Net terug, wat een te gekke sfeer weer. De camping was superrelaxed en gewoon 3 nachten goed geslapen, dat is me nog nooit gebeurd.
En hoe lekker zijn deense hotdogs? En hoe relaxed zijn Duitsers?
Alles was weer toppie georganiseerd, geen gezeiks met munten, de keuze uit 100-en eettenten, gewoon een erg goed en relaxed festival. Volgend weekend veel te zien op TV tijdens rockpalast.
Hoe gaaf waren overigens de "show your tits" acts in het publiek tussen de bands door? Het begon met lekkere chicks die het er echt om deden, op het einde zag je zelfs de goorste chicks boven op het publiek klimmen. Op zondagavond zelfs kerels die hun broek lieten zakken en met elkaar gingen tongzoenen, haha.
In elk geval een zeer vermakelijke manier om de tijd te doden, met name door de 100.000 man die joelden over het veld.
De bands:
Life of agony:
Superoptreden, veel River runs red en slechts 1 nummer van Ugly en Soul searching sun. Paar nieuwere nummers waarvan de nieuwe single toch erg goed doorkwam. Keith zong ongeveer de helft van de tijd off-stage samen met de fans in de voorste rijen.
Slayer:
Tsja gewoon Slayer, Angel of death, Chemcial warfare, South of heaven en meer.
Leuke show, niet meer niet minder.
Motley Crue:
Hoe hard ! En hoe populair? De band was nooit zo groot in Europa maar in Duitsland zeker wel.. onverwacht veel respons.
Een betere setlist had ik me niet kunnen wensen en met 1 uur en 10 min op de klok ben ik meer dan tevreden.
Openen met Shout at the devil, Live wire, Looks that kill, Girls girls girls, zelfs Red hot werd nog van stal gehaald. Verder Kickstart my heart met een enorm vuurwerkspektakel en afsluiter Anarchy in the UK.
Verder een Nicky Sixx met foute makeup die ook nog even een bass aan gort sloeg en in het publiek flikkerde, geile wijven op het podium, kortom typisch Motley Crue.
Iron maiden:
De laatste week bewust geen forums gecheckt om setlist spoilers te voorkomen. Tsja, iedereen had verwacht dat de NADRUK zou liggen op de 1e vier albums maar dat er ALLEEN nummers hiervan gespeeld werden vind ik toch een mooie zet. Achteraf allemaal duitsertjes schreeuwen om Fear of the dark als toegift..die hadden er dus niks van begrepen.
Erg goed optreden met als hoogtepunt Where eagles dare, damn wat zong hij hem goed. Veel chaos en pits in de voorste regionen, Bruce die de trooper zong gehuld in een fel rood unifom en de absolute meezinger Running free bezorgde me kippenvel als vanouds.
Vlak voor Phantom of the opera maakte Bruce nog de opmerking dat als je dat nummer niet goed vond je beter de "fuck off and die maiden" instelling kon aannemen en voor Remember tomorrow verwees hij nog even terug naar de auditie die hij destijds gedaan had middels dit nummer onder andere. Kortom, een typische early days show. Totale gekte.
Billy Idol:
Leuke set, het rockte flink maar ik miste toch iets.
Helaas geen Rock the cradle of love, de Van Halen cover was erg vreemd maar de oude hitjes maakte het publiek aardig gek. Die gast is/was echt popi in Duitsland en damn hij heeft al zijn haar nog. De gekke bekken die hij trok waren ook erg amusant.
Velvet Revolver:
De verassing van het festival aangezien de plaat me niet echt heel erg kon boeien. Zeer rauw geluid, rauwer als op plaat en live dus totaal anders.
Flink stevige rock en mooi om Slash, Duff en Matt toch weer samen op 1 podium te zien. Dat ze nu weer een gek ala Axl Rose op zang hebben aangenomen verbaast me na al die problemen, maar een te gekke show.
De singles kwamen zeer goed uit de verf, verder de covers van It's so easy en Mr brownstone, volgens mij ook nog een stone temple pilots cover en verder een superruige versie van Pink floyd's wish you were here. Kippenvel toen Slash zijn dubbelhals gitaar tevoorschijn haalde getooid in zijn klassieke hoed, dat was het absolute GNR deja-vu moment.
De verrassingsact niet meer gaan kijken vanwege de gaarheid.
Alle speculaties van te voren deden toch hopen op een mega-act, gelukkig werd al vrij vroeg bekend dat het "slechts" om Die toten hosen ging.
[ Bericht 1% gewijzigd door Il_Monco op 06-06-2005 18:53:03 ]
"Any trouble boy?" "No old man. Thought I was having trouble with my adding, it's all right now."