou van jouw reactie.

Mijn reacties waren niet onbeleefd bedoeld, ik geef enkel mijn gevoel weer. Tuurlijk, moeders hebben het er ook moeilijk mee, ik weet hoezeer mijn moeder er onder lijdt, maar dat jij iets kwetsend vindt wil nog niet zeggen dat het ook zo bedoeld is of wat dan ook. Maar dat laat jij maar even achterwege. Prima, maar doe asjeblieft niet zo betweterig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:11:04 #293
54772 Silmarwen
pi_34207262
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Mijn reacties waren niet onbeleefd bedoeld, ik geef enkel mijn gevoel weer. Tuurlijk, moeders hebben het er ook moeilijk mee, ik weet hoezeer mijn moeder er onder lijdt, maar dat jij iets kwetsend vindt wil nog niet zeggen dat het ook zo bedoeld is of wat dan ook. Maar dat laat jij maar even achterwege. Prima, maar doe asjeblieft niet zo betweterig.
jeetje Troel, je doet je naam nu echt eer aan zeg.
Er wordt nu toch geprobeerd een discussie aan te met je en anderen mensen op een normaal niveau. Dan moet je niet zo blijven doen als je nu doet want dat gooit de discussie dicht. De post is helemaal niet betweterig bedoeld, althans zo lees ik het niet.

Ik denk dat wat Mutter zegt, een stuk is van de manier waarop jij en de ander (ben naam vergeten) de wereld bekijken. Ik ben van nature heel posifief ingesteld en dat helpt je denk ik beter en makkelijker dingen te accepteren en te verwerken.

Klinkt erg dokter Phill hoor, maar probeer meer het positieve te zien en zeker ook het positieve eruit te halen!
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:13:17 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_34207358
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:11 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

jeetje Troel, je doet je naam nu echt eer aan zeg.
Er wordt nu toch geprobeerd een discussie aan te met je en anderen mensen op een normaal niveau. Dan moet je niet zo blijven doen als je nu doet want dat gooit de discussie dicht.
Dus een ander mag wel op mij reageren, maar ik niet op de ander.

Nou, dan hoeft voor mij die hele discussie al niet eens.
Misschien moet ik het inderdaad wat positiever inzien. Mensen met PDD-NOS zijn normale mensen, mensen zonder zijn raar. Ik denk dat ik maar ga proberen om 20 kinderen te krijgen, komen er tenminste nog normale mensen op de wereld.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:25:44 #295
124712 Mutter
feuer und wasser
pi_34207868
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Sorry als ik betweterig over kom.
Maar jij komt agressief en negatief over in je antwoorden op de posts van sommige mensen hier, je mag jezelf noemen wat je wil, maar je kunt niet algemeniseren. Het feit dat jij PDD-NOS hebt wil ook niet zeggen dat jij het alleen recht hebt om te zeggen hoe alle "autisten "zich moeten voelen en of zich moeten noemen.
En je hebt helemaal gelijk dat wat ik kwetsend vind een ander dat niet hoeft te vinden, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn gevoel daarover niet mag uiten.
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:30:36 #296
54772 Silmarwen
pi_34208055
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:13 schreef Troel het volgende:

[..]

Misschien moet ik het inderdaad wat positiever inzien. Mensen met PDD-NOS zijn normale mensen, mensen zonder zijn raar. Ik denk dat ik maar ga proberen om 20 kinderen te krijgen, komen er tenminste nog normale mensen op de wereld.
Waarom reageer je nu zo. Je weet toch onderhand wel dat ik het zo helemaal niet bedoel. Ik laat de discussie wel even rusten, want dit is zonde.
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:33:32 #297
124712 Mutter
feuer und wasser
pi_34208182
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:13 schreef Troel het volgende:

[..]

Sarcasme is soms leuk en werkt soms goed in een discussie. Nu niet, is kinderachtig en geeft mij het gevoel van als ik mijn zin niet krijgt dan ga ik er lekker dwars tegen in. Je wilt geen discussie aangaan, natuurlijk mag je reageren, maar daar krijg je ook weer een reactie op en dat bevalt je niet.
Waarom wil je jezelf zo graag in het hokje "niet normaal" plaatsen?
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:07:37 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_34209309
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:33 schreef Mutter het volgende:

Je wilt geen discussie aangaan, natuurlijk mag je reageren, maar daar krijg je ook weer een reactie op en dat bevalt je niet.
Een discussie is inderdaad erg leuk als je ergens op reageert en iemand reageert met "zo moet je niet reageren". Nee, vind je het gek dat me dat niet bevalt?
Ik reageer op mijn manier, en als jullie dat maar niks vinden, dan moet ik daar zeker mijn probleem van maken? Dan moet ik de dingen positiever inzien?

Maar dank je wel dat ik nu weer kinderachtig ben. Het is al duidelijk dat ik niet de enige ben die zo doet.

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:08:36 #299
35189 Troel
scherp en bot
pi_34209334
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:30 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Waarom reageer je nu zo. Je weet toch onderhand wel dat ik het zo helemaal niet bedoel. Ik laat de discussie wel even rusten, want dit is zonde.
Ja, en iedereen die mij een beetje kent begreep ook dondersgoed wat ik bedoelde.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:25:34 #300
54772 Silmarwen
pi_34209892
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:08 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, en iedereen die mij een beetje kent begreep ook dondersgoed wat ik bedoelde.
Mutter is toch een newbie op het forum? Die kent je dus niet en weet dus niet wat je bedoeld, maar je reageert zo enorm fel dat de sfeer meteen negatief wordt. Daardoor raakt Mutter weer geirriteerd en jij weer en zo gaat het maar dood. Dat is toch niet de bedoeling?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')